Harti avans vacuumatic
![]() ![]() ![]() |
Harti avans vacuumatic
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
CriSTI68 |
![]()
Post
#2
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
ai ceva de munca
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Stiu ca am da m-am saturat de bani dati aiurea pe componente din sistemul de aprindere pe care poti sa iti faci nevoile.
Acuma incerc sa scap de toate scurgerile de ulei, de mentionat ca motorul meu nu mananca gram de ulei desi e din 86 dar scapa pe la capacul culbutorilor FIX pe bujia 1 si 3 si de aici mers in 2 bujii pana se incalzeste si ceva pe la baia de ulei unde "mecanicul" care a lucrat la masina a folosit silicon pentru etansare iar de garnituri de pluta sau carton nu a auzit. Din experienta mea, singura garnitura care tine la ulei e sau din pluta sau carton, siliconul dizolvandu-se in ulei ![]() Deci am nevoie de hartile alea ale avansului, stiu ca erau pe forum dar nu le mai gasesc. liviudiaconu ceva ajutor? ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
cica te costa
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
djasu djasu...ce-ar fi sa-ti vezi de capul tau in loc sa te bagi aiurea in seama pe topicurile unora care chiar incearca sa faca CEVA?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu faci si punct
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Adica? incerci sa nu mai scrii tampenii si sa iei o carte de gramatica si inveti sa scrii mai civilizat?
@ Ontopic: Dupa cugetari seculare m-am gandit ca cel mai bun miez pentru o bobiuna de inductie ar fi miezul de ferita din transformatoarele de linii de monitoare si sunt singurele din care am suficiente, mai mult de 10 identice adica ![]() Deci stie cineva cam cate spire aere in primar si in secundar o bobina de inductie uzuala? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
pcostica |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
delcoul nu mai vreau sa-l folosesc!M-am orientat spre traductoare cu senzor Hall.Pt etansare foloseste silicon rosu.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#9
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
treci pe injectie
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Oct 2008, 16:43) Stiu ca am da m-am saturat de bani dati aiurea pe componente din sistemul de aprindere pe care poti sa iti faci nevoile. Acuma incerc sa scap de toate scurgerile de ulei, de mentionat ca motorul meu nu mananca gram de ulei desi e din 86 dar scapa pe la capacul culbutorilor FIX pe bujia 1 si 3 si de aici mers in 2 bujii pana se incalzeste si ceva pe la baia de ulei unde "mecanicul" care a lucrat la masina a folosit silicon pentru etansare iar de garnituri de pluta sau carton nu a auzit. Din experienta mea, singura garnitura care tine la ulei e sau din pluta sau carton, siliconul dizolvandu-se in ulei ![]() Deci am nevoie de hartile alea ale avansului, stiu ca erau pe forum dar nu le mai gasesc. liviudiaconu ceva ajutor? ![]() silicon se pune la alea noi(de dupa 96), garnitura la cele vechi.....lasa ca tine si siliconu..iti arat maisni care au silicon de vreo 3 ani si nu le curge uleiul..fiind cam offtopic curba de avans care o am e de la manualul cu dacia 1300 2cracl3.jpg dq0tqw.jpg sper sa fie de ajutor |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
pcostica |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
margarit2001 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
solutie ok de realizat:
senzor pe volanta(dacia injectie) + unitate aprindere electronica renault au mai fost niste reno-uri cu niste variante imbunatatite de motor dacia ![]() ![]() bafta PS pt. gogu: RE208, RE209....RE037 PS2: eu folosesc sistemul de aprindere clasic, toate componentele sunt in stare buna, s-a facut reglajul la inceput, de vreo 4mii km nu a trebuit sa schimb nimic, exceptie cand am schimbat solutia din solex in weber a trebuit modificat avansu, de atunci benzina si talpa fara probleme ![]() ![]() ![]() This post has been edited by margarit2001: 26 Oct 2008, 22:28 |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#13
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
renault 18 daca nu ma insel sau fuego
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Oct 2008, 20:45) [...] Dupa cugetari seculare m-am gandit ca cel mai bun miez pentru o bobiuna de inductie ar fi miezul de ferita din transformatoarele de linii de monitoare si sunt singurele din care am suficiente, mai mult de 10 identice adica ![]() [...] Nu-s bune, ferita e OK la frecvente inalte. Cite BI ai vazut cu ferita? Cele noi au tole FeSi cu miez INCHIS... |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
emircea |
![]()
Post
#15
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Liviu, sunt si eu interesat de mai multe detalii... sunt pe cale sa-mi realizez si eu o aprindere si apelez la tine sa ma ajuti sa inteleg un pic niste lucruri.
