Problema motor
![]() ![]() ![]() |
Problema motor
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
motoru se invarte?
scanteieste? benzineste? umple carburatorul cu benzina, dupaia incearca sa o pornesti si cu spritzuri...si cu soc eventual....oricum, daca a stat asa mult cine stie cum o mai fi motoru.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
Inainte sa o las in parcare.....am adus-o de la service. atunci am schimbat cutia de vitese, discul de ambreiaj, pistoanele si segmentii, electomotorul reparat, si alternatorul la fel, dar pana acum vreo 2 saptamani am mai luat piese de la ea pentru cealalta masina care o detin (piesele care le-am luat sunt delco-ul, fisele si bobina) totusi am luat altele noi si am curatat si carburatorul, scanteie da foarte bine,motorul invarte,.....inca ceva......tot se uda bujiile si eu cred ca nu da cand trebuie sa dea scantei. Alti mi-au spus ca sarputea sa fie inecata si ca trebuie impinsa ca sigur porneste.........
This post has been edited by Bad_Boy_Gaby: 25 Oct 2008, 19:59 |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
scanteia ajunge la bujii?(nu la fisa centrala) pte ai uitat sa pui luleaua la delco...trebe totusi sa dea semne de pornire
sa nu fie dereglata distributia.... ...unu da la demaror, altu(care stie) misca de delco(reglezi avans bun pt pornire) si da usor spritzuri.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
scanteie da ff bine......am scos fisa de pe cilindrul unu si am pus o bujie
"...unu da la demaror, altu(care stie) misca de delco(reglezi avans bun pt pornire) si da usor spritzuri...." Nu inteleg ce vrei sa spui! |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
trebuiesc 2 persoane
unul da la cheie..sper ca intelegi ce spun.... in timp ce motorul este invartit(cat da ala la cheie), unu care se pricepe...tu de ex, misti de delco stanga - dreapta...un fel de reglat avansul...dar ca motorul sa porneasca....(ii mai dai sau ii iei din avans, concomitent cu actionarea clapetei de acceleratie(de unde trage cablu de acceleratie la carburator)) metoda este cunoscuta, poate nu stiu eu sa explic prea bine benzina ii da pe la ciocu de papagal cand actionezi clapeta de acceleratie? tu cum incerci sa o pornesti? spune metoda.... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
In timp ce dau cheie dau si cateva sprituri sau trag socul. (Depinde de anotimp....cel mai mult iarna trageam socul sau dimineata doar cand era frig) ......
Totusi am vb cu cineva si mi-a spus ceva ca trebuie sa bag intr-un fel delco-ul altfel nu-mi da scanteia cand trebuie si deaceea nu-mi porneste motorul si mi se uda bujiile.....mai spunea ceva de 12 dinti daca imi amintesc bine....nu a stat sa-mi explice sa inteleg si eu. This post has been edited by Bad_Boy_Gaby: 25 Oct 2008, 23:48 |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
n-am mai auzit de asa ceva
se pune motorul cu cil 1 in compresie(semnele aliniate de pe volanta si carcasa) si se pune delcoul a.i. luleaua sa fie indreptata spre aripa din stg, perpedincular pe aceasta sigur ai pus bine fisele? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Cipiotul |
![]()
Post
#9
|
![]() ^RIP^ IS28AUG Group: Members Posts: 264 Joined: 22 July 08 From: Iasi ![]() |
intrebare ... ce se poate intampla daca s-a mers cu un motor cu fisele de la bujia 3 si 4 inversate ?
o vazusem de multa vreme... nestiind exact care-i ordinea am lasat-o asa ... pana am luat la "puricat" tot ce-am gasit legat de dacia ... inclusiv vreo 3 masini ... acum sunt in ordine puse ... dar ... la ce sa ma astept ca va trebui schimbat dupa functionarea motorului in ritmul asta ? |
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4 MPI
2006
- ISxxSEC ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018) Opel Astra G-CC (Y20DTH) Grabeste-te incet sa intarzii la timp ! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
mai merg bujiile alea? trebuia sa se simta urat.......
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Nu ai "udat" bujiile cat ai dat la demaror? Scoate-le si le pune pe aragaz la "copt" pe o tabla, tava, dar nu prea mult .Platina curat-o pana la luciu, avansul "fa-l cu becu", dai 2, 3 sprituri si dai la automat fara sa mai accelerezi, eventual dai in "nas" un jet de spray de pornire, daca nu si nu zi-mi si i-ti fac o vizita, sunt concitatin de-al tau
![]() |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
Fisele sunt foarte sigur ca le-am pus bine, bujiile sunt noi si ele se uda deoarece nu dau scanteie cand trebuie.........am pus cilindrul 1 in faza de explozie dar de lulea nu stiam ca trebuie sa fie pusa intr-o anumita pozitie.....inca ceva ordinea 1-3-4-2 nu inseamna ca 1-3 ar trebui sa fie sus si 2-4 sa fie jos.......la mine cad pun cilindrul 1 in faza de exlopzie (pun la semn volanta) am verificat cu o surubelnita sa vad in ce pozitie sunt pistoanele si 1 era sus, 2 jos, 3 jos, 4 sus.......nu inteleg de ce?
