pompe, dacia 13xx
![]() ![]() ![]() |
pompe, dacia 13xx
albert_md2004 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 29 August 05 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
opel corsa 1,4-1995
vw 1302-1971
1995/1972
- is-xx-xxx just_doktor
|
|||
sobolan |
![]()
Post
#2
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai nene....pompa de ulei cu debit marit se foloseste si este aceeasi la 1,4 cu 1,6....
pompa de apa are acelasi debit la ambele si este identica.....poti sa-i pui fulie mica ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#3
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
exact sobolan, si daca vrei tuuuu, poti sa ii scoti elicea (usurezi fulia cu mult) si ii bagi electro-ventilator
![]() pompa de damas pe unde gasesc si eu pentru gasolina ? ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Eu personal la carburatie nu-i vad rostul pompei electrice , am montat si eu fulie mica la pompa de apa cu renuntarea elicei si montat electroventilator (GMV) dar pentru protejarea termocuplei se monteaza releu .
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
albert_md2004 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 29 August 05 From: Iasi ![]() |
topicul meu nu e cafenea...eu am intrebat strict:pot monta alta pompa de apa si/sau de ulei ca sa am debit marit..nu presiune marita..
nu ma luati cu pompa de dacie de 1,4-1,6..alta pompa inseamna de la alta masina. daca nu se poate monta atunci topic closed.. |
--------------------
opel corsa 1,4-1995
vw 1302-1971
1995/1972
- is-xx-xxx just_doktor
|
|
payty |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
cum ziceam si pe YM: pt ulei, pompa de GTT sau alpine turbo. la mine la relanti am minim 4 bari, iar cum o ciupesc un pic si trece de 1500, ajunge la 6 bari. asta cu motor cald, la rece am 6 bari tot timpul. se potriveste surub cu surub in locul celei de dacie. recomand sa invarti un pic motorul dupa ce ai pus-o pe bloc(evident inainte de a monta motorul pe masina). la mine, fiind de 1.6, lovea o biela in corpul pompei (langa unul din suruburile de prindere) si a trebuit pilita un pic.
nu cred ca poti adapta altceva decat de renault pe blocul de dacie, inclusiv in cazul ceiei de apa. pompa de apa cu debit mai mare gasesti la mecaparts. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
anndi |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Pompa de ulei de reno de 1,4/GTT si pompa de apa electrica de R19 16 V.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
Muttley |
![]()
Post
#8
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eu nu prea recomand pompele de ulei de GTT sau Alpine turbo.
Se invart greu, opun rezistenta mare la actionare. De chestia asta m-am convins cand am facut motorul si am invartit la mana o pompa normala cu roti dintate si una de GTT in benzina. Se simte! Dovada sta si faptul ca majoritatea pompelor second care se gasesc (greu) au/au avut canelurile din capatul axului distruse. La un motor cu un circuit de ungere normal (fara turbina si fara radiator de ulei) nu cred ca e necesara o asemenea pompa. E riscul prea mare (de exemplu - o pornire pe ger cand, involuntar, motorul se tureaza tare). Pentru motorul meu voi comanda o pompa de ulei cu roti dintate si debit marit de la Mecaparts. Are dintii mai inalti decat pompa cu debit marit de Dacie. This post has been edited by Muttley: 3 Nov 2008, 09:23 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#9
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Eu as adauga urmatorul comentariu:
Pentru o rezistenta hidrodinamica data (pe romaneste: pentru un circuit dat, fie el de ungere sau de racire) nu se poate varia debitul independent de presiune (sau presiunea independent de debit). Pentru a pompa un debit mai mare de apa/ulei prin circuit, pompa trebuie sa genereze o presiune mai mare (si desigur sa poata acoperi debitul). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() Edit: os, chestia-i ca ma preocupa problema dependentei presiune - debit de ceva timp. In teoria ta cu circuitul dat... Ai considerat circuitul ca fiind etans? Ma refer aici la ungere. Pentru ca nu e. This post has been edited by Muttley: 3 Nov 2008, 14:45 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#11
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Muttley,
