DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum recunoasteti autogazul falsificat, + Sfaturi pentru cumparatorii de GPL

musicall
post 23 Jul 2005, 14:01
Post #1


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Ce este autogazul
Reprezinta un amestec de propan-butan in concentratii precise, care sunt reglementate de RAR prin standardul SREN 589, pentru a fi intrunite criteriile optime de siguranta si calitate. Exista autogaz "de iarna" si de "vara" cu amestec propan-butan adaptat temperaturilor de sezon. Potrivit specialistilor, diferentele de temperatura determina cresterea sau scaderea presiunii din rezervoare, iar singura modalitate de a mentine parametrii calitativi in conditii de siguranta e adaptarea concentratiei de propan in amestec. "Vara, o concentratie prea mare de propan va deschide supapa de siguranta, iar o cantitate prea mica iarna va afecta sensibil puterea motorului", a precizat Mircea Pintilie, inginer chimist si director tehnic al ButanGas Romania.

Cum se falsifica autogazul
Principalele diferente dintre cele doua componente din amestec constau in pret si putere calorica. Butanul sau Aragazul se produce in Romania si are un pret mai mic, dar si o cifra octanica inferioara (89). Propanul provine in general din import, prezinta o cifra octanica superioara (93) si are rolul de a asigura presiunea corespunzatoare in rezervoare. Pentru a se spori profitul, exista tendinta de a se comercializa autogaz mai sarac in propan sau chiar fara. Mai mult, printr-o astfel de metoda se poate eluda plata accizelor, existand riscul ca in loc de GPL sa cumparam de fapt asa-numitul aragaz, care nu este accizat, fiind destinat consumului casnic.

Cum depistezi autogazul contrafacut
1. Pretul suspect de mic fata de valorile medii ale pietei. La acest tip de produs preturile nu pot varia decat cu valori de ordinul sutelor de lei vechi. Prin urmare, un pret mai scazut cu una-doua mii lei nu e posibil decat daca nu se respecta amestecul legal. "Nu intotdeauna pretul mic garanteaza calitatea sau corectitudinea intreprinzatorului", avertizeaza Mircea Pintilie.
2. Durata de alimentare sensibil mai mare decat timpul normal in care se face o incarcare cu autogaz autentic.
3. Masina nu mai poate fi alimentata de la statia de GPL - cand se confrunta cu o astfel de situatie, cei mai multi soferi presupun ca au aer in rezervor. in realitate insa, gazul e contrafacut. in absenta propanului, presiunea din rezervorul statiei de alimentare e mai mica decat cea din rezervorul automobilului, alimentat cu autogaz de calitate, umplerea devenind imposibila.
4. Puterea scazuta a motorului e o consecinta a concentratiei scazute sau chiar absentei propanului, care are o putere calorica superioara si asigura o presiune corespunzatoare. Mai pe romaneste, "nu trage motorul".

+ Sfaturi pentru cumparatorii de GPL
* Evitati sa alimentati de la distribuitorii necunoscuti. E de preferat sa va orientati spre companii cu un nume consacrat (gen Shell, ButanGas, Petrom-OMV), care nu-si permit sa faca rabat de la calitate.
* In cazul dificultatilor in alimentare, refuzati sa mai cumparati de la acea statie. Nu luati in considerare scuze de genul "aveti aer in rezervor" - daca ar fi asa, presiunea in rezervor ar fi fost mult prea mare, iar supapa de siguranta s-ar fi declansat de mult.
* Efectuati verificarile periodice in lunile noiembrie si aprilie pentru a regla instalatia conform amestecurilor de propan-butan corespunzatoare perioadelor de iarna, respectiv vara.

.::: sursa: libertatea.ro

This post has been edited by musicall: 23 Jul 2005, 14:04


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Watchful snake
post 23 Jul 2005, 18:16
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 4 June 03
From: București




QUOTE(musicall @ 23 Jul 2005, 16:01)
in absenta propanului, presiunea din rezervorul statiei de alimentare e mai mica decat cea din rezervorul automobilului, alimentat cu autogaz de calitate, umplerea devenind imposibila.
*



Adică?... mellow.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 23 Jul 2005, 19:12
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Alimentezi tu statia de gaz. Daca presiunea din rezervorul statie e mai mica decat cea din rezervorul masinii (in fine, butelia masinii) alimenteare e imposibila. Pentru GPL statiile de umplere nu au pompe si alimentarea se face pe baza diferentei de presiune dintre butelia statiei si cea a masinii. Logica (,) ca daca butelia masinii are presiunea mai mare decat cea a statiei de umplere nu are cum sa intre gazul in ea. Mai in gluma, mai in serios, ajungi sa umpli tu statia de alimentare in loc sa iti face ea plinul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
haiducro
post 23 Jul 2005, 20:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 21 May 04
From: TM




QUOTE(bogdan_o @ 23 Jul 2005, 19:12)
Alimentezi tu statia de gaz. Daca presiunea din rezervorul statie e mai mica decat cea din rezervorul masinii (in fine, butelia masinii) alimenteare e imposibila. Pentru GPL statiile de umplere nu au pompe si alimentarea se face pe baza diferentei de presiune dintre butelia statiei si cea a masinii. Logica (,) ca daca butelia masinii are presiunea mai mare decat cea a statiei de umplere nu are cum sa intre gazul in ea. Mai in gluma, mai in serios, ajungi sa umpli tu statia de alimentare in loc sa iti face ea plinul.
*


Ba din contra, GPL-ul se baga in rezervorul masinii cu o pompa actionata de un motor electric, asa mi-a explicat odata cineva de la Crimbo. Apropo, oare de ce dl. inginer nu a mentionat printre companiile care nu-si permit sa faca rabat la calitate si pe Crimbo? GPL-ul lor mi se pare foarte bun...parerea mea.


--------------------
Renault Scenic II 1.9 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 27 Jul 2005, 13:07
Post #5


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




Crimbo am bagat si eu in masina o SINGURA data....
S-a simtit/vazut imediat diferenta dintre Crimbo si LukOil de la care bag mereu...
Crimbo e varza...


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
haiducro
post 27 Jul 2005, 15:28
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 21 May 04
From: TM




La mine invers, Luk m-a dezamagit total. In Timisoara Crimbo are gaz bun, nu am avut probleme pana acuma cu gazul de la ei. In schimb cu gazul de la Luk si cel de la Eurogaz mi-a consumat mai mult si nici nu fugea bine. Crimbo am mai bagat din Severin si la fel, am fost multumit.


--------------------
Renault Scenic II 1.9 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusCYP
post 17 Aug 2005, 17:44
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 17 June 05




asta este foarte interesant nici nu am observat pana acum!odata am luat de la alba-iulia la Cimbro si a fost fpoarte iute la viteze!dar eu mereu luat la EUROGAZ si nu am avut probleme si nu am observat diferenta vitezei!
dar cateodata am luat la cimbro!am citit odata la carte undeva spune ca acelasi tip de gas acelasi firma este f bun pt vinteze.daca iei mereu alta parte si nu face bine la motor!sunt foarte interesant acest subiect!cineva pot sa ma spuna asta intrebari mai noutatii!eu am masina pe gas timp de 3 ani si nu am avut probleme cu instalatia!


--------------------
dacia break - TM 08 ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 17 Aug 2005, 17:55
Post #8


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Doamne! Poate sa traduca cineva ce-i scris mai sus???


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 15:51
Forum Renault