DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electroventilator si Termocupla

rralex89
post 21 Jul 2008, 01:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




Va salut, sunt mai nou pe aici dar sper ca voi fi luat in seama.

Am o Dacie Nova din '99 si ieri am vazut ca indicatorul de temperatura imi statea pe rosu, m-am uitat sub capota si am vazut ca nu mergea electroventilatorul (motorul n-a reusit sa fiarba).


M-am gandit ca tre' sa fie termocupla dar pentru ca trebuia sa plec la drum lung am zis ca ii fac legatura directa ventilatorului la baterie cu 2 fire si cand ies din Bucuresti il scot.

Zis si facut, problema a fost ca dupa ce am ajuns la destinatie unde era destul de mult trafic si aveam de rabdat, cand a trebuit sa cuplez din nou ventilatorul, nu se misca nici mort. Mort a ramas pana acum. Intrebarea este:

Se mai poate repara electroventilatorul sau tre' sa iau altul.

Si daca nu, cat ma costa un ventilator nou si o termocupla pe www.piesedacia.ro n-am gasit nimic.

Daca ar fi cineva care sa ma ajute cu cateva informatii mi-ar fi de mare folos.

Multumesc anticipat!


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi77
post 21 Jul 2008, 08:04
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 November 07




Deci, aceeasi problema am avut-o si eu cu ceva timp in urma ... Imi "murise" termocupla, dar si ventilatorul era mort la mine. Am facut o vizita la electrician si mi-a reparat ventilatorul si inlocuit termocupla cu una noua (10-20 ron, nu mai stiu exact cat am dat pe ea) si dupa nu mi-a mai crescut temperatura apei peste limita normala. Asa ca fa o vizita la electrician cu o termocupla noua in buzunar si poate iti repara si ventilatorul.
Multa bafta! wink.gif


--------------------
Dacia Nova 1998 GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlady
post 21 Jul 2008, 09:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 December 07




Pentru a verifica electroventilatorul leaga cele doua fire care intra in termocupla, daca porneste atunci termocupla este defecta, daca nu, trebuie verifcata instalatia pana la electroventilator.

This post has been edited by Vlady: 21 Jul 2008, 09:10


--------------------
****** ****** ****** - ******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 21 Jul 2008, 10:10
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




QUOTE(tavi77 @ 21 Jul 2008, 08:04)
Deci, aceeasi problema am avut-o si eu cu ceva timp in urma ... Imi "murise" termocupla, dar si ventilatorul era mort la mine. Am facut o vizita la electrician si mi-a reparat ventilatorul si inlocuit termocupla cu una noua (10-20 ron, nu mai stiu exact cat am dat pe ea) si dupa nu mi-a mai crescut temperatura apei peste limita normala. Asa ca fa o vizita la electrician cu o termocupla noua in buzunar si poate iti repara si ventilatorul.
Multa bafta! wink.gif
*




Mie mi-e sa nu fie ars si electroventilatorul, i-am facut contact direct la baterie ca sa merg cu ea prin oras si acum nu mai merge. o sa ma duc la electrician sa vad care-i treaba si va tin la curent.

mersi


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 21 Jul 2008, 15:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Instalatie e nitel mai "complexa", in sensul ca intre termocupla si motorul ventilatorului mai exista si un releu. Mie mi s-a defectat releul ala (era montat cu bornele in sus si a "colectat" apa in cutiuta, corodandu-se irmediabil)
Daca ai conectat motorul "direct" la baterie, e posibil sa-l fi "omorat", motorasul nefiind dimensionat sa lucreze ore in sir. Trebuie demontat, poate scapi cu un carbune consumat; lagarele nu au rulmenti, sunt pe bucse de bronz, totusi nu cred ca s-au uzat pana la gripare.
Deci, verificare motoras (3 suruburi de fixare pe radiator si cate mai sunt necesare pentru demontat capacele) (asta-i cel mai scump de inlocuit)
Daca e ok, urmeaza de verificat releul (e sub farul dreapta, unde mai e si releul farurilor de ceata - daca ai asa ceva.
In final se verifica si termocupla (trebuie desurubata si ar trebui golit antigelul inainte), apoi se probeaza ca si termostatul, incalzind-o pana cupleaza(daca mai cupleaza); verificarea cu un beculet inseriat si cu termometrul in apa de proba - vezi ca e descris procedeul si in cartea pentru "Dacia 1300")

