stupizenii si gafe in proiectarea solenza !
![]() ![]() ![]() |
stupizenii si gafe in proiectarea solenza !
solenzoi |
![]() ![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 11 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003, Scala
- Cj-75 LAR
|
|||
C@talin |
![]()
Post
#62
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
dao bre in colo, tico masina ca aia nam vazut sa se torsioneze in halu ala,da nu se sparge parbrizu
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
JOHN123 |
![]()
Post
#63
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 26 September 09 ![]() |
asta asa-i, eu am crezut ca numai a mea se 'iradiaza' cu stropi de noroi pe laterale fata, pana cand m-am uitat cu atentie si la altele, dar macar nu erau albe...
nu stiu daca a mai spus si altcineva, dar manerele interioare sunt de obida: cel putin la mine, ca sa deschizi usile din interior tb. in acelasi timp, sa tragi si de usa (de manerele lor de jos), si de clapetele de plastic cu parghie... |
--------------------
SOLENZA
1.4MPI
2004, CLIMA Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu) |
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#64
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Manivela aia de desfacut prezoanele am scos-o demult la pensie,acum am o inelara de 19 facuta de un meserias,desfac si muntii cu ea.acum folosesc manivela doar sa dau jos roata de rezerva...si aia o data la 100 de ani...
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
JOHN123 |
![]()
Post
#65
|
Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 26 September 09 ![]() |
eu am maritat recent daciana mea din 83, dar am pastrat cricul si coarba, caci erau mai de incredere dacat cele ale solenzei...
|
--------------------
SOLENZA
1.4MPI
2004, CLIMA Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu) |
|
ramsen |
![]()
Post
#66
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
aveti cuvintul meu de om ca anul trecut cind am venit de la mare mi-am adus aminte de roata de rezerva sa o mai verific si eu...stiti cum era roata??? desumflata complet...eu de cind am masina,2007,nu m-am uitat la roata:))
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
crick |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Eu am inlocuit acea manivela cu una telescopica luata din hipermarket,are tubulara cu 2 capete,19 ptr suruburi si 17 ptr antifurturi.Se pot atasa si alte capete si se intinde cca 40 cm deci parghie destul de mare.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Am citit repede postarile vostre, insa experienta mea cu Solenza a fost una extraordinara. Pentru 6850 € cat m-a costat si-a scos banii cu varf si indesat.
Am colindat cu ea toata Europa si toata Romania. Acum se apropie de memorabila varsta de 100k km si in toata perioada asta nu m-a lasat niciodata. Mai mult, nu s-a defectat niciodata, nu am avut nici o problema notabila (un actuator si scartiaie macaraua electrica usa sofer). Acum merge brici, exact ca atunci cand era noua, insa reviziile s-au facut mai mereu la 6-7k km (ulei ELF si filtre). Daca ar fi sa-i caut defecte, i-as gasi cu siguranta, insa nu merita !! A fost si va ramane o masina de referinta, cel putin pana vor scoate cei de la Dacia butoanele de deschis/inchis geamuri de pe consola centrala ![]() Succes tuturor ! |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
ramsen2 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 March 10 From: ROMANIA ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 10 Mar 2010, 22:50) Am citit repede postarile vostre, insa experienta mea cu Solenza a fost una extraordinara. Pentru 6850 € cat m-a costat si-a scos banii cu varf si indesat. Am colindat cu ea toata Europa si toata Romania. Acum se apropie de memorabila varsta de 100k km si in toata perioada asta nu m-a lasat niciodata. Mai mult, nu s-a defectat niciodata, nu am avut nici o problema notabila (un actuator si scartiaie macaraua electrica usa sofer). Acum merge brici, exact ca atunci cand era noua, insa reviziile s-au facut mai mereu la 6-7k km (ulei ELF si filtre). Daca ar fi sa-i caut defecte, i-as gasi cu siguranta, insa nu merita !! A fost si va ramane o masina de referinta, cel putin pana vor scoate cei de la Dacia butoanele de deschis/inchis geamuri de pe consola centrala ![]() Succes tuturor ! ai perfecta dreptate... |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- BB 99 YYY smecher de smecher:))
