DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ce se intampla daca folosesti un alt tip de benzina

SGN_1310
post 9 Jun 2003, 13:20
Post #1


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Ce se intampla daca folosesti pe un motor de dacia 1310 model 1996 alt tip de benizna decat premium cu Pb. Cineva spunea ca la motoarele cu supape trebuie sa folosesasca benzina cu Pb. Altcineva a spus ca un prof din Politehnica, i'ar fi spus ca nu e nici o problema, atat timp cat benzina are C.O. necesara.
Voi ce parere aveti??! Merita sa incerc ? .....parca nu as vrea sa imi ard supapele shi sa ajung la mana dibacilor mestheri din renumitele service'uri romanesti.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ve
post 9 Jun 2003, 16:15
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 29 May 03




La dacia ta trebuie sa bagi numai benzina cu Pb. Nu e nici o nenorocire daca ii bagi odata fara Pb daca ramai in pana sau ceva de genul asta.

Ca o ciudatenie: toate motoarele de care vorbim pe aici au supape. Nu shtiu ce ai vrut sa zici prin "motoarele cu supape"...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 10 Jun 2003, 09:06
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele.
Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 10 Jun 2003, 09:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele.  
Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare.


io stiu pe unii de la aeroclub care pun combustibili de aviatzie in daciile lor obosite dar cam la 4 ani li se arde garnitura de chiuloasa. (merita o garnitura sa mergi 4 ani moka!)


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Jun 2003, 09:20
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Da , asa e! Uiti sa zici ca cei de la Aeroclub fac 1000 de km. in 4 ani
tongue.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 10 Jun 2003, 10:00
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica...


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
miki
post 10 Jun 2003, 11:14
Post #7


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Garniturile alora se duc de la cifra octanica (cca.100-110) a combustibilului de aviatie


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe 2004 / 2019/2008 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 10 Jun 2003, 12:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Da , asa e! Uiti sa zici ca cei de la Aeroclub fac 1000 de km. in 4 ani
tongue.gif


1000km cu avionu laugh.gif laugh.gif
nu pe bune merg destul dar o mai dilueaza cu benzina de 95


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Jun 2003, 14:47
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica...

Benzina de la Aeroclub e o benzina normala cu cifra octanica mult mai mare decit cea din benzinarii (acolo se zboara pe motoare cu piston). Benzina de aviatie comerciala/militara , deja intra in categoria cherosen fiind diferita pentru turbopropulsoare (cu elice) si turbofanuri si turbojeturi. Fabricantul motorului recomanda tipul combustibilului necesar (spre ex.: Areojet fuel A sau cool.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 10 Jun 2003, 22:04
Post #10


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(\"IsNa\")
Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele.  
Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare.


Legenda se refera la motoare foarte vechi, inainte de 1960 (masini de colectie) la care chiar se ard supapele. La orice Dacie merge pusa benzina fara plumb fara nici o problema. Cunosc persoane care o folosesc cu regularitate si nu au avut nici o problema.
In alte tari se discuta sa nu se mai comercializeze benzina cu Pb pentru ca aproape toate masinile suporta fara Pb. Pentru ceilalti (cei cu masini de colectie) vor cumpara Pb separat sub forma de sticluta cu aditiv.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 11 Jun 2003, 06:57
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




problema e foarte simpla, cum a sesizat cristim: la motoarele vechi aliajele din care sunt facute seturile motoare, chiulasele si supapele sunt atacate chimic de benzina fara Pb, in rest, toate motoarele de dupa 1965 merg f. bine si cu benzina fara Pb. daca va uitati cu atentie la nici un motor care marege cu benzina cu Pb nu este nici macar o contraindicatie a constructorului legata de folosirea benzinei fara Pb


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 11 Jun 2003, 07:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
QUOTE
Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica...

Benzina de la Aeroclub e o benzina normala cu cifra octanica mult mai mare decit cea din benzinarii (acolo se zboara pe motoare cu piston). Benzina de aviatie comerciala/militara , deja intra in categoria cherosen fiind diferita pentru turbopropulsoare (cu elice) si turbofanuri si turbojeturi. Fabricantul motorului recomanda tipul combustibilului necesar (spre ex.: Areojet fuel A sau cool.gif


DA combustibilul pt avioanele cu motor cu piston e aproape normala dar cu CO mai mare! Combustibilul pt motoarele aeroreactoare si turbopropulsoare este un fel de petrol care are CO mult mai mic.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 11 Jun 2003, 12:01
Post #13





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Din cate stiu, kerosenul e cu totul alta mancare de peste. E format din CH-uri cu lant mult mai lung (mai lung ca la motorina). Asta ca o completare.

Si cum fac aia sa obtina CO (echivalent) > 100 la benzina de aviatie? Si de ce sa arda supapele? Poate daca e avansul reglat mic ca sa poata merge cu tot felul de mizerii de benzina...


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 18:31
Forum Renault