DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> zgomot piatra cubica..., caseta directie...???

Mihai San
post 9 Jun 2008, 18:11
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




De la un timp am observat ca pe drum cu piatra cubica apare un zgomot deranjant ca si cum ar fii bucsile de la bara stabilizatoare dar acestea le am schimbat curand am verificat jocuri si tot si totul e ok dar se aude zgomotul asta suparator care se transmite in volan pe drum cu piatra cubica...De la ce oare sa fie de la caseta de directie? Daca da trebuie schimbata?


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 9 Jun 2008, 20:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Desfaci dopul acela filetat de sub caseta de directie cu un imbus de 10,scoti arcul si impingatorul,introduci cateva degete de vaselina in caseta.Intinzi arcul acela putin,introduci impingatorul si arcul la loc si infiletezi dopul tot atatea ture cate l-ai desfiletat.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlueHack
post 9 Jun 2008, 22:03
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 4 June 08




Mi-a dat mai demult unul idea că mașina se încearcă cel mai bine pe străzi cu piatră de râu. Zis și făcut. Identific o stradă de-asta în cartier lungă de vreo 250 m și mă dau de vreo 20 de ori pe ea cap coadă cu vreo 30 la oră. Așa că am făcut vreo 10 km.

Nu zic că nu urla cu nimic mașina săraca, dar acum după ce am ajuns un om normal și am învățat că nu așa se exploateaza o mașină, mă mir că chiar nu a picat nimic. Bucși, amortizoare, capete de bară, etc.


--------------------
Kia Ceed 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 12 Jun 2008, 17:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Mi a zis cu mecanic d la Dacia care a mers la o proba la drum cu masina ca trebuie schimbata caseta. blush.gif


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 12 Jun 2008, 18:21
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




Ce fel de caseta ai. Cu servo sau fara servo? Daca ai cu servo si nu ai pierderi majore de lichid poti sa mai tragi ceva timp de ea.


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 12 Jun 2008, 19:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Am caseta fara servo si nu stiu ce sa fac nu prea as vrea sa o schimb ce cauze ar avea dak nu o schimb?


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 12 Jun 2008, 20:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Daca te-ai dus la o reprezentanta Dacia este normal ca ti-a zis sa schimbi caseta.Astia asa fac tot timpul,daca-i pui sa verifice ceva,habar nu au.La ei totul se schimba.Chiar daca ai decat ceva banal la masina,trebuie sa schimbi totul ca sa te jupoaie de bani.Se practica si in alte reprezentante,nu doar la Dacia.
Incearca sa mergi la alt service,sa-ti verifice jocul casetei si sa faci ce ti-am zis mai sus.Eventual,daca are putin joc si pe dreapta,schimbi si bucsa de teflon(palier antizgomot)
Sfatul unui prieten care lucreaza la reprezentanta Dacia Constanta:daca nu repari masina pe CASCO sau RCA,sa nu te apropii de reprezentanta.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 13 Jun 2008, 08:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




QUOTE(cristio_79 @ 9 Jun 2008, 20:18)
Desfaci dopul acela filetat de sub caseta de directie cu un imbus de 10,scoti arcul si impingatorul,introduci cateva degete de vaselina in caseta.Intinzi arcul acela putin,introduci impingatorul si arcul la loc si infiletezi dopul tot atatea ture cate l-ai desfiletat.
*


Poti sa pui o poza cu acel dop? M-as baga si eu sa pun ceva vaselina acolo ca imi cam suna si mie casetuta! biggrin.gif Si apropo, conteaza cate ture strangi dopul ala?


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 09:40
Post #9


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Si eu sunt interesat de partea asta. Ce fel de vaselina se baga acolo?, Detaliaza un pic despre bucsa aia de teflon.
Eu am o troncaneala pe dreapta ... nu am verificat inca pivotul, dar din toata puntea fata pana acu am schimbat doar bascula si pivotul dreapta...deci nu prea as crede ca el sa fie dus. (in afara de bucsile care la mine intra la consumabile).
M-ar interesa unde e acea bucsa de teflon.
Oricum cu prima ocazie vreau sa verific pivotul si capul de bara.