|
|
klaus |
![]()
Post
#70
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 10 Mar 2010, 22:50) in toata perioada asta nu m-a lasat niciodata. Mai mult, nu s-a defectat niciodata, nu am avut nici o problema notabila (un actuator si scartiaie macaraua electrica usa sofer). Decat: - scartait curea distributie (de fapt intinzatorul ei), intinsa corespunzator in franta: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=173925 - pierdere ulei la pompa de servodirectie http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1240579 - schimbat pompa de apa la 30.000 km http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...dpost&p=1341933 - solenza nu e cine stie ce confortabila la condus http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...dpost&p=1457677 - zgomot ciudat la 1500 rpm http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...dpost&p=1622123 - niste tobe ruginite pe la imbinari (pe acelasi topic) Si astea in conditiile in care nu ai mers pe drumurile din tara, alea belite si zdruncinate. Eu aia cu ulei pe la semering la distributie nu as baga-o la problema nenotabila. Si chiar de noua sa fie reglata prost distributia, ce naiba sa mai zic, fara probleme... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Salut Klaus,
Ai stat ceva sa cauti problemele mele ... ![]() Strangerea curelei nu este un defect de fabricatie sau de proiectare. Aceasta a condus in timp la pierderea de ulei pe la simering si deteriorarea pompei de apa. Toate au fost determinate de aceea strangere necorespunzatoare. Drept dovada, la inlocuirea distributiei la 80k km (deci a 2-a oara), nu era pic de ulei pe la simering si pompa de apa era ok (care oricum a fost schimbata si ea). Acum : - zgomotul ciudat la 1500 rpm vine de la tobe sau catalizator si numai atunci cand este ger; - tobele erau ruginite pe la imbinari, le-am schimbat la 93k km, insa desi nu am mers pe drumuri cu gropi, era foarte mare umiditate acolo unde am locuit (primul oras era la malul oceanului si ploua tot timpul, si al doilea ploua mai rar, insa nu era saptamana fara ploaie); - iar de confort ce sa spun, imi lipsea susinerea laterala in viraje, insa nu pot sa ii cer acest lucru la Solenza. Si in final, pompa de servodirectie, probabil de la traseele lungi, pentru ca mergea masina 14-15 ore pe zi cu mici pauze, insa 2-3 zile consecutive. Si am facut peste 6-7 drumuri din astea (nici eu nu le mai stiu numarul exact). Insa arunca foarte putin. De la max la min in 6 luni inainte sa folosesc un produs de la Bardahl, si dupa ce l-am folosit scade intr-un an. Acum este si ea la pensie, nu mai face trasee asa lungi. ![]() Dar ca sa nu fiu asa pozitiv, sa spun cateva defecte de proiectare specifice : 1. la viraj maxim, rotile tind sa se vireze de tot; 2. capota, pe care daca o ridici putin mai tare (sau nu central), iti poti inndoi coltul dinspre parbriz; 3. capota pe care trebuie sa ai grija sa o lasi sa se tranteasca, ca daca apesi pe ea imediat s-a deformat partea din fata; 4. nu stiu ce unghi nu se poate regla cand faci geometria; 5. luft-uri diverse la caroserie; 6. manifestari de dacie veche cand motorul se incalzeste foarte tare; 7. suruburile de la prinderez banchetei, te dor mainile la cat desurubezi si insurubezi la ele ![]() Cam atat, daca imi mai aduc aminte mai scriu ! This post has been edited by adrian_c: 12 Mar 2010, 17:31 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#72
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Eu-s de părere că au pus șuruburile alea la prinderea spătarului banchetei pt. rigidizarea caroseriei.