Spor la lucru!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 21 Jul 2008, 18:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




QUOTE(gti98 @ 21 Jul 2008, 15:55)
Instalatie e nitel mai "complexa", in sensul ca intre termocupla si motorul ventilatorului mai exista si un releu. Mie mi s-a defectat releul ala (era montat cu bornele in sus si a "colectat" apa in cutiuta, corodandu-se irmediabil)
Daca ai conectat motorul "direct" la baterie, e posibil sa-l fi "omorat", motorasul nefiind dimensionat sa lucreze ore in sir. Trebuie demontat, poate scapi cu un carbune consumat; lagarele nu au rulmenti, sunt pe bucse de bronz, totusi nu cred ca s-au uzat pana la gripare.
Deci, verificare motoras (3 suruburi de fixare pe radiator si cate mai sunt necesare pentru demontat capacele) (asta-i cel mai scump de inlocuit)
Daca e ok, urmeaza de verificat releul (e sub farul dreapta, unde mai e si releul farurilor de ceata - daca ai asa ceva.
In final se verifica si termocupla (trebuie desurubata si ar trebui golit antigelul inainte), apoi se probeaza ca si termostatul, incalzind-o pana cupleaza(daca mai cupleaza); verificarea cu un beculet inseriat si cu termometrul in apa de proba - vezi ca e descris procedeul si in cartea pentru "Dacia 1300")

Spor la lucru!
*



Problema e ca eu nu am tinut electroventilatorul in functiune prea mult, nici 40 min nu cred ca l-am tinut. Mentionez si ca eu am repus in functiune masina asta dupa ce a stat nemiscata 2 ani de zile asa ca mai exista in ea piese intr-o stare nu prea buna. Chiar acum 4 zile i-am schimbat bobina (era sparta si fierbea) care duce curent la delcou (nu stiu exact cum se numeste), electroventilatorul e si el cel vechi.

Ideea ar fi sa stiu cam la cat m-ar duce un electroventilator, cu tot cu releu si termocupla ca sa stiu daca sa ma apuc acum de ea sau s-o las pe luna viitoare cand o sa am bani. Deh... la 18 ani stau prost cu bugetul.

Multumesc de ajutor!


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 21 Jul 2008, 18:36
Post #7


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




QUOTE(rralex89 @ 21 Jul 2008, 01:13)
Va salut, sunt mai nou pe aici dar sper ca voi fi luat in seama.

Am o Dacie Nova din '99 si ieri am vazut ca indicatorul de temperatura imi statea pe rosu, m-am uitat sub capota si am vazut ca nu mergea electroventilatorul (motorul n-a reusit sa fiarba).
M-am gandit ca tre' sa fie termocupla dar pentru ca trebuia sa plec la drum lung am zis ca ii fac legatura directa ventilatorului la baterie cu 2 fire si cand ies din Bucuresti il scot.

Zis si facut, problema a fost ca dupa ce am ajuns la destinatie unde era destul de mult trafic si aveam de rabdat, cand a trebuit sa cuplez din nou ventilatorul, nu se misca nici mort. Mort a ramas pana acum. Intrebarea este:

Se mai poate repara electroventilatorul sau tre' sa iau altul.

Si daca nu, cat ma costa un ventilator nou si o termocupla pe www.piesedacia.ro n-am gasit nimic.

