DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 12 13 14 15 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie

Prognosis
post 2 Jul 2011, 10:15
Post #391


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul de tramvai ITB -7
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-7/

Au sosit piesele decupate cu laser de catre ......, pentru vagonul tractor. Pentru ca am vazut doua modele de vagon tractor tip ITB, am decis sa le confectionez pe ambele. Pentru inceput voi reproduce vagonul din poza trimisa de Adrian Crenganis, ce la Clubul de modelism feroviar Iasi, poza ce reprezinta vagonul ITB restaurat si repus in circulatie in Iasi cu ocazia aniversarii a o suta de ani de transport electric! Vagonul cu nr. 100 va rula si pe diorama de la Slobozia.

Tractiunea va fi asigurata de un boghiu motric de la o locomotiva mehano dezmembrata (descompletata), la care am cuplat un motoras japonez. Iata primele poze la ceea ce am reusit sa fac ieri! Astazi sper sa termin cu accesoriile, bare, borduri, cuple, plafon, etc. si mai spre seara sa dau o mana de vopsea de baza.

a4-300x244.jpg th_P7010007.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 3 Jul 2011, 17:49
Post #392


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul de tramvai ITB -8
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-8/

Astazi am continuat cu motorizarea efectiva a vagonului tractor. Am elaborat metoda cea mai eficienta pentru cuplarea boghiului de locomotiva mehano la vagonul ITB. Pentru asta am modificat cateva lucruri la boghiu astfel incat acesta sa intre corect in locasul sau. Am cautat sa dau o pozitie usor inclinata a vagonului spre fata, asa cum reiese din numeroasele poze primite de la Adrian Crenganis din Iasi, care a avut amabilitatea de a-mi oferi desenele initiale ale peretilor laterali si multe poze cu vagonul in diferite pozitii! Am adaugat numeroase accesorii, cum ar fi barele, bordurile care marginesc caroseria, semnalizatoarele superioare de directie, aerisirile din plafon, precum si locasul central al placii cu numarul traseului pe care circula vagonul. Am montat motorul si am echilibrat dinamic si ca greutate macheta. In film puteti vedea cum se comporta tramvaiul pe Diorama de la Slobozia. Maine sper sa reusesc sa fac pantograful si sa dau o mana de vopsea machetei. Urmeaza si modificarea mastilor boghiului astfel incat sa semene cat mai mult cu ceea ce are vagonul ITB in zona rotilor.

th_P7030010.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 7 Jul 2011, 07:43
Post #393


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul de tramvai ITB -9 finalul primului model
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-i...primului-model/

In sfarsit, am reusit sa finalizez un vis din tinerete, acela de a avea macheta tramvaiului ITB, vagon care mi-a marcat copilaria! Macheta functionala H0 s-a relizat cu sprijinul firmei ... la care am prelucrat piesele prin taierea cu laser. Macheta este realizata integral din lemn, placaj de diverse grosimi si pe alocuri am folosit forex (comatex) de 1 mm grosime. La ferestre am folosit acetoafan de la geamuri de casute, peste care am lipit folie fumurie autoadeziva pentru geamuri de masina. Pantograful este facut din sarma de 0.5 galvanizata si cositorita, iar talpa este din sarma de cupru aplatizata la ciocan. Pentru faruri am folosit doua SMD-uri alb cald inseriate, un rezistor de 1k si o punte de diode. Din pacate nu am avut loc si de condensator!

Urmeaza inscriptionarea si corectura vopselei la geamuri apoi al doiulea tramvai!

th_P7060020.jpg th_P7060018.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 23 Jul 2011, 08:18
Post #394


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2
http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-itb-garnitura-2/

Am inceput lucrul la garnitura nr. 2 a tramvaiului clasic ITB. Aceasta garnitura va cuprinde un tractor model Bucuresti si doua vagoane remorci acelasi tip, cu cate trei geamuri plus geam de aerisire pe fereastra din mijloc. Si aceasta macheta este realizata din lemn, placaj de tei mai precis, in diverse grosimi, de la 1 mm peretii, la 2mm si resp. 3 mm diversele componente de sasiu. Toate piesele sunt decupate cu laser de catre ........, dupa modele realizate de mine in Corel Draw.

Tractiunea machetei este realizata cu ajutorului unui motor de 12 volti care actioneaza un boghiu de locomotiva Mehano. Pantograful este home made, din sarma galvanizata de 0.5 diametru. Plafonul, multi-strat, este slefuit manual! Lestarea este realizata din bucati de plumb tipografic provenite de la linotip, masina antica de cules texte!

Vagonul tractor va avea lumini albe la faruri si ultimul vagon remorca va avea lumini de pozitie. Am ales confectionarea geamurilor din folie de acetofan de la casute, peste care am lipit autoadezivat brumariu, folie pentru geamuri de masini, pentru a ascunde mecanismele de tractiune si instalatiile electrice de iluminat!

th_P7220013.jpg th_P7220019.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 23 Jul 2011, 10:49
Post #395


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




au iesit incredibil de bine, felicitari smile.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 29 Jul 2011, 07:03
Post #396


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




@Markos - multumesc!

Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2 la final

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-i...ura-2-la-final/

Mi-am implinit inca un vis. Acela de a vedea tramvaiele copilariei mele ruland pe diorama de la Slobozia. Poate ca nu sunt aceste modele realizate asa cum ar iesi de pe poarta unei fabrici, injectate din plastic, dar sunt machetele mele, sunt functionale, ma mandresc cu ele.