27 Oct 2008, 17:42: Eu tot am incercat mai multe si tot nu vrea......stie cineva cum se regleaza jos desuptul delco-ului (acel ax unde se fixeaza delco-ul)? am inteles ca si de acol-o se regleaza (cica este o roata dintata si schimbi pe fiecare dinte pana iti da scanteia cand trebuie) This post has been edited by Bad_Boy_Gaby: 27 Oct 2008, 17:42 |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai daca ordinea de aprindere e 1-3-4-2 si motorul termic in 4 timpi are 2ture/ciclu tu ce zici? e foarte normal ca cilindrul 1 si 4 sa fie sus simultan si 2 cu 3 apoi. Ideea e ca la o tura de motor tu vei avea 2 cilindri care produc lucru mecanic si la cealalta tura, ceilalti 2.
La rotita aia te-as sfatui sa nu umbli deocamdata, de acolo reglezi intensitatea avansului vacumatic. De asemenea nici la arculetele delcoului sa nu umbli, odata ce te-ai jucat putin cu ele ai f***t tot avansul centrifugal si o sa-l simti bine de tot in mers. Fa chestia asta: pune volanta la semn, apoi da los capacul culbutorilor si uita-te bine la pozitia supapelor. vezi care cilindru e in compresie, 1 sau 4, asta iti dai seama cel mai bine, atingand culbutorii si vezi ca ambii sa aiba un mic joc, pe supape. Asta inseamna ca in acel cilindru se pregateste de ars amestecul carburant. Da si capacul delcoului jos si vezi in ce pozitie este luleaua. Trebuie sa fie inspre fisa care merge la bujia cilindrului respectiv. e posibil sa fie defazata cu 180 de grade si atunci scanteia sa io dea celuilalt cilindru si de aia nu iti porneste tie motorul. Nu umbla la jocurile supapelor singur si nu pana nu l-ai pornit si pus putin la punct aprinderea, mai mult rau o sa faci. De asemenea verifica daca ai scanteie calumea, daca bujiile sunt bune, chiar de noi sa stii ca daca s-au umezit is gata, trebuie sa le usuci bine de tot si verifica nenorocitul ala de condensator de pe delcou. Azi am facut experimente cu el si iti zic ca daca e dus o sa ai un motor foarte anemic, care porneste incredibil de greu si cel putin la mine mergea cand in 1 cand in 2 cand in maxim 3 bujii, asta cu un condensator varza, fara el nu aveam scanteie deloc. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
platina ai schimbat-o? sa nu fie impuscata sau la distanta necorespunzatoare. eu am pus-o la distanta prea mare si pornea rau tare pe rece.mers chinuit, trebuia sa o mai ajut cu acceleratia. inclusiv ziua mai trebuia sa o ajut cu socul uneori. dupa ce am pus-o la distanta cartonului de pachet de tigari s-a schimbat situatia.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
Nu vrea deloc .......am incercat de toate.......ba chiar incepusem sa ma enervez si am scos bujia de la cilindrul 1 si am pus-o in fisa, am introdus un creion cauciucat in cilindru si am dat cheie si urmaream scanteia...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai inseamna ca ai avansul prea mic.
fac o presupunere: cumva ai schimbat delcoul si l-ai pus defazat cu 180 de grade? Sau ai umblat pe la distributie? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Bad_Boy_Gaby |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 28 August 08 From: Iasi ![]() |
"Pai inseamna ca ai avansul prea mic.
fac o presupunere: cumva ai schimbat delcoul si l-ai pus defazat cu 180 de grade? Sau ai umblat pe la distributie?" da, am pus alt delco deoarece il luasem de pe motor cu ceva timp in urma (2-3 luni) si am cumparat altul, totusi nu e defazat. La distributie sigur nu am umblat ca nu stiu ce sa fac acol-o, sau ce se poate regla. Inca ceva............cum sa stiu daca pinionul de la delco e pus bine? Vreun semn, ceva? This post has been edited by Bad_Boy_Gaby: 30 Oct 2008, 17:04 |
--------------------
Dacia
1310
1986
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |