Problema cutie, Nu intra I-a
![]() ![]() ![]() |
Problema cutie, Nu intra I-a
HIV |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 September 08 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1986 CJ 06 JBU
|
|||
ATM |
![]()
Post
#2
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu am inteles exact problema. daca nu iti intra in tr I cand masina are vreo 10 km/h, nu-i belea, cam toate fac asa, sincron prost gandit, uzat etc etc. va refuza sa intre in viteza I sau o sa caraie.
Daca in schimb nu intra deloc in tr. 1 cand stai pe loc, aici e totusi o problema. ce-i drept nici mie nu intra uneori din prima, se blocheza undeva la jumatate, dar introduc in a IIa, si dupa aia imediat in a Ia si intra intotdeauna.daca nu merge nici asa, problema poate fi generata de : frig puternic+ulei cutie prea gros (se rezolva stand vreo 30 de secunde cu motorul pornit, ambreiajul lasat in pace si levierul la punct mort, forfecandu-se un pic uleiul). Dar n-au fost friguri asa de grave in Romania zilele astea, sa cred ca asta ar fi cauza. Sau: comanda de timonerie (tija, tampoane, levier cu joc etc) manetei uzata rau. Se rezolva mergand in service si schimband piesa problematica, nu se da cutia jos, nu nimic. Sau, poate, sincron dus (dar daca nu ma insel eu sincronul de tr I e comun si pentru tr II, si daca sincronul e dus nu mai intra nici in tr a IIa). Sau poate pinioane barbierite. Astea ultime 2 cauze se lasa nasol, cu demontare de cutie si o galagie de bani. Poti incepe cu o schimbare de ulei in cutie, si vezi cum se comporta. Si da mai multe detalii, sa ne putem da cu parerea "la modul profesionist". This post has been edited by ATM: 23 Sep 2008, 00:18 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Cipiotul |
![]()
Post
#3
|
![]() ^RIP^ IS28AUG Group: Members Posts: 264 Joined: 22 July 08 From: Iasi ![]() |
daca nu ma insel ... din ce-am auzit de la "batrani" ... cutiile de Dacie au fost gandite sa nu intre in treapta 1 daca masina e in miscare ...
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4 MPI
2006
- ISxxSEC ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018) Opel Astra G-CC (Y20DTH) Grabeste-te incet sa intarzii la timp ! |
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Sa ma fi auzit ce injuram ca nu intra nici la mine in treapta I (masina fiind in miscare) - mai ales pe la zonele de trecere de cale ferata - ca trebuia sa o opresc si apoi sa bag in treapta I -
Dar asta a fost la inceput cand eram incepator - in timp i-am gasit rezolvarea (cu sfatul mecanicului meu) cum sa bag in treapta I (masina fiind in miscare). Mecanic: " Niciodata cand vrei sa bagi in treapta I nu schimbi repede - scoti din treapta superioara cu ambriajul calcat - lasi putin si apoi incerci usor sa o bagi in treapta I (la mine merge de fiecare data). " Sau cum spunea ATM - bagi in treapta a II-a si apoi I - si metoda asta merge (dar din comoditate las putin schimbatorul pe liber apoi bag in treapta I). Vezi care din aceste metode iti convin si bineinteles iti merge. Daca nici de pe loc nu iti intra in treapta I - aici e mai nasol - sa lasam cei pasionati tare de mecanica sa vorbeasca. |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
HIV |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 September 08 From: Cluj Napoca ![]() |
De pe loc intra , dar asta inseamna ca masina nu se misca deloc , cu frana apasata . Am incercat toate metodele , pur si simplu nu vrea , acuma vara nu m-a deranjat , dar iarna trecuta tin minte ca pana se incalzea motorul era coma , ajungeam la stop chiar dupa ce se facea verde si trebuia aproape de pe loc sa merg cu a 2`a , cu motorul rece , va dati seama cum facea masina , ambreiaj acceleratie , iar putin ambreiaj si mai multa acceleratie
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1986 CJ 06 JBU
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
ia incearca cand vrei sa bagi I sa ii dai putina acceleratie .. un spritz... eu ii dau a Ia ... si la 30 la ora ;;) dak vretzi demonstratie va filmez
![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
TheKing |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru greu de controlat Group: Members Posts: 66 Joined: 20 August 08 From: Sibiu ![]() |
pe mine la scoala de soferi m`a invatat ca atata timp cat rotile se invart nu intra in viteza 1, si in fond si la urma urmei vit 1 doar pt pornirea de pe loc
Incearca un mic spritz inainte sa fortezi sa intre in viteza sa vezi ce frumos intra, eu asa fac, da daca nu ii dau spritz nu intra nici in ruptu` capului ![]() |
--------------------
DACIA
1310 E
1995
- SB-86-LEX Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv! |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#8
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
la mine intra fara probleme, am bagat si la 40 kmh din greseala, mi-am dat seama si nu am apucat sa ridic complet ambreiajul, incepuse sa vajaie ca nebuna
![]() mai am o dacie si la aia intra dar caraie de o ia dracii.. This post has been edited by ArtVandelay: 23 Sep 2008, 18:13 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De regula nu intra tr 1 din mers, asa sint daciile si nu din cauza conceptiei cit a calitatii.
