Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
![]() ![]() ![]() |
Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
maho |
![]()
Post
#15691
|
||
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.223 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|||
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#15692
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.185 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi, nimeni de pe forumul asta n-a avut un Oltcit?
Copil fiind, mi se parea cea mai tare masina a momentului, mai ales bordul ala SF si linia sexy a caroseriei. Recunosc ca pozele din jurnalul lui Doc m-au facut sa pun intrebarea... |
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
DragosP |
![]()
Post
#15693
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
dizzy |
![]()
Post
#15694
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(Bicicleta galbena @ 3 Mar 2018, 13:54) Si totusi, nimeni de pe forumul asta n-a avut un Oltcit? Copil fiind, mi se parea cea mai tare masina a momentului, mai ales bordul ala SF si linia sexy a caroseriei. Recunosc ca pozele din jurnalul lui Doc m-au facut sa pun intrebarea... Am avut, din 1986 pana in 1997. Masina pe care am condus-o in primul an de permis. Un amestec de solutii bune si proaste greu de descris. Bordul era bun, butoanele alea deasupra volanului, satelitii stanga-dreapta. Cutia de viteze f misto, frane bune si usor de dozat fata de Dacie desi era fara servo. Faruri bune. Avea destul loc pentru dimensiunile ei. Chestii slabe: tabla proasta, mecanici imbecili, piese greu de gasit. Se ineca prea usor motorul si sa schimbi bujiile era cosmar, mai ales cele de langa faruri. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
psychoo |
![]()
Post
#15695
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.695 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Si eu am avut.
Vand nevrand am invatat mecanica datorita lui. Nu mi.a parut rau cand am schimbat.o. Iarna daca mergeai la drum lung motorul se racea si ciuciu caldura. Musai de mers sub 80 kmh daca vroiai sa nu degeri. Gurile de aerisire din laterale comunicau direct cu exteriorul. Vara erau ok. Aveam inca juma de masina cu mine just in case. Delcou, platini, bobina, bujii, carburator Cand ploua ocoleam baltile de parca erau cu acid. Delcoul era jos de tot. Schimbam bucsi si capete de bara de 2 ori pe am. Doar eu stiam sa o pornesc, fie vara sau iarna. De ratai, aveai de scos bujiile, curatat si incercat din nou. Daca nu te grabeai puteai sa astepti peste juma de ora pana la retry. Jiglerul din a doua camera l.am pus marit, pentru mai mult zvac la kick down. Avea 2 viteze: maxim sau parcat. M.a dus peste tot, inclusiv in parang iarna. Am uitat sa zic ca s.a fisurat teava de esapament in dreptul "incalzirii" si baga toate gazele direct in masina. Misto sa mergi iarna cu geamul deschis sa nu dai coltu, iar privirile oamenilor erau nepretuite. Fiind masina din studentie aveam multe drumuri scurte. Am reusit cu un plin de 30L sa fac 100km This post has been edited by psychoo: 3 Mar 2018, 15:30 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#15696
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ciudat, nu tin minte ca al meu sa se fi oprit in vreo balta. Am mai auzit de asta dar parca ii facusera ceva ai mei cu o manuse...
Iarna ii astupam si aerisiile de sub bara cu leucoplast. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Victorine |
![]()
Post
#15697
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Subscriu la ce-a zis psychoo. In plus, pentru ca alimentarea cu aer cald se facea de pe galerie, avand niste pierderi de ulei ne rugam iarna de taica-miu sa ne tina in frig, altfel era Copsa Mica inauntru... In pasajul de pe Popa Sapca in Timisoara care nu se drena bine la vremea aia pe ploaie am ramas odata din cauza de apa la delcou. Dup-aia ocoleam daca ploua. Masina si-a trait batranetea la mine, am invatat sa conduc pe ea, era incredibil de maleabila si fasneata, parea din alt film dacia instructorului... a fost dusa la Remat pentru o Supernova.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
psychoo |
![]()
Post
#15698
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.695 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Suspensie independenta spate. Era super fun pe viraje.
