Hypermiling, Merita sau nu?
![]() ![]() ![]() |
Hypermiling, Merita sau nu?
bulan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
a
b
c
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(http://en.wikipedia.org/wiki/Hypermiling) The recent Maximum Fuel Economy contest was held in Elkhart, Indiana, where "world records" for the Honda Insight (213 miles per US gallon (1.10 L/100 km; 256 mpg-imp) round trip), Toyota Prius (136 miles per US gallon (1.73 L/100 km; 163 mpg-imp) round trip) and the Ford Escape Hybrid (76 miles per US gallon (3.1 L/100 km; 91 mpg-imp) mpg round trip) were achieved, albeit having been achieved while rolling through all stop signs and having the vehicle tires inflated well beyond recommended specifications. The record for the most miles achieved out of a single tank of gas, with 2,254 miles (3,627 km) from the 13.7 US gallons (52 l; 11.4 imp gal) tank of a 2006 Honda Insight, represents an average of 164.53 miles per US gallon (1.4296 L/100 km; 197.59 mpg-imp) for the entire distance ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bulan |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
E frumos ce scrie in citatul ala dar noi practic ce ar trebui sa facem ca sa obtinem niste rezultate daca nu notabile macar vizibile?
|
--------------------
a
b
c
|
|
slider2 |
![]()
Post
#4
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
pai tot tu pui linkul si tot tu intrebi??
![]() |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bulan |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Pai daca stiam a grăi pe englezeste citeam tot si trageam concluziile.Asa am apelat la dumneavoastra cinstiti boieri pentru ceva pareri personale.
|
--------------------
a
b
c
|
|
slider2 |
![]()
Post
#6
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
eh eu n-am stiut ca boierimea dumneavoastra nu stia a grai pe limba lui inima de leu
![]() poi in linkul ala nu scrie nimic concret ce trebuie sa faci, scrie doar ca fenomenul este riscant, ilegal, ca se tin concursuri cu asa ceva, si care sunt recordurile de pana acum. la referinta cred ca se gasesc niste linkuri cu explicatia necesara, dupa ce imi arunc ochii pe ele revin. pana atunci imi mentin scepticismul ca exista ceva, atat sub forma de tehnologie (gen magneti care reduc consumul, etc) atat sub forma de manevre facute de sofer, care sa reduca foarte simtitor consumul de carburant. This post has been edited by slider2: 24 Mar 2010, 20:08 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bulan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Pai revino ca pe forum nu sunt doar somitati toba de carte!Baga ceva asa mai pentru clasa muncitoare!Sa mai ne cultivam si noi ca noi muncim nu gandim!
|
--------------------
a
b
c
|
|
slider2 |
![]()
Post
#8
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
dar ce am facut??
![]() revenind la subiect din ce am citit pana acum, cei ce practica hypermiling: - se asigura foarte des ca presiunea din pneuri este cea corespunzatoare - dau jos suportii pentru portbagaj de pe plafon - opresc motorul la semafor, in loc sa-l lase la ralanti |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#9
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-...izing_behaviors
am citit pe aici ce scrie, dar eu sincer nu pot conduce in halul ala. adica sa schimb vitezele la 2000 (benzina) si sa tin motorul la 1000-1200 rpm la mers constant. parca nici masina nu se simte bine. nici eu ![]() si pe de o parte, nici nu cred ca e adevarat ce scrie acolo. sau e, dar cand vorbim de motoare mari. ca la o benzinara de 1.4 daca conduci asa cred ca o sa-ti consume chiar mai mult (nu am CB, ca as incerca) This post has been edited by ArtVandelay: 24 Mar 2010, 20:51 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
slider2 |
![]()
Post
#10
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
alte tehnici ar fi:
- cautarea unui loc de parcare care sa permita plecarea cu fata, sau plecarea in panta, si spune ca unul parcheaza la 120 metri de supermarket, ca sa plece cu fata direct, iar altul ca parcheaza in fata casei si nu in caraj pentru ca este o panta de 800m, unde poate lasa masina la punctul mort. aia cu parcarea nu stiu, poate ajuta, dar cred ca insesizabil, insa aia cu lasata la punctul mort, este o prostie daca motorul este pornit, totusi acest lucru nu este specificat si in unele state este interzis - mersul cu rotile din dreapta pe marcajele albe de pe sosea. cica forta de frecare este mai mica, mai ales pe timp de ploaie - incercarea de a planifica dinainte traversarea unor semafoarea, astfel incat trecerea sa se faca fara accelerari bruste - reducerea pe cat posibil a masei masinii, prin renuntarea la anumite componente nefolositoare, de exemplu la bancheta spate ![]() - montarea unor anvelope mai inguste si umflarea lor la presiunea maxima admisa ![]() - combinarea drumurilor cu masina, cu cele alternative, de exemplu cu mersul pe bicicleta. este dat un exemplu cu un tip care conduce vreo 17 mile, apoi vreo 9 merge cu bicicleta pana la serviciu. mai bine ar merge doar cu bicicleta - draftingul cica este o metoda buna (mai ales in spatele tirurilor/camioanelor), dar interzisa datorita faptului ca este periculoasa This post has been edited by slider2: 24 Mar 2010, 20:49 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Condusul economic presupune in primul rand anticiparea tuturor manevrelor facute de ceilalti participanti la trafic, astfel incat sa nu fie nevoie sa pierzi din viteza... Chestia asta e foarte utila, fiind legata si de conduita preventiva...
