DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Caldura dacia

mircea2006x
post 19 Oct 2008, 07:46
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Salut.Sunt nou pe aici, asa ca va rog nu ma luati tare.Am o dacia din '95 , bord scoica si ma confrunt cu urmatoarea problema: debitul de aer cald care intra in masina fie pe la grila de la parbriz fie jos la picioare este foarte mic(parca ar fi ceva infundat).Mentionez ca radiatorul este fierbinte . Am desfacut capacul cu grilaj dintre parbriz si capota ,curatat tot ,izolat cu purfix, schimbat panzele care functioneaza ca o supapa cu musama noua etc , iar cele 3 manete din bord zic eu ca functioneaza toate se simte cand sunt actionate.Chiar si la viteza mai mare si/sau cu ventilatorul de aeroterma pornit debitul ramane foarte mic.Care ar fi cauza si care remediul ? Multumesc


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Oct 2008, 08:19
Post #2


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




au fost prost concepute....nici la mine nu merge bine....
ce inseamna la tine ca se simte cand actionezi manetele alea? ca se micsoreaza(inchide) sau se deschide debitul de aer? sau ca se simte la mana?


cum anume ai izolat?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 19 Oct 2008, 08:56
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Manetele alea nu merg in gol , iar fiecare din ele isi face treaba bine ( deschizi caldura pt grila de parbriz vine caldura pe acolo , deschizi caldura pt picioare vine caldura pt picioare). Izolatia am facut-o in compartimentul dintre parbriz si capota acolo unde este radiatorul de caldura , purfix pe margini si silicon pe unde a mai fost nevoie pt ca debitul de aer sa vina in radiator sa nu se piarda prin alte parti. Ma repet , caldura este in masina dar foarte putina ; de exemplu in mers si la viteza mai mare (cu caldura data la maxim pt parbriz si/sau ventilatorul pornit ) debitul de aer este ff mic , nici nu se simte la mana doar ca se incalzeste grila aceea de plastic de langa parbriz.Ce as putea sa-i fac ?


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Oct 2008, 09:47
Post #4


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




dar fara ventilator pornit?
sau pe loc cu ventilatorul pornit?

eu am pus o musama(sau orice ai impermeabil) in primul compartiment, intre calorifer si grila cu draperiile de vinilin....si a crescut debitul de aer. am mai pus si un captator de aer pe grila......


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_gabi1989
post 19 Oct 2008, 10:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 30 September 08




in legatura cu problema ta incearca sa izolezi cat mai bine compartimentul caloriferului eu am pus o panza foarte moale in loc de ce avea ea original la grile , a mea nemaiavand deloc inainte pe acolo, am schimbat ventilatorul tot cu unul de dacia dar modelul mai nou si are un debit mult mai mare 10 lei in targ l am uns si curatat am pus si grila de aer deasupra dar la mine nu se abserva cine stie ce cu ea insa cand stau pe loc ventilatorul baga aer de se simte la fata fierbinte nu foarte puternic insa te incalzeste,
izolatia eu am facut o cu purfix si cu zapada artificiala la partea soferului astefel incat debitul de aer sa nu se duca mai incolo de calorifer ci sa se opreasca si sa intre exact in capatul lui si mare grija si cu directionarea din interior de la clapete la mine nu merge nicuna insa e blocata sa intre putin pe la picioare si mai mult pe sus adica exat cat sa incalzeasca si eu am muncit pana sa o rezolv insa acuma merge foarte bine iar cu parbrizul si geamurile laterale nu mai am probleme se dezaburesc imediat
si un ultim sfat pune purfix de jur imprejurul grilei de aerisire sa nu mai scape pe acolo deloc flux de aer
Spor la lucru

This post has been edited by gabi_gabi1989: 19 Oct 2008, 10:48


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 19 Oct 2008, 11:02
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




In mers, fara ventilator pornit debitul este mic , abia se simte aerul cald in masina , la fel si daca as sta pe loc si ventilatorul ar fi pornit si nu stiu pe unde se ''pierde'' aerul cald, pt ca atunci cand ventilatorul merge ,prin grila de sus unde ai montat tu captatoare de aer trage aer ,nu pierde.Eu ma gandesc ca este ceva infundat dupa ce aerul trece de radiator si se blocheaza pana sa intre in masina , am citit ceva postat in legatura cu asta cum ca ar fi niste bucati de pasla acolo langa parghiile care redirectioneaza aerul . Am inteles insa ca pt a ajunge acolo trebuie bordul dat jos ....si nu prea vreau sa incerc asta .