In atasament in prima pagina se gasesc informatiile despre acel surub si modul de reglare.
In a doua pagina este ceea ce am gasit despre palierul antizgomot. Aia e bucsa de teflon????

In paginile astea se gasesc si informatii despre vaselina...dar as vrea sa stiu pe romaneste ce fel de vaselina trebe....sau musai ma duc sa cumpar vaselina UM185 Li2M (ce o insemna asta)...

Attached File(s)
Attached File  directie.pdf ( 654.08k ) Number of downloads: 283


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 13 Jun 2008, 10:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




@mark:vezi atasamentul de mai jos.Conteaza cate ture strangi,deoarece daca strangi prea mult,volanul nu va mai reveni singur,uzura impingatorului,cremalierei si a altor piese din caseta va fi mai mare,efort mai mare la manevrare.

@YR-ZBG:eu am cumparat vaselina Valvoline Multi Purpose Grease NLGI-2.Am cerut la un magazin de piese o vaselina care sa se preteze pentru caseta de directie.Este un tub cam de 25 cm lungime si 5cm diametru,iar vaselina are culoarea rosie.
Atasamentele puse de tine sunt foarte bune.Bucsa de teflon se mai numeste si palier antizgomot(sau invers).
Vedeti mai jos cum am procedat eu,postul #16:
http://www.daciaclub.ro/Amortizoare-fata-s...za-t113809.html

L.E.-un amanunt important:sa nu va puna necuratul sa trageti stanga/dreapta de volan atata timp cat arcul si impingatorul sunt demontate din caseta.Inainte sa va apucati de treaba,rotile trebuie sa fie drepte,nu virate.

This post has been edited by cristio_79: 13 Jun 2008, 14:43


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 13 Jun 2008, 17:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




Chestia asta e valabila si pentru casetele cu servo?
Multumesc


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 13 Jun 2008, 20:37
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Eu unul nu ma bag sa fac aceasta operatiune de strangere a casetei si de eliminare a jocului si as merge la un service Dacia dar oare stiu baietii de acolo sa faca asa ceva?


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 13 Jun 2008, 20:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Ce stiu sigur este faptul ca impingatorul,arcul si dopul filetat sunt identice cu cele de la casetele fara servo,iar jocul se regleaza la fel,cu ajutorul unui imbus de 10.
Nu stiu sigur daca la casetele cu servo exista acea bucsa de teflon,deoarece nu am avut ocazia sa desfac o caseta de acest gen.
Vezi ca exista un tutorial http://www.daciaclub.ro/Solenza-caseta-de-...ta-t115288.html


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 13 Jun 2008, 21:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




QUOTE(Mihai San @ 13 Jun 2008, 20:37)
Eu unul nu ma bag sa fac aceasta operatiune de strangere a casetei si de eliminare a jocului si as merge la un service Dacia dar oare stiu baietii de acolo sa faca asa ceva?
*




--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 13 Jun 2008, 23:04
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




In mod normal ar trebui sa stie,ca doar lucreaza intr-un service.Dar cum am mai spus,cei din reprezentante,in special,nu prea au chef de treburi de genul acesta.Ei vor sa schimbi caseta cu totul ca sa-ti ia o gramada de bani.Daca ar face ce am discutat mai sus,ar termina in maxim o ora si manopera ar fi destul de ieftina.
Incearca in alt service,nu neaparat la o reprezentanta.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 14 Jun 2008, 12:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Da, mi-am cam format o idee de cam ce ar trebui facut, dar mai am o intrebare: dat fiind faptul ca, caseta n-am vazut-o niciodata ci doar din poze, va intreb daca trebuie dat jos scutul si daca trebuie canal!?


