DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> garnitura chiuloasa, se arde garnituta de chiuloasa

Adrian-Laurentiu
post 3 Nov 2006, 07:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




Buna ziua! am si eu o mare problema si v-as ruga sa ma ajutati cu sfaturi si parerile dumneavoastra.
La masina mea ( o dacie berlina din 2001)se arde garnitura de chiuloasa cam la 3000 km. Am fost la tot felul de mesteri si la service autorizat si nu reusesc sa-i dea de cap. Marea problema este ca ieri s-a ars cea de-a treia garnitura in decurs de un an, si nu stiu ce sa mai fac. Daca o schimb si pe asta cu siguranta se va arde din nou. Simptomele pe care la are masina sunt: creste temperatura apei pana in zona rosie, nu mai da caldura, scoate un fum alb pe teava de esapament.
Speran ca voi primi cateva sfaturi va multumesc pentru amabilitate!


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Nov 2006, 07:31
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pompa de apa a fost verificata? Dar termostatul? Garniturile su fost schimbate la acelasi mecanic?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Nov 2006, 07:42
Post #3


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am auzit de un caz asemanator in care era de vina montarea inversa a termostatului. Respectivul a schimbat cateva seturi! wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian-Laurentiu
post 3 Nov 2006, 07:43
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




nu am verificat nici pompa nici termostatul dar garniturile au fost schimbate de aceeasi persaona'
Cu ceva timp in urma am schimbat garnitura de la pompa de apa si atat.
la mine nu cred ca se pune problema de montare inversa a termostatului pt ca nu l-am schimbat niciodata, este original, din fabrica

This post has been edited by Adrian-Laurentiu: 3 Nov 2006, 07:45


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Nov 2006, 07:49
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Dar se poate pune problema de termostat blocat pe inchis.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian-Laurentiu
post 3 Nov 2006, 07:53
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




aveti dreptate ,maine a sa-mi schimb din nou garnitura si o sa iau si un termostat nou.


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Nov 2006, 07:57
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu as schimba'o la altul, daca asta nu si-a dat seama ce e dupe 3 garnituri schimbate , nu e mecanic. La a doua garnitura schimbata in 3000 km, trebuia sa-i dea de gandit.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian-Laurentiu
post 3 Nov 2006, 09:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




Am discutat cu o cunostinta problema masinii mele si mi-a spus ca este posibil sa se fi crapat nu stiu ce inel de prin blocul motor.
Daca aveti mai multe cunostinte in domeniul motoarelor auto, credeti ca se poate sa fie aceasta cauza? In aceste conditii ce trebuie sa fac? sa scbimb blocul motor? sau numai inelel respectiv? Poate pun niste intrebari prostesti dar eu nu prea am treaba cu acest domeniu si din acest motiv pun aceste intrebari.


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 3 Nov 2006, 09:11
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu prea inteleg despre ce inel este vorba ....garnitura ce chiuloasa vine intre blocul motor si chiuloasa ce inele sunt acolo ??????? eu cred ca a fost montata defectuos....


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 3 Nov 2006, 10:40
Post #10


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Garnitura de chiulasa se arde daca nu se face racirea la motor cum trebuie. Racirea nu se face in cazurile in care:

- pompa de apa este defecta sau cureaua de la ventilator rupta (daca nu cumva ai racire cu ventilator electric si nu-l porneste senzorul);
- termostatul nu deschide, nelasand apa sa circule prin blocul motor;
- bloc motor cu canalele de racire infundate(putin probabil);
- nu este apa destula in circuitul de racire sau circuitul nu este aerisit (putin probabil, se auto-aeriseste).

Ce-ti ramane de facut:
1. Schimba mecanicul (nici nu se deranjeaza sa-ti rezolve problema daca ti se intampla a treia oara)
2. Gaseste un mecanic ce sa-ti verifice cele de mai sus
3. Inainte de a monta noua chiulasa, du-o la rectificat (sau vorbeste cu mecanicul s-o duca el). A se evita rectificarea la strung, ci la masina plana cu piatra de polizor. Daca tot desfaci chiulasa, pune-l pe mecanic sa-ti verifice si cat de bine inchid supapele, si daca e cazul, sa rezolve si problema asta.
4. Toate astea remediate, sa ai grija sa pui antigel in circuitul de racire, ca deja a dat inghetul...

Sa nu uiti sa ne scrii cum ai rezolvat-o...

This post has been edited by emircea: 3 Nov 2006, 10:42


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Nov 2006, 10:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Aluminiul nu prea se rectifica cu piatra abraziva (incarca piatra rapid); de regula se frezeaza la viteza mare si avans mic. La strung? n-am auzit.

Acele inele daca sint din Cu si s-a tasat unul din ele, camasa respectiva e coborita, caz in care e posibila arderea succesiva a garniturilor (evident, daca nu se remediaza problema).





