Macazul la liniile de troleibuz, ...cum se schimba
Macazul la liniile de troleibuz, ...cum se schimba
Uncle-Sam |
16 Jan 2005, 22:15
Post
#1
|
||
MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|||
maxx |
16 Jan 2005, 22:34
Post
#2
|
Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei |
lool de unde ti-a venit ideea ???
cred ca e ceva mobil ca la tramvai in momentul cand doua linii se fac una (ce exprimare...) adica in partea in care se duce troleu trage aceea "chestie" mobila.... sorry daca gresesc... |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
Tudor B |
16 Jan 2005, 22:36
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca |
Cred ca se selecteaza linia prin pozitia troleului dedesubtul liniilor, daca vrea la dreapta se pune mai pe dreapta, dar nu le iese intotdeauna.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
zamolxes |
16 Jan 2005, 22:54
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti |
M-am intrebat de multe ori chestia asta.
Sincer, cred ca are de a face cu viteza, ca nu o data am vazut viteze diferite pentru directii diferite. |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
BodyLove |
16 Jan 2005, 23:02
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti |
Exista o portiune pe care soferul accelereaza sau incetineste, in fuctie de directia in care vrea sa mearga. Acolo sunt doua sarmulite care fac toata smecheria.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
Valentine |
17 Jan 2005, 00:07
Post
#6
|
Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California |
Deci e in functie de viteza? Si eu m-am intrebat intotdeauna cum fac asta
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
Uncle-Sam |
17 Jan 2005, 07:20
Post
#7
|
MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti |
aha, se pare ca am atins un punct sensibil cu troleibuzele astea
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
free_fiber |
17 Jan 2005, 07:55
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti |
Hai da-ti-le-ncolo de troleibuze. Are un comutator acolo la bord pe care-l foloseste sa selecteze directia dorita, si cica se transmite un curent pe alta frecventa pe care o intercepteaza doar macazu ala.
Cel putin asa mi-a zis un sofer de troleibuz. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
mig |
17 Jan 2005, 08:36
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 21 September 04 From: Cluj-Napoca |
Inaintea macazului cu cativa zeci de metri sunt doua zone de aproximativ 1-2m peste care trece captatorul troleibuzului. La piciorul stang soferul are o pedala pe care o tine apasata sau nu. In plus, peste acele zone soferul intra accelerat sau nu in functie de directia pe care o vrea. cam asta e sistemul.
|
--------------------
DACIA
LOGAN AMBITION
|
|
VladG |
17 Jan 2005, 10:11
Post
#10
|
Membru preistoric Group: Members Posts: 2.386 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti |
QUOTE(mig @ 17 Jan 2005, 10:36) Inaintea macazului cu cativa zeci de metri sunt doua zone de aproximativ 1-2m peste care trece captatorul troleibuzului. La piciorul stang soferul are o pedala pe care o tine apasata sau nu. In plus, peste acele zone soferul intra accelerat sau nu in functie de directia pe care o vrea. cam asta e sistemul. Partial adevarat. Da, are un comutator la bord ce trimite un curent unui electromagnet ce actioneaza macazul. NU, nu are legatura cu acceleratia (sau viteza). Cum ar mai schimba in cazul unui trafic bara la bara...!? |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
sstanescu |
17 Jan 2005, 10:36
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti |
Pe vremuri cand bateam pasul in statie la 311 la Rosetti, ma uitam la macazul de la troleu. Cel putin cel de acolo era actionat electromagnetic cumva, de conducatorul troleibuzului. Macazul nu ramanea pe pozitia "laterala" decat pana la trecerea primului troleibuz, apoi revenea pe pozitia "inainte". Distanta de la care comanda schimbarea parea destul de mica, niciodata nu il schimbau de la mai mult de doua lungimi de troleibuz (ma rog, dupa "intersectia" de fire ce precedea macazul).
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
AL |
17 Jan 2005, 13:46
Post
#12
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
BodyLove si Mig au dreptate!!!
Inainte de macaz exista o portiune "de comanda"... daca pe acea portiune soferul apasa acceleratia timp de peste 3 sau 5 secunde, se comanda macazul.... adica actioneaza un releu si schimba directia pe care se vor duce captatoarele (troleele) prin schimbarea acului macazului ... dupa trecerea captatoarelor peste macaz, acul macazului revine la pozitia normala, adica inainte... Apasarea acceleratiei foarte usor nu implica neaparat deplasarea rapida a troleibuzului... daca chiar nu are loc (desi, daca o sa fiti atenti, in astfeld e portiuni soferii de troleibuz isi lasa loc fatza de cel din fatza) se poate apasa f usor acceleratia concomitent cu frana... Soferii care nu vor sa comande macazul, au grija pe acea portiune sa accelereze putin cate putin....mai putin decat timpii de comanda... Principiul macazului este ca, pe portiunea de comand exista un ampermetru...daca sesizeaza sarcina (adica un consumator care consuma) timp de 3-5 secunde, actioneaza un releu... daca nu, nu! P.S.... orice ma asteptam sa se discute pe acest forum dar ASTA NU!.... PPS.... oricine ma asteptam sa raspunda, dar BodyLove NU..... bravo pentru cunostintele de troleibusistica.... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
BX_master |
17 Jan 2005, 14:57
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR |
Oarecum off-topic. La Lyon au bagat niste trolee noi, din astea ultramoderne facute de Renault si inca o firma in coproductie. Are motor electric clasic, dar are si unul termic cu care se poate deplasa (mai incet) in caz de pana de curent sau de zona fara retea electrica. Faza interesanta e ca au realizat un sistem (inca nu m-am prins exact cum) in care captatoarele se lasa automat si se pot pune automat pe linia de curent, fara sa se dea soferul jos sa le puna manual ca la troleele clasice. Oricum, imi pare bine sa vad oameni cu aceleasi "framintari" interioare ca si mine...