Ulei nu i.am schimbat vreodata ca baia avea undeva la 3 litri si consuma 1 litru la 500km ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
radian |
![]()
Post
#15699
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(psychoo @ 3 Mar 2018, 16:02) ... Iarna daca mergeai la drum lung motorul se racea si ciuciu caldura. Musai de mers sub 80 kmh daca vroiai sa nu degeri... Las' ca nici cu Dacia nu mi-e rusine. Am avut un break 1310. Iarna, dupa vreo 20 de minute, pe scaunul soferului se putea sta in tricou, pe scaunul din dreapta era acceptabil dar cei de pe bancheta din spate dardaiau de frig cu paltonul pe ei. N-am avut ocazia sa conduc Oltcit, dar tin minte ca imi placea cum arata masina. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
DannyY |
![]()
Post
#15700
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Prima mea masina a fost Oltcit. Am luat-o de la un coleg de serviciu in 97 cu 7 meleoane si am dat-o in 2004 cu 13. Mari probleme cu ea n-am avut. Doar niste "garnituri torice" care se schimbau doar prin demontarea motorului. O data la doi ani. De pornit iarna o porneam turnand un pahar de benzina direct in carburator. Caldura aveam, cu aroma de fum, dar nu era problema, ca pe atunci eram fumator de categorie grea. Ca si psychoo, nu era nevoie sa schimb uleiul, completam la fiecare 300 km si gata, aveam ulei proaspat. Intr-o iarna s-au spart burdufurile ambelor planetare, pe care a trebuit sa le schimb (planetarele, fireste), in alt an s-a rupt cureaua alternatorului.
In rest, masina perfecta, ca doar eram mai tanar cu 20 ani... ![]() |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
bion |
![]()
Post
#15701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Al dreac de axe cu came nici o vorbulitza. Sau astea erau la consumabile?
![]() Aha si consumul. Frantuzoaicele erau ok dar oltencele un dezastru. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
psychoo |
![]()
Post
#15702
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.695 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
A mea fu frantuzoaica cu cutia in 5 trepte si bucsa bronz la priza cutie.
Discuri de frana la iesirea din cutie nu la roata. Planetarele faceau ceva zgomot in curbe dar slab, nu a fost necesara schimbarea. Si astea cica erau frantuzesti |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#15703
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
12 trs luat de nou
Nu m-a lăsat un drum nici o data in o sută de mii de km |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
dizzy |
![]()
Post
#15704
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(bion @ 4 Mar 2018, 13:30) Al dreac de axe cu came nici o vorbulitza. Sau astea erau la consumabile? ![]() Aha si consumul. Frantuzoaicele erau ok dar oltencele un dezastru. A mea era corcita, motor fancez, tabla romanian shit, faruri Citronelle. Nici o problema serioasa cu motorul. Cand am preluat-o de la mama, manca vreo 17l/100km. Deh iarna, eu incepator....masina veche... Prin primavara, am adus-o la un 12. Raman la parerea mea ca e mai masina ca Dacia 1310 dar e inutil de complicata This post has been edited by dizzy: 4 Mar 2018, 18:05 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
tatabobu |
![]()
Post
#15705
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai masina in ce sens? Daca ambele functioneaza in parametri Oltcitul era "mai bun"? Mai bun la ce?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
DragosP |
![]()
Post
#15706
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
La cantitatea de combustibil ars.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
axabrt |
![]()
Post
#15707
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.011 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Poate că având motor boxer avea cuplu mai puternic. Cred.
Țin minte că se înfigea mai bine decât D1300. Dar și consuma dublu. A avut și noi prin 1990. L am dat când a intrat unul în spatele ei la semafor și a făcut o acordeon. Oricum țin minte consumul. Tot timpul turnai cu canistra in ea |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
psychoo |
![]()
Post
#15708
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.695 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
O chestie clar mai buna era ca nu avea radiator si termostat care sa se blocheze.