Modelul de inspiratie a fost un tramvai tot din Iasi, usor modificat, astfel incat geamul de la mijloc are sector pentru aerisire, varianta pe care am adoptat-o si eu. Am ales ca model vagoanele de Iasi, pentru ca astfel am vrut sa multumesc colegului de la Iasi, modelistul Adrian Crenganis, care m-a inspirat si m-a ajutat cu planurile laterale initiale si cu numeroase poze ale vagonului!

Am ales sa lucrez cu lemn, placaj mai precis, pentru ca lemnul este un material viu, cu putere de exprimare, modelabil si rezistent. Sa nu uitam ca primele modele de tramvaie au avut mult lemn in compozitie! In afara de asta, lemnul este compatibil cu aracetul si vopseaua acrilica, materiale care ai confera rezistenta. Lemnul este si foarte usor de prelucrat prin slefuire, operatiune extrem de necesara in cazul acesti vagon, la care acoperisul are rotunjimi mai greu de optinut prin slefuirea plasticului.

M-am indreptat catre tramvaie pentru acestea sunt o pasiune launtrica, mai veche decat cea pentru trenuri, si pentru faptul ca in final am gasit solutia motorizarii unui astfel de vagon. Probabil ca voi continua cu V09 sau alt model din aceasta serie, asta pentru ca vagonul este la fel de clasic si de frumos, vagon pe care il voi realiza dupa aceleasi metode ca cele folosite in cazul celor doua garnituri ITB. Sper ca prezentarea modelelor de tramvai confectionate de mine sa fie de folos celor ce iubesc tramvaiele si vor sa detina unul pe diorama lor!

th_P7280003.jpg th_P7280004.jpg th_P7280013.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 7 Aug 2011, 08:24
Post #397


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Tramvaiul clasic V 09
http://trenulete.info/tramvaiul-clasic-v-09/

Tramvaiele de acest tip au fost realizate incepand cu 1927 in Atelierele Centrale ale Societatii de Transport Bucuresti.

Am lucrat proiectul in Corel cu modificarile necesare montarii unui boghiu motorizat la care voi face si trucul dupa cum era priginalul. Am folosit diverse materiale lemnoase, respectiv placaj de la 1 mm la 3 mm grosime. Dupa cum se vede in poze, deja am montat cutiile celor doua vagoane, cel tractor si remorca, dupa uscarea aracetului am chituit si pana maine vor sta cuminti la uscare.

Cu acest model voi completa colectia mea de tramvaie clasice, pentru care deja am facut o pasiune!

th_V09-03.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 7 Aug 2011, 12:53
Post #398


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(Prognosis @ 7 Aug 2011, 09:24)
Cu acest model voi completa colectia mea de tramvaie clasice, pentru care deja am facut o pasiune!
*


Am observat si noi biggrin.gif

Felicitari, înca o data.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 9 Aug 2011, 06:43
Post #399


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




@ Multumesc! Sper sa va placa lucrarile mele!

Lucrarea a avansat! Maine voi reface pantograful pentru ca mi-a iesit prea scurt! Nu aveam poze din lateral, dar intre timp am gasit numeroase pe un site dedicat tramvaielor!

http://trenulete.info/tramvaiul-clasic-v-09-2/

V09-06.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 10 Aug 2011, 07:33
Post #400


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Tramvaiul clasic V 09 -3

http://trenulete.info/tramvaiul-clasic-v-09-3/

Am continuat lucrarea si am modificat pantograful orientandu-ma dupa fotografii. L-am lungit astfel incat acum e corect ca dimensiune si am adaugat amortizoarele si am modificat suportul acestuia. Pantograful este mobil si se mentine atat sus cat si jos cu ajutorului unui arculet si a unui mecanism de parghie.

La vagonul tractor am confectionat treptele mobile. La vagonul real, acestea stau in mers pliate pe langa peretele vagonului, iar la oprirea in statii, cand se deschid usile, treptele se lasa pentru a se pasi pe ele. Usile vagonului meu nu se deschid, dar treptele sunt mobile.

Am confectionat cosul salvarii si trucul impreuna cu bara de protectie.

A urmat vopsirea la care am folosit spray auto sintetic. Acoperisul este vopsit cu Revell sintetic. Dupa uscarea definitiva urmeaza corectura dungilor care nu au iesit perfecte, desi am folosit hartie de vopsit auto!

Am confectionat iluminarea la vagonul tractor. Farul central este din prisma de la resturi de kituri de casute. Carcasa este astfel facuta incat se desface de pe sasiu fara interventia pistolului de lipit, ridicandu-se cu ghidul in timp ce instalatia este fixata pe sasiu.

V09-09.jpg
V09-24.jpg

11 Aug 2011, 06:33:
Tramvaiul clasic V 09 -la final
http://trenulete.info/tramvaiul-clasic-v-09-la-final/
Astazi am incheiat inca un capitol din viata mea de modelist amator. Am finalizat tramvaiul clasic V 09. Mai am mici corecturi la vopsea si chiar ma gandesc pentru ferestre sa fac la imprimanta personaje asezate si in picioare in tramvai, astfel incat sa apara mai interesant privitorului decat geamurile brumarii cu care am dotat primul model.

Acest ultim tramvai a iesit chiar incantator. Nu stiu daca pozele pot sa transmita ceea ce simt eu, dar vazandul atat de gingas pe diorama, este imposibil sa nu te indragostesti de el instantaneu.