![]() Altfel, în 84+ mii de kilometri, nu i-am schimbat mașinii decât eșapamentul, bucșile de basculă pe față (nu băteau dar dacă tot am schimbat amortizoarele...), distribuția, amortizoarele față, senzorul de viteză de pe cutie, telescoapele de la hayon și... consumabilele. Și mașina a cărat de au halit-o dracii, că deh, așa e la români, de ce să angajeze pe cineva să care cu un papuc, mai bine bagi tu tot în mașina ta, dacă tot ai. Din categoria "gafe", ca să nu fiu total off-topic, la a mea am observat: - găurile pt. tratare anti-corozivă la oalele spate care-s neastupate și se fac oalele praf; - antifonarea extrem de spartană; - construcția idioată a scaunelor care scârțâie și fac ca toți dracii după câteva zeci de mii de kilometri; - scutul subțire care se îndoaie după orice pietricică ce îl lovește; - plasticăraia prinsă defectuos, care zdrăngăne și ea, ca scaunele, după câteva zeci de mii de kilometri, chiar mai puțin; - papucul prost izolat anti-coroziune la electromotor. This post has been edited by VyRuZ: 13 Mar 2010, 15:59 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
romanvs |
![]()
Post
#73
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Eu zic ca scutul este destul de solid,sun destule masini care nu il au deloc sau au scut din plastic.
|
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
cristian corbu |
![]()
Post
#74
|
![]() bafta Group: Members Posts: 178 Joined: 4 January 10 From: ploiesti PH ![]() |
minusuri ale solenzei:-ambreaj[durata relativ mica de folosire]-usile[sistemul mecanic de inchidere.....net superior la logan]-bucse bara stabilizatoare,bascule-tratament anticoroziv etc....
|
--------------------
dacia
solenza
2003/confort
- ph 11ubu confort
|
|
corbex |
![]()
Post
#75
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
De obicei cauzele pentru care ambreiajul se defecteaza sau se uzeaza prematur se afla la celalalt capat al cablului. Si sint independente de marca masinii.
This post has been edited by corbex: 13 Mar 2010, 21:54 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
klaus |
![]()
Post
#76
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 12 Mar 2010, 17:22) Strangerea curelei nu este un defect de fabricatie sau de proiectare. Aceasta a condus in timp la pierderea de ulei pe la simering si deteriorarea pompei de apa. Strangerea defectuoasa a curelei este fix-fix defect de fabricatie.QUOTE(adrian_c @ 12 Mar 2010, 17:22) Si in final, pompa de servodirectie, probabil de la traseele lungi, pentru ca mergea masina 14-15 ore pe zi cu mici pauze, insa 2-3 zile consecutive. Mi-a soptiti mie o pasarcica faptul ca masinile sunt facute pentru a fi puse in vitrine de cristal, nicidecum de a fi utilizate la mersul pe drum...Observ o tendinta (cel putin pe net) de oarecare "divinizare" a solenzei de catre proprietarii lor. Eu sunt un cetatean care a avut DSN, a avut (si inca mai are) in familie vreo 2 solenze, am avut Logan si stiu suficient de bine ce inseamna fiecare. Si parerea mea este ca aceasta "idolatrizare" este complet nefundamentata, are la baza in special lipsa experientei cu alte masini. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristian corbu |
![]()
Post
#77
|
![]() bafta Group: Members Posts: 178 Joined: 4 January 10 From: ploiesti PH ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003/confort
- ph 11ubu confort
|
|
corbex |
![]()
Post
#78
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Mar 2010, 23:29) Observ o tendinta (cel putin pe net) de oarecare "divinizare" a solenzei de catre proprietarii lor. Eu sunt un cetatean care a avut DSN, a avut (si inca mai are) in familie vreo 2 solenze, am avut Logan si stiu suficient de bine ce inseamna fiecare. Si parerea mea este ca aceasta "idolatrizare" este complet nefundamentata, are la baza in special lipsa experientei cu alte masini. Uite asa ne strici tu buna dispozitie lunea, la prima ora... ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
am 74.500 de km si n-am schimbat nicioadata ambreiajul si nu merg prea incet.
|
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
eu am 81500 km si sunt din bucuresti,si ambreajul inca merge perfect
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
reddacy |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
eu am 110.000km si inca merge bine ambreiajul..........
un singur lucru ma deranjeaza mai tare....siguranta activa [franele si stabilitatea in curbe],care sunt slabe [in comparatie cu alte masini ]......restul "este fleacuri" ..... |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
danutsb |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 15 September 07 ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Mar 2010, 22:29) Observ o tendinta (cel putin pe net) de oarecare "divinizare" a solenzei de catre proprietarii lor. Eu sunt un cetatean care a avut DSN, a avut (si inca mai are) in familie vreo 2 solenze, am avut Logan si stiu suficient de bine ce inseamna fiecare. Si parerea mea este ca aceasta "idolatrizare" este complet nefundamentata, are la baza in special lipsa experientei cu alte masini. In targ, un domn vindea o Solenza, incerca sa ma convinga ca fata de Logan e bijuterie "nici nu se compara, am mers chiar si cu 160 si mai avea pedala". |
--------------------
Wir
leben
Autos
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#83
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Solenza din dotare vede 160-170 (pe ceas) in fiecare saptamana, da' nu pot sa zic ca se compara cu loganu, acesta fiind cu muuult superior solenzei.