S-au tot postat graficele pentru avans vacuumatic si centrifugal. Aprinderea ce intentionez s-o folosesc utilizeaza un cititor pe arborele cotit. Sa inteleg ca gradele delcou trebuiesc impartite la 2? Poti, te rog, sa mai postezi graficele pentru avans vacuumatic si centrifugal? Pe mine m-ar interesa pentru 106-20, dar daca tot o faci, pune-le si pe celelalte. Multumesc anticipat! |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai ai montajul pt "citirea' depresiunii?... curba lui 106-20 daca nu ma insel am postat-o... daca o gasesc pe acasa scanata o mai repet..desi ori pe aprindere electronica ori pe cel cu PIT am pus curbele.
Gradele delco is la jumatatea celor rac, la fel turatiile. Deci, 10 grade RAC la 1000 rpm RAC sint 5 grade delco la 500 rpm delco..numai, scuze, no offence.. daca asa intrebari pui, mai bine ia ceva "de-a gata"... This post has been edited by diaconuliviu: 27 Oct 2008, 15:47 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
emircea |
![]()
Post
#17
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ba parca ai postat si le-am salvat... un scan un pic cam neclar.
Pentru motorul 106-20 erau trecute: RPM..........Av. Centrif..........Av. Vacuum. 500..........0 - 2.5................0 - 2 1.000......9 - 12.................3 - 6 1.500......12 - 15...............4.5 - 7.5 2.000......13.5 - 15.5..........5.5 - 7.5 Problema este ca cele de mai sus sunt in grade distribuitor... Cum fac sa le transform in grade volant? Tin cont ca la 1 rotatie de arbore cotit corespund 2 rotatii de ax cu came si impart valorile de mai sus la 2? Sau gresesc? Cred ca partea cu montajul pentru citirea depresiunii mi-a scapat... despre ce e vorba acolo? Multumesc! This post has been edited by emircea: 27 Oct 2008, 16:37 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Inmultesti cu doi si turatia si gradele:
RPM..........Av. Centrif..........Av. Vacuum. 500(1000)..........0 - 2.5(0..5)................0 - 2(0-4) 1.000(2000)......9 - 12(18...24).................3 - 6(6 - 12) 1.500(3000)......12 - 15(24..30)...............4.5 - 7.5( 9 - 15) 2.000(4000)......13.5 - 15.5(27..31)..........5.5 - 7.5 (11 - 15) |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
diaconuliviu la chestia asta ma gandeam si eu azi noapte cand am facut un mic experiment cu un transformator de linii, nu prea aveam randament. Am desfacut 3 bobine de inductie, un bosch, a mea turceasca de pe masina (pe asta pt o mica problema) si una de aia in ebonita, neagra, de sfantu gheorghe.