Daca ar fi cineva care sa ma ajute cu cateva informatii mi-ar fi de mare folos.

Multumesc anticipat!
*


Salut tinere.Si eu sunt la fel de nou pe forum si la fel de tanar.Cu ocazia asta le transmit tuturor membrilor sa ma atentioneze cand incep sa aberez sau cand gresec ceva (cu ceva)wub.gif .
Si eu am avut probleme cu electroventilatorul ...la mine se defectase releul care se afla sub farul dreapt ...incepator fiind i-am dat de cap dar cam tarziu dupa ce am verificat cam tot ce se putea verifica...acum i-am pus releu cu capac din plastic(cel vechi era din tabla) si nu am mai avut probleme,cu toate ca i-am mai montat un electroventilator cu actionare manuala (inainte se incalzea cam tare) dar acum nu mai am nici un fel de problema cu apa a scapat.gif (stiu ca este o problema des intalnita la nova din cauza motorului mare si pus transversal) asa ca pe aceasta cale sfatuiesc toti proprietarii de nova daca au probleme de acest gen sa-si mai monteze inca un ELV si vor scapa de probleme dry.gif
Toate cele bune


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 21 Jul 2008, 21:40
Post #8


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




nu stiu daca am inteles eu bine, dar eu cred ca ai gresit rrales89. trebuia doar sa unesti cele doua fire care merg in termocupla si pornea fara problema.. era activ si releul si tot tongue.gif cat despre electroventilator, trebuie sa se poata face... nu stiu exact daca s-a ars, cum a spus si gti ... carbunii tongue.gif
succes:d

This post has been edited by burtik4u: 21 Jul 2008, 21:44


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 22 Jul 2008, 11:20
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




sa vedem ce o sa iasa... poimaine ma duc cu ea la electrician


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 23 Jul 2008, 12:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(rralex89 @ 21 Jul 2008, 01:13)

Se mai poate repara electroventilatorul sau tre' sa iau altul.

Si daca nu, cat ma costa un ventilator nou si o termocupla pe www.piesedacia.ro n-am gasit nimic.

Daca ar fi cineva care sa ma ajute cu cateva informatii mi-ar fi de mare folos.

Multumesc anticipat!
*





ELV nou - 65 RON
Termocupla 86 grade - 15 RON

Se poate repara ELV-ul dar nu se stie cat te va mai tine.Cel mai bine dai 50 RON maxim si te duci undeva la dezmembrari si cumperi unul de la o masina straina care face racirea mult mai bine.

Eu am 2 ELV de Wartburg legate pe aceeasi termocupla...vreau sa zic ca n-am nici un fel de problema cu racirea.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 23 Jul 2008, 14:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Dati-mi voie sa va contrazic!!
Cu radiatorul pus de fabrica, cu instalatia de racire in buna stare (adica nu malit radiatorul, nivel corect, presurizat, pompa de apa cu toate paletele, termostat bun, nu blocat pe inchis) si reglajele de carburatie si mai ales de aprindere bune, ar trebui sa nu aveti probleme cu racirea (poate daca nu considerati normala pornirea ELV-ului la mers "din semafor in semafor" pe temperaturi peste 30 de grade - la umbra )
Eu am avut probleme, cu vechea berlina: iarna, facand drumuri scurte si nefiind foarte preocupat de economicitate, reglasem un avans foarte mic = pornire usoara, mers foarte linistit la relanti; vara insa, dupa 5-10 minute de mers, mi se aprindea becul rosu la racire (schimbasem termocontactul original, de 115 grade cu unul de 95 de grade) Am demontat radiatorul, l-am spalat, l-am tratat cu detartrant, am spalat blocul motor in interior; nimic, tot se apropia de fierbere, cu toata lipsa termostatului. Intr-un tarziu, cautand prin carti am gasit la cauze probabile de supraincalzire avansul la aprindere. Cum nu mai aveam alta idee, desi nu prea credeam ca voi rezolva ceva, am refacut reglajul, cu beculetul, ca la carte. Miracol (sau nu?) misterioasa supraincalzire a disparut!!
Am avut ocazia sa conduc si o berlina fabricatie 1972, care apartinuse tatalui unei prietene, si care nu prea circulase vreo 10 ani, cat batranul fusese cam bolnav, iar ultimii 3 ani, dupa moartea lui, aproape deloc (totusi cineva ii incarca bateria, ca am pornit-o fara alte "protocoale") Am facut un drum gen Iasi-Bucuresti, vara pe o caldura cam ca acum; nu va spun ca aveam un morcov de expozitie...undeva: cauciucaria era FOARTE veche si mi-era frica sa nu-i crape vreun furtun; de asemeni, mi-era frica de un motor plin de mal, care sa-mi faca figura cu fiertul. Desi nu sunt un fan al vechiturilor iar berlina are multe deficiente din conceptie, nu a facut nici o problema la drum (poate consumul dat de Solex...)

