Spart conducta servodirectie
![]() ![]() ![]() |
Spart conducta servodirectie
Bogdan_F |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
Attached thumbnail(s) PIC_0021-mic.JPG ( Size: 109.24k ) Number of downloads: 863 |
||
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|||
northwood |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu s-au atasat pozele. Daca pierzi uleiul cred ca se poate buli pompa de servo.
|
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bogdan_F, nu ai atasat pozele. Insa se prea poate sa nu fie de la vreo conducta. Daca ai completat ulei de servo in cantitate mult prea mare e posibil sa dea pe dinafara borcanasul ala si sa fi ajuns si pe galeria de evacuare. Uleiul asta de servo are proprietatea de a varia foarte mult in functie de temperatura. Asa ca, mai mult e 1/2 din rezervor sa nu pui ca se va revarsa.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Well, problema poate sa fie un simptom premergator pentru o problema foarte grava. Daca servo inceteaza sa functioneze nu ramii complet fara directie, dar esti pe acolo. E vorba de citeva zile, ia taxiul.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
vlad_george |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 13 February 04 From: Calarasi ![]() |
Mie mi s`a fisurat conducta in seara de Inviere. S-a fisurat exact la cotul pe care-l face cand iese din pompa. Daca vrei sa vezi unde e fisura, deschide capota, porneste motorul si pune pe cineva sa vireze. Si o sa vezi cum iese uleiul ca din spray. Pompa nu se buleste pt ca nu pierzi tot uleiul pe acolo. Du-te la service. Ti-o schimba intr-o ora jumate, si e inclus totul pe garantie, inclusiv uleiul nou.
|
-------------------- |
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
NOUTATI
Ca si in cazul lui VLAD GEORGE, era conducta fisurata cliar la cotul unde intra in pompa. Pentru ca aveam nevoie de masina, am mers cam juma de zi cu ea asa si nu am pierdut foarte mult lichid. Singura conditie era sa nu iau viraje foarte stramte (max 1 tura de volan de la drept). Am schimbat-o in aceiasi zi la Meridian. A durat cam 2 ore de cand am intrat in service si pana am plecat, cam 1 ora schimbatul efectiv si cam tot atata asteptatul dupa mecanici. Din ce mi-au zis mecanicii, nu e un caz singular, dar nici foarte raspandit. Sunt destul de multumit de modul in care au decurs reparatiile, insa bulangii nu aveau ulei de servo pe stoc, asa ca a trebuit sa cumpar eu. Cum nu am gasit ulei Dacia, am pus POWER STEERING FLUID marca 2+2 de care sunt multumit, cu toate ca nu sunt convins ca e conform normelor Dacia. Partea buna este ca folosind noul ulei de servo, clonkanitul pompei de servo mi se pare ca se aude mai putin, zumzaitul pompei de asemenea s-a mai atenuat si parca directia merge un pic mai usor. |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
alex |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
In concluzie, si pipi daca-i pui tot e mai bun decat uleiurile si lichidele Dacia.
|
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
Maf |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 10 January 03 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat si eu azi la pompa de servo si ...surprize, surprize: iesirea conductei din pompa(e un reductor acolo din cate i-mi dau eu seama) e umeda. "Umezeala" a cuprins reductorul plus inca vreo 5 cm din conducta.
Ar trebuie sa ma duc la service sa previn ceea ce i s-a intamplat lui Bogdan_F sau sa mai astept, ca poate nu e nimic grav? E retorica intrebarea dar nu am nici un chef sa ma duc la "specialisti" :vmad: |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- B-00-XXX
|
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
In momentul in care lichidul de servo scade destul de mult servodirectia incepe sa scoata niste zgomote ciudate (ceva in genul zgomotelor scoase de dispozitivele hidraulice ale escavatoarelor mai vechi). Spun asta pentru ca dupa iesirea din service am completat cam 500 ml lichid de servo.
