DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Chestie de "rodaj" sau chiar o problema?!, (frina) nu ar trebuii sa fie asa...

G.R.
post 24 May 2005, 16:53
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




QUOTE(Fire @ 24 May 2005, 11:17)
Am si eu o intrebare ipotetica. Asadar ABS-ul nu permite blocarea rotilor la franare si controleaza forta franarii. E, sa zicem ca am pune masina pe 4 piloni, astfel incat fiecare roata sa nu atinga deloc pamantul. Punem in miscare rotile din fata, acceleram putin si punem frana. In cazul acesta daca ar actiona ABS-ul inseamna ca roata nu s-ar mai opri deloc pentru ca la cea mai mica presiune la disc roata s-ar bloca, abs-ul nepermitand asa ceva. Sper sa nu fie asa irelevanta intrebarea dar ma framanta de ceva vreme
*



Daca nu s-ar opri, s-ar numi perpetuum mobile. smile.gif)) Insa in acest caz s-ar opri la o usoara actionare a pedalei de frana, forta de frecare necesara fiind minima. O usoara blocare a rotii nu inseamna ca ABS-ul reduce la 0 presiunea de franare. Cand se franeaza are loc a crestere a presiunii, la blocarea rotii se mentine pt. un scurt timp presiunea constanta, dupa care scade treptat, acest ciclu se repeta pana la oprirea totala al vehiculului sau incetarea franarii. Acest lucru insa nu avem cum sa il sesizam. Pe de alta parte ABS intra in actiune doar cand viteza de deplasare trece de aprox. 15 km/h.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 24 May 2005, 17:14
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Intrarea in functiune a ABS-ului nu este legata de viteza masinii, ci de viteza unghiulara a rotii.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 24 May 2005, 21:17
Post #63


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Referitor la ce zicea Fire......am avut masina suspendata(am inlocuit pneurile)si din curiozitate am pornit motorul si am bagat in viteza,am accelerat si pe la 100km/h pe ceas,am apasat frina!Rotile sau blocat instantaneu,fara sa simt abs-ul in pedala dar sa aprins martorul din bord(abs)!Sa stins dupa ce am facut citiva zeci de metri pe carorabil,nu in aer!Asa ca sistemul"simte"cind trebuie sa intre sau nu in functiune!


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 25 May 2005, 07:26
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




QUOTE(Sony @ 24 May 2005, 17:14)
Intrarea in functiune a ABS-ului nu este legata de viteza masinii, ci de viteza unghiulara a rotii.
*



Și cum calculează ABS-ul viteza unghiulară a roții?


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 May 2005, 07:32
Post #65


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Atata as dori sa reflectati: rotile din spate nu se rotesc... Si sunt senzori pe toate 4 rotile...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 25 May 2005, 07:49
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




Nu știu ce tip de ABS echipează Loganul, însă la cele cu care lucrez eu (camioane cu frână penumatică), ABS-ul asigură independența fiecărei roți, adică acționează numai asupra roții care pierde aderența. În cazul amintit de Klaus ABS-ul ar indica defecțiune de senzor la roțile din spate, având în vedere lipsa semnalului de senzor.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 May 2005, 08:04
Post #67


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si la logan este la fel, fiecare roata e controlata independent. De-aia sunt 8 supapae de control (2 de fiecare roata)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 25 May 2005, 14:43
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Klaus, cu tot respectul, ma asteptam la un alt raspuns. Polemica a pornit de la cu totul alt subiect decat cel din mesajul tau... Inca ti se pare normal ca franarea sa se faca in trepte, lasand la o parte ce se simte in pedala? Desi nu am incercat scenariul inventat aici, tind sa-i dau dreptate lui G.R, cel putin teoretic...

This post has been edited by GolfIII: 25 May 2005, 14:44


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 25 May 2005, 19:31
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




corect, scenariul prevede suspendarea totala a masinii, adica inclusiv rotile din spate sa nu mai atinga podeaua/pamantul
Anakin, aveai masina suspendata doar la rotile din fata?

@Sony: vrei sa spui ca ABS-ul intra in functiune peste o anumita viteza unghiulara (w) a rotii?