Deci, se poate!

PS Fiabilitatea imbunatatita a automobilelor moderne are, ca revers, aparitia unui sentiment de panica la producerea unei defectiuni; pe vremuri, fie erai destul de instruit si echipat sa-ti rezolvi "pe sant" majoritatea defectelor, fie aparea un coleg de trafic capabil sa te ajute. Acum, cu toate ca circula de 10-20 de ori mai multe vehicule, insi cat de cat priceputi sunt, cred de 100 de ori mai putini ca inainte. Si toti suntem grabiti, blazati, plictisiti....

Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D_Doru
post 1 Aug 2008, 09:27
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 10 June 07




Legat de termocupla GMV , am nevoie de schema privind amplasarea releului (baterie-releu-termocupla-motor GMV). sad.gif


--------------------
Logan Dacia Logan 2005 1.6 mpi - b 73 ddo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 3 Aug 2008, 01:03
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania





am rezolvat totul, am cumparat o termocupla dintr-un magazin de piese auto, frantuzeasca (sau cel putin asa scrie pe ea), iar electroventilatorul l-am gasit la dezmembrari alaturi de un buton de dezaburire (care imi lipsea) la numai 60 lei.

Totul merge perfect iar noua instalatie de racire e si mai silentioasa.

Multumesc tuturor pentru sprijin.

This post has been edited by rralex89: 3 Aug 2008, 01:03


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Aug 2008, 12:28
Post #14


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Am eu un ELV de SN care am vrut sa il adaptez dar nu mai am nici timp nici chef.
Il dau cu 40 ron, atat l-am luat. e in stare f buna
bafta


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Onyx
post 13 Aug 2008, 13:03
Post #15


:)


Group: Members
Posts: 1.511
Joined: 29 June 08




sal`tare
la voi unde indica acu de la temeperatura?
Astazi am vazut k mi-a urcat acul la prima liniutza, ceea ce deobicei nu se intampla.Am verificat electroventilatorul si merge.Sa fie de la caldura de afara?biggrin.gif
Mentionez ca am o nova GTi din 2000 (bordu ca de SN) si ca acul nu imi urca atat de mult pana acum. ms

Attached thumbnail(s)
ace.JPG ( Size: 46.11k ) Number of downloads: 2626


--------------------
Opel Astra Bertone 2001 - Bucuresti
EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinu
post 13 Aug 2008, 19:22
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 21 September 07




Chiar zilele trecute am avut probleme cu temperatura la apa

In mod normal temperatura sta ca in poza alaturata dar de cateva zile urca ceva mai sus si am observat ca ventilatorul mergea cate 20-30 secunde si apoi se oprea.
Problema era termocupla.

