Reglare instalatie GPL, dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Reglare instalatie GPL, dacia 1310
Tokai |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|||
adrianmihaita |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 14 January 05 ![]() |
Si eu am cam aceeasi problema ...ma rog..eu am problema cu consumu..(e fffffffff mare) Masina e din '99 instalatzia de gaz e din 2004pusa...masina e pe carburator..HELPPPPPPP consuma fff mult...si mai am probleme si cu relantiu...(si am impresia ca am probleme si cu avansu) Btw cam miroase in masina a gaz...ce sa fac.......(de bubuit nu bubuie ca sunt fumator..deci bubuiam pana acum..
![]() Multzumesc ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by adrianmihaita: 14 Jan 2005, 21:55 |
--------------------
Dacia
Break
- B-75-AEM
|
|
Tokai |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Acum am probleme, dar dupa ce am curatat carburatorul. Ceva am facut de s-a stricat. Inainte imi mergea bine si pe una si pe alta. Acu trebuie sa reglez pe gaz, ca pe benzina o fac eu...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
anndi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Si eu am instalatie din aia Landi Renzzo sau cum ii spune. Unul dintre suruburi este pentru a regla debitul de gaz(in principal surubul acela e pe furtunl de gaz care intra in carburator). Debitul se regleaza in felul urmator: pornesti motorul si il turezi pe la 1500-2000 de ture.Invartzi de surub(in timp ce tii motoru turat) stanga dreapta si ai sa auzi ca turatia creste si scade. Surubul il lasi in pozitia in care turatia motorului e maxima.
Pentru a regla relantiul e simplu...pe vaporizator(chestia aia in care intra furtunele de apa si alea de gaz), in lateral ai tot un surub zimtat(fara cap de cheie sau de surubelnita) de acolo reglezi relantiul. Atentie!...prima data reglezi carburatorul pe benzina si dupa ce merge "ceas" pe benzina te bagi la gaz. Sper ca am explicat destul de clar(am probleme cu datul explicatiilor)...daca nu ati inteles ceva intrebati si va ajut cat stiu |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
Tokai |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
K, merci si cu ala de sub vaporizator, ce-i cu el? La ce foloseste?
Vaporizatorul are doua suruburi. Mi-ai spus ce-i cu ala din lateral, dar cel de jos? De el te intreb acum. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
HGB |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 18 January 05 ![]() |
4. Cum pot etansa mai bine capacul (de plastic) pentru aer de la carbuartor pentru a nu trage aer pe langa pulverizator-vaporizator? (la mine capacul are o spartura prin care intra conducta de la gaz). si eu am avut aceeasi problema, dar aveam o flansa care venea deasupra carburatorului. cel mai bine e sa margi la service si sa instalezi conducta de gaz direct in camera de ardere( se da gaura) si nu mai ai probleme cu aerul fals. dureaza 5 minute |
--------------------
dacia
1410 break
- CT 99 HGB
|
|
Tokai |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
K. Am reglat mersu si pe benzina si pe gaz. La gaz am observat urmatoarele (Landi Renzo):
- Pe pulmon am 2 suruburi: unul in partea de jos si unl in lateral, mai mic si galbui (?). - Am deschis la maxim surubul de pe furtunul care duce la carburator si m-am jucat astfel cu suruburile de pe pulmon: - cel din partea de jos nu avea nici o influenta (sau nu am observat eu bine), asa ca aproape l-am strans de tot; - cel din lateral, cand il deschideam se marea turatia pana la un moment dat, dupa care scadea (ceva asemanator cu surubul de amestec benzina-aer de pe carb). L-am lasta acolo unde credeam ca e turatia maxima; - la turatia maxima, strangeam surubul de pe furtunul care duce la carb, pana la relatiul care il doream. Astept sa vad care e consecinta (la consum) reglajului astuia. Problema e ca nu prea porneste pe gaz, chiar dupa ce s-a incalzit motorul. Pe benzina porneste la sfert. Intrebare: pentru ce e surubul ala din partea de jos, care la mine nu prea se simte. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Tokai |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Asta din atasament e pulmonu'. Pentru ce e surubul ala de jos, care la mine nu prea are efect vizibil?
Attached thumbnail(s) P1012260.jpg ( Size: 357.46k ) Number of downloads: 11907 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Nu iti porneste pt ca ai debitul de gaz prea mare. Strange surubul de pe furtun de tot, dupa care da-i drumul exact 4 ture complete.Daca merge bine lasa-l asa, daca e prea puturoasa mai da-i drumu cel mult jum de tura, iar daca trage prea tare mai strange o jum de tura.
