DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema cu termostatul !, ..declanseaza la 95.

os
post 27 Jan 2005, 15:10
Post #31


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Fratilor,

sa ne intelegem: motoarele de pe autoturismele noastre sunt proiectate sa lucreze la o anumita temperatura. Instalatia de racire are un rol *esential* in mentinerea acestei temperaturi.

Contrar opiniilor diversilor nea Laie, motorului *nu* ii face bine sa functioneze la temperatura prea joasa (si, ca veni vorba, nu face bine nici unde-i greu voinicului, la portofel).

Temperaturile uzuale de functionare normala pentru lichidul de racire se situeaza in jurul a 95°C, putind depasi 100°C fara sa provoace fierberea (pentru ca 1. instalatiile de racire sunt presurizate si 2. amestecul apa+antigel fierbe mai greu dacit apa chioara).

Termostatul are rolul de a mentine aceasta temperatura; trebuie sa fie in stare buna si sa ramina montat atit vara cit si iarna. (Desigur, daca s-a blocat inchis se poate scoate si merge fara el pina la repararea rapida).

La ce temperatura trebuie sa deschida? Nu stiu exact. Eu am folosit pe vremuri (Berlina) cu bune rezultate termostate marcate "89°C". N-as recomanda nimic sub 85°, dar trebuie culese informatii in functie de tipul motorului.

Termostatul se poate "fierbe" sau nu? Termostatul trebuie sa reziste fara probleme pina pe la 120°C - asadar poate fi "fiert" pentru verificare (sursa: ex: manual de reparatii Audi A6. Acolo se recomanda sa se foloseasca nu apa ci amestec de racire ca sa se poata depasi 100°; de asemenea, termostatul trebuie atīrnat cumva in lichid si nu asezat pe fundul vasului ca sa nu se incalzeasca excesiv).

Cum se masoara temperatura motorului? Greu. Sonda de temperatura si aparatul de la bord sunt (foarte) imprecise si folosesc numai orientativ. Cred ca ar trebui folosit un termomentru imersat in lichid; aici intervine problema: unde?

This post has been edited by os: 27 Jan 2005, 15:31


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 27 Jan 2005, 15:56
Post #32


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




QUOTE(AC @ 27 Jan 2005, 14:55)
Da, sigur, demonstratia e simpla. Motorul consuma benzina cat timp merge in gol pana ce se incalzeste.  biggrin.gif
*



nu m-ai lamurit. consuma mai mult daca pornesti cu socul. daca poti sa imi demonstrezi, abea astept, sincer...sa mai economisesc ceva...
MP pls, sa nu deraiem de la subiect...

This post has been edited by RIon: 27 Jan 2005, 15:57


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valic
post 29 Jan 2005, 07:53
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 21 January 05




QUOTE(OCEBE @ 27 Jan 2005, 15:43)
stai ca acu' ma luminai cand am vazut c-ai ajuns la 110 si l-ai dus chiar la 120 de grade; vorba lui paulp: sa nu fie cumva din cauza garniturii de chiulasa
*



ai grija cu termostatul, colega. acum doi ani, in vara, mi s-a blocat termostatul, in afara localitatii, pe la vreo 100km/h. urmarea: mi s-a aprins becul la apa, dar era deja prea tarziu! blush.gif mi s-a ciupit garnitura, imi intrase si apa in ulei, am crezut ca inebunesc. wacko.gif dupa asta nu i-am mai pus termostat vara, am lasat-o doar cu ventilatorul de pe fulie. doar iarna i-am pus termostat. (era o Berlina 1310 din '95, cu carburator)


--------------------
Dacia Berlina Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 20:11
Forum Renault