Fireste ca planurile mele nu se opresc aici. Vreau sa mai lucrez un vagon despre care insa inca nu spun nimic. Totul depinde de cum fac rost de inca un boghiu motor. Sunt foarte frumoase si tramvaiele moderne, dar imposibilitarea de a procura boghie mici cu transmisie, este o mare piedica in calea realizarii unor machete de modele mai actuale. Chiar asa, marea mea pasiune fiind pentru modelele clasice, pe care le gasesc mult mai atragatoare si mai interesante, asta prezinta un inconvenient in drumul meu de pregatire a unei diorame cu tramvaie.

La final, va ofer cu drag cateva poze si o mica filmare.


V09-32.jpg

This post has been edited by Prognosis: 11 Aug 2011, 05:33


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGHDAN_GNP
post 11 Aug 2011, 10:24
Post #401


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 4 August 09




Frumos lucrat! Multumim!


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - TL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 18 Aug 2011, 18:36
Post #402


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Automotorul VT 137/VS 135
http://trenulete.info/automotorul-vt-137vs-135/

Aceasta frumoasa macheta Piko, din vechea garda, a sosit de la Sibiu pentru inzestrarea cu sistem de iluminare pe baza de leduri. Am inlocuit vechiul ghidaj din metal, pentru becuri, cu unul facut pe baza de led-uri si matrita din forex. In rest las pozele si filmul sa vorbeasca de la sine.


P8140019.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 18 Aug 2011, 18:43
Post #403


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Talentul, pasiunea si perseverenta ta sunt absolut fenomenale. Felicitari!


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Han Solo
post 19 Aug 2011, 11:09
Post #404


Potiphar Breen


Group: Members
Posts: 355
Joined: 8 June 11
From: Arstotzka




impresionant volumul de munca si pasiune, iar rezultatele sunt exceptionale!

imi permit o mica intrebare: daca ar fi sa incepi, cu ce ai incepe acum: marklin sau restul (DCC)?

incep sa-i furnizez lui fii-miu material in domeniu (a dovedit ca e pasionat si suficient de mare ca sa nu le mai considere strict jucarii). am vazut ca lucrezi analog, insa daca ai trece la digital, unde ai merge?

eu unul nu am priceperea sa cablez analogic, iar cel mic e prea mic smile.gif


--------------------
White Star Titanic 1912 - un an bun sa fii iceberg - 131428
Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!

N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :)

Rage against the dying of the light.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 21 Aug 2011, 08:52
Post #405


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




daca ar fi sa trec pe digital, nu as alege marklin, asta e sigur

21 Aug 2011, 09:52:
QUOTE(Han Solo @ 19 Aug 2011, 12:09)
impresionant volumul de munca si pasiune, iar rezultatele sunt exceptionale!

imi permit o mica intrebare: daca ar fi sa incepi, cu ce ai incepe acum: marklin sau restul (DCC)?

incep sa-i furnizez lui fii-miu material in domeniu (a dovedit ca e pasionat si suficient de mare ca sa nu le mai considere strict jucarii). am vazut ca lucrezi analog, insa daca ai trece la digital, unde ai merge?

eu unul nu am priceperea sa cablez analogic, iar cel mic e prea mic smile.gif
*




Vagonul de tramvai decupat

http://trenulete.info/vagonul-de-tramvai-decupat/

Un vagon interesant, decupat, pentru turism sau sarbatoare, pe care l-am proiecta dupa imagini si pe care l-am realizat dupa metodele explicate la postarile anterioare ale lucrarilor de tramvaie.

Vagonul prezinta o forma diferita fata de clasicele V6, V9 si V10. L-am vazut in doua variante diferite, unul ca in imaginea de alaturi si unul cu barele de protectie fata/spate intregi si vopsite cu negru.

Am folosit numai material lemnos la caroserie si sasiu, copertina este din carton iar rama de sustinere din sarma galvanizata de 0,8 mm diametru.

Scaunele sunt facute din carton de 0,5 mm grosime si piciorul din placaj de 3 mm grosime. Usile sunt realizate din… plasa de tantari!

decupat-13.jpg

This post has been edited by Prognosis: 21 Aug 2011, 08:52


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 5 Sep 2011, 11:08
Post #406


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Tramvaiul tractor pentru remorca fanfarei

http://trenulete.info/tramvaiul-tractor-pe...morca-fanfarei/

Pentru ca tramvaiul fanfarei, cel decupat, trebuia cumva sa fie tractat de un vagon cu motor, pentru ca in copilarie mi-a placut mult un tramvai chinezesc de tabla, pe care l-am tot manat prin curtea bunicilor pana l-am distrus, pentru ca, desi este foarte frumos sa reproduci o macheta reala, dar eu am imaginatie si imi place sa creez si lucruri noi, am decis sa realizez un model de inspiratie personala, dar care sa imi aminteasca de jucaria copilariei. Am gasit pe net o poza cu aceasta jucarie, in plus am combinat modelul cu tramvaiul rosu polonez din imaginea alaturata. Ce a iesit? Pozele va spun totul!

