DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme delcou + avans vacumetric, Intrerupere

UncleSam
post 10 Sep 2008, 12:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 07




Salutare tuturor!

Sunt proprietarul unei dacii 1310 din 86. Dupa ce am refacut masina complet, de curand, am observat cateva probleme...axul delcoului are un joc...practic nu am o distanta stabila la contactul de platina din cauza acestui joc al axului. Iar (parerea mea) simptomele acestei probleme se vad atunci cand turez motorul un pic mai mult: incepe sa mearga intrerupt. La turatie mica motorul merge bine....cand il turez mai mult parca ar merge in 3 pistoane, incepe sa trepideze nasol. As dori sa stiu cum pot sa remediez problema sau daca se poate remedia. O alta problema este la carburator: atunci cand scot capatul furtunasului de la avansul vacumetric (capatul din delcou) si suflu pe el....nimic....e infundat. Cum pot sa-l desfund? Daca bag vreun fir metalic, sarma, mi-e frica sa nu maresc canalu' sau sa stric ceva p-acolo... Ce sfaturi imi dati? Si ultima problema este legata de temperatura apei. Eu am racirea pe fulie si setul motor este nou. Atunci cand merg prin oras (cand este foarte cald afara) 38-40 de grade temperatura incepe sa creasca pana ajunge la fierbere (80-90-95 de grade si se duce spre suta). Daca nu opresc imi fierbe apa. Eu ma gandesc ca o fi din cauza ca setul motor este nou si fortele de frecare sunt mult mai mari (nu i-am facut rodajul inca, are decat 500 de km facuti cu setul nou). Va multumesc si iubiti-va Dacia! biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 10 Sep 2008, 12:48
Post #2


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




salut, esti de pe forumul oltcit?

jocul la ax daca e sus jos e in regula sau daca e un joc de rotatie. asa e normal. sa nu se bataie stanga dreapta in plan vertical. deci sa nu i se schimbe pozitia perpendiculara.

eu te sfatuiesc asa.... desfaci delcoul de pe masina, ii scoti platinile si platoul, ii marchezi, in interior bratele si contragreutatile. 1 cu 1 de ex ... doar un brat de pe ax si 1 contragreutate care ii este aferenta e suficient (ca la montaj sa-l pui invers ca spargi toba... e patita de Hacker) il cureti f bine. ii ungi toate angrenajele cu spray silicon de motoare. vezi arcurile sa nu fie decalibrate.

montezi tot la loc, schimbi platinile cu unele deduco-beru si condensatorul asemenea, nu conex sau mai stiu ce alte ragalii. fise albastre tesla, capac maro Beru-Deduco sau bosch. bujii Beru, Bosch, Ngk, Denso, in ultima instanta brisk sau sinterom.

faci avansul la 0 cu motorul rece. (cand o fi cald il mai misti stg-dr. sa nu dea rateuri. il misti lovind usor cu coada unei surubelnite in capsula, sa nu-l misti mult.)

capsula o verifici sufland si tragand pe furtun sa lucreze corect membrana, si axul care misca platina fixa, carligul acela care se insurubeaza in membranasa se miste perpendicular, nu staga drepata cand sufli pe furtun. si,f important, sa ai gaurica desfundata. vezi, e sub stutul capsulei. poti sa schimbi si arcul capsulei cu unul de capac de pompa de benzinsa. iti va lucra mai bine. in mod normal, cand masina e pornita si scoti furtunul din carb trebuie sa scada turatia la masina. daca ai dubii o schimbi.



treaba cu incalzitul, depinde, ai calorifer mic? termostatul functioneaza, l-ai probat intr-un ibric cu apa care fierbe? poti sa ai depuneri fie in radiator, fie in bloc. mergi fara termostat si vezi daca se incinge la fel. foloseste numai antigel cu apa dist.

This post has been edited by tzepesch: 10 Sep 2008, 12:51


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Sep 2008, 20:10
Post #3


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




la mine cand a inceput sa faca figuri am luat delcou nou de EP.si bine am facut:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Sep 2008, 22:24
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Cand scoti furtunasul de la capsula de vacuum a delcoului turatia motorului trebuie sa scada. Sufland in furtun trebuie sa creasca turatia motorului, la relanti. Cu acceleratia apasata avansul vacumatic nu mai are nici un efect.