BGosch-ul avea niste "I" uri de fier, posibil cu niste siliciu prin el, cu toate ca nu era asa de casanta tola, aia turceasca tot cam asa, iar cea de sf gheorge, sarma ordinara de fier. De aia de legat baloti. 27 Oct 2008, 21:17: Vreau sa va multumesc tuturor pentru interesul acordat subiectului. Acum cred ca este timpul sa ma si apuc de lucru pentru ca vine iarna si desi am o sura maricica, pe care o folosesc pe post de "garaj" betonata si maricica, nu e prea placut sa lucrezi la -10 grade la masina. La realizarea citirii pozitiei arborelui cotit cred ca as putea sa folosesc o mica inovatie pe care aseara rasfoind site-uri gasite cu google am prins-o in fuga, parca am gasit o poza pe site-ul wv, era vorba despre o elice cu 4 pale, care era montata in delcou si niste traductori formati dintr-un led si un fototranzistor. Asta mi se pare o chestie desteapta, sa folosesc un delcou modificat pentru a obtine informatiile despre pozitia pistoanelor, cel putin in faza de teste. Ce bobine de inductie jumostatice cunopasteti si mai ieftine? Sau imi convine si un ansamblu de 4 bobine de inductie, conditia este ca ele sa se gaseasca usor in comert si la un pret decent. This post has been edited by Mr_Devil83: 27 Oct 2008, 21:17 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
emircea |
![]()
Post
#20
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Oct 2008, 18:32) [...]La realizarea citirii pozitiei arborelui cotit cred ca as putea sa folosesc o mica inovatie pe care aseara rasfoind site-uri gasite cu google am prins-o in fuga, parca am gasit o poza pe site-ul wv, era vorba despre o elice cu 4 pale, care era montata in delcou si niste traductori formati dintr-un led si un fototranzistor. Asta mi se pare o chestie desteapta, sa folosesc un delcou modificat pentru a obtine informatiile despre pozitia pistoanelor, cel putin in faza de teste. Ce bobine de inductie jumostatice cunopasteti si mai ieftine?[...] Da jos capacul de la delcou si roteste de ax. Ai sa vezi ca se roteste liber cateva grade, nu prea are precizie - eu personal nu m-as baza pe el, ci pe citirea pozitiei arborelui cotit. Bobine jumostatice noi gasesti la Solenza 1,4 mpi. Nu stiu sa-ti zic pretul, dar dai o intrebare la un magazin de pese auto. Eu am luat aprinderea cu totul de pe un ford escort, 1,6 injectie. Trebuie sa comand kit-ul de gestionare a avansului si sa-mi manufacturez o roata dintata, cu 35 de dinti. Kit-ul il comand doar daca piesele sunt macar standard industrial, altfel le-as gasi si la noi - ma interesez si va tin la curent. Multumesc, Mihai, de lamurire, am banuit ca am scris o prostie... ![]() This post has been edited by emircea: 28 Oct 2008, 11:12 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa te gandesti bine la bobina jumostatica din urmatoarele motive:
- bobina clasica, sta alimentata la 12v tot timpul intre doua scanatei, la deschiderea platinei, condesatorul si bobina formeaza un circuit....apare o tensiune de cca 350v pe primar, apare scanteia in secundar. - cu jumostatatica sta treaba foarte diferit si anume cu un timp fix bine stabilit inainte de scanteie se alimenteaza bobina cu 12v apoi dupa trecerea acestui timp se ia alimentarea si apare scanteia. Acum sa luam un examplu 2ms acest timp, te rog sa calculezi cate grade rac reprezinta acest timp la relanti si cat reperezinta la 5000 rot, ai sa vezi ca la relanti sunt cateva grade iar la 5000 rot sunt peste 45 de grade, cu alte cuvinte fara un procesor nu poti pune direct jumostatica. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bobine duble sau jumostatice gasesti la daciile dsn , solenza , logan 1.4 logan 1.6. Nu am idee de cel 1.6 16V.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Am gasit ceva bobine de inductie de scutere, arata cam ca aia din topicul lui soundraven de tico, mici, negre si cu circuit magnetic inchis. Ramane sa fac experimente cu ele sa vad daca ma multumesc.