|
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
SYL |
17 Jan 2005, 15:17
Post
#14
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Din cate stiu eu, "macazul" e comandat de soferul de troleibuz, care cu ajutorul unui comutator/buton da unu impuls electric (ceva de genul cu + sau - , depinde in ce directie vrea sa merga). Si oricum in zona macazului troleibuzul merge f incet. Exista riscul sa sara troleele. Am vazut de multe ori sa sara trolee, sau sa ia pe directia gresita. Odata chiar am vazut o chestie comica: troleul din dr a luat-o pe sarma din dreapta a directie din dreapta, iar cel din stg a luat-o pe srama din stg a directie din stg.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
AL |
17 Jan 2005, 15:24
Post
#15
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
Terminati cu butoanele... nu au asa ceva! Cel putin astea din RO nu au!
Un sfat: mai coborati-va posterioarele din masini (din Dacii) si mai calatoriti nitel cu trombeluzele patriei... in calatoriile dvs., cautati un sofer dispus la vorba si intrebati-l!.... apoi scrieti aici ce v-a spus (dati si numele si numarul de incmatriculare al trombeluzului)... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
apunake |
17 Jan 2005, 15:50
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 1 November 04 From: Bucuresti |
QUOTE(BX_master @ 17 Jan 2005, 14:57) Are motor electric clasic, dar are si unul termic cu care se poate deplasa (mai incet) in caz de pana de curent sau de zona fara retea electrica. Se pare ca asa ceva au incercat sa faca si pe vremea lui Nea Nicu. Dotasera troleibuzele cu acumulatori multi, multi astfel incat sa poate circula temporar si in afara liniei de alimentare. Ideea era sa ii foloseasca la aprovizionarea alimentarilor si magazinelor. Cum ar veni, troleibuze de marfa |
-------------------- |
|
mil |
17 Jan 2005, 18:12
Post
#17
|
ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x |
BX, fa o poza pls la trombeluzul TCL, si pe ce traseu le-a bagatara?
Bravo dom'le, le-ati luat inainte parizienilor din nou!!! Scuze ca te interoghez asa, da' pe saitu lor nu zic nimic...ufff m-a apucatara doru' de Lyon. |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
Watchful snake |
17 Jan 2005, 20:19
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 4 June 03 From: București |
Așa este Al!!! Macazele troleibuzelor se acționau pe aceste principii simple încă de acum 30 - 40 de ani, cînd nici pomeneală de toate automatizările și miniaturizările moderne. La fel se acționau, pe vremuri, macazele electrice la tramvai. La tramvai, pe firul de curent era un contact, cu cîțiva metri înaintea macazului. Cînd tramvaiul trecea cu pantograful peste contactul acela cu o anumită viteză => sarcină mai mare și releul comanda motorul care schimba macazul. Dar cu vremea, sistemele s-au mai stricat, pe vremea lui Ceaușescu nu se importau piese de schimb și sistemele au început să cadă unul după altul. Astfel că s-a ajuns ca macazele să fie schimbate cu "dispozitivul" de urgență cu care a fost dotat de atunci fiecare tramvai pentru astfel de situații, adică cu ranga. Se vede că interes nu este ca macazele de la tramvaie să fie reparate nici în ziua de astăzi. Revenind la troleibuze, principiul este același, numai că este montat pe unul din cele două fire de contact. Macazul este pe poziția pe care circulă mai multe troleibuze (două linii de troleibuz, de exemplu, să spunem 69 și 70 merg înainte). 71 are traseul spre dreapta, atunci el schimbă. După trecerea lui, macazul revine pe poziția inițială. Nu există butoane pe bord, transmisii radio sau alte prostii SF. Sistemele au fost gîndite să fie simple, cu cît sînt mai simple, cu atît sînt mai fiabile și rezistă mai bine afară la capriciile vremii (ploaie, căldură excesivă, îngheț, etc.)