P9050010.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 8 Sep 2011, 08:21
Post #407


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Automotorul VS 145 – home made

http://trenulete.info/automotorul-vs-145-home-made/

Pentru ca am avut ocazia sa lucrez la imbunatatirea unui astfel de vagon realizat de Piko in anii de aur, m-am folosit de cunostintele mele in Corel si avand modelul in fata, am creat proiectul dupa care mi-au fost taiate piesele cu tehnologie laser. Intregul proiect se bazeaza pe material lemnos, placaj de grosimi cuprinse intre 1 si 4 mm, numai fetele sunt facute din carton prespan (mucava) pentru a putea fi curbate pe profilul semirotund al mastii frontale. Pentru tractare voi crea un model nou, dupa imaginatia mea, dar care sa se potriveasca pe sasiul de 216 Mehano pe care il am disponibil.
Las pozele sa vorbeasca de la sine:

P8300005.jpg
P9060013.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Han Solo
post 8 Sep 2011, 09:27
Post #408


Potiphar Breen


Group: Members
Posts: 355
Joined: 8 June 11
From: Arstotzka




cum ai facut embosarea siglei si a elementelor decorative?

mi se pare extraordinar ca idee.


--------------------
White Star Titanic 1912 - un an bun sa fii iceberg - 131428
Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!

N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :)

Rage against the dying of the light.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 12 Sep 2011, 13:34
Post #409


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




@HanSolo - prin inscriptionare cu tehnologie laser. am scris la mine pe site pentru ca e reclama si nu pun aici asa ceva!

................................................................................................................
Tractorul pentru VS 145 – home made

http://trenulete.info/tractorul-pentru-vs-145-home-made/

Pentru ca aveam un sasiu provenind de la o BR 216 Mehano pe care am transformat-o in locomotiva dummy (impingatoare), m-am gandit ceva vreme sa imi confectionez pe el o caroserie in care sa pot baga o minicamera de luat vederi. Am amanat acest proiect din lipsa de fonduri pentru aceasta minicamera, iar acum, dupa ce aproape am terminat vagonul reprodus din lemn al automotorului VS 145, am decis ca este momentul sa folosesc sasiul motor la tractarea lui.

Astfel am proiectat pe acest sasiu, o caroserie inspirata din modelul automotorului, dar ataptata la dimensiunile unui tractor imaginat de mine. Stiu ca unii vor spune ca nu exista acest model si ca atare nu este modelism ceea ce am facut eu. Probabil ca au dreptate intr-un fel, dar as nu uitam ca imaginatia a produs orice model care a rulat pe calea ferata. Eu unul nu tin neparat ca toate modele facute de mine sa reproduca un original. Imi place sa inventez lucruri, sa fac obiecte noi, dupa imaginatia mea. Acest tractor este exact asa ceva. Un model imaginat de mine si realizat acasa din material lemnos.
Inca mai am de lucru la el, pentru corecturile de rigoare la vopsire si alte detalii.

P9060004.jpg
P9120018b.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 15 Sep 2011, 09:41
Post #410


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Automotorul Vt-Vs 145 la final
http://trenulete.info/automotorul-vt-vs-145-la-final/

Pasiunea pentru constructia de vehicule pe sine m-a adus pna in faza in care am inceput sa realizez micromodele de la zero. Unul din proiectele mele este si acesta. Inspiratia a fost un model Piko, venit de la Sibiu pentru imbunatatiri. Dupa acest model am realizat proiectul pe calculator si am taiat piesele cu tehnologie laser. Am folosit in general material lemnos, placaj de diferite grosimi. Pentru fetele machetei am folosit un carton tip prespan, mucava de 1 mm grosime, pentru a putea realiza peretele curbat. Ca accesorii am folosit diverse materiale de prin magazia mea cu maimutze. Cuisoare pentru trombele de aerisire, tampoane rupte pentru cosurile de soba, bolduri pentru balustrade, etc. Vagonul tractor a fost chiar o provocare, fiind proiectat pe sasiul unei raposate BR 216 Mehano. Acest vagon este rodul imaginatiei mele, el nu reprezinta reproducerea unui automotor autentic. Numai vagonul remorca este reprodus. Machetele au fost vosite cu spray auto acrilic. Iluminarea cu led-uri smd.


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 4 Oct 2011, 12:36
Post #411


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




1.Vagoane Roco – iluminare pe led-uri smd

http://trenulete.info/vagoane-roco-iluminare-pe-led-uri-smd/

Un set de trei vagoane Roco, epoca 4, respectiv un vagon cls. 2, unul cls. 1 si un restaurant, au sosit de la Sibiu pentru montarea sistemului de iluminare. S-au folosit led-uri tip smd, cate 9 in fiecare vagon, montate pe placi cu redresarea prin cate 4 diode 1N4008, legate in paralel pentru a functiona la cea mai mica tensiune aplicata in analog. Rezistenta este de 560 ohmi inseriata cu led-urile. In compartimentele wc s-a montat cate un condensator electrolitic de 1000 micro/35 volti.
&feature=player_embedded


2. Vagoane seria 4201 – iluminare pe led-uri

http://trenulete.info/vagoane-seria-4201-i...are-pe-led-uri/

O serie realizata de Roco, cu foarte multe accesorii, bare, grilaje, platforme, suporti felinare,scari si multe alte maruntisuri pentru montat, fac din aceste vagoane ceva special pentru colectionar. Modele sunt din generatia trecuta si cam dificil de montat colectorul de tensiune, dar daca este destula imaginatie, se poate realiza. Am folosit cate 5 led-uri alb/cald, montate pe placute de 8 mm latime. Redresarea este realizata cu ajutorul a patru diode de tip 1N400x (de la 1 la 8 sunt foarte bune). Rezistenta este de 820 ohmi, calibrata pentru 5 leduri in paralel, montaj adaptat pentru alimentare in analog. Ultimul din serie, vagonul postal 4204A, are ambele usi culisante.