De aceea, daca banuiti o scurgere la servo ar fi bine sa aveti in masina un bidonas cu 4-500 ml de ulei de servo. In plus, puteti verifica existenta scurgerilor luand total drapta sau stanga si accelerand motorul (nu prea mult timp insa sa nu stricati pompa). In plus, cand apare o scurgere serioasa o sa va dati usor seama, pentru ca stropii de ulei vor ajunge pe galeria de evacuare unde vor arde iar fumul se va vedea iesind de sub capota smile.gif)) Daca mergeti in service cu zona doar umezita usor probabil ca or sa va zica ca e de la altceva, ca totul merge ok si sa va trimita acasa. |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
joey |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Salutare tuturor. Nu stiu daca am sau nu probleme cu servodirectia. Spun asta pt ca am vazut ca nivelul lichidului a coborat cam aproape de minim dar nu am identificat nici o pata, scurgere sau fum.
Este posibil sa se contracte din cauza frigului sau o pica pe undeva si nu imi dau eu seama ? Multumesc mult pentru orice informatie. This post has been edited by joey: 11 Oct 2004, 08:53 |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
Cib |
![]()
Post
#11
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
oameni buni nu va mai panicati atat... daca ramneti fara ulei nu inseamna ca ramaneti si fara directie. In cel mai rau caz buliti pompa de servo... Orice sistem de servodirectie poate fi utilizat si fara a avea macar motorul pornit, deoarece sunt anumite standarde de fabricatie care au obligat producatorii sa introduca sisteme de rezerva care sa acopere toate situatiile posibile si imposibile care pot aparea la directie si frane...
daca scade foarte mult lichidul (adica aproape nu mai ai in borcan) atunci exista pericolul ca sa strici pompa. Semne? nu zgomotele descrise mai sus sunt o regula ci faptul ca virezi din ce in ce mai greu, ca si cum ai avea o directie mecanica si atat. Daca nu curge mult poti merge linistit si mai completezi din cand in cand... |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
MariusI |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Inainte sa observi fumul, au existat alte simptome? Eu observ de cand cu frigul asta ca dimineata cand pornesc masina cand trag de volan se aude un suierat ca de aer comprimat..dupa ce se incalzeste motorul suieratul scade ca intensitate si se aude numai daca asculti cu atentie. Sa ma ingrijorez ?
![]() |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
sod |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
da, eu nu-l aud.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
ynu22 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 November 03 From: Oradea ![]() |
QUOTE(joey @ 11 Oct 2004, 10:53) Salutare tuturor. Nu stiu daca am sau nu probleme cu servodirectia. Spun asta pt ca am vazut ca nivelul lichidului a coborat cam aproape de minim dar nu am identificat nici o pata, scurgere sau fum. Este posibil sa se contracte din cauza frigului sau o pica pe undeva si nu imi dau eu seama ? Multumesc mult pentru orice informatie. ia arunca un ochi aici (postul lui aviasol): http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4685&hl= si eu am probleme cu sezorul respectiv. ![]() MariusI, nici la mine nu se aude This post has been edited by ynu22: 13 Oct 2004, 11:55 |
--------------------
Dacia Solenza
Rapsodie
|
|
toto |
![]()
Post
#15