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003 Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
|
|
BodyLove |
17 Jan 2005, 21:07
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti |
Merci Al
Ai vazut ce troleibusista inraita sunt? Ai vazut ca nu sti niciodata de unde sare iepurele? Merci inca o data de aprecieri . Nah, ca am rosit.. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
Uncle-Sam |
17 Jan 2005, 21:27
Post
#20
|
MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti |
M-am uitat atent la cum accelereaza troleibuzu si am observat ca nu pleaca imediat cum calca acceleratia. Asta ii ofera probabil posibilitatea sa schimbe macazul
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
EEN |
17 Jan 2005, 23:01
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
QUOTE(mil @ 17 Jan 2005, 20:12) BX, fa o poza pls la trombeluzul TCL, si pe ce traseu le-a bagatara? Bravo dom'le, le-ati luat inainte parizienilor din nou!!! Scuze ca te interoghez asa, da' pe saitu lor nu zic nimic...ufff m-a apucatara doru' de Lyon. Vreau si eu poza cu tramvaiul cu doua tipuri de roti - metalice (de tramvai) si cauciucuri: astia de la mine nu ma cred! |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
bogdan_o |
18 Jan 2005, 02:43
Post
#22
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
In toate cazurile, si pe mine m-a framantat nazbatia asta ceva vreme, pana am aflat cum sta treaba. Se face din accelerati, exact cum a spus si Al, In plus la astea noi (Ikarus) cand se selecteaza directia buna se aude un fel de piuit in cabina soferului.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
mig |
18 Jan 2005, 08:32
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 21 September 04 From: Cluj-Napoca |
Piuitul este de la altceva. Cat timp captatoarele sunt pe acea zona de comanda, nu exista acei 1000V. Piuitul inseamna ca e pauza de curent.
|
--------------------
DACIA
LOGAN AMBITION
|
|
draku |
18 Jan 2005, 12:33
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti |
din cate stiu eu, troleibuzele se alimenteaza la 750V, ca si tramvaiele
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Watchful snake |
18 Jan 2005, 13:40
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 4 June 03 From: București |
Corect Mig pentru piuit și draku pentru voltaj !!!
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003 Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
|
|
costi |
18 Jan 2005, 15:45
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
QUOTE(BodyLove @ 17 Jan 2005, 21:07) Merci Al Ai vazut ce troleibusista inraita sunt? Ai vazut ca nu sti niciodata de unde sare iepurele? Merci inca o data de aprecieri . Nah, ca am rosit.. La tine nu se aplica aia cu iepurele ! ci aia cu "de unde sare calu' " Lasa nu te mai inrosi Troleibuzul ca troleibuzul dar am vazut un tramvai cu cauciuce care trecea printr-o intersectie de unde scosesera sinele. Practic se terminau inainte de intersectie si reincepeau dupa. Tramvaiul venea pina acolo, baga cauciucele trecea strada si ateriza iar pe sine. A naibii tehnica ! This post has been edited by costi: 18 Jan 2005, 15:52 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
BodyLove |
18 Jan 2005, 15:50
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti |
Hai ca m-ai facut sa rad,mai Costi.
Uite iar m-am inrosit. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
EEN |
18 Jan 2005, 18:05
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
QUOTE(costi @ 18 Jan 2005, 17:45) La tine nu se aplica aia cu iepurele ! ci aia cu "de unde sare calu' " Lasa nu te mai inrosi Troleibuzul ca troleibuzul dar am vazut un tramvai cu cauciuce care trecea printr-o intersectie de unde scosesera sinele. Practic se terminau inainte de intersectie si reincepeau dupa. Tramvaiul venea pina acolo, baga cauciucele trecea strada si ateriza iar pe sine. A naibii tehnica ! Bei! Voi nu nu cititi posturile anterioare?!! Vreau si eu o poza a tramvaiului asta: colegiI mei nu ma crede!!! |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
mil |
18 Jan 2005, 18:19
Post
#29
|
ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x |
florian daca vrei iti fac una cu metroul cu cauciuceace si roti de fier ...e drept ca nu le foloseste alternativ ci in paralel ca sa faca mai putin zgomot si sa trepideze mai putin. S-ar putea sa fie cazul si tramvaiului din poveste ca in eu nu cred ca poate cine sa aseze pe sine un tramvai la ochi....e sugubat costi "sparge-s-ar anvelopele metroului parizian"!
This post has been edited by mil: 18 Jan 2005, 18:29 Attached thumbnail(s) 93084_cmp_1974_07_26_bd_auguste_blanqui_6_mp73_jr_ratp.jpg ( Size: 67.9k ) Number of downloads: 801 |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
EEN |
18 Jan 2005, 18:37
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti |
QUOTE(mil @ 18 Jan 2005, 20:19) florian daca vrei iti fac una cu metroul cu cauciuceace si roti de fier ...e drept ca nu le foloseste alternativ ci in paralel ca sa faca mai putin zgomot si sa trepideze mai putin. S-ar putea sa fie cazul si tramvaiului din poveste ca in eu nu cred ca poate cine sa aseze pe sine un tramvai la ochi....e sugubat costi "sparge-s-ar anvelopele metroului parizian"! Vezi! Nici tu nu crezi! Eu l-am vazut si am mers cu el! In prima mea ziin Francia! Mi-am zis atunci: "Nebuni Francezii astia!!!" |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2024 - 07:34 |