DUpa cate inteleg eu, pe acolo ar trebui sa-ti curga gunoaiele din pulmon cu tot cu un pic de antigel.La mine cred ca e infundat, pt ca nu a curs niciodata nick pe acolo ![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
Tokai |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
De mers, merge excelent. Nu i-am facut consumul inca.
Ieri mi s-a intamplat minunea. M-am dus la autocenter si am umblat ceva pe acolo, uitand sa schimb inapoi pe benzina cand am oprit (de teama sa nu porneasca pe gaz faceam chestia asta). Cand m-am intors, minune, a pornit la sfert de cheie. Azi am indraznit sa ies cu ea, sa ma duc la serviciu si am mers pe gaz. Promit s-o incerc din nou cu pornitul cand ma intorc acasa. Mai ramane cealalta problema, ce a turatiei un pic cam mari care ramane asa dupa o acceleratie, pentru vreo 30 sec, pana revine la turatia obisnuita. Poate veniti cu sfaturi pentru chestia asta. Eu cred ca ar putea fi un aer fals pe undeva, da mi-e frica sa umblu ca abia am facut-o sa mearga si sa porneasca chiar si pe frigurile astea la prima cheia, si aia scurta (pe benzina deocamdata). Adumitrachy, despre surubul ala de jos. DAca e asa cum spui tu, atunci insemana ca e ca un aerisitor, trebuie sa aiba vreo gaura pe undeva (cum e surubul de la instalatia de apa, de dupa calorifer, pe unde faci aerisirea). O sa-l defac de tot sa vad ce e cu el. Tu de unde pui gaz? Eu pun de la Castrol din dacia, si mi se pare bun, dar care mai este bun? O sa incerc sa mai strang din surubu de pe furtun, sa vad ce impact are. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Eu pun gaz doar din 3 locuri:
==> podul de piatra cum te duci inspre gara internationala ==>de la parma , cum mergi dinspre bucsinescu inspre podul de fier ==>cum mergi inspre vaslui, innainte de petromul din bucium pe dreapta este o statie unde pe un drum la dreapta Doar atat.Din alte locuri nu pun pt ca am avut probleme.Sa nu pui din pacurari, cum mergi inspre metro pe dreapta. |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
Daccia |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(Tokai @ 26 Jan 2005, 16:06) Asta din atasament e pulmonu'. Pentru ce e surubul ala de jos, care la mine nu prea are efect vizibil? Domnilor, din cate am inteles eu de la firma care mi-a montat mie GPL, surubul ala e de fapt un orificiu de curatare, pentru scurgerea apei din condensul care poate aparea in vaporizator. Deci se desface tot, daca curge ceva, bine, daca nu se strange la loc si gata. ![]() Iar daca sunt scurgeri de gaz, se poate verifica pe la imbinari (intrarea in vaporizator, holenderele de la conducte) cu o solutie de apa cu sapun. Daca face baloane..., daca nu e ok. Si mirosul cred ca vine de la calitatea gazului. Asa am patit eu, am schimbat furnizoru' si surpriza, nu mai miroase ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
dj_coma |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 4 July 05 ![]() |
in legatura cu reglajul instalatiei de gpl landi renzo. in luna ianuarie am cumparat si eu o instalatie. am mers mia de km pana la prima verificare si ma-m dus la verificare. le-am spus celor de acolo ca imi consuma cam mult dar ei de colo cica trebuie ca totul sa mearga struna. adica aprindere ,scanteie bujii,etc. consumul meu era de vreo 10-11 in afara oras si 13-14 la oras. ei imi spuneau ca ar trebui sa consume 9 in afara oras si 11 in oras. m-am tot chinuit cu ea si am tot citit pe aici si am facut in felul urmator:
1. reglaj platina si scanteie bujii 2.reglaj pornire si mers benzina 3. turat motorul din surubul de pe carb la 2500-3000 rpm 4. invartit stanga dreapta mai mult sau mai putin surubul mare de pe furtunul ce duce la carb pana ce motorul merge rotund fara trepidatii si un pic mai accelerat 5.deturat motorul pana ajunge la relanti 800-900rpm 6.reglat din surubul mic galben relanti invartind de el stanga dreapta pana motorul merge rotund si un pic turat 7. reglat din surubul de pe clapeta de acceleratie relanti la 800-900 rpm 8. oprit motorul si incercat pornirea din nou Daca nu porneste la prima cheie mai stange un pic surubul mare (inseamna ca are prea mult gas sau reglajul nu este bun). eu asa mi-am reglat-o si acum cosuma undeva la 8-9 in afara oras si 10-11 in oras in funtie de greutatea din masina si de viteza cu care merg. Si inca ceva important. Toate reglajele se fac pornind de la un motor incalzit la 80 grade celsius |
--------------------
Dacia
Logan MCV
2007
- CT-86-CJC
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#14
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