Deocamdata stagnez pentru ca mai am si belele pe cap si trebuie sa le rezolv. P.S. ati vazut ca la petrom benzina de 95 e 3,4lei? ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(emircea @ 27 Oct 2008, 16:32) 1. Ba parca ai postat si le-am salvat... un scan un pic cam neclar. Pentru motorul 106-20 erau trecute: RPM..........Av. Centrif..........Av. Vacuum. 500..........0 - 2.5................0 - 2 1.000......9 - 12.................3 - 6 1.500......12 - 15...............4.5 - 7.5 2.000......13.5 - 15.5..........5.5 - 7.5 [...] 2. Cred ca partea cu montajul pentru citirea depresiunii mi-a scapat... despre ce e vorba acolo? 1. Eu n-am scris NICIODATA asa timpenie, nici in atasamente nu scrie asa ceva:1000rpm---3-6 grade vacuumatic. Cititi, frate, cu atentie, acele grade delco sau rac sint corespondentele unor DEPRESIUNI (aia masurata in mmHg sau mbar sau mmH2O). Tabelele alea sint duble, pe stinga e centrifugalul (avans=f(rpm)) si pe dreapta vacuumatic (avans=f(depres)) 2. Ia topicul cu aprinderi electronice, baga un ochi si pe aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...controler&st=30 si mai sint citeva si poate vei intelege. La mine, momentan, am optat pentru avans vacuumatic reglat mecanic, prin acea capsula legata la pirghia platinii. QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Oct 2008, 18:32) [...] Ce bobine de inductie jumostatice cunopasteti si mai ieftine? [...] Iti dau un pont: la bobinele jumo de Cielo (deci JUMO, nu primele tipuri, cu distribuitor) nu se ard bobinele ci montajul final. Mergi pe la Service Cielo, cere o bobina din aia, ar trebui sa ti-o dea gratis, si extrage partea din Al (radiatorul). Vei gasi acolu un montaj pe ceramica, il elimini si ai o bobina jumostatica dubla. Totul e cum o comanzi, dwell time fiind critic, atit pt ea cit si pt tranzistor. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
diaconuliviu merci, o sa intreb pe la service-uri de niste bobine de alea, presupun ca e vorba de cielo fabricat dupa 98.
Nu iau in calcul doar varianta cu bobine jumostatice deocamdata, caut prin magazine bobine mai accesibile si vad eu pana la urma ce va fi. Eu stiam ca dupa 1500 - 2000 de ture avansul vacumatic nu prea mai are nici un efect, asa ca inainte sa ma apuc sa proiectez un cablaj, fie el si cu markerul si sa stric o gramada de bani pe componente o sa incerc sa explic ce am inteles eu cu privire la avansul vacumatic si centrifugal, poate cineva ma corecteaza pe unde gresesc. Deci din ce m-am documentat eu am inteles cam asa: Arderea amestecului carburant in camera de ardere, nu se face instantaneu ci ocupa o perioada de timp. Din cauza asta, scanteia care aprinde amestecul carburant nu apare fix in clipa in care pistonul aflat in compresie ajunge la punctul mort superior ci putin mai repede. Cat de repede? Depinde de turatia motorului, acel interval de timp necesar arderii fiind, (cred eu) relativ constant, indiferent ca motorul are 800 de ture/min sau 5000 de ture/min. Evident insa ca daca timpul ramane constant, atunci aprinderea va trebui data in clipa in care pistonul este mai aproape de punctul mort superior iar cand turatia este mai mare, putin mai jos. Pentru a indeplini aceste conditii, in delcou s-a montat o capsula de vacuum, care functioneaza la turatii joase, cand clapeta de acceleratie a carburatorului este inchisa, in depresiunea formata in galeria de admisie vom avea o diferenta fata de presiunea atmosferica, iar prin furtunul conectat la aceasta depresiune motorul "atrage" membrana capsulei. Cu cat clapeta se deschide mai mult, cu atat depresiunea aia va fi mai mica iar rolul capsulei vacuumatice va fi mai putin simtit, din cate am priceput eu peste 2500 de ture nu mai are nici un rol. De aceea avem montate niste greutati pe axul delcoului, stranse cu niste arcuri calibrate, care la turatii mai mari au tendinta sa "se desfaca" si modifica astfel pozitia axului ala de sus fata de pozitia axului care este antrenat de motor si astfel se realizeaza marirea avansului, prin folosirea acestui