caluti putere plecati la pascut, de ce ramanem fara ponei cu trecerea timpului??
![]() ![]() ![]() |
caluti putere plecati la pascut, de ce ramanem fara ponei cu trecerea timpului??
slider2 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|||
dcn |
![]()
Post
#2
|
![]() posesor de ingeras Group: Members Posts: 132 Joined: 28 February 07 ![]() |
Puterea = Moment motor x turatie motor. Deci daca scade puterea inseamna ca scade momentul (turatia ramane la fel).
Cateva cauze: majorarea jocurilor din cupla segmenti - cilindru (rezulta pierdere de compresie), infundarea injectoarelor sau decalibrare (daca exista asa ceva), uzarea camelor (nu mai respecta timpii de admisie si evacuare initiali), uzarea pompei de combustibil (presiune mai mica => putere mai mica), in general uzuri normale ale unor componente mai mult sau mai putin importante care contribuie fiecare cate putin la scaderea puterii. Parerea mea. |
--------------------
dacia
Sandero
2014 Laureate
- AG ** *** "Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you but nobody knows how many times you were fucked."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Parerea mea este ca la masinile mai noi (distributie prin curea, injectie si aprindere gestionate electronic, etc), puterea n-are voie sa scada mai deloc.
Singurul indicator, singura influenta ar fi cea a compresiei. Daca e scazuta, evident ca si puterea va fi la fel. Compresie scazuta = ansamblu piston-camasi-segmenti uzat sau ansamblu scaune-supapa uzate. Unde e cazul, pierderea de putere se mai datoreaza uzarii turbinei. As fi curios sa stiu cum a masurat respectivul puterea acelui motor (banuiesc 1.6 16V de reno). Cine a masurat-o, cu ce echipamente, cu ce acuratete, cu ce metoda. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Muttley, mai poti adauga si uzura camelor ce scade inaltimea de ridicare a supapei (1 mm in minus am gasit la un motor de dacie obosit), modificarea rezistenteleor gazodinamice pe evacuare, depuneri pe supape,supape care nu mai etanseaza bine pe scaun, joc marit in lagare...... dar tot compresia e aia grava.
This post has been edited by einstein1984: 25 Nov 2008, 16:12 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#5
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 25 Nov 2008, 15:55) Muttley, mai poti adauga si uzura camelor ce scade inaltimea de ridicare a supapei (1 mm in minus am gasit la un motor de dacie obosit) El se refera la motoare moderne cu putin peste 100 de mii km. La un motor d-asta n-are voie sa se uzeze cama nici o zecime de mm. Altfel e caz de chemare in service cu scandal monstru. La Daciile vechi e alta poveste. Uzura in lant si pinioane distributie, pinion delco, ax delco, joc ax delco, platina tocita, samd ca sa ma refer doar la o zona. Toate astea inseamna distributie si aprindere date peste cap, putere scazuta mult. La un motor modern nu se intampla. Iar jegul de pe galerii (admisii/evacuare)... Eu cred ca nu se pune. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Asi |
![]()
Post
#6
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
pierderile gazodinamice sunt suficient de importante ca unii producatori sa inventeze o serie intreaga de artificii pentru formarea unui vartej necesar la turatii scazute, lustruirea interioara a tubulaturii (mai ales la admisie), si multe calcule complicate privind arhitectura traseului de admisie cu fel de fel de clapete si senzori pentru anumite regimuri de functionare
Pierderile gazodinamice afecteaza in mod direct "ita v"- coeficientul de umplere, care in mod direct influenteaza puterea motorului. (Vezi curs procese si caracteristici M.A.I ) Dar evident aceste pierderi sunt mai mici fata de pierderea compresiei, sau la astea mai noi un calculator care o ia pe aratura din cauza unei sonde lambda, un egr infundat, o turbina care nu mai functioneaza chiar normal, etc si de ce nu, uzura tuturor elementelor transmisiei poate influenta randamentul total in mod vizibil.. ca daca grupul ala conic nu mai are 0.975 ci numa un 0.965, iar rulmentii sar la un 0.985 .. inmultim ce inmultim si ajungem sa nu mai avem nicidecum un 0.92 ci poate un 0.9 sau chiar 0.85.. cateva procente raportate la puterea motorului pot insemna cativa cai.. cumulati acesti factori si rezulta o putere mai mica in mod vizibil This post has been edited by Asi: 25 Nov 2008, 16:53 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eu am zis ca se umplu de jeg = usoara micsorare a ariei sectiunii de trecere + sensibila modificare a rugozitatii. Are influenta, da' nu chiar asa mare. Doar nu-si schimba forma. In plus, la orice motor, dupa primii 10 mii km, orice lustru se duce naibii. Si pe admisie si pe evacuare.