--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 3 Nov 2006, 12:09
Post #12


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Zici de inelele de etansare ale camasilor? Asta n-am luat-o in calcul...


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 3 Nov 2006, 13:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Mai poate fi de la strangerea chiulasei.
Pe mine mecanicul m-a chemat la vreo 600km dupa inlocuirea garniturii ca sa mai stranga odata chiulasa. In cartea de service la d1310 scrie ca se verifica strangerea chiulasei cu cheia dinamometrica la fiecare 10k km. Mergi mai sportiv sau normal?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian-Laurentiu
post 3 Nov 2006, 14:03
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




Asa mi sa intamplat si mie - dupa 500 km de la schimbarea garniturii mergeam sa mai stranga odata chiulasa.
Cat de condusul mai sportiv sau normal nu stiu ce sa zic, depinde de situatie cand sunt grabit o cam turez dar in mod normal schimb treapta de viteza pe la 2800 - 3000 rpm.


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Nov 2006, 14:06
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(fnp @ 3 Nov 2006, 13:46)
In cartea de service la d1310 scrie ca se verifica strangerea chiulasei cu cheia dinamometrica la fiecare 10k km.
*




In care carte? eu stiu ca se verifica la 500 km si atat, dar la fel de bine nu o mai verifici deloc si nu are nici pe dracu..cica e recomandat..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 3 Nov 2006, 20:16
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




Chiulasa se rectifica pe freza.Unde se arde garnitura?Mai multe detalii .Chiulasa se stringe la 500 km la un cuplu de 6,5 daN/cm patrat, cu o cheie dinamometrica,si nu cu muschi cu autoreglare.De aceea se curbeaza chiulasele, pentru ca se string dupa ureche,sau dupa cum a mincat mecanicul.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moxu
post 3 Nov 2006, 21:52
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 1 November 06




chiulasa se strange la 500 km dupa ce ai schimbat setul motor sau schimbat garnitura de chiulasa bineinteles dupa ce sa rectificat la freza si bineinteles cu cheia dinamometrica


--------------------
dacia nova t 1998 - b-99-pyc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian-Laurentiu
post 4 Nov 2006, 19:14
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 November 06




In sfarsit am reusit!!!!!!!!!! Azi am fost si mi-am reparat masina. De vina era termostatul care s-a blocat pe inchis. De aici toate celelalte: garnitura de chiluasa arsa la pistonul 4, apa in baia de ulei. Noroc ca nu am mai circulat cu ea ca aveam sanse sa curbez si chiulasa si apoi sa vezi distractie si bani chetuiti in plus.
toata afacerea m-a costat in jur de 200 ron si anume:
-15 ron garnitura
-12 ron termostat
-67,5 ron ulei de motor
-7,5 ron filtru de ulei
-16,5 ron antigel
-5 ron apa distilata
-9 ron spray pt contacte
-70 ron manopera
Oricum, va multumesc pentru sfaturi si cand mai am probleme o sa mai apelez!


--------------------
Dacia 1410 Li an 2001, versiune - berlina - VS - 02 - SIH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 5 Nov 2006, 00:05
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




Si zici ca un MECANIC a schimbat celelate garnituri? Mecanic de locomotiva poate ... tongue.gif
Dar tu ceasul ala din bord care iti indica temperatura ... il urmaresti vreodata? Nu tzi-a dat de gandit faptul ca motorul tau atinge temperaturi mari in timpul functionarii?



<<Chiulasa se stringe la 500 km la un cuplu de 6,5 daN/cm patrat>>


huh.gif Cuplul este produsul dintre forta (N) si bratul fortei (m). Daca forta se aplica sub un unghi alpha (a) atunci Cuplul va deveni N * m * sin a. Deci unitatea de masura a Cuplului este Nm.

Ce ai scris matale acolo e exprsia presiunii care se masoara in pascali, atmosfere, barri ....

1 Pa = 1N/m2 (un pascal este un newton per metru patrat).


Nu vreau sa mi-o luati in nume de rau. Corectia este pentru a intelege cei de aici care nu au notiuni de fizica.

This post has been edited by TheSaiLor: 5 Nov 2006, 00:32


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin-g3
post 6 Nov 2006, 13:54
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 26 August 04
From: BaileGovora ; BUCURESTI




La tata la masina era o camasa mai scurt cu aproape 1mm. Din cauza asta la 3 luni dupa ce a cumparat masina i s-a ars garnitura. Rezolvare - o alta camasa SH de la mecanic smile.gif .


--------------------
AsconaC/AstraF BERLINA 85/96
"Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct74cdi
post 28 Oct 2008, 19:59
Post #21


membru fara frane...


Group: Members
Posts: 246
Joined: 24 September 08
From: Constanta




prima strangere la 50 Nm (500 km) a doua strangere la fel sau 52,53 Nm daca ai mers sportiv...


--------------------
Seat Leon 1P 2009 - CT 74 DIA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:04
Forum Renault