Si daca vreti simplific scenariul si ipotizez ceva mai concret. Daca te aflii pe un lac inghetat si mergi cu 100km/h si pui frana......nu te-ai opri decat dupa 300m pentru ca abs-ul nu ar permite o presiune mare la roata ca imediat s-ar bloca. Poate spun eronat ca mi-a fost greu sa inteleg cu acele 2 supape, una a franei propriu-zise, una a abs-ului....sau ce mai era

This post has been edited by Fire: 25 May 2005, 19:36


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 25 May 2005, 20:04
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(klaus @ 24 May 2005, 09:03)
Ceea ce se simte in pedala nu sunt supapele care se inchid si deschid, ci acesta "introducere" in circuitul principal (intre ABS -> cilindru principal de la pedala) de catre pompa a lichidului de franare.
*


Nu ca ar fi foarte important: Evident ca energia provine de la un motorul electric al pompei, numai ca ca nu direct de la acesta. Intr-adevar, lichidul de frana este trimis in circuitul principal, dar intre pompa si circutul principal este cel de inalta presiune (acumulatorul). Rostul acestuia este de a pastra presiunea lichidului suficient de mare, in orice moment, indiferent de numarul de cicluri necesare ABS-ului sa opreasca masina. Pulsatiile sunt tocmai de la deschiderea supapei circuitului de inalta presiune catre circuitul principal. Rostul pompei este acela de a mentine o presiune cat mai constanta in acest circuit si functioneaza pe toata durata activarii ABS-ului, precum si la pornire, cand reface presiunea... Si nu prea stiu cat de interpus este acest sistem. Poate nu prea inteleg eu ce vrei sa spui... Cea mai mare parte a lui face corp comun cu cilindrul principal, unitate de comanda, pompa etc...
@Fire, desi este cam incurcata, incearca sa te uiti pe acesta schema. Daca nu o face altcineva mai repede, saptamana viitoare, cand ajung acasa, am sa pun o alta schema cu ABS Bosch.

This post has been edited by GolfIII: 25 May 2005, 20:05

Attached thumbnail(s)
ABS.gif ( Size: 174.49k ) Number of downloads: 179


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 25 May 2005, 21:21
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Era toata suspendata si fara jenti,dar nu cred(poate ma insel) ca sa invirtit decit o roata din fata,spatele nu avea cine sa-l invirta biggrin.gif.Mare lucru nu prea am inteles eu din poza lui golf dar din cite stiu eu,conductele de frina de la pompa care sunt in numar de 2 se duc direct in pompa(sau cum io zice)de ABS si de acolo ies 4 conducte care se duc la roti.CInd una din roti pierde aderenta abs-ul intra in functiune(probat de mine).


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 25 May 2005, 22:09
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




pai da, schema e cam complicata, dar voi incerca eu maine sa o inteleg, sper sa ma lamureasca. Se pare ca va trebui sa imi folosesc imaginatia la situatia scrisa de mine smile.gif


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 May 2005, 22:29
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(Fire @ 25 May 2005, 20:31)
@Sony: vrei sa spui ca ABS-ul intra in functiune peste o anumita viteza unghiulara (w) a rotii?
*


De fapt, intra sub o anumita viteza unghiulara. Mai exact cand aceasta tinde catre 0.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 May 2005, 09:16
Post #74


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Adevarul e ca toata noaptea m-am foit la gandul ca nu dau raspunsurile la care se asteapta lumea ...
QUOTE(golfIII)
Pulsatiile sunt tocmai de la deschiderea supapei circuitului de inalta presiune catre circuitul principal. Rostul pompei este acela de a mentine o presiune cat mai constanta in acest circuit si functioneaza pe toata durata activarii ABS-ului, precum si la pornire, cand reface presiunea..

