Senzori Inteligenti
![]() ![]() ![]() |
Senzori Inteligenti
MirceaMM |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
1. Ceea ce descrii tu este o legare in cascada, nu in serie... Ma rog... poate ma insel eu
2. Ceea ce descrii tu este numit box-tuning, se practica deja (oricum). Este posibil, dar eu raman la parerea ca e tot o frectie la picior de lemn. De ce: a) Vrei sa scazi consumul, ii dai benzina mai putina: o sa mearga cu amestec sarac, poluezi ca draq, nu ai performante, strici motorul. b) Vrei putere: dai benzina mai multa, dai scanteia mai devreme, distrugi motorul. Daca ai turbina, se creste presiunea dupa turbina (asta fac toate sistemele de tuning) - dar iarasi, presupun ca in detrimentul vietii motorului. Din cate am inteles, singura optiune reala de tuning (si se preteaza mai ales la chip-tuning - sorry pentru box-eri) este la benzinar (non-turbo) sa-i maresti avansul (care e static - adica nu se adapteaza) si sa pui benzina cu cifra octanica mai mare... QUOTE(MirceaMM @ 11 Oct 2004, 15:16) Doresc sa aduc in discutie aspecte legate de senzorii aflati pe o masina guvernata de catre un ECU. Ne putem gandi la orice senzor, in general sau la unul anumit. Senzorul poate fi fie de tipul "inchis-deschis" fie de tip analogic, cum ar fi senzorul de oxigen, MAP sau altul. SR = senzorul real SI = sistemul cu microcontroller (senzor inteligent). Considerand ca un senzor real este conectat ca intrare in ECU, se va proiecta si executa (imaginar, mai intai) un sistem SI (cu microcontroller) care se va conecta "in serie" si care care va avea rolul de senzor inteligent. Senzorul real va reprezenta intrare in sistemul SI iar sistemul SI va avea iesire care va fi conectata ca intrare in ECU. Situatia initiala: SR -> ECU Situatia preconizata (de discutat): SR -> SI -> ECU Mai intai consideram ca sistemul SI ar da la iesire exact ceea primeste in intrare. In acest caz ne putem gandi ca sistemul SI este inutil dar am mentionat cazul pentru a pune in evidenta functia pe fare o realizeaza, anume F(x) = x, unde x este intrarea de la senzorul real iar F(x) este ceea ce SI da afara catre ECU. Ce va face de fapt sistemul SI? Va da afara valori ale unei functii: - alta decat functia identica - nu se va abate mult de la functia identica, sa spunem doar + sau - 10% Aceasta curba urmeaza a fi determinata si scrisa in softul intern al lui SI. Eventual se poate pune si problema auto-adaptarii dinamice a curbei lui SI conform cu un criteriu, care ar putea fi minimizarea consumului de combustibil. Ar aparea astfel posibilitatea de a face tuning fara a modifica nimic in ECU ci doar furnizandu-i informatii "false" si obligandu-l sa ia decizia cea buna. Ce parere aveti despre asa ceva, ar fi fezabil? This post has been edited by Sergiu: 11 Oct 2004, 13:31 |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
nelu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce propui s-a facut pana la adevaratul chip-tuning. Daca ar fi dat rezultate bune nu cred ca s-ar fi renuntat la asa ceva.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
MirceaMM |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nelu @ 11 Oct 2004, 13:28) Ce propui s-a facut pana la adevaratul chip-tuning. Daca ar fi dat rezultate bune nu cred ca s-ar fi renuntat la asa ceva. S-o fi facut (cine poate pretinde ca este cu totul original?) dar nu am facut eu. As vrea sa incerc. Solutia pare atragatoare si pentru faptul ca este mult mai portabila de la un tip de masina la altul (desi nu am in vedere decat masina proprie). This post has been edited by MirceaMM: 13 Oct 2004, 09:02 |
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|
nelu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mare lucru nu prea poti experimenta. Sunt senzori care nu pot fi "aranjati", de ex senzorul de turatie care da si informatia pentru aprindere (sesizeaza PMS la cilindrul 1).