Locuiesc in Constanta si muncesc in afara orasului si am un consum in medie de 7 % fara sa ma laud...Incercati si voi asa..din plamin un reglaj cit mai inchis umblati iara la surubul de pe furtun obtiniind o turatie mai mare si iara la plamin mai putin ... In final trebuie sa obtineti o cursa foarte mare a surubului de pe furtun ca sa treaca prin slabturat turat si iar slabturat... Se intimpla sa ai impresia ca iese surubul si masina merge bine in continuare.....Acum trebuie strins surubul de pe furtun pina ii da in nas cind o turezi si il desfaci o juma de tura sa se tureze normal....Multi zic ca de la plamin se regleaza relantiul..Nu cred.. Daca debitul de gaz este mare cind misc din surubul de pe furtun am o trecere foarte rapida de la slabturata turata si iar slabturata cam 1 sau 2 ture de surub..Daca debitul din plamin vine mic am o cursa f mare a surubului de pe furtun ca sa trec din slabturata la turata si iar slabturata..La debit mare de gaz am observat ca si pornirea este mai grea....
This post has been edited by Valt3r: 5 Aug 2005, 11:54 |
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#15
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
imi consuma mediu 8,5 si afara 7! nu stiu cum altora le consuma 9 afara??!! o fi si tipul instalatiei de vina nu?
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
vick |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
Ce sa va spun??
![]() Chestia cu surubul ala dubios pe reductor la instalatii Landirenzo chiar este pentru condens, asa ca strangeti-l si lasati-l in pace.. ![]() Iar pentru mirosuri de gaz in habitaclu verificati si circuitul de evacuare a gezelor arse. Eu aveam garnitura de la saxofon ciupita si-mi mirosea inauntru intr-un mare fel.... (a gaz ars, ofcourse ![]() A, si inainte sa se bage userul la reglaj (adica eu... ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|
almajenu |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 29 December 10 ![]() |
salut.am si eu o dacie din 98 si are instalatie de gaz stefanelli pe ea,si are 2 probleme:o problema ar fi ca pierde gaz pe la electrovalva pana in plaman care vine gazul de la butelie si nu stiu de unde sa cumpar o garnitura daca puteti sa ma ajutati,si a doua problema este ca nu isi tine relantiul moare motorul cand iau piciorul de pe acceleratie dar trage de rupe asa la drum daca puteti sa ma ajutati si pe mine multumesc.astept raspuns urgent
|
--------------------
dacia
1310
1998
- TR 92 NYC
|
|
raul93 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 January 09 ![]() |
c-am astea sunt functiile acelor suruburi.
cel de relentiu se regleaza astfel: pornesti cu relentiu mare si reglezi din el pana obti turatia cea mai mare. cel de pe furtunul de vine de la plaman la carburator se regleaza astfel: pornesti si turezi la 2500-3500 si te joci cu acel surub pana obti cea mai buna acelerare fara ezitari This post has been edited by raul93: 24 Jan 2011, 11:39 Attached thumbnail(s) P1012260_1_.jpg ( Size: 132.58k ) Number of downloads: 10991 |
--------------------
dacia
berlina
99
- DJ 04 KPC
|
|
dacia ddi |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 October 10 ![]() |
sal.
<span class='edit'>18 Feb 2011, 10:41:</span> am si eu o dacia 1310 din 97' si de 3 luni mi-am montat o instalatie gpl voltran. la inceput pornea la sfert dar nu tragea si tremura la relanti (mentionez ca mersesem numai cu benzina de peco pana atunci) dupa cateva ture m-am hotarat sa umblu putin pe la reglaje. eu am facut urmatoarele si sunt multumit de consum - putere(de pornit in primul rand) am pornit, am desfacut surubul de relanti de pe furtunul ce duce la carburator aproape la maxim, si am strans pe acel de pe plaman pana motorul mergea rotund. apoi am strans surubul de relantiul pana a murit motorul si am dat o tura inapoi. motoru merge brici cu toate ca nu am presiune maxima la ulei. am consum de 7 afara si 8-8,5 urban Moderator edit: scrie mai frumos, te rog. This post has been edited by bucatzel: 18 Feb 2011, 11:11 |
--------------------
dacia 1310
L
1997
- PH 97 DDI
|
|
ionel sasu |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 December 12 ![]() |
salut am si eu o dacia din 97 pe gpl [voltran[ de 7 ani si m-a albit pornirea pe pe timp de iarna e mai crunt dati-mi un sfat cum se regleaza aceasta instalatie voltran mentionez ca pe cealalta masina care am avuto innaintea acesteia aveam stefanelli si am mers 2 ani de zile cu ea fara pic de benzina si pornea si vara si iarna la sfert.va rog dati -mi un sfat cum se regleaza.