E, uite eu sunt curios cum crezi tu ca se deschide supapa de la circuitul ala...
Si sa-ti spun ce cred eu:
Pompa de ABS este de fapt ca un cilindru de motor (cu piston) actionat de motorul electric (aici mea culpa ca nu intelesesem prea bine si am zis de cama).
Cand pistonul este tras, depresiunea deschide supapa dinspre circuitul de acumulare de presiune joasa (ala unde se duce lichidul cand se deschid elecrovalvele de eliberare a presiunii din circuit ABS-> roata). Aceasta supapa este de tip bila cu arc.
Se umple camera, si pistonul o ia la deal (ma rog, nu la deal ci comprima). presiunea inchide supapa care se deschisese anterior si la o anumita presiune o deschide pe cea dinspre circuitul principal (care este tot o supapa pe bila cu arc) si lichidul de frana este impins de catre piston (deci de catre piston) in circuitul principal. E, momentul in supapa pe bila se deschide si pistonul impinge lichidul in circuitul principal se simte pulsatie in pedala.
Asta ca se acumuleaza lichid intr-o camera de inalta presiune care la un moment dat e eliberat de o supapa si el da fuga, fuguta in circuit de la sine putere... Sa-mi aratati si mie o camera din asta care poate acumula presiune si la un moment dat cand se da liber la o supapa sa impinga lichidul pe instalatie...
Sa rezumez, ceea ce se simte in pedala este lichidul de frana impins de pistonul (unul din cele doua) pompei de ABS in circuitul principal. Evident ca intre piston si circuitul principal trebuie sa fie o supapa, ca sa nu o ia lichidul de frana spre piston cand se apasa pedala, dar in nici un caz deschiderea supape nu se simte in pedala, ci lichidul impins de piston prin supapa...
Pompa de ABS se opreste cand pistonul nu mai deschide la compresia supapa (asta inseamna ca nu mai este lichid de tras din rezervorul de joasa presiune).
Rolul pompei nu este sa mentina o presiune constanta in vreun circuit de inalta presiune, ci este de a impinge pur si simplu lichidul de frana la loc in circuit.
Ca exista la unele sisteme si un amortizor al acestei actiuni de reintroducerea a lichidului de frana in circuit (amortizor de inalta presiune), pentru a nu fi prea "dura", lucru deranjant si la pedala, dar si la cilindru principal, este altceva.

Oricum, macar atata lucru a rezultat dintr-o disputa de orgolii, o descriere cat de cat a mecanismului de abs. Cred cas o sa mut posturile intr-un topic dedicat...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataiff
post 26 May 2005, 10:58
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Cred ca un utilizator nepriceput in ale tehnicii dar priceput in exploatarea masinii, fie ea cu ABS pentru ca despre asta e vorba aici, intelege mai bine fenomenul cel simplu.
Si anume, ca acest sistem n-a fost conceput ca masina sa frâneze mai repede (eficient), ci pentru a avea controlul masinii in timpul frânarii, eliminând derapajul.
Putin ma intereseaza pe mine, doctor sau brutar, ca supapa aia deschide sau nu, ca pistonul ala pulseaza sau ce face el...
Initial, autorul topicului se plângea despre altceva decât s-a ajuns. Intre timp, nu ne-a mai spus care era, de fapt, adevarul.

Si pentru ca sunt un om destul de trecut prin viata imi permit sa scriu si pasajul urmator.
Daca d-l Klaus, ale carui posturi le apreciez si ale carui sfaturi le urmez in masura in care ma afecteaza, este (bine) dispus i-as spune ca expresii de genul "intrebati-va", "reflectati la", etc. dau impresia unui profesor care increarca sa-si conduca elevii spre aflarea adevarului cu mintile proprii. Dar daca elevul este ca mine, doctor sau brutar? smile.gif
Lucru bun pina la urma d-le Klaus, dar care lasa o oarecare impresie de privire aruncata de sus.
Cu stima si, sper, fara suparare.

This post has been edited by cataiff: 26 May 2005, 11:00


--------------------
Logan Laureate 1,4 - B 82 MLD
urasc mirc'u....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 May 2005, 11:37
Post #76


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Da, imi pare rau ca asa las impresia, cred de altfel ca asta si fac (si cu privitul de sus, si cu profesoratul), insa pe mine ma deranjeaza ca lumea nu-si pune probleme, nu gandeste, asteapta tot timpul un raspuns de la altul, nu cauta cu mijloacele posibile raspunsuri la intrebarile pe care si le pune.
O sa incerc sa fiu mai atent in exprimare, insa in continuare eu voi milita, dupa puterile mele, pentru a-i face pe cat mai mult sa inteleaga ca omul este o fiinta ganditoare, ca asta il deosebeste de alte animale... Si sa-si foloseasca pe cat posibil fiecare acest atuu pe care omul il are fata de alte fiinte din regnul animal (sper ca aceasta fraza sa nu fie perceputa ca un afront)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
collinro2
post 26 May 2005, 12:09
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 22 August 04
From: Iasi