Oricum, condusul economic necesita o concentrare destul de mare, si poate deveni obositor pe distante lungi... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bulan |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Am mers eu prin Bulgaria si era drumul pustiu deci nu aveam ce sa anticipez ca sa pierd din viteza si tot atat a consumat.Am vazut ca la mai multe tipuri de masini se opreste motorul cand masina e pe liber si porneste automat cand calci ambreiajul.Ma gandesc ca ceva economie de carburant se face dar si electromotorul se va strica mai repede si nu e chiar ieftin.Nu mai tin minte la ce masina in demaraje alternatorul nu incarca bateria reducand astfel consumul de carburant si incarca numai la mers constant in ultima treapta.Chiar asa cam cat creste consumul din cauza alternatorului?Nu se vor fi gandit "hipermiling-istii sa scoata excitatia de la alternator si sa incarce bateria acasa in garaj de la priza de 220v?
|
--------------------
a
b
c
|
|
IsNa |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
"Hypermiling" se refera la practici extreme de condus cu scopul exclusiv de a scadea consumul.
Multe dintre ele duc la actiuni periculoase (ex. abordarea unor curbe cu viteza foarte mare pt a nu incetini, rularea la vale cu morotul oprit, si deci fara presiune in sistemul de servo, si fara ABS functional, mersul foarte incet pe anumite portiuni pt. a evita accelerarea, etc.) Altele cresc uzura unor componente ale masinii in masura greu de evaluat, ex: oprirea si repornirea motorului la fiecare semafor, rularea indelungata cu viteza mare si scoasa din viteza, utilizare indelungata a directiei si franei fara presiune servo, etc... Deci per total nu cred ca e o practica buna. Totusi, consumul unei masini poate fi scazut foarte mult alegand un motor potrivit si adoptand un stil de condus echilibrat si prevazator. Ca exemplu, eu conduc acum Fabia Combi. Cunosc persoane care se plang ca masini similare le consuma peste 6l/100Km la sosea (motorizari pe benzina puternice), desi scot medii de viteza de "doar" 70-75Km/h. A mea consuma sub 4l/100Km la drumuri lungi cu medii de viteza in jur de 65Km/h. Si nu trebuie sa sacrific nici siguranta, nici confort, nici durabilitatea masinii, dimpotriva cresc toate. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
1. Aia au scos recordurile alea cu masini hibride. As fi in stare sa pariez ca incarcau bateriile seara, si mergeau cat se poate "pe curent". Daca e asa, ala nu e record, e doar manipulare de date.
Opritul motorului la semafor e pentru masini care au sistemul asta nou de start-stop. Si nici aici nu sunt prea sigur ca merita, ca tin minte ca am citit undeva, ca motorul polueaza in secundele de pornire, cat in urmatorul kilometru (s-ar putea sa fi fost totusi vorba de pornire la rece). De umflatul rotilor aiurea, nici nu mai vorbesc... Din punctul meu de vedere, sunt doua manevre de economisire combustibil care au rost in viata. 1. Rulat cu viteza constanta. destul de greu fara cruise control. 2. Folosit frana de motor. Cat se poate de mult, cat se poate de des. De ex, vezi de la distanta un semafor pe verde, clar nu va mai fi verde pe cand ajungi la el, ridici piciorul de pe acceleratie. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
bulan |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Ce zice baiatul asta aici
E vrajeala sau ajuta cu ceva? |
--------------------
a
b
c
|
|
Markos |
![]()
Post
#16
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
fura o roata de rezerva, în rest n-am înteles.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
E un tampit... Dupa ce pune toate sfaturile de bun simt (tine masina in parametri, scoate chestiile inutile din ea)... vine cu acetona. Habar n-am daca acetona chiar poate sa ajute la ardere, dar sunt motive mai bune sa te abtii.
