DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Harti avans vacuumatic

Mr_Devil83
post 4 Nov 2008, 03:34
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




N-am mai postat de mult pe aici, din motive ce tin de timpul liber, teste cu RouterOs-ul celor de la microtik si ma rog, chestii neinteresante pentru topic.

In fine, am facut cateva calcule folosind creionul mecanic si caietul A3 de matematica si pe cand am ajuns la concluzia ca la 6000 de ture/minut avem 25 de ture pe secunda efectuate de catre ax-ul delcoului, am ajuns la concluzia ca oricat de bun si performant ar fi dispozitivul de calcul al avansului o sa avem doar o functionare relativa, habar no sa aiba unitatea aia de control al aprinderii despre regimul de sarcina al motorului, pentru ca si daca motorul este decuplat de cutia de viteze deci se invarte in gol, sau motorul este cuplat si avem o treapta de viteza in care circulam, poate fi a 2-a, a3-a, a 4-a, marsarier, viteza intai, etc...Oricum o iau, motorul meu va functiona "aproximativ" in loc de "optim". Asta pentru ca mai am nevoie de o informatie: regimul de sarcina al motorului.

Deci in alta ordine de idei, cred ca totusi avansul ar trebui sa depinda si de lucrul mecanic pe care motorul il efectueaza in intervalul de timp pentru care sistemul meu logic ii calculeaza momentele aprinderii.

La relanti de exemplu se duce in 5000 de ture atingand usor acceleratia, in treapta 1 cursa pedalei de acceleratie este mai mare si in a 4-a nu atinge 5000 de ture nici mort, oricat as calca pedala. Probabil daca tai podul pedalier sau cum se numeste portiunea de tabla de sub pedale, dar ma indoiesc de faptul ca atunci ar fi capabil sa se duca in 5000 de ture.

Poate unora li se va parea o tampenie, dar eu acum am inteles de ce masina mea a prins 120km/h in treapta a 3-a. Pentru ca eu am motorul 102-13 pe ea si atunci aveam o cutie de viteze de pe o sportiva.

Adica motorul de 1397cmc, dar ala din mijloc, stiu ca am citit un tabel, nu bag mana in foc, dar era postat de catre liviudiaconul sau argon, in care erau 3 motoare de "1400cmc" iar 102-13 era motorul mediu, era unu mai turabil dar cuplu mai mic, unu cu cuplu mai mare dar turatii mai mici si 102-13, care din ce am inteles eu pe atunci era mediu. Pe intelesul celor cu 1289cmc si 40 de cai putere eu aveam aia 62 de cai putere teoretici, incepand undeva de la 3000 de ture, adica puteam tura motorul pentru ca inca aveam un cuplu destul de mare care ma ajuta sa accelerez. Deznodamantul insa a fost frustrant.

Bun, nu despre asta este topicul asa ca o sa incerc sa nu mai scriu romane acum.

Deci la dacie, fara a schimba radical si alimentarea cu combustibil, in cel mai bun caz am sa pot sa realizez o harta de avans, in 2 axe. Acuma ma gandesc la fosta masina cu care ma plimbam, espero, 1,8l, 95 cai putere, motor SOHC care se tura cam la fel, indiferent de apasarea pedalei de acceleratie. Si cum eu sunt un perfectinist, banii ma scot afara din casa (sa-i caut probabil) mai adaug un punct de imbunatatire a batranului motor de renault 12, adica injectia, preferabil multipunct, dar cred ca pentru inceput este ok si cu injectie monopunct.

Nu am chef de discutii aiurea pe topic, daca aveti materiale despre injectie, preferabil injectia existenta pe autoturismele renault cu motor de dacie, va rog nu va sfiiti sa le postati aici.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 4 Nov 2008, 11:53
Post #32


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Vezi ca injectie monopunct s-au pus si pe nove, si pe papuci si sunt destul de ok (motoarele de 1600 cmc, cred). Proprietarii lor sunt destul de multumiti de ele, spun ca au si forta, si consum ok. Nu cred ca are rost sa inventezi apa calda cu monopunctul - no offence.

Mecanismele de avans de care ziceai iti asigura optimizarea momentului scanteii in functie de sarcinile partiale si turatia motorului. Indirect iti asigura o explozie mai puternica in cilindri pentru ca o declanseaza la momentul 'optim' (presupunand ca si amestecul e la proportiile care trebuie). Printr-un avans programabil tu selectezi unde este acel 'optim' si ai siguranta ca se pastreaza la fel de fiecare data.