Am mai descoperit un lucru care ma deranjeaza la Solenza: frate... ce-i cu flegma aia de cric? ![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
ramsen |
![]()
Post
#84
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
fiecare masina a fost buna la timpul ei...trabantul a fost bun ,skoda 100S a fost buna,dacia berlina 1300 a fost buna...asa au fost bune si masinile din timpurile noastre...peste vreo 10 ani o sa comparam masinile de pe atunci cu cele din timpul nostru logan,skoda,renault etc etc etc...deci fiecare la timpul lor
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
romanvs |
![]()
Post
#85
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Eu cred ca unii pe aici nu pre fac diferenta intre o greseala de fabricatie cum este cazul gaurilor la oalele spate si anumite mofturi care tin in mare parte de soferi cum este cazul ambreiajului care este un consumabil.
Referitor la cric,care nu este un defect de fabricatie al Solenzei ci un accesoriu care foloseste la ridicarea masinii,mi-a facut si mie probleme in sensul ca s-a rupt,noroc ca apucasem sa pun roata. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Mar 2010, 21:29) Strangerea defectuoasa a curelei este fix-fix defect de fabricatie. Mi-a soptiti mie o pasarcica faptul ca masinile sunt facute pentru a fi puse in vitrine de cristal, nicidecum de a fi utilizate la mersul pe drum... Observ o tendinta (cel putin pe net) de oarecare "divinizare" a solenzei de catre proprietarii lor. klaus, Daca cureaua aia a fost stransa cum nu trebuie de noua, s-a datorat manutei umane. Sunt de acord ca este un defect de fabricatie, insa nu unul de proiectare. Din cate am citit, foarte multe Solenze au avut problema asta, insa repet nu este o gafa de proiectare. Arata-mi cate Solenza din Romania au facut drumurile de mai jos (dus-intors) : 1. 8 Romania-Franta (8 x 6000 km) 2. 5 Belgia - Franta (5 x 2400 km) 3. 2 Romania - Belgia (2 x 4000 km) Iar despre divinizare nici nu poate fi vorba, personal fiind destul de critic cu tot ceea ce tine de lumea auto. Numai ca pentru mine a fost o masina care nu m-a lasat niciodata, am fost mereu multumit. Acum am C4 si ma asteptam la o diferenta foarte mare fata de Solenza, insa nu este chiar asa. Intradevar, este mai cocheta, mai frumoasa, mai puternica, insa unde ajung cu C4 ajungeam si cu Solenza. De experienta nu mai zic nimic. Vorbim in particular daca vrei. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#87
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Păi ce e de zis despre experiență? Solenza are antifonare slabă, deci e zgomotoasă, bâțâie ca dracii plasticele de pe ea, mai fluieră pe ici pe colo de la vânt, scaunele și volanul nu se reglează pe înălțime, respectiv profunzime (volanul), are suspensiile moi și la viteze mari pe drumurile noastre ești ca-n vapor (exagerez un pic, dar nu ai feeling-ul ăla de "se lipește de șosea"), și mă rog, puterea nu e cea mai bună-n depășiri. Altfel e o mașină fiabilă, te duce de la A la B, dacă n-o pocnești pe drum (altă problemă - siguranța).
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
BoR |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Este adevarat,dar referitor la reglarea pe inaltime si profunzime a a volanului exista si o parte buna: nu se mai uzeaza asa de repede axul volan ca la Supernova.
|
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
argon |
![]()
Post
#89
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
pedros |
![]()
Post
#90
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Gaurile de la oalele spate se pot astupa(lucru facut de mine cu silicon sanitar)
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:28 |