despre etans- sau nu: depinde cine "se uita". In exemplul tau, pentru pompa de ulei circuitul e etans: cit iese, tot atit intra (in termeni de debit). Pompa nu face "decit" sa mareasca presiunea pina la un nivel care sa poata invinge rezistenta hidraulica a traseului (la debitul respectiv). Ce se intimpla pe traseu e alta poveste - presiunea si debitul scad de la (p0, q0) la iesirea din pompa pina la in total (0, q0) in tanc (aici: baia de ulei). Exista formule pentru a calcula (mai mult sau mai putin aproximativ) variatia presiunii pe traseu; dar (in afara de faptul ca n-am acum formulele in cap) iese un calcul complex, dependent in parte de marimi necunoscute (de exemplu: geometria si rugozitatea canalizatiilor; viscozitatea uleiului - de care? la ce temperatura?) care me face sa cred ca o aproximatie e calea rezonabila. Aceasta aproximare ar putea arata asa: presupunind ca totul se modifica liniar si ca la p1 pompa debiteaza q1, cit trebuie sa fie q2 ca pompa sa (trebuiasca sa) debiteze p2? Sigur, toti ceilalti parametri se considera neschimbati. Pentru asta cred ca s-ar vre-o formula. Nu uita insa ca nu m-am ocupat niciodata direct de subiectul asta, asa ca s-ar putea ca aproximatia folosita de mine sa fie extrem de brutala. ------- Adaugare: pompa de ungere (cu roti dintate) e o pompa volumica. Aceasta pompa impune (la o turatie data) debitul, presiunea rezulta din acest debit si din circuit (sigur si din viscozitatea uleiului). In principiu daca debitul e prea mare (sau circuitul prea etans, sau uleiul prea viscos) ceva pocneste - caci presiunea si eforturile mecanice cresc la valori foarte mari. La pompa de racire (pompa centrifuga) situatia e inversa: aceasta pompa impune o anumita presiune, care prin caracteristicile circuitului (si din caracteristica mult mai moale a pompei) da debitul. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
payty |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
muttley, pompa de ulei de Alpine, intr-adevar se invarte un pic mai greu. dar nu trebuie sa uiti ca mai toate piesele ce se gasesc in romania pt alpine sunt deja obosite rau de tot, schimbate la mana a n-spea si asa mai departe. eu mi-am luat din franta o pompa de ulei si avea canelurile impecabile, desi era sh.
cred ca daca ia o pompa oarecare de alpine, nu conteaza starea ei, si ii schimba cele 2 piese care se misca din ea cu unele noi de la mecaparts, nu vor fi probleme cine stie cat timp. iar despre pompele cu roti dintate, aia pe care o aveam pe motor din fabrica avea canelurile complet distruse, chiar daca se invartea mai usor. This post has been edited by payty: 3 Nov 2008, 18:41 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
kta |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de pompa de apa electrica: am cautat si eu pe net despre ele, si am gasit cateva, dar par a fi facute special pentru un anumit model de masina. Chiar se monteaza in locul pompei originale (in acelasi lacas). Intrebarea mea este daca exista pompe "universale", in genul celor de benzina, adica sa fie montata pe traseul de racire si gata, fara a le monta in locul celei vechi -- in locul celei vechi sa se puna un capac. Cele pe care le-am vazut eu aratau exact ca cele originale, numai ca in loc ca turbina sa fie invartita de curea, era invartita de un motor electric.
This post has been edited by kta: 4 Nov 2008, 10:12 |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#14
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
pompa de racire de r19 16v e auxiliara...se porneste timp de 8 min dupa ce s-a oprit motorul(cam la aceeasi temperatura cu pornirea GMV)
si se intercaleaza intre cele 2 furtune groase de la radiator |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
albert_md2004 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 29 August 05 From: Iasi ![]() |
cica arfi existat si pe anumite modele de vw pompe auxiliare de apa,dar inca nu am reusit sa aflu pe care.daca stiti voi..
pompa auxiliara de ulei ar exista? |
--------------------
opel corsa 1,4-1995
vw 1302-1971
1995/1972
- is-xx-xxx just_doktor
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Da , dar daca se blocheaza acea pompa auxiliara sunt probleme mari cu racirea pentru ca obtureaza traseul de racire ,fapt intimplat la un volvo 440 care crestea temperatura nebuneste iar solutia a fost simpla inlocuirea ei cu o bucata de teava si nu au mai fost probleme.
5 Nov 2008, 21:48: Acea pompa auxiliara avea rolul sa circule apa in motor dupa oprirea motorului pentru a evita o supra incalzire a lui dupa ce a fost oprit . This post has been edited by ciprianeduard: 5 Nov 2008, 21:48 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 19:57 |