Cred ca se poate obtine o reducere a consumului prin convertirea domeniului de tensiune pt sonda lambda, a.i. noul domeniu sa corespunda unui amestec bogat (ECU va saraci amestecul in acest caz). Tot o economie de benzina s-ar obtine prin reducerea duratei cand functioneaza "socul automat" prin pacalirea senzorului de temperatura motor. Trebuie vazut si daca aceste economii la combustibil nu implica alte costuri de intretinere datorate unor posibile uzuri suplimentare ale motorului. S-ar putea sa nu se merite. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
MirceaMM |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Legat de temperatura am urmatoarea problema.
Daca cineva foloseste masina doar pentru a merge la serviciu si inapoi si daca serviciul este destul de aproape de casa iar motorul nu trece niciodata de 60 grade (pentru ca omul ajunge la destinatie) - este acesta motiv de consum mare de combustibil? |
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MirceaMM @ 13 Oct 2004, 14:31) Legat de temperatura am urmatoarea problema. Daca cineva foloseste masina doar pentru a merge la serviciu si inapoi si daca serviciul este destul de aproape de casa iar motorul nu trece niciodata de 60 grade (pentru ca omul ajunge la destinatie) - este acesta motiv de consum mare de combustibil? Da, este! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai ar cam fi, si chestia asta cred ca e valabila la toate masinile. Dincolo de soc, toate piesele au frecari mai mari pana cand ajung la temperatura optima. Toate uleiurile si vaselinele sunt mai groase. Deci eu zic ca e absolut normal, la orice motor, sa consume mai mult pana cand ajunge in plaja optima de functionare.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
os |
![]()
Post
#9
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
...temperatura prea mica: se pierde caldura (=energie) prin transfer catre peretii cilindrului. Daca acestia sunt mai reci->diferenta de temperatura mai mare->mai multa energie care in loc sa se transforme in lucru mecanic incalzeste (nemijlocit) planeta. Adica: randament mai slab->consumul creste.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
MirceaMM |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, este normal, dar eu am dat un caz in care calatoria cu masina este atat de scurta incat motorul ajunge doar la 60-65 de grade, dupa care omul opreste motorul si inchide masina.
|
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|
os |
![]()
Post
#11
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Daca ai drumuri scurte, n-ai dacīt sa alegi īntre
1. a accepta consumul marit (si alte fenomene negative legate de nefunctionarea motorului in parametri - contaminarea uleiului cu apa, uzuri marite, bujii cu depuneri, baterie neincarcata complet) 2. a monta pe masina o instalatie de incalzire suplimentara, si anume un model care incalzeste si motorul (se leaga la instalatia de racire) - dar asta in general nu merita 3. a renunta la calatoria cu masina Adica: pur si simplu n-ai ce-i face (in afara de 3 :-)) ). os This post has been edited by os: 13 Oct 2004, 14:09 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
MirceaMM |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu se poate face ceva la termostat (inlocui cu altul) pentru incalzire ceva mai rapida? Sau a aduce caldura de la galeria de evacuare (care se incalzeste mai repede) la cea de admisie?
|
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|
os |
![]()
Post
#13
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Se poate 2 din postul meu de mai sus, cu nota mea.
Termostatul (daca nu-i defect) sta oricum inchis pina la incalzirea substantiala a motorului. Nu-i vorba in prima linie de incalzirea amestecului ci a motorului in ansamblu, in special a pistoanelor, cilindrilor si chiulasei - pe care nu prea ai cum sa le influentezi. os |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
MirceaMM |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 September 04 From: Bucuresti ![]() |
La Dacia Nova GTI galeria de evacuare si cea de admisie au "corp comun".
|
--------------------
Ford
Mondeo
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 14:52 |