4 Oct 2011, 13:41:
3. Roco seria 4291 – iluminare pe led-uri

http://trenulete.info/roco-seria-4291-iluminare-pe-led-uri/

O alta serie foarte interesanta, frumoasa si reusita, este cea de la Sibiu, acatuita din vagoanele Roco 4455o cls. 2, 4291 S cls. 1 si respectiv 4293 S vagon postal. Instalatia de iluminat este pe placuta de 10 mm latime, cu cate 7 led-uri smd alb/cald legate in paralel si inseriate cu rezistor de 550 ohmi. Redresarea se face cu punte miniaturala din comertul socialist. Foarte interesant vagonul 4455O, cls. 2, vagon dotat din fabrica cu sisteme de colectarea a tensiunii pe ambele boghie, pe fiecare parte. In cabina de toaleta a incaput la marele fix un condensator de 1000 micro/35 de volti, necesar pentru acoperirea momentelor de intrerupere cauzate de trecerea peste macaze sau peste sine murdare.


4 Oct 2011, 13:43:
4. Etajate de la Roco – iluminare pe led-uri

http://trenulete.info/etajate-de-la-roco-i...are-pe-led-uri/

Doua vagoane etajate, fabricate de Roco, au primit iluminare pe baza de LED-uri tip SMD alb/cald. S-au folosit cate 9 piese de iluminare la fiecare vagon. Respectiv cate 6 sus si 3 jos. Am folosit placute de 1 cm latime, cu redresarea pe diode 1N4007, plantate cate doua in fiecare capat. LED-urile sunt montate in paralel pentru a functiona in analog la cea mai mica tensiune. Toate led-urile sunt inseriate cu un rezistor de 550 ohmi. In paralel, este montat un condensator de 1000 micro/35 volti, legat inainte de rezistenta, pentru a acoperi momentele de pauza in alimentare. Colectarea se face cu ajutor unei lamele model Rally, dar taiata pe lungime in doua astfel incat, cu o singura lamela se face alimentarea unui vagon. Rezulta doua fasii de cate 3 mm latime, suficient pentru colectarea de pe osia vagonului.

Nesatisfacator este faptul ca montarea unor lumini de pozitie devine inutila pentru faptul ca materialul din care este turnata caroseria vagonului are un factor de transparenta prea mare si oricat ai acoperi zona respectiva, lumina tot razbate prin peretii vagonului, dand un aspect de pom de Craciun, ireal. Probabil ca efectul poate fi inlaturat prin vopsirea integrala a interiorului cu o vopsea inchisa la culoare….


4 Oct 2011, 13:45:
5. Etajate de Romania – iluminare cu led-uri

http://trenulete.info/etajate-de-romania-i...are-cu-led-uri/

Sosite de la Botosani, vagoanele etajate au capatat si ele lumini pe led-uri tip SMD, alb/neon. M-a surprins felul in care propietarul a vandalizat interiorul, rupand pur si simplu prin torsionare peretii montati in plus de fabricant. O astfel de operatie, dupa ce dai o gramada de bani pe vagon, cred eu ca ar fi trebuit facuta cu atentie, folosind scule de taiere. Ceea ce am gasit in vagoane era pur si simplu o barbarie… dar, ma rog, nu-s banii mei si nici vagoanele mele, dar e mare pacat! eu unul nu imi permit achizitionarea lor. Pretul este exagerat pentru calitatea lucrarii!

S-au montat led-urile in paralel, pentru sistem analog, exact ca in prezentarea de AICI. Unul din vagoane a primit si lampi finale.



4 Oct 2011, 13:49:
6. Dacia 1300 scara 1/43 – in colectia mea

http://trenulete.info/dacia-1300-scara-143-in-colectia-mea/

Astazi mi-am facut un hatâr! Am achizitionat pentru colecția personală, revista împreună cu mașinuța tradițională!

Urmează săptămâna viitoare și un ARO!

PA040002.jpg

This post has been edited by Prognosis: 4 Oct 2011, 12:49

Attached thumbnail(s)
4204A_postal.JPG ( Size: 124.62k ) Number of downloads: 574
44550_04.jpg ( Size: 134.78k ) Number of downloads: 579
P9270028.JPG ( Size: 119.9k ) Number of downloads: 569
P8170022.JPG ( Size: 103.21k ) Number of downloads: 569


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 21 Oct 2011, 08:13
Post #412


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Sòller-Mallorca, un tramvai clasic de promenadă

http://trenulete.info/soller-mallorca-un-t...c-de-promenada/

Aceasta este ultima mea lucrare în domeniul tramvaielor și chiar în domeniul machetelor feroviare. Oboseala acumulată în utimii ani, lipsa pieselor precum și starea de sănătate destul de precară, mă obligă să renunț la această pasiune. În speranța că lucrările mele au fost de bună inspirație pasionaților de feroviare, vă prezint cu drag ultima machetă realizată integral acasă, tramvaiul Sòller-Mallorca.