mic artificiu. Cele 2 tipuri de avans, nu se intersecteaza decat undeva pe la 1500 pana pe la 2500 de ture? Zic bine? La turatie moca avansul centrifugal e cam 0 iar la turatie mare cel vacuumatic este cam 0. Deci in mintea mea perversa, e destul sa programam o curba de avans intr-un microcontroller, probabil ca ar ajunge cu trepte de 100rpm, deci cam 50 de puncte de avans ar fi destule, sa ii furnizam informatiile necesare despre turatia si pozitia arborelui cotit si ar fi destul de ok pt viata de zi cu zi. totusi tinand cont ca mersul in oras e complet diferit fata de mersul in afara, probabil ca am avea nevoie de 2 curbe de avans. Puii mei, eu cred ca vreau un opel corsa pt oras si un audi b4 tdi pt mers in afara ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ai inteles foarte bine, cum sta treaba cu vacumaticul si centrifugalul, problema e in anumite regimuri de turatie si sarcina, vacumaticul intra in functiune, exemplu frana de motor, deaccelerare... dar pt conditii domestice poti renunta la vacumatic si sa dai avans mai mare din pic, dar iti garantez la o acceleratie moderata o sa ai detonatii, o idee ar fi doua curbe si senzor vacumatic cu un intrerupator, peste o anumita sarcina schimbi curba.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#27
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu recomand bobine de motocicleta .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
emircea |
![]()
Post
#28
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Oct 2008, 08:49) 1. [...]Tabelele alea sint duble, pe stinga e centrifugalul (avans=f(rpm)) si pe dreapta vacuumatic (avans=f(depres))[...] 2. Ia topicul cu aprinderi electronice[...]La mine, momentan, am optat pentru avans vacuumatic reglat mecanic, prin acea capsula legata la pirghia platinii. 1. Nu e asta scan-ul ce l-ai postat? Imi cer scuze, n-am mai trecut depresiunile... Avans106.jpg ( Size: 87.11k ) Number of downloads: 1133 Felul in care e facut tabelul m-a indus in eroare. Sa inteleg ca partea de vacuumatic n-are absolut nici o legatura cu turatia, ci numai cu depresiunea din galerie, iar acolo sunt de fapt 2 tabele alaturate dar care nu au legatura unul cu altul!!! Imi cer scuze de tampeniile inerente, citesc cu atentie dar unele lucruri imi mai scapa/ma incurca. Iar intrebarea mea era despre raportul dintre gradele distribuitor si gradele de volanta, la care Mihai deja mi-a dat raspuns. 2. Scriai AICI despre <<montajul pt "citirea' depresiunii>>; topicul indicat l-am parcurs mai devreme (nu pentru prima oara) si n-am vazut asa ceva. E montaj independent, care te ajuta, printre altele, sa-ti calibrezi vacuumaticul din delcou sau cum? Ma ajuti, te rog, cu mai multe detalii? Multumesc anticipat pentru rabdare! This post has been edited by emircea: 29 Oct 2008, 20:42 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, tabelul ala e din doua tabele alaturate, INTIMPLATOR cu acelasi numar de rinduri, in rest nu au nici o legatura.
Ca exemplu, pe loc, am masurat depresiunea in galerie: e cvasiconstanta, are mici caderi numai la accelerare, apoi revine. Adica si la 1000 si la 5000 rpm ai acelasi avans vacuumatic. In mers, insa, scaderea depresiunii e vizibila. Ca urmare, la 1000 ai avans VACUUMATIC mare, la 5000 e zero. Citirea depresiunii se face tot cu un senzor gen capsula vacuumatica sau alt model, care e insotit si de un CAN (convertor analog-numeric). Adica membrana senzorului misca un cursor de potentiometru, un miez intr-o bobina (cea mai folosita solutie). Ei miezul miscat modifica frecventa unui oscilator, de aici, ori numeri impulsurile intr-un interval si transformi, ori integrezi semnalul, obtinind o tensiune medie de o forma ce urmareste variatia depresiunii, treci prin CAN, obtii o variatie in binar a semnalului, o prelucrezi convenabil cu un procesor..etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
emircea |
![]()
Post
#30
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ok, multumesc!
![]() |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 15:58 |