DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dezaburire luneta, pareri s isugestii

giani.cosmin
post 3 Nov 2008, 21:25
Post #1


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




Am o intrebare: Cum este bine sa plec cu alimentarea pt. rezistenta de dezaburire luneta? direct de pe baterie cu buton si releu cu traductor termic pe luneta sau exista buton special din rigleta de sub bord?

This post has been edited by giani.cosmin: 3 Nov 2008, 23:04


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 3 Nov 2008, 22:52
Post #2


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Bine ar fi sa o alimentezi cand ai motorul pornit. Cat despre chestia cu traductorul... nu face daraua cat ocaua!


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 3 Nov 2008, 23:04
Post #3


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




n-ar fi mare problema cu traductorul, ca is electronist si treaba cu motorul pornit o inteleg in doua sensuri:
1. sa "bage" alternatorul sa incarce bateria sa nu ma lase pe sec;
2. chestia de siguranta sa nu uit butonul pe pozitia "ON" .

pot proiecta un montaj electronic pt dezaburire fiindca am varactoare de joasa tensiune, relee, si tot felul de piese electronice plus ca am scheme dupa care pot sa adaptez toata chestia ( am facut licenta in austria in electronica automatica) insa "buba" mare e ca nu stiu de unde sa iau plusul sa nu incarc cu sarcina instalatia electrica.

3 Nov 2008, 23:09:
am vazut un topic asemanator cu al meu cel cu buton de dezaburire dar nu ma ajuta mult si am vazut tot acolo ca oamenii iau plusul de la o siguranta dry.gif ceea ce nu ma prea incanta stiind ca impedanta ( ohmajul ) lunetei este destul de mic pare-mi-se mie ca e cam egal cu un scurt circuit teoretic si deci sarcina este mare.
ca prin urmare si butonul trebuie sa reziste la asemenea sarcina si am sa folosesc conductor de 2X3mm littzat.

This post has been edited by giani.cosmin: 3 Nov 2008, 23:09


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 4 Nov 2008, 00:11
Post #4


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Eu ii facusem la berlina un temporizator de aprox, 10 minute sa nu mai am grija decuplarii. Siguranta era de 20A si nu tin minte sa se fi ars vreodata.

In schema originala se iau +12V de pe + de la bobina de inductie (deci trecuti prin cheie) printr-o siguranta de 15A si un intrerupator cu martor luminos. Poti utiliza cablu myf 2,5 fara probleme.

This post has been edited by vi_escu: 4 Nov 2008, 00:27


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Nov 2008, 12:53
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(giani.cosmin @ 3 Nov 2008, 23:04)
[...]
am vazut un topic asemanator cu al meu cel cu buton de dezaburire dar nu ma ajuta mult si am vazut tot acolo ca oamenii iau plusul de la o siguranta  [...]

Da, in instalatia Dacia exista o siguranta de la care se alimenteaza (de la mama ei) acea rezistenta luneta. Teoretic, daca cineva n-a umblat prin sigurante si legaturi, e a doua de sus in jos (la panoul cu 10 sigurante), e de 15 A si are semn un patrat cu 3 sinusoide orientate vertical (ca un semn de "semnal radiofrecventa" intors la 90 grade, daca tot zici ca esti " 'letronist". In schema electrica e scris ca fiind UNIC consumator pe siguranta aia. So? aia va fi alimentarea "de forta", a grilei luneta, restul montajului il alimentezi tot de acolo sau din alta siguranta +contact, pe montajul ala consumul fiind mic.
Pe bordul "scoica" sau cel dinainte butonul e pe linga scrumiera/timonerie caldura.

This post has been edited by diaconuliviu: 4 Nov 2008, 12:54


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leduri
post 4 Nov 2008, 18:08
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 28
Joined: 31 October 08
From: Bucuresti




Trebuie protejata luneta in timp ?
Adica durata de functionare in sarcina trebuie limitata ?
Sau trebuie limitat curentul pe rezistenta lunetei ?
Am observat o incalzire a butonului in functionare ?