Attached thumbnail(s)
Untitled_1.jpg ( Size: 231.28k ) Number of downloads: 2614


--------------------
Dacia Nova GTi 2000 - ph09pnu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Onyx
post 13 Aug 2008, 20:37
Post #17


:)


Group: Members
Posts: 1.511
Joined: 29 June 08




la mine se invartea ventilatorul nu se oprea.Chiar si dupa ce am oprit motorul ventilatorul inca racea.Dar temperatura tot sus arata.Cat m-am invartit eu pe langa ea acul mai scazuse un pic.
Daca ii luam contactul se lasa acul jos de tot. apa puteai sa o atingi cu degetu dar nu puteai sa il tii acolo biggrin.gif. poate ca ceasul care indica temperatura arata un pic mai sus zic eu.


--------------------
Opel Astra Bertone 2001 - Bucuresti
EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 13 Aug 2008, 21:55
Post #18


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




pai e si normal sa faca asa... pentru ca ventilatorul nu merge pe contact... el se opreste cand scade temperatura la termocupla la cat e ea setata.. chiar nu stiu la cate grade.. si e normal ca acul sa cada in momentul cand iei contactul.. tongue.gif dar temperatura este aceea care apare cand pui contactul biggrin.gif..

la mine unul.. daca merg prin oras jumatate de ora.. sta acul peste jumatate la apa biggrin.gif..


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Onyx
post 13 Aug 2008, 22:05
Post #19


:)


Group: Members
Posts: 1.511
Joined: 29 June 08




QUOTE(burtik4u @ 13 Aug 2008, 22:55)
pai e si normal sa faca asa... pentru ca ventilatorul nu merge pe contact... el se opreste cand scade temperatura la termocupla la cat e ea setata.. chiar nu stiu la cate grade..  si e normal ca acul sa cada in momentul cand iei contactul.. tongue.gif dar temperatura este aceea care apare cand pui contactul biggrin.gif..

la mine unul.. daca merg prin oras jumatate de ora.. sta acul peste jumatate la apa biggrin.gif..
*


nu asta e ideea.am spus acul cade in jos cand ii iau contactul k sa va dati seama k nu e blocat acolo sus.
ideea e ca temeperatura scade f. greu chiar daca ventilatorul se invarteste in continuu (sau cel putin asa arata ceasul ala).
Dupa ce am oprit motorul, ventilatorul a mai racit vro 1min si acu tot sus ramanea.am mai lasat capota deschisa si a mai scazut un pic dupa vro 5min.O sa mai vad zilele astea dak tot sus sta acu ala.
Cineva mi-a zis ca trebuie aerisit radiatorul...si ca dasta nu se raceste bine.Poate fi asta??


--------------------
Opel Astra Bertone 2001 - Bucuresti
EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 13 Aug 2008, 22:11
Post #20


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




poate fi si asta.. dar eu parerea mea este ca se aeriseste si prin borcan.. dar in fine.. poate e doar parerea mea.. si de tinut.. cam asa tine.. cam un minut pornit.. pentru ca atunci "simte" termocupla ca s'a racit destul apa si se opreste.. dar bucura-te ca porneste.. la mine pornea termocupla dupa ce fierbea motorul wink.gif) adica dupa ce trecea de 100 de grade.. si am decis sa pornesc ventilatorul de la un buton smile.gif .. asa ca nu te mai speria daca iti porneste ventilatorul.. e ceva normal.. e foarte cald afara:d


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Aug 2008, 22:39
Post #21


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Ar fi bine sa schimbati din cand in cand si termostatul, dar nu din cel turcesc... ajuta mult si e consumabil, se schimba usor. Bineinteles, verificati si antigelul, sa fie cat trebuie.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 1 Oct 2008, 17:48
Post #22


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Ii dau foc cred sau o duc la REMAT.

Azi fericit hai sa schimb antigelul. Scot furtune, curat bla bla (cu apa, nu altceva). Le pun pe toate la loc... Hopa picara antigel de la furtunul cel mai de jos. Verific mai atent (scot un ELV caci nu puteam ajunge la el..) si realizez ca iesirea aia din radiator de fier era fisurata.