Pentru vagonul tractor am folosit iar un boghiu mecanic de la o locomotiva Mehano, americana, ceva mai uzata si cu mari probleme mecanice. Am reconditionat bucsele axelor osiilor pentru ca acestea erau largite si osiile jucau ingrozitor in pozitia lor, ridicand si coborand tramvaiul in mod oribil la mers inainte/inapoi. De asemeni, la boghiul tractor, am inlocuit lamelele originale, care colectau curentul de pe interiorul rotilor, colectarea facându-se destul de prost, pentru ca osiile aveau joc in bucsele lor. Am refacut lamelele din coarda de chitara numarul 1 ca grosime. Le-am conceput in stil care sa preseze pe bandajul rotilor, in acest fel asigurand, pe langa un contact permanent mult mai ferm, chiar si o usoara suspensie precum si mentinerea rotilor permanent pe sina.

Materialul de baza a fost iar fibra lenmoasa sub forma de placaj de 1, 3 si 4 mm grosime, taiate cu tehnologie laser dupa un proiect realizat de mine pe calculator, avand ca documentatie cateva poze de pe internet ale celebrelor vagoane Sòller-Mallorca. Variantele turistice aflate in circulatie sunt foarte multe. A fost destul de dificil sa aleg un anume model pentru vagonul remorca. Pentru ca variantele originale sunt din lemn lacuit, la fel am procedat si cu macheta. Am vopsit numai frontalele si acoperisul. Pantograful este din sarma galvanizata de 0,5 mm grosime.

PA200013.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 25 Oct 2011, 14:49
Post #413


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Accident feroviar in Orasul din Sufragerie

http://trenulete.info/accident-feroviar ... ufragerie/

In plina vizita protocolara a unui inalt demnitar la Slobozia, in Orasul din sufragerie, lipsa atentiei unui acar adormit a dus la un accident feroviar in care au fost implicate o locomotiva electrica si cateva vagoane de combustibil. Autoritatile locale anunta populatia sa nu se panicheze, pentru ca vagoanele erau goale si nu a fost afectat mediul inconjurator prin scurgeri de carburant. Locomotiva electrica nu a suferita daune, dar vagoanele de combustibil au fost serios afectate.

Traficul feroviar a fost temporar intrerupt pe ambele linii pentru inlaturarea vagoanelor deraiate si pentru repunerea pe sine a locomotivei. La aceasta ora, traficul feroviar a fost reluat pe ambele fire!

Autoritatile vor declansa o ancheta pentru determinarea vinovatilor si aducerea lor in instanta.
PA2100011.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 31 Oct 2011, 18:51
Post #414


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199

http://trenulete.info/tramvaiul-de-intretinere-g-15-3199/

Ultima mea gaselnita, tramvaiul de intretinere, care nu trebuie sa lipseasca dintr-un depou care se respecta. Profitand si de ultimul boghiu motor pe care il mai am, am construit acest set de tramvai pentru intretinere si depanare. Modelul imi este foarte familiar, pentru ca m-am jucat cu el in simulatorul de tramvaie. Ruleaza impecabil pe plansa de tramvaie MSTS Constanta Trams. In fapt, ca model am folosit chiar imaginile SView ale simulatorului pentru a crea planurile in Corel. Am folosit ca material de baza diverse tipuri pe placaj de tei, balsa de 1,2,3,4 si 5 mm grosime pentru a taia piesele cu laser.

Pentru vagonul tractor, am folosit un boghiu de la o americana Mehano distrusa. Am inlocuit rotile de 12 mm diametru, cu unele de vagon Mehano, de 9 mm diametru, cele mai mici pe care le-am avut. Cu ocazia demontarii, am inlocuit si sistemul de colectare de tip pe interiorul rotilor, cu unul inovatie personala, care colecteaza curentul de pe bandajul rotilor folosind o coarda de chitara, material elastic foarte bun. Asezat deasupra, arculetul din coarda de chitara are si rolul de a tine presate rotile pe sine. Cu aceasta ocazie, am obtinut fara vrerea mea, confirmarea deficientei de proiectare a locomotivei DA 060, care este atat de binecunoscuta pentru mersul ei de ratusca beata. Practic, daca presezi rotile de deasupra, si acestea stau in lagare mai mari, pivoteaza in mers in jurul rotii dintate, in stanga si in dreapta, trepidand usor asemenea DA-ului. Cel mai probabil ca voi reduce distanta de miscare a osiei libere in bucsa de fixare pentru a inlatura trepidatia suparatoare vizual, desi, tehnic, se imbunatateste astfel contactul cu sina.

Pentru vagoanele remorcate, am folosit boghie de electrica piko old model (E42) pe care le-am modificat inlaturand balansierele si partile de fixare a unor arcuri suplimentare. In fapt trebuia sa rezulte unvagon pentru carat nisip, folosit iarna pentru imprastiere de material antiderapant. Ca roti am folosit unele de tip Marklin, care erau puse in scurt prin intermediul axului. Am inlocuit axul metalic cu unul din plastic, un betigas de la acadele, de diametrul potrivit.

Unul din aceste vagoane, are colector tot din coarda de chitara, pentru a monta lampile de pozitie. In interiorul boghiului, spatiul generos mi-a permis amplasarea unei placi de colectare a tensiunii, a unei punti redresoare, condensatorul de stabilizare fiind amplasat deasupra, in bena. Pentru mascarea condensatorului, am facut incarcatura din nisip amestecat cu aracet si montat peste o folie de acetofan foarte subtire, decupata la final pe forma interiorului benei. Dupa uscare, se scoate incarcatura de desupra pentru acces la condensator. Lampile de pozitie sunt doua diode punctiforme de 1,8 mm diametrul lentilei, inseriate cu un rezistor de 980 k. Mai trebuie facut un vagon cu miniexcavatorul din dotare, dar asta dupa ce achizitionez un excavator scara 1/87.