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 19 Oct 2008, 13:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




la mine cand e pornita aeroterma iese aer pe la grilele de afara de langa parbriz si prea putin inauntru


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nica_85
post 19 Oct 2008, 14:07
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 19 October 08




ASTA E O PROBLEMA MAI VECHE se rezolva relativ simplu se da grila jos si trebuiesc izolate cateva gauri dar nu toate la mine functioneaza fara probleme (va pot ajuta)


--------------------
dacia 1310 berlina 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 19 Oct 2008, 16:10
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




pai fa o schema si explica-ne ce avem de facut,mc


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 19 Oct 2008, 16:55
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Paca dupa ce dai grila jos , o sa observi ca este un perete(aproape de radiator) care are 2 orificii prin care intra aerul atunci cand masina este in mers.Pe acele orificii ar trebui sa existe un fel de perdea impermeabila care sa inchida atunci cand masina sta pe loc si ventilatorul merge.La tine cred ca s-au uzat acele perdele(numai inchid orificiul) si aerul cald iese afara .Aceeasi problema am avut-o si eu ,le-am schimbat cu musama(perdelele) si acum e ok se simte doar ca trage aer de afara ventilatorul.


PS: Referitor la problema mea cu debitul mic de aer cald din masina ,m-am gandit sa pun pe radiator (sau f aproape de el ) niste ventilatoare de 80 mm de pc sau mai puternice .Ce ziceti ar fi o idee buna sau bat campii?



20 Oct 2008, 11:18:
Se pare ca problema mea referitoare la debitul de aer este legata de clapetele de redirectionare a aerului .Are cineva idee cum pot ajunge la ele fara sa dau bordul jos ?
( ca asa am citit pe forum ca se face )

This post has been edited by mircea2006x: 20 Oct 2008, 11:18


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 20 Oct 2008, 11:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.627
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(mircea2006x @ 19 Oct 2008, 17:55)
PS: Referitor la problema mea cu debitul mic de aer cald din masina ,m-am gandit sa pun pe radiator (sau f aproape de el ) niste ventilatoare de 80 mm de pc sau mai puternice .Ce ziceti ar fi o idee buna sau bat campii?
*


nu au nici un efect! am incercat eu cu tot felul de ventilatoare si sunt degeaba in comparatie cu aeroterma


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 20 Oct 2008, 21:36
Post #12


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Ca sa ajungi la voleti fara sa dai bordul jos, mare minune ar fi, eu unul nu cunosc nici o solutie. Eventual, daca ai nervi de tocit, poti incerca sa dai doar polita aia infecta din carton jos, cu tot cu torpedoul si s-ar putea sa ajungi la voletii de jos, fara sa fii nevoie sa demontezi si coaja de bord. Dar 1. polita aia iti scoate peri albi pana o dai jos si 2. cand incerci s-o pui la loc, vei vedea ca s-a fisurat si dezaxat, nu mai pica pe pozitie, s-au largit gaurile de suruburi, ca se rupe, fiindca-i putrezita de la infiltratiile pe care le-a suportat -balamuc, ce mai.
Daca tot lucrati la caloriferul exterior, atentie si la plasticul ala curbat care se pune in fata aerotermei, are prostul obicei sa faca picioare si fluxul de aer nu mai e dirijat corespunzator, in loc sa ia curba spre calorifer, mare parte din el ataca peretele care desparte compartimentul caloriferului de compartimentul motor.

Off topic, stau sa ma gandesc ce-o fi fost in mintea proiectantilor de la Renault cand au facut R12 - polita de carton, fete de usi de carton, despartitor habitaclu-portbagaj de carton...si mai rade lumea de cei cu Trabantul ca ei au masini din carton...

This post has been edited by ATM: 21 Oct 2008, 01:23


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 21 Oct 2008, 09:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Destul de complicata problema , o sa duc masina la un mecanic (eu nu ma pricep asa bine la demontat bordul) , vine iarna si o sa fie ca in pestera la mine in masina , de dezaburire nici nu mai zic ...

Multumesc pentru sfaturi !


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poky
post 21 Oct 2008, 14:08
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 8 January 08
From: Iasi




QUOTE(ATM @ 20 Oct 2008, 21:36)
Daca tot lucrati la caloriferul exterior, atentie si la plasticul ala curbat care se pune in fata aerotermei, are prostul obicei sa faca picioare si fluxul de aer nu mai e dirijat corespunzator, in loc sa ia curba spre calorifer, mare parte din el ataca peretele care desparte compartimentul caloriferului de compartimentul motor.
*


O poza te rog? blink.gif Cand am cumparat-o avea un pet de 2l taiat, sunt curios ce ar trebui sa fie acolo in mod normal.

This post has been edited by Poky: 21 Oct 2008, 14:13


--------------------
dacia solenza 2003 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:41
Forum Renault