Delcoul poate avea un joc daca misti de lulea in sens invers acelor de ceasornic, in sensul acelor de ceasornic NU. De asemenea nici joc pe raza perpendiculara cu linia pamantului nu are voie sa aiba.

apa fierbe daca termostatul este blocat sau chiulasa nu este stransa bine. De asemenea daca garnitura de chiulasa este terminata la fel, apa va fierbe. In mod normal fierbera apei daca nu este din cauza termostatului defect si eu inclin sa cred ca in 70% di cazuri nu e indica si ceva componente foarte uzate in blocul motor.

tzepesh si ma rog, ce are daca eu montez un condensator dintr-o sursa pc chinezeasca de 0,25uf/400v in locul celui original? Lasa ca nu mor asa usor condensatoarele. Mor alea cu ulei facute prin anii 80, un condensator actual nu prea mai are moarte, evident, nu vorbesc de cele electrolitice care au o durata de viata limitata.

O idee inteligenta (practic este cam ce am facut eu cu termostatul) este probarea termostatului in ibricul de cafea. Daca el se deschide cand avem apa in vas care poate chiar sa fiarba cand termostatul este complet deschis, evidentiaza faptul ca functionarea acestuia este buna.
Ca o nota explicativa: apa de la robinet incepe sa fiarba de pe la 93 - 94 de grade celsius, testat cu un termometru cu termocuplu, industrial.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 10 Sep 2008, 22:31
Post #5


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




nu stiam exact ce valoare are condensatorul de la delcou. are ceva daca ii pui unu cu o valoare putin mai mare in F? 0.30, 0.50uF?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 10 Sep 2008, 22:32
Post #6


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




Incearca sa schimbi axul care se gaseste separat la aprox. 35 RON. Axul vine impreuna cu contragreutatile. Am scos si eu delcoul si i-am schimbat axul, dar l-am montat in pozitia in care a intrat pe ghidajele din blocul motor si merge.
Verifica bujiile daca lucreaza si compresia.


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 10 Sep 2008, 22:45
Post #7


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




da, dar cand i-ai montat si partea de sus ai nimerit-o.... altfel aveai decalaj mare de avans si pocneai si tu ceva...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UncleSam
post 11 Sep 2008, 15:07
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 07




Am uitat sa mentionez, in legatura cu problema de incalzire excesiva a motorului:
- motorul este nou (500 km facuti - set, cuzineti, arbore, placa, disc, distributie, pompa apa etc), (i-am si spalat canalurile pt apa cu jet de presiune) deci nu se pune problema unei garnituri de chiluoasa terminate
- radiator (mare) nou
- aerisiri facute k la carte, pe toate partile, din saptamana in saptamana.
- termostatul l-am scos
- cureaua este noua si este stransa exact cat trebuie
Cat despre delcou, jocul axului (care este nou) este stanga - dreapta (am mentionat ca nu am o distanta stabila intre platini atunci cand se pozitioneaza pe cama).
Iar despre avansul vacumetric eu stiam ca rolul lui este de a modifica momentul deschiderii platinilor, la turatie marita. La relanti eu stiam ca e egal cu zero. Dar nu asta e problema mea. Problema este in partea cealalta a furtunului, acolo unde intra in carburator. Acolo este infundat ceva...in carburator. Mi-e sa nu stric ceva p-acolo....sau sa-l infund mai rau...

Daca nu o fac sa mearga k lumea ori ii dau foc, ori intru cu ea in pom.... mad.gif

Va multumesc!


--------------------
Dacia Nova 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 11 Sep 2008, 21:47
Post #9


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




la tine e problema cu avansul(e prea mare);daca zici ca in turatie in gol oscileaza;cauta topicul "avans initial....etc" ,reglezi avansul;apoi nu mai umblii la el si reglezi amestecul din nou wink.gif
la partea cu incinsul iar nu este in regula,mai ales ca zici ca n-ai termostat;vezi in ce stare se prezinta pompa de apa;vezi sa nu traga aer pe undeva sistemul de racire;de obicei pe la busonul radiatorului(mi-a mancat creierii intr-o zi problema asta;aeriseam si se incingea rau;aproape fierbea)
mult succes


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 22:59
Forum Renault