Nu am vazut vreun oltcit cu motor fiert indiferent ce canicule erau + suspensie independenta spate, bare torsiune in loc de arcuri, hayon. La minus, doar 2 usi si de dimensiuni maricele. Vorba unui prieten "deschide poarta" This post has been edited by psychoo: 4 Mar 2018, 21:22 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#15709
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 4 Mar 2018, 20:42) Cand a aparut, interiorul arata modern, ceasurile de bord aratau bine. Satelitii de comanda erau peste manete ca si ergonomie, eu zic ca sunt inca peste multe alte solutii constructive. Scaunele erau mult mai bune. Cutia de viteze era un vis pe langa cea de Dacie. Portierele mari permiteau un acces usor, fetele de usi aratau bine, aveau si buzunare. Partea din fata a habitaclului era mai spatioasa si mai bine gandita ca a Daciei. Locurile spate erau bune mai mult pentru copii, dar lungimea de 3.7m atat permite. Avea ceas electronic dasupra oglinzii cand cei mai multi aveau Pobeda pe mana. Portbagajul cu hayon este, in opinia mea, peste solutia de lada cu capac. Am carat cu Oltcitul inclusiv Televizor de 72cm in cutie. Tinuta de drum era net mai buna, la fel si sprintul masinii. Franele Oltcitului cu discuri pe 4 roti erau zdravan peste Dacie. De carat, cara si el destul. Iarna facea cald aproape instant. Farurile mari si becurile cu halogen chiar faceau lumina. Problemele au fost cauzate mai degraba de proiectarea complexa cu multe piese interdependente, piesele de schimb lipsa sau foarte proaste, uleiul de calitate caca, curele megaproaste, plus maimuta de service. This post has been edited by dizzy: 4 Mar 2018, 23:46 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
tatabobu |
![]()
Post
#15710
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Cu interiorul sa zicem, cu un amendament la scaune: poate mai bune pentru persoane normale. Eu am rupt mai repede unul de Oltcit decat unul de Dacie 1300, iar in Oltcit nu aveam loc cum trebuie la volan. Bancheta in schimb era profilata la Oltcit, aia era mai bine desenata.
Cutia de viteze? nu. Erau la fel. Vorbeam de masini in aceeasi stare tehnica, da? Nu de o dacie obosita si un oltcit nou, sau invers. Accesul: pai normal ca era usa mai mare, doar trebuia sa poata intra cineva si-n spate. Asa e la toate masinile cu doua (trei) usi si mai mult de 3 locuri. Haionul da, intr-adevar, este un lucru pe care Oltcitul l-a avut si dacia nu. Pana in 1987, cand a aparut 1320-ul. Pe de alta parte exista dacia break. Ceasul nu tin minte in ce an a aparut pe Oltcit si-n ce an pe dacie. La tinuta de drum am niste rezerve, imi amintesc un ruliu foarte pronuntat. La sprint da, ai dreptate, dar doar Club si TRS, si doar fata de dacia 1300-1310. Caldura instantanee da, de acord, poti s-o consideri un avantaj. Lumina? nu stiu daca intr-adevar erau mai bune farurile oltcitului sau nu, aici chiar nu ma pronunt. As zice ca erau mai bune avand in vedere ca ulterior s-au adaptat pe dacie. @Axa: singurul Oltcit cu cuplu mai mare decat al daciei a fost 12 TRS-ul, dar e valabil doar daca la Dacia luam in considerare strict motorul de 1289 de cmc. daca ne uitam si la Dacia 1410 se schimba treaba. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
dizzy |
![]()
Post
#15711
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
Sunt printre fericitii care stau bine si in Matiz.
