se tureaza motorul la relantiu, probleme cu turatia
![]() ![]() ![]() |
se tureaza motorul la relantiu, probleme cu turatia
chico chico |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
super nova
super nova
2001
- AG-78-FUL
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#2
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca esti din bucuresti da o fuga pana la servicul de la IRA unde isi repara aproape toti taximetristi loganurile super novele ... si te rezolva cu bani putini in 10 minute.
Banuiesc ca ai probleme la potentiometru care e prins de clapeta de acceleratie , acela trebuie cu un spray de potentiometre suflat si dupa aceea la aer comprimat sau il desfaci si il stergi cu o carpa imbibata in spirt si dupa aceea tot la erc comprimat. Acel potentiometru iti citeste clapeta si da control ala UC pentru a doza benzina impreuna cu semnalul provenit la de sonda lambda. Daca e plin de mizerie isi reduce rezistenta si de aceea ti se tureaza aiurea. 29 Aug 2008, 09:49: Deci se desface filtru si tot mecanismul de la clapeta de acceleratie si vei observa un motentiometru cu 3-5 craci. Il desfaci dupa axul clapetei si il desfaci , il cureti montezi la loc si gata. This post has been edited by djasu82: 29 Aug 2008, 08:49 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Andu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cauta cel mai bine dupa curatare motoras pas cu pas, era un tutorial pe aici pe undeva. La supernova potentiometrul de pe clapeta are rol de informare pentru sistemul de management al motorului, actionarea clapetei de acceleratie fiind mecanica.
|
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai daca potentiometru nue curat ce sa mai comande unitatea centrala spre motorasul pas cu pas . Totul e un circuit inchis. Motorasul se regleaza automat in functie de deschidereaclapetei care o citeste potentiometru si in functie de temperatura si sonda oxigen lamda. Toata porcaria acolo e sub capacul filtrului de aer. Cel mai bine te duci unde ti-am spus.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kat |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 30 March 07 From: Ploiesti PH ![]() |
Este posibil sa-ti traga aer fals pe undeva. Incearca sa fixezi mai bine corpul clapeta si carcasa filtrului de aer.
|
--------------------
Renault
Megane IV
2016
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu are efect la cele pe injectie chiar daca nu e etans filtrul de aer fata de clapeta de admisie !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Nu are efect la cele pe injectie chiar daca nu e etans filtrul de aer fata de clapeta de admisie ! Adica voiai sa zici ca nu trage aer fals pe acolo, probabil. Sa stii ca nici la carburatie nu trage aer fals pe acolo. Efecte,insa.....sunt!Tin sa aduc o mentiune, destul de importanta zic eu: - aerul aspirat de motor pe la imbinarea dintre carcasa filtrului de aer si corpul-clapeta NU ESTE aer fals!!! Este aer NEFILTRAT. Orice volum de aer aspirat de motor INAINTEA clapetei de aer NU este aer fals. - aerul aspirat de motor pe la imbinarea dintre corpul-clapeta si colectorul de admisie ESTE aer fals! Aerul aspirat de oriunde DUPA clapeta de aer este aer fals. Aerul nefiltrat nu provoaca cresterea relantiului insa provoaca alte "bucurii", mai mari:particule de praf,nisip,etc. care intra in cilindri. @chico chico QUOTE mai exact cand sta la relantiu turatia creste si scade de la 900 la 2000 de ture.ce sa fac sau ce poate fi. am intrat pe site si am vazut ca exista un senzor de turatie pe care l-am desfacur l-am curatat si tot la fel face. am scos si ufa de la socul electric si nimic. Foarte probabil aer fals: pe la imbinarea corpului clapeta cu colectorul de admisie, pe la furtunul de vacuum al servofranei, poate si pe la o-ringul vreunui injector(mai rar). Alta posibilitate ar fi intr-adevar potentiometrul clapetei de aer, asta in conditiile in care ai zis ca ai curatat senzorul de turatie si ca ai deconectat actuatorul de relanti. Pe loc, cu motorul oprit si contactul luat, apasa de cateva ori(10-15 ori) pedala de acceleratie, usor, pana la podea. Apoi porneste motorul si vezi daca observi vreo imbunatatire. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 29 Aug 2008, 23:37 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
D@nI3L |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 24 June 08 ![]() |
o problema asemanatoare am si eu....
diferentza este ca motorul se tureaza de la 0 la 4000 si da nu'i apas pedala de acceleratie ...se opreste... nushtiu ce sa'i fac..:| |
--------------------
Dacia
super-nova
2001 clima
- is-06-nyr
|
|
chico chico |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 August 08 ![]() |
![]() ![]() caz rezolvat .intradevar sunt mai multe probleme care pot aparea. -corpul clapeta sare de pe pozitie si trage aer fals. -motorasul pas cu pas nu culiseaza si trebuie curatat. -motoras pas cu pas stricat ,atentie mai ales la cele pe gaz. va multumesc pt. sfaturi. |
--------------------
super nova
super nova
2001
- AG-78-FUL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 07:14 |