DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> [CUMPAR] - CAUT Documentatii Dacia 1410 Sport, DACIA 1410 SPORT.

EinarN
post 10 Nov 2008, 22:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




De scurt timp ma misc pe forumul asta, unii ma cam iau īn rīs, altii cred ca fabulez.
Indiferent de parerile unora, pe mine ma fascineaza de un timp Dacia 1410 Sport.
Problema mea mare, datorita anilor de cīnd sīnt plecat din tara, plecare ce a avut loc la o vīrsta destul de frageda, nu mi-a fost posibil sa cunosc aceasta masina asa cum ar fi trebuit s-o cunosc defapt.

Planul meu este achizitionarea unei Dacia 1410 Sport dupa care urmeaza sa hotarasc daca s-o restaurez 1:1 īn starea ei originala sau sa-i aplic un tratament de tuning substantial.

Īnainte īnsa de a face investitii īn acest proect trebuie sa ....."īnvat" aceasta masina, motiv de ce caut tot ce se mai poate gasi la nivel de documentatii tehnice despre ea.
Ma refer la schieme electtrice si schitze, valori de reglaj motor / cutie / suspensie, manuale de service, folii film de service cu date tehnice, tabele de valori īn ceea ce priveste structura de rezistenta a caroseriei, dimensiuni etc.

Toate astea nu trebuie sa fie originale pe hīrtie.
E suficient daca sīnt scann-uri īn JPG sau PDF bine citibile ce le pot primi atasate de Email.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmf_panzer
post 11 Nov 2008, 08:59
Post #2


membru tit-tiri


Group: Members
Posts: 113
Joined: 27 October 08




einarn ai tot respectul din partea mea ..... iar dacia sport e in mare parte dacia 1310(schemele electrice sunt identice cu 1310 ..practic e o dacie 1310 in doua usi ) ...ti-as recomanda cartea tehnica scrisa de mondiru care cred ca se gaseste in tara ....

p.s. tine-o stas ca asa e frumos sau daca vrei "tunareala" macar in limitele bunului simt blush.gif


--------------------
Dacia 1310 1987 tlx - B 22 CJP
... luxu' de pe pamant ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 11 Nov 2008, 09:17
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




Da numai ca daca stai bine sa te gīndesti, nu numai la Dacia Sport sīnt pe dinafara ci si la restul o fi ca este 1:1 cu 1310.

M-am gīndit sa scormon aici dupa info referitoare la Renault 12.
Ar fi OK pīna la un punct. Problema īnsa, nu stiu ce s-a facut ............"īn deriva". Cīt timp s-au respectat normativele Renault 12 si unde au īnceput modificarile......."inventive" īn productia de serie romāneasca.

Cartea pe care mi-o recomanzi ar fi un īnceput. Ai vreun link ceva unde s-ar putea comanda online?

Mai interesant ar fi o documentatie tehnica SERVICE MANUAL ce se dadeau cu siguranta prin service-uri. Acolo sīnt toate cotele de reglaj, valori ale structurii de rezistenta etc.

Īn ceea ce priveste tuningul...............mda. Si aici trebuie avut grija ca multe chiestii iese repede din moda. Acele spoilere si eleroane imense sint.... OUT OF ORDER. Sīnt de regula inutile si trag numai la cīntar etc.
Masina trebuie sa fie cīt mai usoara si fiabila. Sa "sara-n ochi" dar sa nu īmpunga wink.gif

This post has been edited by EinarN: 11 Nov 2008, 09:19


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmf_panzer
post 11 Nov 2008, 18:59
Post #4


membru tit-tiri


Group: Members
Posts: 113
Joined: 27 October 08




Dupa cum stim cu totii inventivitatea la romani este mare asa ca nu te baza pe cartea tehnica de renault 12 deoarece poti sa fi surprins .... oricum o dacie nu merge ca alta asa ca pe mine chiar m-ar surprinde una sa mearga ca renault 12 (vorbesc de 1310 )
.......
Manualul lui mondiru este complet din toate punctele de vedere (e un fel de manual pentru mecanici amatori ) nush daca se mai tipareste ..(eu am una bucata carte din 1989 -1990 de la tata blush.gif ) dar oricum in editia mea exista date si despre dacia sport ....
Acum eu nu am inteles daca ai o dacia sport sau vrei sa-ti cumperi ??

