DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Explozie capac culbutori

baniiro
post 22 Sep 2008, 13:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 22 September 08
From: Brasov




Buna Ziua,

Am avut recent o experienta ciudata si neplacuta in acelasi timp:
-La prima cheie a pornit motorul (fara soc tras-afara erau cam 10 grade), a mers in relanty cam 10 sec si s-a oprit.
-La a doua cheie a "explodat" pur si simplu ceva sub capota si a iesit abur foarte dens (alb)-nu cred ca era fum ca nu mirosea a nimic....
-La deschiderea capotei am constatat ca garnitura de sub capacul culbutorilor era iesita pe o portiune de 7-8 cm, si joja era sarita din locas....prin ambele "deschizaturi" iesea aburul/fumul.

Remedii:
Desfacut capacul si pus garnitura la loc.
Verificat uleiul (se pare ca nu are benzina sau apa in el)-am pus pe galeria incinsa 2-3 picaturi si nu s-a aprins
Verificat nivelul de benzina in camera de nivel constant (carburator)-ok
Uleiul a fost schimbat acum 2 sapt (3-400 kilometrii)

Intrebari:
Ce s-a intimplat, de ce, si ce trebuie sa fac/verific pentru a nu mai avea asemenea experienta....???
Multumesc, Adrian F.


--------------------
Dacia Logan 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Sep 2008, 13:29
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(baniiro @ 22 Sep 2008, 14:17)
am pus pe galeria incinsa 2-3 picaturi si nu s-a aprins
*



Dar ai pus benzina goala si a luat foc? ma indoiesc...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emilperijoc
post 22 Sep 2008, 13:31
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 19 October 07
From: Bucuresti




cati km are motorul ?, banuiesc ca iti scapa compresie pe la segmenti .... iar rezolvarea ar fi sa ii scoti un furtun de la T-ul care intra in carburator sub masina ..... las colegii de forum sa ma corecteze daca sunt pe aratura.


--------------------
Dacia / Opel ... 1310 break / Vectra ... 1996 /2001 ... - TL 01 SLU/ TL 08 EML
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 22 Sep 2008, 13:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 957
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Motor foarte uzat sau benzina in ulei ...sau...ai avut furtunul de la circuitul de reaspirare (cel dintre capac chiulasa si admisie carburator ) infundat .

22 Sep 2008, 14:54:
In general sare joja ...nu-i exclus sa ai probleme la pompa de benzina (membrana sparta) sau probleme pe la carburator (benzina din camera de nivel o pierzi in galerie ).

This post has been edited by renotgo: 22 Sep 2008, 13:54


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baniiro
post 22 Sep 2008, 14:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 22 September 08
From: Brasov




QUOTE(emilperijoc @ 22 Sep 2008, 13:31)
cati km are motorul ?, banuiesc ca iti scapa compresie pe la segmenti .... iar rezolvarea ar fi sa ii scoti un furtun de la T-ul care intra in carburator sub masina ..... las colegii de forum sa ma corecteze daca sunt pe aratura.
*



Motor ...105000km...


--------------------
Dacia Logan 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 22 Sep 2008, 14:25
Post #6


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Masina e pe GPL?
Daca da, fenomenul se datoreaza uzurii motorului, la functionarea pe benzina se poate intampla fenomenul doar daca ai benzina in ulei.

Rezolvare ai 2 variante, de fapt 3:
1. incerci un reglaj al supapelor (se deterioreaza mai repede de la GPL)
2. montezi asa cum s-a spus mai sus un furtun din "T"
3. segmentare sau RK motor, dupa caz

Numai bine!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 22 Sep 2008, 15:12
Post #7


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




da foc la uleiu de pe joja direct.....nu pe galerii

totusi...nu are cum sa scape compresie asa multa sa miste capacul de la culbutori...


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baniiro
post 22 Sep 2008, 15:17
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 22 September 08
From: Brasov




QUOTE(Buyaka @ 22 Sep 2008, 14:25)
Masina e pe GPL?
Daca da, fenomenul se datoreaza uzurii motorului, la functionarea pe benzina se poate intampla fenomenul doar daca ai benzina in ulei.

Rezolvare ai 2 variante, de fapt 3:
1. incerci un reglaj al supapelor (se deterioreaza mai repede de la GPL)
2. montezi asa cum s-a spus mai sus un furtun din "T"
3. segmentare sau RK motor, dupa caz

Numai bine!
*



Masina e pe benzina.
Posibil sa fie benzina in ulei (am verificat nivelul de ulei si este de cam un cm (pe joja) in plus....In acest caz ce e de facut (trebuie schimbat din nou uleiul?)
Multumesc, A.