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Cib @ 11 Oct 2004, 11:30) oameni buni nu va mai panicati atat... daca ramneti fara ulei nu inseamna ca ramaneti si fara directie. In cel mai rau caz buliti pompa de servo... Orice sistem de servodirectie poate fi utilizat si fara a avea macar motorul pornit, deoarece sunt anumite standarde de fabricatie care au obligat producatorii sa introduca sisteme de rezerva care sa acopere toate situatiile posibile si imposibile care pot aparea la directie si frane... daca scade foarte mult lichidul (adica aproape nu mai ai in borcan) atunci exista pericolul ca sa strici pompa. Semne? nu zgomotele descrise mai sus sunt o regula ci faptul ca virezi din ce in ce mai greu, ca si cum ai avea o directie mecanica si atat. Daca nu curge mult poti merge linistit si mai completezi din cand in cand... cib...cand faci un drum dinspre brasov spre ploiesti si e aglomerat sa opresti motorul pe serpentine ca sa nu mai ai nici un fel de servo...da vezi sa-ti mearga bine frana de mana si sa ai casco... serios vorbind...roaga-te sa nu patesti asa ceva...eu am patit si te asigur ca cel putin la frana e nasol...nu mai ai deloc...noroc ca mergeam incet |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
Cib |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(toto @ 13 Oct 2004, 18:51) cib...cand faci un drum dinspre brasov spre ploiesti si e aglomerat sa opresti motorul pe serpentine ca sa nu mai ai nici un fel de servo...da vezi sa-ti mearga bine frana de mana si sa ai casco... serios vorbind...roaga-te sa nu patesti asa ceva...eu am patit si te asigur ca cel putin la frana e nasol...nu mai ai deloc...noroc ca mergeam incet la frana sistemul servo dupa ce opresti motorul asigura prima franare ca si cum ai avea motorul pornit, apoi devine doar hidraulica, deci forta cu care apesi pe pedala este mult mai mare ca sa obtii acelasi efect. de aceea ai avut impresia ca nu ai frane pentru ca erai obisnuit sa apesi cu o anumita forta in pedala. Cat despre servodirectie aceasta poate fi probata daca nu ma crezi si atunci cand stai pe loc cu motorul oprit. |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, asa se intimpla intradevar la servofrina cu motorul oprit. De altfel reflexul cind nu tine frina de picior e sa-i dai citeva curse repede ceea ce te scoate din cacao pentru ca se intareste si "tzine" cum trebuie. Ca la basculanta
![]() In ceea ce priveste servodirectia... poate am eu o problema la a mea. Cert e ca cu motorul oprit depun eforturi considerabile sa actionez directia stind pe loc. Nu am avut ocazia sa incerc din mers, dar nici nu ma astept la revelatii. As prefera sa nu ma lase pompa in mijlocul unui slalom intre un tramvai si un microbuz. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Cib |
![]()
Post
#18
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(BH07ATX @ 15 Oct 2004, 02:45) Da, asa se intimpla intradevar la servofrina cu motorul oprit. De altfel reflexul cind nu tine frina de picior e sa-i dai citeva curse repede ceea ce te scoate din cacao pentru ca se intareste si "tzine" cum trebuie. Ca la basculanta ![]() In ceea ce priveste servodirectia... poate am eu o problema la a mea. Cert e ca cu motorul oprit depun eforturi considerabile sa actionez directia stind pe loc. Nu am avut ocazia sa incerc din mers, dar nici nu ma astept la revelatii. As prefera sa nu ma lase pompa in mijlocul unui slalom intre un tramvai si un microbuz. la servodirectie atunci cand ramai fara curea sau ulei in pompa e normal sa tragi mai freu de volan pentru ca e ca si cum ar fi mecanica... oricum ordinul de multiplicare la servo e mai mare decat la directie mecanica pentru ca ai nevoie de mai putine rotatii pentru a vira maxim decat la cea mecanica, deci e normal sa mearga un pic mai greu... |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
florinc |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Am avut (ne)placuta surpriza ca ieri dimineata sa vad o pata sub masina. Nu am dat prea mare importanta si am plecat. La intoarcerea acasa nu stiu ce mi-a venit si am ridicat capota
![]() ![]() ![]() ![]() A mai avut altcineva alta problema la servo in afara de aceasta conducta "buclucasa"? ![]() Sper sa nu ma prinda Craciunul fara masina:planset: This post has been edited by florinc: 19 Dec 2004, 15:47 |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
cip_01 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 14 December 04 ![]() |
acceasi problema am avut-o si eu la 22k
pret 3.100.000lei.difera in functie de model gaura era la partea superioara,aproape de radiator |
--------------------
dacia
solenza scala
- b34yhz
|
|
florinc |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cip_01 @ 20 Dec 2004, 13:39) acceasi problema am avut-o si eu la 22k pret 3.100.000lei.difera in functie de model gaura era la partea superioara,aproape de radiator Aproximativ acolo am avut si eu 2 pori. Se vedea cum tasnea lichidul numai la capatul de cursa. Am schimbat conducta de servo si preostatul(cred ca asa se cheama, daca nu va rog corectati-ma) . Am avut o mica discutie cu seful de service ca nu vroia sa sa imi schimbe uleiul de servo pe garantie dar...in final am rezolvat si problema aceasta. ![]() |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
toto |
![]()
Post
#22
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu am schimbat senzorul ala de pe conducta de servo, am uitat cum ii zice (parca monocontact)...scapa ulei pe acolo
de completat am completat eu cu niste aditiv pt servo din carrefour ca mecanicul ma trimitea sa ma milogesc de inginerul de serice pt 100g de ulei cat despre masuratorile astea ale uleiurilor din ureche: merge mai bine, se aude altfel...dati-mi voie sa fiu retinut eu am schimbat uleiul dacia la prima revizie cu elf sti si nu e absolut nici o diferenta...cel putin masurabila cu urechea...dup cum se spunea pe aici This post has been edited by toto: 20 Dec 2004, 19:07 |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdanescu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 21 August 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(florinc @ 19 Dec 2004, 16:35) mie mi s-a desfacut piulita aia care fixeaza conducta, am ramas fara zeama, m-am dus la meridian, mi-au strins piulita dupa care mi-au dat un sfat de mare valoare: sa plec cu ea asa (fara lichid) si la prima benzinarie gasesc sigur zeama sa-i pun eu ca ei nu au pe stoc... ce kknari... |
--------------------
renault
megane 2.2 sedan 1.5dci 80cp
2006
|
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
QUOTE(bogdanescu @ 21 Dec 2004, 13:02) mie mi s-a desfacut piulita aia care fixeaza conducta, am ramas fara zeama, m-am dus la meridian, mi-au strins piulita dupa care mi-au dat un sfat de mare valoare: sa plec cu ea asa (fara lichid) si la prima benzinarie gasesc sigur zeama sa-i pun eu ca ei nu au pe stoc... ce kknari... si eu am patit tot asa la meridian. eu nu imi pot imagina cat de inconstienti sunt astia de recomanda clientilor sa plece din service fara lichid de servo...idioten!!! noroc ca e benzinaria MOL pe langa meridian. |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
joey |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu scurgere de lichid pe la acea sonda. Sambata am vazut clar ca pe acolo pierd lichidul. Stiind ce la Meridian s-a intamplat sa nu aiba asa ceva, m-am dus si am luat 1 litru de la magazinul Dacia de pe Mihai Bravu, 153.000 lei/litru. Ajung apoi in service la Meridian, le spun care e problema, si apoi ma pun pe asteptat. Dupa cam ora si ceva imi baga masina. Ma duc linga ea, apare un mecanic care cheama un maistru care cheama un inginer. Le explic tuturor si le arat dira si uleiul scurs. In 25 min il schimba si, surpriza, aveau si lichid de servodirectie. Asa ca m-am facut cu 1 litru just in case
![]() This post has been edited by joey: 11 Jan 2005, 08:13 |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
dominic |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 5 June 04 From: Ramnicu Valcea ![]() |
si eu am uleiul de servo la min si imi scapa pe la senzor. sapt trecuta am fost la revizia de 10000 si mi-a zis ca e ok (da mecanicul s-a chinuit vreo 2 min sa inchida borcanu' deci ma indoiesc serios de competenta lui) si vreau sa ma duc iar sa le fac scandal..
|
--------------------
renault megane
manager 1.5 dci 85 cp RNA bleu extreme
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:47 |