Acetona topeste lacul de pe unghiile doamnei bulan, da? Cam ce crezi ca o sa faca cu garniturile de cauciuc din masina? Si nu cred ca nu gasesti deloc garnituri de la rezervor pana la injectoare. Ca sa-i citez pe aia de la Mythbusters , ca au facut o emisiune despre solutiile de redus consumul.... "Chestie de bun simt, daca era o solutie pana acum... stiam cu totii de ea." |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
slider2 |
![]()
Post
#18
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
unele chestii sunt adevarate, altele nu stiu, poate dar nu prea cred. si ar fi asa:
- a plecat de la 17mpg, adica 4.5l la 17 mile, adica 4.5l la 27.2 km, adica 16.544 litri/100km, apoi a facut urmatoarele modificari: 1. presiune corespunzatoare in pneuri 2. reducere masei masinii prin eliminarea obiectelor nefolositoare, inclusiv a rezervei si a cricului, inlocuite cu un kit fix & go - a scazut consumul la 14.497 3. a pus ulei sintetic cu frictiune scazuta, a schimbat bujiile si fisele acestora si filtrul de aer - a scazut la 12.88 4. a inceput sa opreasca motorul la semafor si a oprit ac-ul care mergea degeaba in cazul lui - a scazut la 11.419 5. acum urmeaza minunea, pe care eu nu prea o cred, dar sa zicem ca asa ar fi si adaugarea acetonei pure in benzina, imbunatateste amestecul de carburant. totusi dupa mintea mea asta ar inseamna o explozie mai puternica, si nu stiu cat de mult dauneaza motorului, desi nenea asta de povesteste spune ca unde a citit el pe net despre acetona, se spune ca ar imbunatatii viata motorului - a scazut la 8.202 pentru americani solutia ar fi mult mai simpla, sa nu-si mai cumpere masini din alea ale lor, nesimtit de mari si cu motoare cat casa. ar putea sa-si ia o compacta diesel european. la ce trafic au ei in oras aia nu sare de 10%. pentru noi, cred ca viitorul il reprezinta diesel sau gpl. si desi sunt un benzinar convins, si nu vreau sa umblu cu bomba dupa mine, mai ales ca n-am nici o facilitate de la stat pentru utilizarea gpl-ului, cred ca o sa-mi iau masina diesel... ![]() This post has been edited by slider2: 25 Mar 2010, 20:05 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#19
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 25 Mar 2010, 20:00) ... vine cu acetona. Habar n-am daca acetona chiar poate sa ajute la ardere, dar sunt motive mai bune sa te abtii. Acetona topeste lacul de pe unghiile doamnei bulan, da? Cam ce crezi ca o sa faca cu garniturile de cauciuc din masina? Si nu cred ca nu gasesti deloc garnituri de la rezervor pana la injectoare. si pe deasupra cand ii da cu "misfire cata" de-ti topeste fagurele ceramic, te miri de ce nu mai trage masina....(dop la esapament) |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
acetona aia nu cred ca e 4 lei litrul. scazi consumul de benzina, dar financiar poate iesi mai scump.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
kog |
![]()
Post
#21
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu stiu de ce am impresia ca acetona cam face funingine... Mai bine o trec pe zama de prune, productie propie, numa imi cam rugineste rezervorul
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
vizitatorul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
Filip |
![]()
Post
#23
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
"am citit pe aici ce scrie, dar eu sincer nu pot conduce in halul ala. adica sa schimb vitezele la 2000 (benzina) si sa tin motorul la 1000-1200 rpm la mers constant. parca nici masina nu se simte bine. nici eu mai bine am un consum cu 1 litru mai mare decat sa ma chinui sa conduc asa, si nici nu ma mai claxoneaza toata lumea."