Asta cu scaunele bune o spunea un prieten de familie, gen Bobonete asa, precum si tatal unui prieten de-al meu care era pe la 1.95m inaltime. Cutia de viteze de pe al meu, 1985-1986-nu mai tin minte exact- din aia cu R in loc de tr. 5 era foarte placuta de manevrat. Cand am schimbat Oltcitul, am luat o Dacie 1310 de un an si vreo 40.000km... Solutia cu hayon mi se pare cea mai practica, mai ales la masinile mici. Dacie break nu am avut pe mana pe termen lung, a avut tata de la munca una, flutura vantul pe la portiere. Aaaa, mi-am adus aminte, avea oglinzi reglabile din interior, chestie copiata mai tarziu de Dacia ![]() Si avea dezaburire pe geamul spate. Trebuie sa il mai intreb pe un prieten de-al maeu, era mare fan Oltcit, au avut in familie vreo 4-5 buc. Dupa parerea mea, avantajele Daciei erau: - habitaclul mai mare - 4 portiere - spatiu mai mare in porcbagaj dar accesul mai prost - consumul mai mic, zdravan mai mic - mecanici mai multi - mecanica mai simpla, potrivita pt surubarit in fata blocului. Daca analizam obietiv, constructia unei a doua fabrici de masini a fost o decizie gresita, nu era ca si cum Dacia ajunsese la maximul de productie si nu mai facea fata cererilor. Mai bine faceau la Dacia o a doua linie de productie cu Renault 5, de exemplu, puteau folosi mult din mecanica Dacia 1310 si mi se pare o masina mai reusita ca Oltcit This post has been edited by dizzy: 5 Mar 2018, 11:10 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
yoncv |
![]()
Post
#15712
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(dizzy @ 5 Mar 2018, 10:23) Daca analizam obietiv, constructia unei a doua fabrici de masini a fost o decizie gresita, nu era ca si cum Dacia ajunsese la maximul de productie si nu mai facea fata cererilor. Mai bine faceau la Dacia o a doua linie de productie cu Renault 5, de exemplu, puteau folosi mult din mecanica Dacia 1310 si mi se pare o masina mai reusita ca Oltcit Aici te-as contrazice, timpul de așteptare ajunsese la 4-5 ani ca să-ți cumperi o Dacie noua. |
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
dacis |
![]()
Post
#15713
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DragosP |
![]()
Post
#15714
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Ăla a apărut prin '93-'94, s-avem pardon, consultante!
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
MuciX |
![]()
Post
#15715
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
94 au aparut astea:
dacia_1310_cn3.jpg Au urmat astea: dacia_1310_cn2.jpg This post has been edited by MuciX: 5 Mar 2018, 12:18 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
DragosP |
![]()
Post
#15716
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Mă scuzați.
Eu mi-am luat în '99 un 1410 break și nu'ș de ce am impresia că erau mai de multișor apărute. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#15717
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Are dreptate Mufix...prin 92 au aparut alea cu far dreptunghiular si capota de 1310 TX, apoi alea expuse de el, si in 99 a aparut deja jambetul lui Iliescu...in 2000 au aparut injectatele
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
DragosP |
![]()
Post
#15718
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Întrebare pentru bucureșteni.
Unde las și eu mașina pentru 3 zile (de luni până miercuri, să zicem), ținând cont că plec cu avionul din Otopeni? Ajung luni dimineață în Otopeni, ajung înapoi miercuri noaptea. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#15719
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.348 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Caută parcări aeroport și o să găsești cel puțin 5 (OTP parking de exemplu). Îți asigură transferul și scapi de stres.
Pretul e de max 80 lei (transfer inclus) pt 3 zile. This post has been edited by cristic1982: 5 Mar 2018, 16:27 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
maho |
![]()
Post
#15720
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.223 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Mai multe date statistice despre Dacia, aici, ca pe situl lor... ciuciu istorie.
O comparatie obiectiva intre Oltcit si Dacia ar putea face cine le-a avut (sau are) pe ambele, de noi. In privinta consumului, la a mea am scos si 6.06% (minim, in extraurban, conditii bune) dar si 15% (maxim, urban, cu "pata" pusa ![]() La Oltcit nu-mi place forma. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 20:09 |