DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> instalatie electrica, all

sukarmafia
post 25 Jan 2008, 09:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 07




scz ca deschid un nou topic dar am mare nevoie manualul de reparatii nova '96-'97.probleme mari la instalatia electrica si ca tot romanul care le stie pe toate <:P> poate reusesc singur sai dau de cap.are scurt in instalatie si face urat cand pun frana se aprind toate luminile la bord. dc pote cineva sa ma ajute cu accest manual id: sukarmafia sau macar cu niste sfaturi ....nova =probleme multi le avem


Attached thumbnail(s)
IM000024.JPG ( Size: 904.69k ) Number of downloads: 1654
IM000023.JPG ( Size: 938.75k ) Number of downloads: 1563


--------------------
dacia nova dacia nova 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 25 Jan 2008, 10:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




s-a mai pus problema manualului.

poti da cate un PM celor care il au si se rezolva.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crystygye
post 25 Jan 2008, 17:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 14 August 06
From: Bucuresti




Imi zici si mie de unde ai volanu ala si cat ai dat pe el te rog?


--------------------
Ford Fiesta 2007 facelift 1.3 benzina, 51kw, jh1
https://portalultautv.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sukarmafia
post 25 Jan 2008, 21:07
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 07




din targ din vitan 130+30 butuc de adaptare wink.gif biggrin.gif


--------------------
dacia nova dacia nova 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 25 Jan 2008, 21:33
Post #5


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




daca pui frana si se aprinde bordul,inseamna ca ai un scurt intre stopuri frana si pozitii./ ce;l mai probabil la unul din becurile cu doua filamente de pozitie/frana (becul are doua contacte pe fund care cad pe doua cleme,daca nu sucit cum trebuie sa cada pe pozitia normala,face un scurt,astfel cand se alimenteaza stopul frana se alimenteaza si pozitiile,implicit bordul) deci: verifica becurile de la stopurile pe frana. succes


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sukarmafia
post 26 Jan 2008, 10:33
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 07




am demontat_o pe toata wink.gif acum cred ca o sa o verfic fir cu fir. la aceiasi faza m_am gandit si eu dar nu cred ca becurile alea le_am scos si pus la loc de mai multe ori....... mie mia mai pus cineva un releu sub bord pe care nu il avea di fabrica a meers cam 2 saptamani bine si dupa aceea aceiasi problema blink.gif wacko.gif blink.gif


--------------------
dacia nova dacia nova 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 27 Jan 2008, 09:39
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




@offtopic da cu ce ti-a gresit tata Novuta aia de ai adus-o in halul ala biggrin.gif


@ontopic ca tot se vorbeste de electrica, si mie a inceput sa imi faca o chestie ciudata.
N-ar fi ceva prea deranjant, dar totusi e clar ca ceva nu e in ordine si sa nu o dau in altele mai tarziu.

Cand pornesc motorul, se prind automat si pozitiile. Fara sa misc de la maneta nimic (apropo blocul de lumini e in stare perfecta) , fara sa se aprinda nici un bec in fata la faruri.
Se aprind doar pozitiile din spate. Si stau aprinse atata timp cat merge si motorul.

PS
situatia de mai sus e valabila pentru atunci cand nu umblu la maneta si nu am nevoie de lumini. Daca pornesc din bloc, luminile merg perfect pe toate pozitiile si in fata si in spate.

This post has been edited by lvl100: 27 Jan 2008, 09:39


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 27 Jan 2008, 09:50
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Sigur e vorba de pozițiile spate?

În mod normal toate cele 4 becuri de poziție (față-spate) sunt legate în paralel, deci se aprind numai împreună...

Nu cumva se aprinde filamentul de frână?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 27 Jan 2008, 10:26
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




Exact aici e toata faza. Cred ca de aia au fost mai multi la care li s-a parut ciudata situatia.

Sunt exact pozitiile, care se apriind automat independent (fara faruri fata) odata cu pornirea motorului


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 29 Jan 2008, 19:24
Post #10


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




nu stiu exact cum sunt stopurile la nova dar te intreb,ai becuri separate pt lumini ceata? daca da,ia firul de + de la stop pe frana si leaga-l la lumini ceata,e o metoda des folosita la daciile 1310,astfel,cand franezi se aprind stopurile de ceata,deci esti sigur ca se aprinde ceva!


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 29 Jan 2008, 19:26
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(magelan_explorer @ 29 Jan 2008, 19:24)
nu stiu exact cum sunt stopurile la nova dar te intreb,ai becuri separate pt lumini ceata? daca da,ia firul de + de la stop pe frana si leaga-l la lumini ceata,e o metoda des folosita la daciile 1310,astfel,cand franezi se aprind stopurile de ceata,deci esti sigur ca se aprinde ceva!
*




Si politia sigur va avea ceva de zis.E prea mult rosu care deranjeaza la ochi.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 15 Oct 2008, 19:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Nu mai deschid un topic nou asa ca postez aici.
Am cateva anomalii in instalatia electrica si nu stiu cum sa le dau de cap.
Masina a fost complet dezechipata pt. vopsit dar dupa remontarea elementelor au aparut urmatoarele anomalii:
1. La semnalizarea stanga sau dreapta clipeste in bord becul de la benzina, cu remarca ca nu se stinge de tot ci doar scade lumina in intensitate. Becul de la benzina se comporta normal pana se pune semnalizarea, adica sta aprins cu contactul pus deoarece nu e benzina in rezervor.
2. La aprinderea becurilor de ceata spate se mai aprinde si semnalizarea drepta + lampile de frana cu observatia ca lampa de ceata dreapta nu lumineaza foarte intens iar lampa de ceata stanga deabia daca se inroseste filamentul. Butonul de c-da lampi ceata le cupleaza dar refuza comanda de deconectare lampile raman aprinse.

Are cineva idee unde e defectul?

Obs. Am schema electrica dar nu reusesc sa-i dau de capat.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 16 Oct 2008, 18:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Atat la punctul 1 cat si la punctul 2:
- Verifica punctele de masa electrica(in portbagaj in zona de sub tripla(far) in partea stanga;
- Verifica punctele de masa electrica din compartimentul motor, partea dreapta, sub far(in zona releului de actionare GMV);
- o alta posibilitate la punctul 1 ar fi un scurtcircuit intre doua fire(cel mai probabil s-a intamplat la re-echipare) sau contact imperfect in punctul de masa electrica aflat sub bord(in vecinatatea suportului coloanei de directie);
- pentru punctul 2, o alta posibilitate ar fi ca (,) cablajul ansamblului de instrumente de bord sa se atinga de vreo piesa din metal din "cochilia" bordului.
Importanta ar fi si verificarea montarii CORECTE a panoului de sigurante(mufe,etc), a integritatii sigurantelor(sa nu fie arse) sau a scurtcircuitelor in cablaj.
Recomandarea mea ar fi sa verifici in primul rand masa electrica(sa fie suruburile respective bine stranse, sa nu se fi rupt firele din papuci, etc) apoi sa incerci sa depistezi un eventual scurtcircuit.
Deoarece ai mentionat ca:
QUOTE
Masina a fost complet dezechipata pt. vopsit
,din acest motiv exista multiple scenarii de defect. Verifica sistematic si cu rabdare cablajul/conectica/punctele de masa electrica.

Spor la reparatii!
Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 16 Oct 2008, 18:38


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 18 Oct 2008, 14:15
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Gata, s-a rezolvat.
Problema a fost la masa dispersoare spate.
Merci variable_dynamics pt. sfaturi.

This post has been edited by TAI: 18 Oct 2008, 14:16


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:09
Forum Renault