Ceea ce ai simtit tu, ca motorul nu mai creste turatia in sarcina, este momentul in care frecarile si pierderile ajung la echilibru cu forta dezvoltata de motor (ca sa ma exprim pe scurt si relativ corect). Daca vrei sa depasesti acest punct de echilibru trebuie sa obligi, de exemplu, motorul sa scoata mai multa putere - plecand de la eliminarea 'franelor' de pe traseul de admisie, optimizarea timpilor cat supapele stau deschise (adica alta axa cu came), supape mai mari sa intre mai mult amestec.... pana la admisie fortata (compresor sau turbina), limita fiind bugetul si cat rezista materialele pieselor implicate. Este destula documentatie pe forum pentru asta...

No, intre timp eu mi-am procurat aprinderea si bobina de Ford, am dat comanda pentru modulul electronic de gestionare a avansului si incerc sa negociez manufacturarea rotii dintate cu meseriasii.

This post has been edited by emircea: 4 Nov 2008, 11:59


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Nov 2008, 13:38
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mr: acel dispozitiv calculeaza avansul functie de parametrii de intrare (turatie si eventual sarcina (depresiune in galerie). Mai mult ce ai vrea?
Sau, solutie simplex, numai avans=f(rpm) lasind avansul vacuumatic la locul sau, analogic sau, solutia de compromis, vacuum in doua trepte (da sau ba).
Ma rog, informatii is multe.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 4 Nov 2008, 18:07
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




emircea, la un injector de ala de nova/berlina/renault twingo ma gandesc si eu. Crede-ma ca as cumpara toata aprinderea si injectia daca as gasi pe undeva la un pret decent.

L-am rugat pe un prieten care tot face germania cand trece pe la srot sa ia si chestiile astea de pe un twingo, eventual si galeria daca are loc unde sa le puna.

diaconuliviu, tocmai ca daca reusesc sa masor si depresiunea in galerie ajung la o situatie reala. Ma gandesc la un dispozitiv artizanal pentru a realiza chestia asta dar e a naibii de greu de facut fiabil.

Idei sunt, vinul l-am facut, iarna este lunga, deci timp de studiu am biggrin.gif

Intre timp am incropit un soi de calculator de bord tongue.gif una bucata de p3/500mhz de dimensiuni reduse, o tastatura si mouse iar acuma ma chinuiesc cu un display lcd de la un laptop tosiba vechi, de la un 386, pare vga asa ca tra sa mearga.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Nov 2008, 09:14
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Renix-ul cum crezi ca are senzorul de depresiune?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 5 Nov 2008, 15:03
Post #36


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Pentru masurat depresiunea am gasit ASTA pe e-bay. Da si tu un ochi... e mecanic.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Nov 2008, 15:17
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Injectia renix are un senzor static numit MAP, si ai la iesirea lui un semnal direct proportional cu depresiunea intre 0 si 5V


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 5 Nov 2008, 17:31
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




senzorul este MPX4250 si este facut de motorola.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 5 Nov 2008, 19:12
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Sper ca am ocazia sa vad exact cum are twingozaurul aprinderea si senzorii montati pt ca ii patineaza ingrozitor ambreajul biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Nov 2008, 07:50
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(mihai1677 @ 5 Nov 2008, 15:17)
Injectia renix are un senzor static numit MAP, si ai la iesirea lui un semnal direct proportional cu depresiunea intre 0 si 5V

Nu la ala ma refeream, la cel dinainte, cu capsula vacuumatica si miez magnetic. Adica, se poate si asa, replica mea de mai sus era adresata lui Mr, mai exact neincrederii lui in fiabilitate.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 7 Nov 2008, 21:17
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




diaconuliviu, eu prin fiabilitate inteleg perioada de timp in care aprinderea functioneaza fara defectiuni.

Nu e vorba de neincredere din partea mea, dar vreau sa vad inainte de a ma apuca sa elaborez o schema si sa ma apuc sa prelucrez metale sa vad si cum a fost solutionata de catre producatori intreaga aprindere.

Presupun ca industrial e facuta tot cu un soi de capsula de vacum care misca un potentiometru. Chestia e ca ei au facut o gramada de teste si experimente si au ajuns la un cod sursa pt microcontroller optim, cam pe acolo vreau sa ajung si eu, desi nu stiu daca merita o dacie atata bataie de cap. Cu cat o conduc mai mult, cu atat incep sa ma gandesc mai mult la cat ar fi ratele la o masina noua biggrin.gif.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 09:08
Forum Renault