--------------------
Dacia Logan 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 22 Sep 2008, 15:24
Post #9


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.227
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Daca ai gpl... daca nu, ignora-ma.

Ti-o murit motorul, dar instalatia de gpl e tampa in cazul asta, si ajungi sa ai surplus de gaz pe instalatie., iar cand ai iar scanteie (de cand ai dat iar cheie), presiunea la ulei a fost foarte mare, motiv pentru care ti-a aruncat joja afara, si ti-a scos in afara garnitura de la capacul de culbutori.

Pune capacul frumos la loc, porneste masina pe benzina, ca asa se pornesc astea pe gpl in mod normal, trecerea pe gaz facandu-se la cald.

Si eu am patit asta, cu o masina imprumutata de la un prieten. din cate am aflat, ceva reglaj la instalatia de gpl a rezolvat problema. Si masina aia era in stare buna.
N-aveam benzina in ulei, ca n-avea cand sa ajunga benzina acolo... de obicei mergeam dimineata pana in colt pe benzina, restul zilei pe gpl. pana s-o facut toamna, nici nu porneam pe benzina (dar nici nu murea motorul tongue.gif ).


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 22 Sep 2008, 15:32
Post #10


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca e in plus...oare de unde e?

da-i foc, dar departeaza-te cu joja de masina cand incerci asta.

daca este benzina in ulei, atunci se schimba membrana de la pompa de benzina, apoi se schimba uleiul si filtrul


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 22 Sep 2008, 17:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 957
Joined: 10 September 07
From: Onesti




QUOTE(baniiro @ 22 Sep 2008, 16:17)
Masina e pe benzina.
Posibil sa fie benzina in ulei (am verificat nivelul de ulei si este de cam un cm (pe joja) in plus....In acest caz ce e de facut (trebuie schimbat din nou uleiul?)
Multumesc, A.
*


Daca ai benzina in ulei ...schimba uleiul ...i s-a cam dus proprietatile de ungere ...etc ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 22 Sep 2008, 17:29
Post #12


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Exact acelasi lucru mi s-a intamplat si mie acum cativa ani, pe timp de iarna. Motorul s-a oprit din senin, "explozie", sarit joja de ulei (noroc ca in momentul respectiv, aveam capota ridicata), iesit garnitura afara. Cauza: Benzina in ulei. Am schimbat si pompa de benzina cu aceasta ocazie. In cazul meu, se pare ca problema a fost cauzata de folosirea excesiva a socului. Am schimbat uleiul in aceeasi zi. Mirosea a benzina, iar facand testul cu joja si bricheta, s-a aprins.

This post has been edited by BH 59 FIF: 22 Sep 2008, 17:31


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didosdoru
post 22 Sep 2008, 20:07
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 2 July 05




Fenomenul se intampla atunci cand aprinderea nu este reglata cum trebuie, se produce o explozie in carburator urmata de cea din motor.Regleaza si aprinderea - avansul, platina, dupa ce schimbi uleiul daca constati ca nivelul a crescut (prezenta de benzina).


--------------------
Dacia/Opel Pick-Up/Logan MCV/Astra G 2003/2009/2000 - GL O6 HKV / 53 DGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Sep 2008, 23:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




aprindere nereglata corespunzator sau pompa de benzina defecta , defapt membrana care se poate schimba usor , eu cind am devenit GPL-ist am avut mari probleme din cauza aprinderii (pinionul de la delco de nou a fost defect , avea joc mare delcoul acea fanta din pinion era prea lata iar delcoul intra in ambele pozitii) la benzina nu prea facea probleme dar cum am bagat GPL au aparut de mai multe ori acest fenomen , am schimbat pinionul cu altul nou si de atunci nu mai am probleme


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baniiro
post 23 Sep 2008, 10:46
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 22 September 08
From: Brasov




Gata....identificat si remediat problema....
Benzina in ulei (membrana de la pompa era harcea - parcea + returul infundat)
Schimbat membrana, desfundat retur, schimbat ulei + filtru (abia le schimbasem sad.gif )
Multumesc tuturor ptr ajutor.
Succese!


--------------------
Dacia Logan 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 11:47
Forum Renault