Desi ce a scris domnul cataiff nu prea are legatura cu topicul, as vrea sa spun ceva referitor la cele scrise de dumnealui: daca nu ma insel, klaus nu e inginer mecanic, nici electromecanic, nici electronist, nici specialist in mecanica fluidelor. Si totusi, omul stie multe. De ce? Pentru ca s-a documentat singur. Eu nu am nici o meserie din cele de mai sus. Culmea culmilor, sunt doctor. Daca ma pasioneaza o chestie, caut informatie. Singur. Pentru toti cei de aici, internetul nu e o chestie science-fiction. Eu m-am documentat pe net in ceea ce priveste foarte multe lucruri legate de masini. Inclusiv despre ABS. Exista site-uri dedicate. Incercati www.howstuffworks.com si veti fi uimiti cita informatie pe intelesul doctorilor sau a brutarilor exista acolo! Capitolul despre ABS este excelent. Ce este asa greu? Aici pe forum, de multe ori nu se dezbat pareri avizate despre un fenomen cunoscut de toata lumea. Aici se cere intii informatie despre fenomen. Eu zic ca ar fi mult mai simplu si mai constructiv a se digera intii informatia singur singurel, si apoi sa schimbam pareri.

This post has been edited by collinro2: 26 May 2005, 12:12


--------------------
renault megane 2.2 2006 1,5dCi 80CP - IS-05-GP?
We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 26 May 2005, 14:04
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 26 May 2005, 09:16)
Sa rezumez, ceea ce se simte in pedala este lichidul de frana impins de pistonul (unul din cele doua) pompei de ABS in circuitul principal. Evident ca intre piston si circuitul principal trebuie sa fie o supapa, ca sa nu o ia lichidul de frana spre piston cand se apasa pedala, dar in nici un caz deschiderea supape nu se simte in pedala, ci lichidul impins de piston prin supapa...


*



Am urmat sfatul domnului collinro 2 si am fost pe howstuffworks sa ma documentez.
E bun site-ul, si cat de complicat o fi lucrul descris de ei, iti explica cat mai clar si simplu. Asta am gasit despre abs

When the ABS system is in operation you will feel a pulsing in the brake pedal; this comes from the rapid opening and closing of the valves. Some ABS systems can cycle up to 15 times per second.

Asta e cam in contradictoriu cu ce spune domnul klaus deci nu mai stiu ce sa cred.

In principiu un abs e alcatuit din senzori de viteza,prezenti la roata sau la diferential,valve care se deschid sau de inchid in functie de presiunea care trebuie aplicata pentru o franare cat mai puternica fara a bloca roata si pompa care readuce presiunea (disipata de valve) la normal.
Ma rog, ar mai fi si controller-ul care monitorizeaza informatia primita de la senzori si el practic controleaza valvele.
Sper ca am explicat cat de cat clar pentru ca fiecare sa inteleaga modul de functionare.
Acum daca intram in detalii asa mari precum schema
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=9625
noi cei cu mai putina experienta ne incurcam.

This post has been edited by Fire: 26 May 2005, 14:07


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataiff
post 26 May 2005, 15:15
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




ok, ai explicat, nu stiu cit de clar smile.gif
Repet, eu, ca dogar sau cofetar n-am priceput nimic. Pina la urma mie vreau sa-mi spuneti daca forta mea de apasare pe pedala de frina, fiind mai mare sau mai mica, ce se intimpla? Si sa nu ma trezesc acuma cu niste cifre reprezentind kg forta smile.gif
Vad ca in nici un post nu face referire la saracu sofer smile.gif Daca apas tare intra ABS, nu se blocheaza roata si masina merge. Daca apas incet, nu intra ABS, roata nu se blocheaza nici atita si masina iar merge. Si cand se opreste?smile.gif

PS: multumesc de intelegere domnu Klaus wink.gif


--------------------
Logan Laureate 1,4 - B 82 MLD
urasc mirc'u....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 26 May 2005, 17:46
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




cataiff, e simplu de explicat. Daca apesi usor pe pedala, nu intra abs-ul pentru ca senzorul ala de la roata zpune "e ok, roata incetineste odata cu masina deci e o franare normala si fara probleme".
Dar daca apesi tare, o roata fara abs s-ar opri in ~1s, pe cand masina din cauza inertiei mare s-ar deplasa in continuare producandu-se derapaj.
Dar la o masina cu abs senzorul ala zice "bai dar nu cumva roata asta se opreste prea brusc in functie de viteza de miscare a masinii?...ia sa mai las putin din presiunea asta aplicata ca sa nu se blocheze roata" In acel moment roata a mai incetinit putin. Si gandeste-te ca aceasta apasare se relaxare se intampla de vreo 15 ori pe secunda. Astfel roata se opreste odata cu masina. Am explicat ca la cofetari acum? smile.gif

Edit: poate mi-am raspuns la intrebarea mea de la inceputul paginii dar totusi..daca ridicam masina si acceleram si punem frana cum se mai comporta abs-ul?