Mai degraba as pune vinovat pentru scaderea de putere filtrul de aer murdar ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Asi |
![]()
Post
#8
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
micsorarea sectiunii cu un jeg grosime e neglijabila, in schimb rugozitatea influenteaza mult mai mult
(vezi diagrama lui Moody pentru pierderile liniare de sarcina in functie de rugozitatea conductelor. Sau un curs de mecanica fluidelor) adica asta: http://img95.imageshack.us/img95/1958/moodydr8.png se observa usor ca la un regim foarte turbulent cu viteze mari de curgere (cum sunt cele din admisie-evacuare) aproape ca nu mai conteaza viteza de curgere ci mult mai mult conteaza fix rugozitatea De fapt aceasta rugozitate in principal deplaseaza stratul limita de curgere, iar la gaze treaba e dureroasa ca stratul limita e consistent (mare), la lichide e mai mic stratul limita datorita vitezelor mai mici de curgere, si densitatea mult mai mare a lichidelor fac ca stratul limita sa fie relativ mic This post has been edited by Asi: 25 Nov 2008, 17:04 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#9
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Parerea mea de nemeserias in masini, in general vorbind, odata cu trecerea anilor au loc multe evenimente (nu rutiere) care intrun final vor duce toate la dereglarea conditiilor optime de functionare. Odata cu aceaste dereglari creste consumul de carburant si se inrautateste randamentul. Din acest motiv, o masina, dupa o perioada de timp de folosinta(sa zicem 15 ani), nu mai este rentabil sa o repari.
Cred dealtfel, ca asta-i diferenta dintre masini (din aceiasi clasa), conditiile optime de functionare, adica priceperea producatorului de produce o masina care sa functioneze cat mai optim si cat mai mult. |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Geez, e o diferenta de rugozitate minima. Bine, cumulat sa zicem ca admisia si evacuarea murdare omoara-n chinuri juma' de cal la un motor de 100 de cai.
Principalu-i altul... NU se poate interveni! Te resemnezi si gata. Ca doar nu schimbi galeria de admisie o data pe an sau evacuarea (care e din inox probabil) ca vai, s-au alterat straturile limita de curgere si nu mai merge masina ca-n primii 5000 km. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#11
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
citisem undeva ca un motor pana la 150-200 k nu are pierderi de putere, iar apoi incepe sa-si lase din caluti in grajd.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
romanvs |
![]()
Post
#12
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Parerea mea este ca cea mai semnificativa pierdere de putere se datoreaza pierderii compresiei.