Constituie un avantaj iarna, pe zapada sau gheata. Un amic cu un Citroen a reusit din mers sa introduca tr1 (cica sa aiba frina de motor mai eficienta), si asta pe o portiune cu polei/gheata. rezultatul a fost blocarea rotilor din cauza raportului treptei 1, ruperea aderentei si o "pirueta" tripla. Asa ca.... |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
HIV |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 September 08 From: Cluj Napoca ![]() |
Am reusit , metoda cu spritzu
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1986 CJ 06 JBU
|
|
BeciAcustic |
![]()
Post
#11
|
![]() BlackLine Group: Members Posts: 1.574 Joined: 29 March 08 From: Constanta ![]() |
ar mai fi o smecherie mecanica la faza asta asa cum mi-a facut mecanicul meu: mi-a lucrat ceva la soare(de la ambreaj) si intra si vit I de la orice viteza... dar bineinteles cu conditia sa nu bagi de la 80km/h in vit I..... Eu folosesc din a 3-a sa bag in 1-a usor iarna in frana de motor si opresc foarte bine si eficient.
![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V
- CT - numere rosii Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
este foarte normal,mai toate fac asa,un mecanic mai batran mi-a spus ca asa este gandita cutia de dacie pt a nu se face frana de motor in treapta 1,eu bag a 2 apoi 1 si merge
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Astia-s mecanici parati. Imi pare rau ca va informeaza prost.
Sincronul de a I-a e cel mai des solicitat, si datorita uzurii el nu mai are posibilitateade a frana pinionul si a-l aduce la aceeasi viteza cu baladorul, pentru a permite cuplarea. Aluneca pe pinion. Suprafata de frecare a pinionului e conica la exterior, iar a sincronului e la interior. Sincronul, datorita uzurii, isi mareste diametrul interior, si ajunge sa loveasca de latura danturata, fara a mai frana. La cei care nu si-au permis sa cumpere sincroane, am luat un span de cateva zecimi din laterala lui, si e ca nou, cu conditia ca degajarea pentru craboti sa nu fie mutilata ( cam putine scapa tefere). Cutia ESTE facuta sa intre din mers in orice viteza, cu recomandarea ca treapta sa fie corespunzatoare vitezei de deplasare. Ce sa cauti in a I-a , daca ai 80/h ? Dai din a 4-a in a I-a, dar cand ajungi la 20/h. Daca nu primeste, faci un sprit (scoti din viteza, eliberezi ambreiajul, turezi brusc la vreo 3000 de ture, rapid apesi ambreiajul si bagi ia viteza) si sigur va intra. E valabil pentru orice treapta inferioara, care primeste greu. Turand brusc, se ridica turatia axului balador, deasupra turatiei pinionului ( la noi a I-a ) si in coborare (a turatiei), cand ajunge la aceeasi turatie cu pinionul, primeste cuplarea. Hai ca nici la scoala nu se explica asa. Pe motorul de 1300 ( si Dacie 13xx) care cutie in 4 , merge excelent cutie in 5, cu precizarea ca trebuie planetare scurte. Merg si alea lungi daca masina e veche (marita distanta intre roti cu cel putin 10 mm) Nu strange cablul, in asa fel ca rulmentul sa fie nevoit sa mearga tot timpul. Lasa-i putin joc. 27 Sep 2008, 12:58: RECTIFIC Pinionul se aduce la turatia baladorului ( baladorul are turatia in functie de vit. masinii, indiferent de treapta ), prin sprit, pentru a permite cuplarea . This post has been edited by PH-06-BOA: 27 Sep 2008, 12:58 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
baranga |
![]()
Post
#14
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
DA! si NU!, functie de turatiile celor doi arbori.
Practic el forteaza acel pinion sa capete turatia arboreclui secundar pentru ca dantura butucului sa poata aluneca fara "ciriit" spre dantura pinionului. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Sep 2008, 12:53 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si aia nu-i franare?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
NU!
Frinare e atunci cind stai pe loc, apesi ambreiajul, turatia arborelui primar e >0 pt o perioada, a celui secundar =0 (stai pe loc).. caz in care acel inel sincron frineaza pinionul. Daca turatiile sint inverse (cazul in mers, schimbare "in jos"), pinionul va fi "ACCELERAT" de sincron, pentru ca arborele secundar se invirteste mai rapid decit cel primar. Acuma e mai limpede? This post has been edited by diaconuliviu: 30 Sep 2008, 13:18 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
HIV |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 September 08 From: Cluj Napoca ![]() |
Eu va sfatuiesc sa va luati o camera
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1986 CJ 06 JBU
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Asa e , dar cum poti sa numesti faza in care sincronul preia pinionul , si-l duce la turatia arborelui balador (ii ridica turatia) ? Impanarea sincronului pe pinion, indiferent ca urca sau coboara in turatie, nu-i franare? Eu nu stiu sa-i spun altfel.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
SINCRONIZARE? Ca asta e de fapt actiunea.. indiferent ca e "frinare" sau "accelerare"
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:23 |