This post has been edited by Fire: 26 May 2005, 17:48


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 26 May 2005, 22:03
Post #81


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Pai tocmai ai facut-o biggrin.gif !Incearca numai de curiozitate si ai sa vezi ca roata se va bloca imediat(ma refer la roata sau rotile in miscare)si in aacelasi timp,in functie de "viteza masinii" se va aprinde sau nu senzorul din bord"defect ABS".Dar una peste alta ai explicat pentru toate categoriile de oameni ai muncii si pe intelesul tuturor cum functioneaza acest sistem,pe logan fiind unul mai simplu.Nu ne trebuie explicatii filozofice sau se ne demonstreze noua cineva ca el le stie pe toate,atita timp cit nu intelegi nimic daca esti un pic sau mai mult atehnic.
ps....sunt de acor cu ce zicea Klaus......de ce trebuie sa gindeasca unul pentru mai multi oameni?ei nu sunt in stare sa o faca sau pur si simplu sunt comozi si vor totul mura in gura?Dupa ce ca va da o gramada de idei si a facut la masina lui o multime de modificari(inaintea multora) benefice si va da o idei pe care voi ar trebui sa le preluati fara prea mult efort,se gasesc persoane care sa il certe pentru atitudinea lui mai secretoasa sau ca ne priveste de undeva mai de sus!Pai daca o sta omu la un etaj superior,cum sa va priveasca?Stoarceti-va si voi creerii si poate ca o sa ajungeti si voi la inaltimea lui biggrin.gif !Eu unul il stimez pentru ce a facut si va face(daca mai e ceva de facut)la masina lui!


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataiff
post 27 May 2005, 07:05
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Anakin draga, interpretezi gresit: nu l-am certat si daca te uiti mai atent l-am laudat la rindul meu. Oamenii reprezinta suma unor calitati dar si defecte, pe care ni le acceptam unii altora ca sa ne putem intelege. In cazul neacceptarii numele nostru este meme stoica smile.gif
El a inteles ce-am vrut sa spun, fapt pentru care i-am si multumit. Nu cred ca are nevoie de posturi care sa linga...
Pe de alta parte, n-am comentat nicidecum dezbaterea ceva mai tehnica de aici, asta e foarte buna. Chiar am vrut sa inteleg mecanismul dar ma gandeam si la cei care nu sunt de meserie, atita.

Fire, multumesc, este exact ce stiam si ce trebuie sa stie un utilizator. In rest, va urez dezbatere placuta mai departe si fiti siguri ca citesc, asa cum am avut rabdare sa citesc toate celelalte 80 de posturi de pina acum.

Scuzati off-topicul in care m-am angrenat si promit sa nu ma mai bag smile.gif


--------------------
Logan Laureate 1,4 - B 82 MLD
urasc mirc'u....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 27 May 2005, 08:39
Post #83


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pt. Fire: Sistemele ABS sunt de mai multe feluri. Ceea ce eu si cu GolfIII am descris aici sunt sistemul ABS de la Bosch.
Dar spre exemplu, nubira are alt sistem de abs, cu camera de preluare variabila "motorizata" cu surub si bile, cu trei motoare (nu cu unul - cate unul pentru fiecare roata, unde la spate controlul este pentru ambele roti simultan), cu doar doua electrosupape si cu cate o supapa cu bila pe fiecare sistem de roata.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 27 May 2005, 11:45
Post #84


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




ei e bine ca in final ne imbratisam cu totii smile.gif
Pt. cataiff, imi cer scuze dar eu interpretasem gresit mesajul tau si considerasem ca TU erai cel care nu intelegea modul de funtionnare, de aceea acel mesaj iti era destinat tie si nu tuturor, inca odata, gresala mea smile.gif
Pt. Anakin: e cam greu sa incerc eu sxperimentul dar in final m-am prins de ce s-ar intampla si becul de abs s-ar aprinde pentru ca "nu si-ar da seama ce se intampla" deoarece rotile din spate ar fi oprite si cele din fata s-ar roti.
Pt. Klaus: am incercat sa explic bazele unui sistem de abs, acum e firesc sa existe particularitati. Dar te rog explica si tu ca pentru vanzatori de banane...camera de preluare e cea unde se colecteaza ce?Susplusul de lichid de frana evacuat de supape? Si care este diferenta dintre o electrosupapa si una cu bila? Cea cu bila nu este controlata electronic?