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 Jun 2008, 12:49
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Scutul nu trebuie dat jos,dar trebuie rampa sau elevator(sau o groapa,ceva,ca sa poti sta in picioare).Pozitia este incomoda,daca ai si mainile mai mari,cam nu prea este loc sa lucrezi cu amandoua.Te poti baga sub masina ca sa vizualizezi pozitia si sa-ti faci o idee.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel8810
post 30 Oct 2008, 11:46
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 4 June 07




cristio spune-mi si mie unde se afla acea bucsa de teflon mai exact ...adica dai afara impingatorul, arcul si dopul filatant dar bucsa de teflon un de este...inauntru sau unde...si ce vreau sa te mai intreb..caseta mea a mai fost stransa odata dar vaselina nu s-a bagat nicodata in ea...cum pot sa-mi dau seama cat de uzata e cremaliera...si se gaseste asa ceva de cumparat...adica pot cumpara cremaliera fara sa schimb caseta toata...la mine se aude acel zgomot dar numai la trecere peste linii de tramvai sau piatra cubica...si nu se aude extraordinat de tare

This post has been edited by daniel8810: 30 Oct 2008, 11:48


--------------------
Dacia Solenza 2004 august - IS 88 DDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 30 Oct 2008, 13:51
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Bucsa aceea de teflon se afla in interiorul casetei,in partea dreapta a acesteia.Pentru a ajunge la ea,trebuie demontata bieleta de directie.Este nevoie de doua persoane pentru aceasta operatie.
Din cate stiu eu,nu se gasesc cremaliere separat.
O modalitate de a verifica cat de cat uzura cremalierei ar fi urmatoarea:asezi masina pe un loc drept,directia fiind la puctul mediu (rotile fata nevirate).Misti usor volanul stanga-dreapta si te uiti daca miscarea este transmisa rotilor.Cu cat amplitudinea miscarii este mai mare,cu atat jocul este mai mare,deci si uzura este pe masura.Cu cat amplitudinea miscarii este mai mica,uzura este mai mica.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 5 Nov 2008, 14:39
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Este relativ incomod de strans impingatorul fara rampa sau elevator. Totusi se poate. Eu am ridicat masina pe cric suficient de mult (am pus o capra cam pe directia cricului, dar in interior, chiar sub lonjeron pt. siguranta), am dat roata stanga jos, ca sa am mai mult spatiu si am intrat sub masina oarecum din lateral, cam de sub roata, cu capul sub caseta de directie - asta ca sa va dati seama cam care e pozitia. Locul cu pricina este cam in zona in care este si bucsa de la bara stabilizatoare - cea din mijloc, in stanga. Spatiul este mic si destul de greu accesibil. Tabla de la piulita este stemuita in unul din acele canale, dar nu foarte tare, daca fortezi cu cheia se indreapta singura, nu trebuie sa te chinui sa o indrepti ca merge si fara. Nu e neaparat sa desfaci burduful de la bieleta. Pui pe cineva in masina sa miste usor de volan stanga dreapta si o sa auzi chiar din caseta zgomotul cu pricina. Atentie masina sa fie asigurata bine, nu doar pe cric !!!
Nu e necesar sa scoti acel dop, de altfel in manual zice doar sa-l strangi. Atentie, nu trebuie strans foarte mult. Pui un imbus de 10 - partea lunga spre piulita si pe partea indoita a imbusului (cea scurta) bagi o cheie inelara de 12-13, sa intre usor si sa ai forta sa misti piulita. Asa merge foarte usor. Strangi cam 30 de grade si misti de volan - de preferinta altcineva, tu ramai acolo. Daca inca se mai aude, mai strangi un pic si tot asa pana dispare jocul. Nu strangi mai mult de atat ! La mine cam 30-40 de grade am strans piulita si a fost suficient. Iei o scula (o dalta, o surubelnita mai solida, dar nu lunga ca nu e loc) si un ciocan si stemuiesti acea tabla (o sa vezi tu) de la piulita intr-unul din canale sa nu se desfaca singura de la vibratii. Cam asta e tot. Atentie, nu trebuie strans mult, 30-45 de grade este suficient. Dispare jocul si zgomotul si asta e tot.


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 18:45
Forum Renault