Se mai poate pierde din putere atunci cand sistemele de admisie si evacuare nu sunt complet curate,catalizatorul inbacsit,esapament imbatranit.De asamenea injectoarele nu sunt curate si prezinta depuneri si de ce nu aprinderea. Este posibil sa se uzeze si axa cu came incat muchiile sa fie prea rotunjite si sa se intarzie inchiderea/deschiderea supapelor si cursa incompleta a lor,de asemenea arcurile supapelor sa se mai slabeasca in timp devenind mai moi. Am 113000km cu masina si mi-ati trezit o curiozitate cu pierderea puterii.La 120000 km am sa o pun pe tester. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
Asi |
![]()
Post
#13
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Nov 2008, 17:12) Geez, e o diferenta de rugozitate minima. Bine, cumulat sa zicem ca admisia si evacuarea murdare omoara-n chinuri juma' de cal la un motor de 100 de cai. Principalu-i altul... NU se poate interveni! Te resemnezi si gata. Ca doar nu schimbi galeria de admisie o data pe an sau evacuarea (care e din inox probabil) ca vai, s-au alterat straturile limita de curgere si nu mai merge masina ca-n primii 5000 km. Nu e vorba de un cal, ci toti cei "100 de cai"(incarcatura proaspata) trec prin colectorul de admisiune (galeria de admisie e in chiulasa, si are alt scop decat cel intuit.. greseala des intalnita). Mai spun odata, rugozitate mai mare= cresterea rezistentelor gazodinamice la dmisie si la evacuare = presiuni marite pe coletorul de evacuare = presiune scazuta pe colectorul de admisie = un ita V, coeficientul de umplere mai prost . Inbunatatirea acestui coeficient de umplere este scopul supraalimentarilor si altor ghidusii privind colectoarele (mai ales de admisiune) precum poarta supapelor din chiulasa. Din cauza unor restrictii pe admisie pot aparea diferente sesizabile intrucat mai spun odata.. toti cei "100 de cai" trec prin acel colector. Practic la modificarea presiunilor din colectoare se inrautateste postumplerea in primul rand (dar si umplerea efectiva) si cantitatea de gaze arse reziduale creste. Sa mai periezi galeria de admisie din cand in cand nu strica, dar nici nu se imbacseste in asa scurt timp cum spui tu, filtrul ce pazeste? poate doar la diesel se imbacseste cu ulei Pana la urma despre ce motor vorbim? Sa discutam pe un caz concret, ca mas-urile si mac-urile sunt afectate diferit. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
altu care ia Top Gear drept biblie..
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#15
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
romanvs, daca nu a fost de noua pe tester, degeaba. Asa nu vei compara decat cu valoarea nominala, nu cu cea reala pentru motorul tau.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
slider2 |
![]()
Post
#16
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
pentru ca s-a cerut mai exact de unde am informatia cu pierderea calutilor la motorul in cauza, uitati aici linkul (sper sa nu se supere proprietarul) http://reno.ro/index.php?showtopic=116521&hl=cumparare, postul 26.
si mie mi se pare cam mult, nu imposibil, doar mult avand in vedere ca masina are 6 ani, si 119.000km. @argon nu orice zboara se mananca. da topgear e o emisiune foarte buna, uneori foarte amuzanta, pe care o urmaresc, dar ce spun si recomanda ei este pentru UK. pt romanica lucrurile stau diferit. ce am zis eu in primul post era o intrebare legata de ceea ce spusese un prezentator topgear. acum sper ca tu nu confuzi o intrebare cu o afirmatie. 25 Nov 2008, 20:41: romanvs sa sti ca einstein are dreptate. un producator afirma ca motorul x are n caluti, dar totusi fiecare motor in parte are ecarturile lui si deci puterea furnizata poate varia cu o martoaga sau doua. This post has been edited by slider2: 25 Nov 2008, 20:41 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#17
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
deci ce nu inteleg eu, sa luam problema asa un motor nou cum e ala de logan 1,6 din ce am inteles e ca nu are 90 cp ci 87 bun. da poate sa iasa din fabrica unul cu 91 de cp si altul cu 85?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
romanvs |
![]()
Post
#18
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
QUOTE(slider2 @ 25 Nov 2008, 20:38) romanvs sa sti ca einstein are dreptate. un producator afirma ca motorul x are n caluti, dar totusi fiecare motor in parte are ecarturile lui si deci puterea furnizata poate varia cu o martoaga sau doua. Nu am de gand sa te contrazic ,sunt constient de ceea ce spui,dar pt curiozitatea mea as vrea sa stiu cam ce putere are luand in considerare si micile modificari aduse. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
slider2 |
![]()
Post
#19
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
asta ar fi bine, ai putea sa ne informezi cresterea de putere pe care ai obtinut-o, stiu din topicul cu solenza modificate ca ai schimbat cate ceva pe la ea. si compararea cu puterea nominala nu e chiar gresita, diferentele intre masini nu cred ca sunt chiar asa mari, cum am spus si mai sus, poate varia cu 1,2, maxim 3 cai (cred eu). adica o variatie cu mai mult de atat mi se pare aberanta.
This post has been edited by slider2: 26 Nov 2008, 10:17 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:25 |