Harti avans vacuumatic
![]() ![]() ![]() |
Harti avans vacuumatic
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
emircea |
![]()
Post
#32
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Vezi ca injectie monopunct s-au pus si pe nove, si pe papuci si sunt destul de ok (motoarele de 1600 cmc, cred). Proprietarii lor sunt destul de multumiti de ele, spun ca au si forta, si consum ok. Nu cred ca are rost sa inventezi apa calda cu monopunctul - no offence.
Mecanismele de avans de care ziceai iti asigura optimizarea momentului scanteii in functie de sarcinile partiale si turatia motorului. Indirect iti asigura o explozie mai puternica in cilindri pentru ca o declanseaza la momentul 'optim' (presupunand ca si amestecul e la proportiile care trebuie). Printr-un avans programabil tu selectezi unde este acel 'optim' si ai siguranta ca se pastreaza la fel de fiecare data. Ceea ce ai simtit tu, ca motorul nu mai creste turatia in sarcina, este momentul in care frecarile si pierderile ajung la echilibru cu forta dezvoltata de motor (ca sa ma exprim pe scurt si relativ corect). Daca vrei sa depasesti acest punct de echilibru trebuie sa obligi, de exemplu, motorul sa scoata mai multa putere - plecand de la eliminarea 'franelor' de pe traseul de admisie, optimizarea timpilor cat supapele stau deschise (adica alta axa cu came), supape mai mari sa intre mai mult amestec.... pana la admisie fortata (compresor sau turbina), limita fiind bugetul si cat rezista materialele pieselor implicate. Este destula documentatie pe forum pentru asta... No, intre timp eu mi-am procurat aprinderea si bobina de Ford, am dat comanda pentru modulul electronic de gestionare a avansului si incerc sa negociez manufacturarea rotii dintate cu meseriasii. This post has been edited by emircea: 4 Nov 2008, 11:59 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mr: acel dispozitiv calculeaza avansul functie de parametrii de intrare (turatie si eventual sarcina (depresiune in galerie). Mai mult ce ai vrea?
Sau, solutie simplex, numai avans=f(rpm) lasind avansul vacuumatic la locul sau, analogic sau, solutia de compromis, vacuum in doua trepte (da sau ba). Ma rog, informatii is multe. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
emircea, la un injector de ala de nova/berlina/renault twingo ma gandesc si eu. Crede-ma ca as cumpara toata aprinderea si injectia daca as gasi pe undeva la un pret decent.
L-am rugat pe un prieten care tot face germania cand trece pe la srot sa ia si chestiile astea de pe un twingo, eventual si galeria daca are loc unde sa le puna. diaconuliviu, tocmai ca daca reusesc sa masor si depresiunea in galerie ajung la o situatie reala. Ma gandesc la un dispozitiv artizanal pentru a realiza chestia asta dar e a naibii de greu de facut fiabil. Idei sunt, vinul l-am facut, iarna este lunga, deci timp de studiu am ![]() Intre timp am incropit un soi de calculator de bord ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Renix-ul cum crezi ca are senzorul de depresiune?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
emircea |
![]()
Post
#36
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pentru masurat depresiunea am gasit ASTA pe e-bay. Da si tu un ochi... e mecanic.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Injectia renix are un senzor static numit MAP, si ai la iesirea lui un semnal direct proportional cu depresiunea intre 0 si 5V
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
pcostica |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
senzorul este MPX4250 si este facut de motorola.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Sper ca am ocazia sa vad exact cum are twingozaurul aprinderea si senzorii montati pt ca ii patineaza ingrozitor ambreajul
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 5 Nov 2008, 15:17) Injectia renix are un senzor static numit MAP, si ai la iesirea lui un semnal direct proportional cu depresiunea intre 0 si 5V Nu la ala ma refeream, la cel dinainte, cu capsula vacuumatica si miez magnetic. Adica, se poate si asa, replica mea de mai sus era adresata lui Mr, mai exact neincrederii lui in fiabilitate. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
diaconuliviu, eu prin fiabilitate inteleg perioada de timp in care aprinderea functioneaza fara defectiuni.
Nu e vorba de neincredere din partea mea, dar vreau sa vad inainte de a ma apuca sa elaborez o schema si sa ma apuc sa prelucrez metale sa vad si cum a fost solutionata de catre producatori intreaga aprindere. Presupun ca industrial e facuta tot cu un soi de capsula de vacum care misca un potentiometru. Chestia e ca ei au facut o gramada de teste si experimente si au ajuns la un cod sursa pt microcontroller optim, cam pe acolo vreau sa ajung si eu, desi nu stiu daca merita o dacie atata bataie de cap. Cu cat o conduc mai mult, cu atat incep sa ma gandesc mai mult la cat ar fi ratele la o masina noua ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 09:08 |