Pentru vopsire am folosit spray GalbenTaxi, Negru mat la sasiu si gri albastru la acoperis. farul central la tractor va fi din dioda bicolor bipolar alb/rosu. Mai am de facut pantograful zilele urmatoare si de reglat balansul osiilor uzate la boghiul tractor. Pentru tractiune am folosit utimul motor de 12 volti din dotarea atelierelor PanArin, care cu aceasta lucrare isi incheie cariera de producator. Cel mai probabil ca va ramane numai activitatea de intretinere! Nici starea de sanatatem nici bugetul si lipsa pieselor nevesare implinirii altor visuri marete de proiectare si construire, nu imi mai permit lucrul la jucariile mele preferate. Pentru barele de urcare am folosit capse de capsator de hartie de 8 mm lungime. Mai aveam in plan un set de VT 35 precum si Vestitul Malaxa, insa din cauzele mentionate mai sus, proiectele se anuleaza definitiv. Cu aceasta postare inchei sirul de materiale de conceptie prezentate pe situl ce l-am conceput mediatizarii pasiunii pentru trenulete. Voi continua probabil sa postez pe situl meu, insa ma voi rezuma la prezentari de machete diverse comercializate in Romania. Sper din tot sufletul ca efortul meu pentru a poza, scrie materiale si prezenta pe site, sa fie de folos pasionatilor din domeniul feroviar al machetelor.

23.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 6 Nov 2011, 10:42
Post #415


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199 la final

http://trenulete.info/tramvaiul-de-intreti...-3199-la-final/

După ce două zile am zăcut …. astăzi am reluat lucrul la acest tramvai și am terminat pantograful pe care l-am făcut din sârmă de agrafă pentru hârtie. Mi-am confecționat mai întâi un șablon din lemn, pe care am îndoit la aceleași cote piesele pantografului. Le-am cositorit împreună, iar tălpica am făcut-o din sârmă de cupru bătută cu ciocanul pe menghină… Aseară am reușit să montez și farul la vagonul tractor 3199. Am folosit două led-uri tip smd, puse în antiparalel si înseriate cu un rezistor de 1kohm. Am lestat și am făcut proba pe Diorama de la Slobozia. Merge echilibrat, dar fuge prea tare pentru ca nu am mai avut motoraș de 12 volți și am folosit unul de 9 volți. În consecință aleargă mult mai repede decât celelalte tramvaie. Din păcate am epuizat rezerva de motorașe cu acest ultim tramvai, care este cu siguranță ultima mea lucrare de modelism.

Oricum, ieri am avut totuși o mare bucurie! După ce ani de zile m-am chinuit cu o bormasină de mână improvizată de mine dintr-un motor de ștergător de parbriz de IMS, ieri am primit, grație unui troc cu un client din Sibiu, o bormașină de mână, o frumusețe miniaturală, foarte practică. Cum nu am avut finanțare si pentru alimentatorul ei original, am improvizat… un alimentator din faimosul FZ1 și pot spune ca merge bine. Singura modificare necesara în FZ1 este aceea de adăugare a unui sistem de filtrare/stabilizare pe bază de condensatoare si diode suplimentare. Probabil că vom funcționa așa cu mașina de găurit, o sculă foarte bună și necesară, dar pe care până acum nu mi-am permis să o iau.

PB050008.jpg

si filmuletul:


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel4ro
post 6 Nov 2011, 10:56
Post #416


forumist anti


Group: Members
Posts: 1.166
Joined: 16 September 07
From: B U Z Ă U city




Felicitari!


--------------------
Renault Megane 2.1 2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP - Numar DREPTUNGHIULAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Nov 2011, 10:03
Post #417


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.510
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Superb tot ce faci smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 9 Nov 2011, 10:25
Post #418


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.067
Joined: 11 February 04




Mai bine te odihnesti o perioada si te apuci apoi iar de lucru.
De indata ce gasesc niste timp pentru relicvele mele feroviare te caut sa mi le repari contra cost. Baietelul meu se apropie de varsta la care le va aprecia.



--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 13 Nov 2011, 12:01
Post #419


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Cu mare placere, cat despre odihna, pentru mine a sta degeaba, fara sa mestesugesc ceva, este echivalent cu dezertarea! ... din pacate, mai mult lipsa pieselor ma tine departe de micul meu atelier! Iata ca am primit la schimb pe niste vagoane, de la un domn din Satu Mare, o locomotiva Lima extrem de nefolositoare! Ia priviti ce am facut din ea! (O sa fac si un fimlulet intr-o zi in care o sa ma simt mai bine si o sa pot sa stau in picioare) PROMIT!

Locomotiva E 656 de la Lima – îmbunătățiri

http://trenulete.info/locomotiva-e-656-de-...unata%C8%9Biri/

Prezentată in materialul de AICI, locomotiva a fost supusă unor modificari menite sa îmbunătățească modelul.

1. Am adăugat sistem de colectare a tensiuni pe doua roti, cele fara cauciucuri de aderenta, de pe boghiul tractor. Pentru colectare am confectionat lamela din coarda de chitara numarul 1 ca grosime, fixata pe boghiul motor ca in imaginea din galerie.

