ce se intampla daca folosesti un alt tip de benzina
![]() ![]() ![]() |
ce se intampla daca folosesti un alt tip de benzina
SGN_1310 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK
|
|||
ve |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 ![]() |
La dacia ta trebuie sa bagi numai benzina cu Pb. Nu e nici o nenorocire daca ii bagi odata fara Pb daca ramai in pana sau ceva de genul asta.
Ca o ciudatenie: toate motoarele de care vorbim pe aici au supape. Nu shtiu ce ai vrut sa zici prin "motoarele cu supape"... |
-------------------- |
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele.
Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare. |
-------------------- |
|
aviasol |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele. Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare. io stiu pe unii de la aeroclub care pun combustibili de aviatzie in daciile lor obosite dar cam la 4 ani li se arde garnitura de chiuloasa. (merita o garnitura sa mergi 4 ani moka!) |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Da , asa e! Uiti sa zici ca cei de la Aeroclub fac 1000 de km. in 4 ani
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica...
|
-------------------- |
|
miki |
![]()
Post
#7
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.248 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Garniturile alora se duc de la cifra octanica (cca.100-110) a combustibilului de aviatie
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe
2004 / 2019/2008
- XX-B-XXX
|
|
aviasol |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Da , asa e! Uiti sa zici ca cei de la Aeroclub fac 1000 de km. in 4 ani
![]() 1000km cu avionu ![]() ![]() nu pe bune merg destul dar o mai dilueaza cu benzina de 95 |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica... Benzina de la Aeroclub e o benzina normala cu cifra octanica mult mai mare decit cea din benzinarii (acolo se zboara pe motoare cu piston). Benzina de aviatie comerciala/militara , deja intra in categoria cherosen fiind diferita pentru turbopropulsoare (cu elice) si turbofanuri si turbojeturi. Fabricantul motorului recomanda tipul combustibilului necesar (spre ex.: Areojet fuel A sau ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cristimm |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(\"IsNa\") Legenda spune ca la motoare mai vechi, se ard supapele de la benzina fara pb., ca cica plumbul ar proteja suprafetele. Dar nu e decat legenda. Cunosc oameni care folosesc fpb in dacii vechi. Pb. nu are vreo legatura cu protectia motorului, tetraetilul de pb e menit sa corecteze rezistenta la autoaprindere a benzinei cu CO mai mic decat ar trebui. Benzina fpb are CO corect datorita tehnologiilor mai bune de rafinare. Legenda se refera la motoare foarte vechi, inainte de 1960 (masini de colectie) la care chiar se ard supapele. La orice Dacie merge pusa benzina fara plumb fara nici o problema. Cunosc persoane care o folosesc cu regularitate si nu au avut nici o problema. In alte tari se discuta sa nu se mai comercializeze benzina cu Pb pentru ca aproape toate masinile suporta fara Pb. Pentru ceilalti (cei cu masini de colectie) vor cumpara Pb separat sub forma de sticluta cu aditiv. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
problema e foarte simpla, cum a sesizat cristim: la motoarele vechi aliajele din care sunt facute seturile motoare, chiulasele si supapele sunt atacate chimic de benzina fara Pb, in rest, toate motoarele de dupa 1965 merg f. bine si cu benzina fara Pb. daca va uitati cu atentie la nici un motor care marege cu benzina cu Pb nu este nici macar o contraindicatie a constructorului legata de folosirea benzinei fara Pb
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
aviasol |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE Da ala ce e? Combustibilul de aviatie, adica... Benzina de la Aeroclub e o benzina normala cu cifra octanica mult mai mare decit cea din benzinarii (acolo se zboara pe motoare cu piston). Benzina de aviatie comerciala/militara , deja intra in categoria cherosen fiind diferita pentru turbopropulsoare (cu elice) si turbofanuri si turbojeturi. Fabricantul motorului recomanda tipul combustibilului necesar (spre ex.: Areojet fuel A sau ![]() DA combustibilul pt avioanele cu motor cu piston e aproape normala dar cu CO mai mare! Combustibilul pt motoarele aeroreactoare si turbopropulsoare este un fel de petrol care are CO mult mai mic. |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
![]()
Post
#13
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Din cate stiu, kerosenul e cu totul alta mancare de peste. E format din CH-uri cu lant mult mai lung (mai lung ca la motorina). Asta ca o completare.
Si cum fac aia sa obtina CO (echivalent) > 100 la benzina de aviatie? Si de ce sa arda supapele? Poate daca e avansul reglat mic ca sa poata merge cu tot felul de mizerii de benzina... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 18:31 |