DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se tureaza motorul la relantiu, probleme cu turatia

chico chico
post 28 Aug 2008, 18:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 August 08




salutare tuturor,va rog sa ma ajutati si pe mine cu problema pe care o am.stiu ca pe acest site gasesc rezolvarea.am o spn de 1 an de zile si nu mi-a facut nici un fel de probleme pana astazi cand am pornit-o si a inceput sa se tureze la relantiu.mai exact cand sta la relantiu turatia creste si scade de la 900 la 2000 de ture.ce sa fac sau ce poate fi. am intrat pe site si am vazut ca exista un senzor de turatie pe care l-am desfacur l-am curatat si tot la fel face. am scos si ufa de la socul electric si nimic.
ce ma sfatuiti?

29 Aug 2008, 09:40:
am vb. cu cativa taximetristi care au spn si mi-au spus ca este clapeta de la acceleratie si este ffff.scumpa.uneori se poate curata.

This post has been edited by chico chico: 29 Aug 2008, 08:40


--------------------
super nova super nova 2001 - AG-78-FUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Aug 2008, 08:48
Post #2


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Daca esti din bucuresti da o fuga pana la servicul de la IRA unde isi repara aproape toti taximetristi loganurile super novele ... si te rezolva cu bani putini in 10 minute.
Banuiesc ca ai probleme la potentiometru care e prins de clapeta de acceleratie , acela trebuie cu un spray de potentiometre suflat si dupa aceea la aer comprimat sau il desfaci si il stergi cu o carpa imbibata in spirt si dupa aceea tot la erc comprimat. Acel potentiometru iti citeste clapeta si da control ala UC pentru a doza benzina impreuna cu semnalul provenit la de sonda lambda.
Daca e plin de mizerie isi reduce rezistenta si de aceea ti se tureaza aiurea.

29 Aug 2008, 09:49:
Deci se desface filtru si tot mecanismul de la clapeta de acceleratie si vei observa un motentiometru cu 3-5 craci. Il desfaci dupa axul clapetei si il desfaci , il cureti montezi la loc si gata.

This post has been edited by djasu82: 29 Aug 2008, 08:49


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 29 Aug 2008, 09:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Cauta cel mai bine dupa curatare motoras pas cu pas, era un tutorial pe aici pe undeva. La supernova potentiometrul de pe clapeta are rol de informare pentru sistemul de management al motorului, actionarea clapetei de acceleratie fiind mecanica.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Aug 2008, 11:21
Post #4


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai daca potentiometru nue curat ce sa mai comande unitatea centrala spre motorasul pas cu pas . Totul e un circuit inchis. Motorasul se regleaza automat in functie de deschidereaclapetei care o citeste potentiometru si in functie de temperatura si sonda oxigen lamda. Toata porcaria acolo e sub capacul filtrului de aer. Cel mai bine te duci unde ti-am spus.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kat
post 29 Aug 2008, 12:50
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 30 March 07
From: Ploiesti PH




Este posibil sa-ti traga aer fals pe undeva. Incearca sa fixezi mai bine corpul clapeta si carcasa filtrului de aer.


--------------------
Renault Megane IV 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Aug 2008, 17:04
Post #6


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nu are efect la cele pe injectie chiar daca nu e etans filtrul de aer fata de clapeta de admisie !


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 29 Aug 2008, 23:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE
Nu are efect la cele pe injectie chiar daca nu e etans filtrul de aer fata de clapeta de admisie !
Adica voiai sa zici ca nu trage aer fals pe acolo, probabil. Sa stii ca nici la carburatie nu trage aer fals pe acolo. Efecte,insa.....sunt!
Tin sa aduc o mentiune, destul de importanta zic eu:
- aerul aspirat de motor pe la imbinarea dintre carcasa filtrului de aer si corpul-clapeta NU ESTE aer fals!!! Este aer NEFILTRAT. Orice volum de aer aspirat de motor INAINTEA clapetei de aer NU este aer fals.
- aerul aspirat de motor pe la imbinarea dintre corpul-clapeta si colectorul de admisie ESTE aer fals! Aerul aspirat de oriunde DUPA clapeta de aer este aer fals.

Aerul nefiltrat nu provoaca cresterea relantiului insa provoaca alte "bucurii", mai mari:particule de praf,nisip,etc. care intra in cilindri.

@chico chico
QUOTE
mai exact cand sta la relantiu turatia creste si scade de la 900 la 2000 de ture.ce sa fac sau ce poate fi. am intrat pe site si am vazut ca exista un senzor de turatie pe care l-am desfacur l-am curatat si tot la fel face. am scos si ufa de la socul electric si nimic.


Foarte probabil aer fals: pe la imbinarea corpului clapeta cu colectorul de admisie, pe la furtunul de vacuum al servofranei, poate si pe la o-ringul vreunui injector(mai rar).
Alta posibilitate ar fi intr-adevar potentiometrul clapetei de aer, asta in conditiile in care ai zis ca ai curatat senzorul de turatie si ca ai deconectat actuatorul de relanti.
Pe loc, cu motorul oprit si contactul luat, apasa de cateva ori(10-15 ori) pedala de acceleratie, usor, pana la podea. Apoi porneste motorul si vezi daca observi vreo imbunatatire.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 29 Aug 2008, 23:37


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D@nI3L
post 30 Aug 2008, 13:36
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 24 June 08




o problema asemanatoare am si eu....
diferentza este ca motorul se tureaza de la 0 la 4000 si da nu'i apas pedala de acceleratie ...se opreste... nushtiu ce sa'i fac..:|


--------------------
Dacia super-nova 2001 clima - is-06-nyr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chico chico
post 4 Sep 2008, 08:09
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 August 08




biggrin.gif biggrin.gif caz rezolvat.norucul meu este ca stau in pitesti unde gasesti piese noi mult mai ieftin.toata treaba era din motorasul pas cu pas.se uzase filetul da plastic di interior.asa ca pana sa gasesc altul mecanicul la reglat manual sa stea turatia la 1000 si a scos mufa care da informatia. in timpul acesta am vezut si eu cul l-a demontat si montat.dupa ce am gasit piesa noua cu 100 ron.am montat-o singur,dar problema.nu s-a intamplat nimic.se tuta la 4000-5000.am intrebat pe ici pe colo si mi s-a spus ca dupa montare trebuie sa pui contactul de doua trei ori si sa apas acceleratia.am urmat sfatul si nimic ,aceeasi problema.am scos plusul de la baterie l-am lasat 5 min. ca sa se reseteze calculatorul,l-am pus la loc am pus contactul de trei ori si s-a reglat automat.
caz rezolvat .intradevar sunt mai multe probleme care pot aparea.
-corpul clapeta sare de pe pozitie si trage aer fals.
-motorasul pas cu pas nu culiseaza si trebuie curatat.
-motoras pas cu pas stricat ,atentie mai ales la cele pe gaz.
va multumesc pt. sfaturi.


--------------------
super nova super nova 2001 - AG-78-FUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 07:14
Forum Renault