2. Am adaugat sistem de colectare a tensiunii si pe boghiul din mijloc, folosind lamele ramase de la boghiele de americane Mehano folosite la tramvaie. Lamelele s-au montat prin lipire la cald conform imaginii din galerie.

3. Am montat sistem de iluminare pe baza de led-uri alb cald. Dupa ce in toti acesti ani de modelism am tot iluminat locomotive de diverse tipuri, dupa ce mi-au trecut prin mana sute de locomotive, dupa ce am analizat pe multiple forumuri fenomenul de iluminare la locomotive, am ajuns la unele concluzii:

a. lumina rosie la locomotive este doar un moft si nu se justifica decat daca locomotiva respectiva este destinata sa ruleze fara garnitura de tren;

b. sistemul alb/alb in functie de directia de mers este cel mai potrivit pentru locomotivele care ruleaza cu garnituri de tren;

c. este destul de jenant faptul ca in sistem analog luminile se sting la oprirea garniturii la semnal…

Referitor la punctul C, am gandit si razgandit numeroase variante de rezolvare a problemei. In toti acesti ani am facut numeroase teste la ideile pe care le-am avut. Cele mai multe nemultumitoare si ca atare nu am mai publicat studiile mele in domeniu. INSA, cu aceasta locomotiva chiar am reusit sa imi pun planul in aplicare. La ora actuala este SINGURA locomotiva in sistem analog care se poate opri la semafor si careia sa nu i se stinga luminile. Tot sistemul este gandit fara implicare electronica! Sistemul conceput de mine este capabil sa asigure luminile aprinse la oprirea pe un tronson nealimentat, in analog, iar efectul este la fel ca in digital, locomotiva STA PE LOC LA SEMAFOR si LUMINILE SUNT APRINSE! Atata timp cat liniile sunt alimentate cu curent electric, farurile stau aprinse! Deci, am rezolvat o mare problema a locomotivelor care ruleaza in ANALOG!

Pentru montarea propiuzisa a lampilor am folosit led-uri punctiforme, alb/cald, de 1,8 mm diametrul lentilei, montate in paralel, pentru ca in analog sa lumineze puternic chiar si la cea mai mica viteza de deplasare. In prealabil, am sectionat partea de material transparent, corpul de geam ca sa zic asa, de care erau atasate si prismele (ghidajele) de lumina ce intrau in locasurile lor. Apoi am indepartat ghidajul de la farul central, lasand loc liber pentru led. LED-ul pentru farul central a fost usor polizat si rotunjit pe o parte ca sa intre in adancitura din plafon. Partile din jurul farurilor au fost vopsite cu negru acrilic, mat, pentru ca lumina degajata de led-uri sa nu strapunga prin caroserie.

Toate cele trei leduri aferente unui post de conducere, sunt montate in paralel si apoi inseriate cu un rezistor de 1 kohm si montate in antiparalel intre cele doua posturi de conducere, astfel incat la schimbarea sensului de mers, sa se aprinda diferit, pentru fiecare post de conducere aflat pe directia de mers. Prin montarea in antiparalel se asigura si preluarea curentului rezidual la polarizare inversa. Montajul cu rezistorul l-am potrivit chiar la mijloc, in fantele interioare de la burduful articulatiei locomotivei.

Prin demontarea completa a sistemului de tractiune, am descoperit folosirea unui motor made in China, cu port-perii metalice, ca la jucariile ieftine chinezesti. Am inlocuit numai capacul motorului, cu unul care avea port-perii pe baza de carbuni, lucru care a imbunatatit atat factorul de zgomot al masinii, cat si durata de viata a jucariei in regim de rulaj intens.

In final, trebuie doar sa recunosc faptul ca am fost inspirat la modificarea acestei jucarii, reusind sa implementez un sistem de iluminare pe care il coc de multa vreme, si pe care vreau acum sa-l aplic si altor locomotive din Depoul PanArin, depou specializat numai pe locomotive in analog!
PB080002.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 14 Nov 2011, 16:13
Post #420


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Și pentru că, după ce am postat realizarea, unele persoane sceptice m-au acuzat că am publicat o păcăleală și că nu se poate în analog așa ceva decât pe bază de electronică complicată sau acumulatori, și pentru că alții mi-au scris pe mail că poza e trucată, am facut un mic filmuleț în care se poate observa cu ușurință că la staționarea în semnal, farurile acestei locomotive NU SE STING! Să fie un trucaj? Să fie pixelul albastru? Priviți!

http://trenulete.info/locomotiva-electrica...56-lima-filmul/

15 Nov 2011, 08:55:
Va salut cu drag dragi cititori!
Pentru ca baza mea materiala pentru lucrari in modelismul feroviar, s-a miscorat pana aproape de disparitie, fac un apel catre toti cei carora le place ceea ce fac, catre toti cei care mai au prin casa resturi de trenulete, trenulete stricate sau nefolositoare, orice fel de piesa este binevenita. De la motorase, roti, angrenaje si alte piese. Orice imi poate fi de folos ca continui actul meu de creatie in aceasta forma de arta. Fireste ca nu cer gratis nimic. Voi plati aceste piese celor dispusi sa mi le trimita!
Adresa mea este : http://trenulete.info/contact/

Va multumesc anticipat!


This post has been edited by Prognosis: 15 Nov 2011, 07:55


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 12 13 14 15 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:06
Forum Renault