Si off-topic, faptul ca ii ascultam sfaturile lui Klaus nu inseamna ca lingem sau altceva, (eu fiind la liceu sunt obijnuit sa ascult pe aia care stie),si el nici nu "profeseaza" dar de vreme ce scrie toate aceste lucruri tehnice inseamna ca stie ceva ca doar nu scrie "la shto". Asa ca nu e cazul sa ne punem problema ca ne priveste de sus sau cine stie ce mai gasiti dar atuncicand cunosti,te exprimi!

This post has been edited by Fire: 27 May 2005, 11:59


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 27 May 2005, 21:37
Post #85


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Electrosupapa este actionata electric, ca la releu. Cea cu bile este o bila care obtureaza gaura, bila fiind impins de un arc. Este pur mecanica.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 27 May 2005, 23:19
Post #86


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




m-am lamurit smile.gif

This post has been edited by Fire: 27 May 2005, 23:20


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 29 May 2005, 21:01
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Mr. Klaus, in nici o schema a vreunui sistem ABS n-am vazut sa lipseasca acumulatorul (nu spun insa ca ar fi imposibil), asa cum au dovedit-o, cred eu, cele doua scheme ale ABS-ului postate de mine, cat si cele scrise pe situl how stuff works. Desi ma cam indoiesc, se prea poate ca la LGN sa fie altfel, insa nu prea ma intereseaza acest amanunt. Discutia in aceasta directie ai deschis-o tu, contrazicand cele spuse pe site-ul amintit anterior. Repet, este foarte posibil sa ai dreptate, insa nu are nici o importnata cate supape are, ce fel sunt ele etc... Am sa incerc sa-ti raspund la intrebarile pe care, cred eu, mi le-ai adresat numai daca deschizi un alt topic, pentru ca aici nu prea-si are rostul discutia...
Pentru oricine, "specialist" sau nu, cred ca mult mai important este comportamnetul masinii in situatia activarii ABS-ului. Adica motivul pentru care a fost intiat acest topic. Am sa va readuc aminte cum a inceput aceasta polemica a "orgoliilor", cum spunea Klaus:
QUOTE(laly @ 19 May 2005, 09:17)
Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun, cand intra abs-ul in functiune simti ceva in pedala si in suspensie, dar in nici un caz nu cred ca poti sa simti efectiv cum sistemul franeaza, ii da drumul, franeaza, ii da drumul etc. Asta pentru ca aceste reprize sunt destul de scurte ca sa poti sa le remarci. Pe polei n-am rulat inca deci nu stiu cum face.
*


QUOTE(klaus @ 20 May 2005, 14:53)
Voi nu pricepeti sa nu va mai dati cu parerea?... Si voi va legati de detalii din astea marunte si nesemnificative, ca pedala de frana la franare violenta, la masinile cu ABS vibreaza...
Daca v-a zis domnu' specialist ca nu vibreaza, nu vibreaza, da? E clar?
Chestia aia de o simtiti voi cand intra in actiune ABS-ul si deschide/inchide supapele, si care dus la introducerea ABS-ului la crestere accidentelor o simtiti pentru ca sunteti prea... simtiti... Sau pentru ca stiti despre ce vorbiti...
Ce vroiam eu sa spun, este ca remarcile unora care sunt plini de "docta ignorantia" trebuie ignorate... Mai era unul Alex Mirica, sau cam asa ceva...
*

Hmm, ai amintit cumva de supape? smile.gif
Dupa care am raspuns eu:
QUOTE(GolfIII @ 21 May 2005, 13:15)
Nu stiu ce ati inteles voi de aici, dar citind ce a scris aici, ii cam dau dreptate. Omul a spus ca este normal sa simti pulsatiile in pedala de frana, dar nu este normal ca franarea in trepte a masinii, datorata ABS-ului,  sa fie sesizabila. Adica decelerarea sa se faca cat mai uniform, fara pulsatiile caracteristice "ABS-ului uman". Unde a gresit?...
*