BOOON... Hai sa scot radiatorul. Il scot dupa ce scot si celalalt electroventilator (mare distractie aici).

Observ ca era o fisura mica... Ii pun niste silicon de temperaturi inalte, primu lucru la care m-am gandit. Ii dau o ora sa se prinda. Il montez (alte complicatii aici pana am montat ELV-urile). BOON...

Dau drumu la masina o ambalez.. nu mai picura.. Perfect. DAR...

NU mai pornea ELV-ul comandat de termocupla. Cel comandat din buton mergea. Poate s-a ars. Schimb ELV-urile intre ele. Functioneaza si celalalt.

Dupa inca o ora de mesterit, hai sa pun pe direct termocupla. Tot nu vroia. Misc de releu putin, o ia... Happy. Pun firele la termocupla, nu merge.

Daca pe direct merge si cand pun firele la termocupla NU inchide circuitul inseamna ca s-a stricat termocupla?? Nu inteleg de ce ca ieri inainte de operatiunea "reparare radiator" mergea ok... Sa fii intrat mizerie pe acolo?!

Conteaza unde pun masa si unde pun plus-ul (am incercat cu amandoua combinatii, sa n-o fi ars sau ceva).......

Alte recomandari?


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 1 Oct 2008, 18:16
Post #23


membru comunist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Sal termocupla nu are plus sau minus actioneaza ca un intrerupator pe fir,la o anumita temperatura se unesc cele doua tablite sa zic asa si trece curent.
La ELV daca inversezi firele se va roti invers tragand aer de la motor spre radiator nu de afara spre motor.

Ca sfat mai misca de releu ala de la termocupla.

Numai bine


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abram_burel
post 1 Oct 2008, 18:22
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 24 September 04




Pai, daca ai miscat releul si a mers, ce concluzie tragi?
Eu zic ca: e problema la contactele releului in soclu. Daca sunt sub farul din dreapta nu e de mirare.


--------------------
Dacia Nova GTi 1999
Parerea mea... stiti cum e... maxima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 1 Oct 2008, 20:14
Post #25


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Cred ca nu m-am exprimat eu foarte clar (eram destul de enervat).

Cand am pus pe direct cele doua fire de la termocupla, a luat-o imediat (motorul fiind incins).

Cand am cuplat cele doua fire la cei doi papuci ai termocuplei NU mai mergea chiar daca motorul era fierbinte. Deci SIGUR nu e de la releu in cazul asta DAR cu siguranta maine voi remedia problema cu contactul releului care, da, este in dreapta stiu ca e o pozitie FOARTE proasta, ma gandesc cum sa le trag in stanga langa cele de la injectie o data pt totdeauna.

ACUM mi-a mai venit in cap niste idei. In vasul de expansiune nu era apa (bagasem numai cativa litrii sa vad de proba daca se deschide termocupla) cumva s-a intamplat ceva si asta sa explice neinchiderea termocuplei?


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Oct 2008, 22:19
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI






daca nu ai apa pina la nivelul termocuplei de ce sa porneasca termocupla vede radiatorul rece si nu pornerste e normal

gata am sters tongue.gif

This post has been edited by bygy007: 1 Oct 2008, 23:37


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 1 Oct 2008, 22:42
Post #27


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Cred c-ai dat gresit quote laugh.gif

Dar am inteles. Avea cam 1,5-2 litrii de apa in ea...

2 Oct 2008, 12:56:
Gata!! Merge perfect, probabil nu era destula apa in instalatie.

Acum urmeaza sa cosmetizez pe acolo si sa pun ventilatoare pe mufe nu lipite direct cum a facut electricianul astfel incat la o adica sa le pot scoate fara sa dezizolez acolo neelegant.

This post has been edited by Executron: 2 Oct 2008, 12:56


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 01:59
Forum Renault