--------------------
DACIA 1310 1310TLE 1994 - B 35 MCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 4 Nov 2008, 21:21
Post #7


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




Intr-adevar nu stiu exact timpul maxim de alimentare a rezistentei de pe luneta si butonul se incalzeste , chiar sare ( se strica ) si la solenza.
Deci daca se poate face o modificare cu buton mare

4 Nov 2008, 21:24:
mare in ce sens? sa tina la sarcina si ca martor se poate pune ori un L.E.D. inseriat cu rezistor ( de 1Kohm pt 12Vcc ) ori un beculet

This post has been edited by giani.cosmin: 4 Nov 2008, 21:24


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 5 Nov 2008, 12:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




salut..ma bag si eu cu o problema...mi s-a rupt una din fisele de la dezaburire (alea de pe luneta)...merge sa lipesc cu pistolul de lipit... ? sau trebuie schimbata luneta..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 5 Nov 2008, 14:02
Post #9


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




merge si cu strat de flux sau nitrat de argint


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 5 Nov 2008, 14:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




azotat (nitrat) de argint.. gasesc dar care e procedura??
flux ce este??

thanks!

This post has been edited by unikat45: 5 Nov 2008, 14:34


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 5 Nov 2008, 15:31
Post #11


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.471
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(leduri @ 4 Nov 2008, 19:08)
Trebuie protejata luneta in timp ?
Adica durata de functionare in sarcina trebuie limitata ?
Sau trebuie limitat curentul pe rezistenta lunetei ?
Am observat o incalzire a butonului in functionare ?
*



Eu am comis-o o data si am lasat incalzirea la luneta pornita peste noapte. Singura problema o fost ca o trebuit sa pun a doua zi bateria la incarcat.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 5 Nov 2008, 17:26
Post #12


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




se agita bine recipientul de nitrat de argint, se prinde clema pe pozitie fixa, se pune nitratul cu o pensula mica ( ceva de genul, pipeta, seringa etc. ) si se lasa la zvantat. se intareste pin oxidare naturala ( nu stiu exact timpul de intarire ).

flux este o pulbere de staniu care se amesteca cu un adeziv bun, in concentratie mare pentru ca adezivul sa conduca curent electric mare


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leduri
post 5 Nov 2008, 21:52
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 28
Joined: 31 October 08
From: Bucuresti




smile.gif Deci nu e problema daca se ramane peste noapte - se lasa cu baterie goala ph34r.gif .

Ma gandeam ca daca e vre-o problema se poate comuta oprit/pornit timp scurt (ii mai zice PWM sau modulare in impulsuri) foarte usor (un circuit simplu).

In plus initial poate fi o comutare mai puternica si apoi cu timpul din ce in ce mai slaba al timpului de pornit.

De unde se cumpara Nitratul de Argint ?


--------------------
DACIA 1310 1310TLE 1994 - B 35 MCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 6 Nov 2008, 08:11
Post #14


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




la magazine cu componmente electronice se gaseste nitrat de argint.

iar problema cu " am uitat butonul pe pozitia ON" se poate rezolva cu circuit special de temporizare care la oprirea motorului sa mai aiba tensiune pe rezistenta cam 5 minute.

6 Nov 2008, 08:11:
si apoi sa se opreasca


This post has been edited by giani.cosmin: 6 Nov 2008, 08:11


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 6 Nov 2008, 11:39
Post #15


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.471
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Nu era masina mea, era o masina de imprumut. si nu-i mergeau indicatoarele de faruri si becul din intrerupatorul de la dezaburire. Am lasat-o fara baterie de 3 ori in o luna cat am avut-o. de doua ori pe faruri, si o data cu luneta.

A, da. TEORETIC nu e o problema. daca ai vreun fir mai aiurea pe undeva, se poate lasa si cu chestii mai distractive.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 7 Nov 2008, 09:34
Post #16


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




Eu maia m-am gandit si la o alta idee:

ventilator de computer care sufla aer cald ( de pe o litza de nichelina)


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 7 Nov 2008, 11:19
Post #17


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(giani.cosmin @ 6 Nov 2008, 08:11)
care la oprirea motorului sa mai aiba tensiune pe rezistenta cam 5 minute.

<span class='edit'>6 Nov 2008, 08:11:</span>
si apoi sa se opreasca
*



Si la ce ar servi chestia? La ce-ti mai trebuie incalzita luneta in 5 min dupa oprirea motorului? Lasati instalatia asa cum era de la mama ei, cu dezaburirea trecuta prin cheie.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 16:44
Forum Renault