La benzina cel putin, e mai bine sa tii motorul turat pentru un consum mai mic, mai ales cand drumul urca, sau masina e incarcata. Bine, nu exagerat de turat, insa schimbat la 3000 rpm, pentru ca atunci cand schimbi treapta, turatia sa scada la minim 2000 rpm, iar de acolo sa accelerezi usor, nu apasata pedala brusc, ci usor, progresiv. Pentru a evita consumul mare de carburant, eu cred (nu va luati dupa mine, doar imi expun o parere personala) ca trebuie evitata accelerarea brusca, nu neaparat sa ne ferim de turatii ridicate - pana in 3000-3500 rpm nu cred ca sunt probleme cu consumul, chiar e indicat la motoare mici in rampa, cu masina incarcata, sa schimbi la 4000 rpm, sau chiar mai mult, pentru ca atunci cand este schimbata treapta, iar turatia scade, motorul sa nu faca efort prea mare din cauza lipsei cuplului, pentru a mentine viteza, sau chiar a accelera. Sintetizat: motorul trebuie tinut in banda de turatii corespunzatoare cuplului optim, iar accelerarea brusca trebuie evitata. Vorba lunga... saracia omului. Defectul meu. Scuze ![]() This post has been edited by Filip: 25 Mar 2010, 22:58 |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
AdrianMC |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 29 March 06 From: Bucuresti ![]() |
la deal schimbat la 3000? la ce masina te referi? pai cu 2000 la deal cu benzinaru nu prea ai ce face
|
--------------------
- -
--
-
-
|
|
slider2 |
![]()
Post
#25
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
depinde si de deal si de motor si de masa masinii...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Filip |
![]()
Post
#26
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
La deal am scris si eu 4000 rpm sau mai mult. E rezonabil. Eu mereu daca ma apropii de un pod, si trebuie sa urc, sa zicem ca sunt in treapta a 4-a si am 2300 rpm, retrogradez o treapta, mentin viteza constanta, sau accelerez putin, si urc ce e de urcat la o turatie mai mare, pentru a menaja motorul. Pana la urma.... benzina mai pune omul, dar sa repari un motor e mai costisitor.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#27
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-are sens discutia asta... cu benzinarul de 1.0 in treapta a 5-a da, n-ai ce face... Dar cu benzinar de 3.5 in treapta a 3-a, cu benzinarul de 0.8 in a 2-a merge fara probleme...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Filip |
![]()
Post
#28
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Si oricum orice om simte daca trebuie sa retrogradeze sau nu, motorul ii spune, iar soferul se conformeaza, daca tine la masina.
![]() ![]() This post has been edited by Filip: 25 Mar 2010, 23:13 |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
bulan |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Pana in ziua cand am deschis topicul nici nu auzisem de hypermiling dar de practicat l-am practicat o singura data.Veneam spre casa de la Veliko Tarnovo si mi-ar fi ajuns benzina pana la Giurgiu daca nu ar fi deviat politia traficul.Cert este ca s-a aprins becul la benzina din cauza devierii.Cand se aprinde becul mai am benzina pentru 70 kilometri.Dar pe masura ce merg afiseaza pentru cati kilometri mai am din 10 in 10 kilometri pana la 0.Cum benzinarii pana in Rousse nu mai erau automat am dat-o in hypermiling.Bineinteles ca madam bulan a trecut la injurii la adresa mea pana era sa ma proptesc in bara din spate a unui tir din cauza de hypermiling.E dupa aia injuriile s-au transformat in palme peste ceafa-mi lata de bulgar.Cireasa de pe tort a fost cand am ajuns in benzinarie.Pe cand stateam cu pistolul in mana si benzina curgea in rezervorul bebelusului m-am trezit si cu un sut in popo de la madam bulan ca sa imi fie de invatatura de minte si alta data sa nu mai umblu cu rezervorul gol si mai ales sa nu mai fac hypermiling cu toate ca nu stiam ca asa se chiama sportul asta.
|
--------------------
a
b
c
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
In viata de zi cu zi cel mai mult ajuta sa ai consumabilele schimbate la timp si de calitate buna, gume bune, umflate la presiunea corespunzatoare si folosirea franei de motor. Se mai adauga si folosirea corespunzatoare a motorului in functie de tip si caracteristici.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:42 |