Bujii Dacia Pick-Up Diesel, de care
![]() ![]() ![]() |
Bujii Dacia Pick-Up Diesel, de care
poe |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|||
mar10may |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(poe @ 22 Oct 2008, 11:19) Imi cer scuze daca s-a mai discutat, eu nu am gasit pe nicaieri. Problema mea este ca schimb aceste bujii odata pe an, mi se pare cam repede, masina are de-abia 38000 km, daca aveti vreo sugestie de ce se ard asa repede sau sa-ncerc alta marca de bujii? Am folosit doar bujii de origine care sunt Beru, am incercat odata pe o Solenza diesel bujii Sinterom si s-au ars imediat dupa vreo 3 luni. As incerca sa iau Bosch credeti ca merita, diferenta de bani nu e mare, am gasit Beru cu 41 ron/buc si Bosch cu 45 ron/buc. Cineva imi zicea ca s-ar putea sa am probleme cu releul de aceea se ard repede, o singura data am patit de mi-a ramas becul de la bujii aprins dupa ce motorul a pornit, am oprit imediat motorul si am repornit si nu a mai facut de atunci. Daca este de la releu unde se afla el si ce pot sa fac? Se curat se schimba? si eu am avut la munca pana acum vreo 2 papucuri diesel si la fel am schimbat bujiile,odata pe an,destul de des cred si eu.am vazut ca in cartea tehnica scrie ca ele se schimba la 100 000 de km,dar nu prea ai norocul sa te tina atat.aceste bujii se schimba de obicei odata cu venirea iernii,cand nu prea mai au putere sa incalzeasca.ele am impresia ca au numai acest rost,de preincalzire,nu afecteaza activitatea motorului ca in cazul celor pe benzina.cei de la dacia service spuneau ca nu sunt f bune,dupa perioada de garantie mi au spus sa iau bosch |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
poe |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
Pana la urma cred ca voi incerca si Bosch, de Sinterom si Beru m-am convins, oricum mai astept pareri. Este adevarat, la motoarele diesel bujiile au doar scopul de a preincalzi camera de ardere pt a ajuta pornirea si atat, ele practic functioneaza cateva secunde la fiecare punere de contact. O masura foarte buna de protejare a bujiilor incandescente au luat-o alt producatori, in sensul ca releul le da comanda numai la anumite temperaturi sa functioneze, astfel in momentul cand e cald afara sau motorul cald ele nu se mai "incing". Ma gandeam la un moment dat, vara si cand am porniri dese sa montez undeva un buton sa le decuplez sa nu se mai aprinda aiurea.
|
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
Unele motoare diesel nu pornesc nici calde la 90 de grade fara bujii ... vezi Mercedes
![]() |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Motorul de papuc, 1,9 diesel este renault. Bateriile de masina tot vreo 12 - 13v dau asa ca puii mei, inainte de a da vina pe masina mai bine verifica instalatia electrica, starea bateriei si daca te incalzeste cu ceva, baga bujii de 1 milion bucata. Releu o fi avand, presupun ca bujiile astea care de fapt incalzesc repede, cer un curent destul de mare iar un simplu comutator nu cred ca e capabil sa suporte 10 - 20A sa treaca prin el, nici cablajul daciei nu prea este. Dar asta se traduce prin pierderi de putere pe cablaraie si incalzirea acesteia, deci tu ai sa ai sa zicem o tensiune de 10v la bujie, pentru un curent de 10A sa presupunem. aia inseamna 100w, restul pana pe la 13V, cat da bateria si implicit, curentul ala de 10a se pierd pe sarme, deci vreo 30w, pierdere care, practic se transforma in energie termica, disipata de cablaj.
Din experienta pe care o am cu bujii bosch, sinterom, champion, falke si ceva equisitem sau asa ceva, frantuzesti, sinteroamele raman preferatele mele. Atata doar ca distanta intre electrozi este total aiurea, 2 bujii din acelasi set de 4 nu au distantele egale intre ele. La diesel insa recunosc faptul ca nu am probat, nu stiu cat de bune/proaste sunt, nu am avut decat benzinare: espero, dacia, asa ca nu ma pot pronunta. De aia am zis cauta alte bujii mai "renumite" si testeaza si verifica instalatia electrica, la sange. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
poe |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
Am cumparat pana la urma Bujii Bosch, urmeaza sa le montez, mi-e sila numai cand ma gandesc ca trebuie sa demontez carcasa filtrului de aer, ca din cauza ei nu pot scoate bujia de la nr.4. Mai pot avea si surpiza cum am auzit la altii sa se rupa bujia in chiuloasa, la cele sinterom am auzit. Nu cred sa aiba ceva instalatia electrica, masina are doar 40000 km si nu s-a umblat pe nicaieri.
|
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|
poe |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
Le-am montat de atunci dar nu am mai postat, totul a decurs perfect, deocamdata merge perfect.
|
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 21:38 |