probleme cu harbuletu, masina SH
probleme cu harbuletu, masina SH
harbulet |
24 Jan 2005, 14:56
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 |
|
||
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|||
Ov |
24 Jan 2005, 15:09
Post
#2
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
1. ce inseamna ca-ti moare motorul, se opreste ?
oricum daca exista vre-o problema, atunci poate fi de la alternator perii/diode sau releu regulator de incarcare. Verifica cu un voltmetru tensiunea pe baterie cu consumatorii porniti, la ~2000 rpm. 2. capacul de delcou ai incercat sa-l schimbi? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
harbulet |
24 Jan 2005, 15:18
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 |
motorul se opreste si e nasol ca ma servofrana pe ea
|
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
24 Jan 2005, 15:33
Post
#4
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
pai in cazul in care se opreste, inseamna ca nu mai ramane curent pt aprindere => alternatorul nu incarca DELOC, si bonus bateria e pe moarte (probabil ca e mai veche problema). Du-te la un electrician cel mai bine si rezolva-o.
Cum spunam si mai devreme, cel mai probabil diode alternator sau releu regulator. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
harbulet |
24 Jan 2005, 15:47
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 |
de alternator nu imi este frica, il fac si eu, preoblema este de la regulator.
tensiunile care trb sa le dea alternatorul le stie cineva? am dat search dupa alternator si am gasit doua variante variantele din carte le stie cineva |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
24 Jan 2005, 15:51
Post
#6
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
la 2000 rpm fara consumatori ~15 V
cu consumatori intre 13-14V asta scrie in cartea lui Mondiru |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dorucioby |
25 Jan 2005, 07:48
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 December 04 |
13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE. 15 V IN NICI UN CAZ
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
- sv-02-chw
|
|
tatabobu |
25 Jan 2005, 09:39
Post
#8
|
membru Group: Members Posts: 4.529 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti |
dorucioby, in primul rand nu tipa! In al doilea rand, vezi ca era vorba de tensiunea data de alternator, nu de cea de dupa releul regulator de tensiune.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
harbulet |
25 Jan 2005, 10:21
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 |
multumesc
sa inteleg ca dupa alternator trebuie sa am la 2000 rpm fara consumatori ~15 V cu consumatori intre 13-14V si dupa regulator 13.7 14.4 V ESTE PLAJA IN CARE VARIAZA TENSIUNEA DE INCARCARE. masor si vad ce nu lucreaza bine si o intrebare cartea lui Mondiru de unde se poate lua (manual sau CD) eu am o carte scanata dacia vol II printre care este si Mondiru ca autor dar are numai tampeni in ea, cum se amtifoneza, principiul de fc al motoarelor in 4 timpi niste scheme pt dacia fabricata pana in '73 etc. as vrea o care mai noua am vazut pe forum o sectiune care vb de cartile de services pt dacia in format electronic dar nu le pot lua calc de la servici as vrea daca le are cineva sa mi le transmita pe mail pe bucateledaca se poare |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
25 Jan 2005, 10:24
Post
#10
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.444 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
cartea umbla libera pe DC++, dar sunt o gramada de tampenii in ea !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
harbulet |
25 Jan 2005, 11:43
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 |
|
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
deconectat |
25 Jan 2005, 13:40
Post
#12
|
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
Vezi ca tensiunea dupa alternator e posibil sa fie si ceva mai mare de 15V; asta nu e grav pt. ca oricum ai regulatorul...
In cazul tau ar putea fi 2 probleme: 1. Cum s-a mai zis, probleme cu alternatorul/regulatorul/bateria (de obicei astea apar cel putin cate 2 odata) 2. Un scurt pe undeva. Am patit eu faza asta la 1310: Cand calcam ambreiajul imi scadea tensiunea pe baterie. Nu am reusit sa gasesc explicatia la treaba asta...cred ca e din seria "asa face ele"... Oricum ai sa te lamuresti tu ce are dupa ce masori tensiunile pe acolo si diodele. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
AC |
25 Jan 2005, 14:25
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
emircea |
25 Jan 2005, 19:38
Post
#14
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
Baieti, lamuriti-ma si pe mine un pic...
Releul regulator nu-ti controleaza excitatia alternatorului? Iar in functie de aceasta (intensitatea cp. magnetic din rotor) alternatorul incarca bateria? Iar schema de conectare (multumesc lucian_vlaicu pentru amabilitate, am luat-o din arhivele puse pe net) este: schemaAltern_ReleuRegulator.jpg ( Size: 45.48k ) Number of downloads: 217 Plajele tensiunii de incarcare sunt (releul 1411 este cel mecanic; sarcina mica a alternatorului=consumatori putini; sarcina mare=consumatori multi): TensiuniReglate.jpg ( Size: 54.62k ) Number of downloads: 210 Ce masuratori faceti voi 'inainte' si 'dupa' releul regulator? Eu am avut surpriza ca, firele fiind destul de vechi, sa am diferente de tensiune intre minusul bateriei si punctele de masa. This post has been edited by emircea: 25 Jan 2005, 19:43 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2024 - 17:53 |