Repet intrebarea care a fost de mai multe ori ignorata. Klaus, unde a gresit mr. Laly, unde a spus ca nu vibreaza pedala? Ulterior, au fost tot felul de raspunuri mai mult sau mai putin "conectate" subiectului. De ex:
QUOTE(Anakin @ 23 May 2005, 22:22)
Pai concluzia ar fi ca astia care au inventat chestia asta(abs) sunt niste......prosti,nu?Taote masinile straine care au in dotare Abs si mai stiu eu ce,sunt niste naspa de masini ca se mareste distanta de frinare si faci poc!Adica sau inventat tot felul de sisteme de siguranta(si nu are rost sa le enumar ca le stiti si voi)si se gasesc persoane care sa spuna ca tot "abs-ul uman" e cel mai eficient!Intradevar senzatia asta e,ca nu te mai opresti,dar e ceva psihologic,ca nu mai auzi scirtiitul si de aici si acel "disconfort"de marire al distantei de frinare,dar cel mai elocvent lucru e sa luati 2 masini,una cu si alta fara abs si sa vedeti care se opreste mai repede si mai controlat(fara derapaj)pe orice suprafata a carosabilului!Si dupa aceea asteptam comentarii!
*


Mr. Anakin, care cuvinte din posturile mele te-au facut sa ajungi la concluzia citata mai sus? Crezi ca are vreo legatura concluzia ta cu ceea ce am sustinut eu?

Va propun sa lasam supapele si pompele si sa revenim la subiect. Toti cei care sustineti ca franarea in trepte la un LGN cu ABS este normala, ati condus si o alta masina cu ABS? Eu niciodata nu am intalnit un comportament de genul acesta la o masina cu ABS asa cum, de altfel, este scris si pe situl how stuff works... Mi se pare imposibil ca la o frecventa de functionare de 7-15 Hz, acesta franare sa fie sesizabila...

OFF TOPIC
Mr. Klaus, sa stii ca nu incerc sa par mai destept decat sunt si nu am continuat aceasta discutie din orgoliu, asa cum spuneai mai devreme. Cum am facut-o si altadata, am intervenit deoarece am considerat ca mesajul unui coleg a fost gresit inteles si a fost judecat eronat. Au fost posturi pe acest topic mult mai fanteziste decat ale colegului in cauza, cu toate acestea nimeni nu a intervenit. Oricum, topicul in cauza m-a facut sa-mi dau seama de dificultatea slujbei de moderator si nu sunt ironic cand spun asta. Cu toate ca unele cuvinte folosite de tine m-au deranjat, tin sa-ti precizez ca-mi esti unul dintre cele mai simpatice si respectabile personaje de pe acest forum, asa ca remarcile la orgoliu nu-si au rostul.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 30 May 2005, 21:49
Post #88


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan




QUOTE(GolfIII @ 29 May 2005, 22:01)

Mr. Anakin, care cuvinte din posturile mele te-au facut sa ajungi la concluzia citata mai sus? Crezi ca are vreo legatura concluzia ta cu ceea ce am sustinut eu

Draga Golfule din ce am apucat sa vad si sa citesc eu pe aici,tu tot timpul ai avut ceva de spus,nu neaparat neadevarat,dar in cazul loganului nu se potriveste!Cel mai bine e sa-i lasam pe cei care au cunostinte despre masina asta si care stiu despre ce vorbesc sa zica ce au de zis si sa nu ne mai contrariem aiurea ca nu are nici un sens.Poate ca la masina ta e asa dar la asta e altfel.Cind oi avea si tu logan,o sa vezi ce si cum,dar pina atunci..........nu te supara dar nu se potriveste ce zici tu.


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 30 May 2005, 22:43
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Mr. Anakin, intrebarile care ti-au fost adresate erau mai mult retorice decat unele care asteptau un raspuns. Prin ele am vrut doar sa-ti atrag atentia ca pe viitor sa incerci sa citesti si sa intelegi ceea ce au scris cei dinaintea ta, dupa care sa comentezi cuvintele lor. Postul tau ma face sa cred ca nu am reusit, desi intr-o interventie anterioara sustineai ca-ti place sa gandesti de unul singur...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 31 May 2005, 21:48
Post #90


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan




off-topic...cind vei avea logan,atunci poti sa i-ti dai si tu cu parea despre cum face sau cum ar trebui.pina atunci ........

This post has been edited by klaus: 1 Jun 2005, 08:40


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 11:29
Forum Renault