|
--------------------
dacia 1410
dacia 1410 s
1997
- BR-35-SDI
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pune poze cu plamanul
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Andyno |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
milano cum vi se pare?
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
Salut
Am si eu o instalatie GPL Voltran si nu stiu de unde se regleaza relantiul.Daca stie cineva sa imi spuna si mie as ramane recunoscator. Acesta este plamanul 5 Apr 2013, 20:57: Fratilor nu e nimeni pe aici sa imi zica si mie? ![]() This post has been edited by Seby Tgv: 5 Apr 2013, 20:57 Attached thumbnail(s) Fotografie0218.jpg ( Size: 126.84k ) Number of downloads: 4483 |
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
fa poze si de sus, si mai luminoase
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pcostica |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@seby tgv: cu limba rusa te descurci? http://autoby.biz/gbo/reduktor.php
Bafta! This post has been edited by pcostica: 6 Apr 2013, 08:30 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
Prietene ,cred ca faci misto de mine, doar engleza am facut prin scoala
![]() Oricum ms ![]() Uitati pozele cu plamanul Attached thumbnail(s) Fotografie0219.jpg ( Size: 302.06k ) Number of downloads: 4344 Fotografie0220.jpg ( Size: 261.15k ) Number of downloads: 4328 |
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
1 ralantiul
2 membrana Attached thumbnail(s) Fotografie0220.jpg ( Size: 464.41k ) Number of downloads: 1047 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
ok multumesc mult ,ma bucur ca se mai gasesc si persoane care sa te ajute.
Acum sa vad daca reusesc sa o reglez.O sa ma mai documentez de pe aici de pe forum. Multumesc inca o data krapcarasu. |
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Dar n-a facut misto deloc! Baiatu' ti-a recomandat ceva simplu, pe care la servis nu-l respecta. Asa ca tot tu esti cel care poti face ceva sigur si corect. Eu am facut la scoala L.Rusa, pana-n liceu. NU trebuie sa te mire nimic.
Pornesti motorul, slabesti surubul de pe furtun, cat mai mult, strangi de 2 pana se reduce turatia sub normalul de relanti, slabesti din 1 (ca sigur il ai strans la maxim), pana ajungi la o turatie maxima de relanti, iar strangi din 2, sa se reduca si readuci din 1, si asa pana 2 nu mai are influienta cand strangi. Cand 2 nu mai influienteaza, stabilesti relantiul corect din 1 (daca e prea mare, reduci din clapeta (fara a influienta mersul pe benzina, care trebuia reglat inainte de asta), si refaci din 1. Dupa stabilirea relantiului, misti usor de acceleratie sa vezi daca are pauza la inceputul accelerarii, si strangi din 2 pana obti pauza la plecarea clapetei, dupa care slabesti putin cate putin din 2, pana dispare pauza. Adica sa nu dea in nas, la plecare. Blochezi cu o surubelnita cursa clapetei, asa fel ca motorul sa stea turat constant la 3-4000 de ture, si strangi din surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca din turatie, dupa care dai inapoi o juma' de tura, si asta e reglajul optim, indiferent de ce ar spune atotstiutorii de prin servisuri sau cei imbuibati de litere. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tynn |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Oameni buni, ia luminati-ma si pe mine: care sunt cele 2 suruburi de reglaj la vaporizatorul meu ? Eu tot timpul am reglat relantiul dupa ureche din cel cu cap de surubelnita, de deasupra furtunului de gaz. O fi de relanti sau pt. membrana ? Eu al doilea surub nu vad care ar mai fi... cel de sub electrovalva cu cap hexagonal nu cred ca e de reglaj.
This post has been edited by tynn: 8 Apr 2013, 11:40 Attached thumbnail(s) gpl.jpg ( Size: 316.44k ) Number of downloads: 1121 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 00:58 |