DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu harbuletu, masina SH

harbulet
post 24 Jan 2005, 14:56
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




salutare

am mai multe probleme cu harbuletu'meu

1 cand pronesc mai multi cosumatori moare motoru'

situatii

consumatori - pozitie, faza scurat - scada turatia

consumatori - pozitie, faza scurat, aerotema, frana (am bec suplimentar pe luneta) - mor toti caii

consumatori - semnalizare - variaza turatia

unde ar fi problemele

2 relanti neregulat
intreupe la intervale constante de aprox 3-4 sec la relanti
sfaturi- buijii proaste - am schimbat bujiile
- o fisa dusa -am schimbat fisele
- platina nereglata - curatat, reglat cu lera platina
- avans nereglat - am invartit avansul st-dr de 10 ori aseara si nimic

... si degeaba face la fel

ca ar mai fi?






--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 24 Jan 2005, 15:09
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




1. ce inseamna ca-ti moare motorul, se opreste ?
oricum daca exista vre-o problema, atunci poate fi de la alternator perii/diode sau releu regulator de incarcare. Verifica cu un voltmetru tensiunea pe baterie cu consumatorii porniti, la ~2000 rpm.

2. capacul de delcou ai incercat sa-l schimbi?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 24 Jan 2005, 15:18
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




motorul se opreste si e nasol ca ma servofrana pe ea



--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 24 Jan 2005, 15:33
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai in cazul in care se opreste, inseamna ca nu mai ramane curent pt aprindere => alternatorul nu incarca DELOC, si bonus bateria e pe moarte (probabil ca e mai veche problema). Du-te la un electrician cel mai bine si rezolva-o.

Cum spunam si mai devreme, cel mai probabil diode alternator sau releu regulator.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 24 Jan 2005, 15:47
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




de alternator nu imi este frica, il fac si eu, preoblema este de la regulator.

tensiunile care trb sa le dea alternatorul le stie cineva?

am dat search dupa alternator si am gasit doua variante

variantele din carte le stie cineva




--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 24 Jan 2005, 15:51
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la 2000 rpm fara consumatori ~15 V
cu consumatori intre 13-14V

asta scrie in cartea lui Mondiru


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorucioby
post 25 Jan 2005, 07:48
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 22 December 04




13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE. 15 V IN NICI UN CAZ


--------------------
Dacia 1310 berlina - sv-02-chw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 25 Jan 2005, 09:39
Post #8


membru


Group: Members
Posts: 4.529
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




dorucioby, in primul rand nu tipa! In al doilea rand, vezi ca era vorba de tensiunea data de alternator, nu de cea de dupa releul regulator de tensiune.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 25 Jan 2005, 10:21
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




multumesc

sa inteleg ca dupa alternator trebuie sa am
la 2000 rpm fara consumatori ~15 V
cu consumatori intre 13-14V

si dupa regulator
13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE.

masor si vad ce nu lucreaza bine



si o intrebare cartea lui Mondiru de unde se poate lua (manual sau CD)
eu am o carte scanata dacia vol II printre care este si Mondiru ca autor dar are numai tampeni in ea, cum se amtifoneza, principiul de fc al motoarelor in 4 timpi niste scheme pt dacia fabricata pana in '73 etc.

as vrea o care mai noua am vazut pe forum o sectiune care vb de cartile de services pt dacia in format electronic dar nu le pot lua calc de la servici

as vrea daca le are cineva sa mi le transmita pe mail pe bucateledaca se poare





--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 25 Jan 2005, 10:24
Post #10


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




cartea umbla libera pe DC++, dar sunt o gramada de tampenii in ea !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 25 Jan 2005, 11:43
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




QUOTE(Ov @ 25 Jan 2005, 10:24)
cartea umbla libera pe DC++, dar sunt o gramada de tampenii in ea !
*




eu nu pot descaraca de pe DC++, Kazza etc. din cauza de administrator, nu da voie sa fac sharing pe calc -asta este-

pe mail ar fi o solutie


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 25 Jan 2005, 13:40
Post #12


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Vezi ca tensiunea dupa alternator e posibil sa fie si ceva mai mare de 15V; asta nu e grav pt. ca oricum ai regulatorul...
In cazul tau ar putea fi 2 probleme:
1. Cum s-a mai zis, probleme cu alternatorul/regulatorul/bateria (de obicei astea apar cel putin cate 2 odata)
2. Un scurt pe undeva. Am patit eu faza asta la 1310: Cand calcam ambreiajul imi scadea tensiunea pe baterie. Nu am reusit sa gasesc explicatia la treaba asta...cred ca e din seria "asa face ele"...
Oricum ai sa te lamuresti tu ce are dupa ce masori tensiunile pe acolo si diodele.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 25 Jan 2005, 14:25
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(valentin.dumitran @ 25 Jan 2005, 14:40)
Vezi ca tensiunea dupa alternator e posibil sa fie si ceva mai mare de 15V; asta nu e grav pt. ca oricum ai regulatorul...
*


De obicei e cam 18V, nicidecum 15 cum se vehiculeaza pe aici! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 25 Jan 2005, 19:38
Post #14


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Baieti, lamuriti-ma si pe mine un pic...

Releul regulator nu-ti controleaza excitatia alternatorului? Iar in functie de aceasta (intensitatea cp. magnetic din rotor) alternatorul incarca bateria? Iar schema de conectare (multumesc lucian_vlaicu pentru amabilitate, am luat-o din arhivele puse pe net) este:
schemaAltern_ReleuRegulator.jpg ( Size: 45.48k ) Number of downloads: 217


Plajele tensiunii de incarcare sunt (releul 1411 este cel mecanic; sarcina mica a alternatorului=consumatori putini; sarcina mare=consumatori multi):
TensiuniReglate.jpg ( Size: 54.62k ) Number of downloads: 210


Ce masuratori faceti voi 'inainte' si 'dupa' releul regulator?

Eu am avut surpriza ca, firele fiind destul de vechi, sa am diferente de tensiune intre minusul bateriei si punctele de masa.

This post has been edited by emircea: 25 Jan 2005, 19:43


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 17:53
Forum Renault