p.s. am cautat pe net dar totusi nu cred ca se mai tiparesc .....daca ai putina stare cred ca te pot ajuta cu niste poze din carte dar nu am scaner si nici aparat asa ca ar trebui sa astepti


--------------------
Dacia 1310 1987 tlx - B 22 CJP
... luxu' de pe pamant ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 11 Nov 2008, 19:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




@ bmf_panzer

Eu vreau sa cumpar o 1410 Sport, s-o aduc aici īn Germania si sa ma ocup de ea asa cum trebuie wink.gif
Īnainte de asta īnsa trebuie sa-mi trag documentatii asa cum am nevoie, s-oiau asa frumos sistematic deoarece masina aia va fi demontata surub cu surub pīna la cel mai mic surubel si restaurata de la zero si asta fara documentatii nu merge.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmf_panzer
post 11 Nov 2008, 19:27
Post #6


membru tit-tiri


Group: Members
Posts: 113
Joined: 27 October 08




ai calitati de mecanic?

daca da ,nu trebuie cine stie ce documentatie
daca nu ,nu recomand asa ceva fara un prieten care stie macar ceva "doua capete mai bune decat unu"

dar daca ai vreo intrebare poti sa intrebi pe forum la dacia clasic sau pe mine asa in limita bunului simt


--------------------
Dacia 1310 1987 tlx - B 22 CJP
... luxu' de pe pamant ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 11 Nov 2008, 19:39
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(bmf_panzer @ 11 Nov 2008, 18:27)
ai calitati de mecanic?

Lucrez la un service de masini americane de 3 ani de zile ca electromecanic auto, sīnt bagat cu nasul īn V 6 si V 8 de m-am plictisit de ele pīna peste cap dar asta-i meseria.

Azi de ex. am lucrat la un Lincoln continental Stretch de vreo 10 metri ca-i bulise motorul. e distractiv ssa scoti un motor cu cutie cu tot dintr-un Linkoln sa-i faci RK-ul. Asta dureaza acum vreo saptamīna.

La dacia nu-i problema. Tarasenia este ca trebuie recalculata structura de rezistenta a carooseriei, eventual ramforsata pt V 6 de Fiero transversal si fara datele originale nu pot face calculele necesare. Cīte kg are motorul original cu cutie cu tot? poti sa-mi spui ? Eu habar-nam. Ei vezi, aici īncep problemele wacko.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmf_panzer
post 11 Nov 2008, 19:56
Post #8


membru tit-tiri


Group: Members
Posts: 113
Joined: 27 October 08




eeeeeeeeeeeee pai atunci nu mai are nici o treaba cu dacia sport ........motorul de renault alpine parca merge dar ce vrei tu este cam ciudat ......e o modificare prea drastica pentru mine daca vrei dacie iei dacie ii pui un carburator pe fiecare cilindru si gata ai racheta ....


p.s. putina umilinta nu strica ....nu trebuie sa imi scoti ochii ca esti in masini toata ziua ....


--------------------
Dacia 1310 1987 tlx - B 22 CJP
... luxu' de pe pamant ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady22
post 11 Nov 2008, 20:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 25 December 07




felicitari pentru ce vrei sa faci!
Despre Dacia Sport exista tot felul de legende....Mi-a placut foarte mult acest model si a fost prima masina pe care am condus-o la 18 ani pana la terminarea facultatii.Din punctul meu de vedere este o masina deosebita daca reusesri sa o reconditionezi pastrand cat mai mult din origial; s-a improvizat foarte mult la constructia ei,din punct de vedere gmp este acelasi de pe dacia berlina diferentele fiind la suspensie(ARCURI,AMORTIZOARE,BARE DE TORSIUNE).Mult succes!



--------------------
renault clio bicorp 2005 extreme
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 11 Nov 2008, 22:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




@ bmf_panzer

Fi linistit ca nu-ti scot ochii. Am spus-o numai ca sa vezi ca asa cum sīnteti voi satui de dacii & Co si doriti astealalte, asa sīnt eu satul de astea. Deci exact viceversa.

@ ady22

Da dar si originalul asta are limitele lui. Ca exemplu, de ce sa mai folosesc bucsele de guma din suspensie cīnd am poliuretan? De ce sa mai folosesc arcuri elicoidale cīnd am perne de aer (Air Ride) unde pot seta garda la sol per telecomanda? De ce-mi trebuie stopuri cu becuri cīnd avem LED-uri? De ce-mi trebuie pozitii si semnalizatoare pe becuri cīnd avem bare Day Light pe LED-uri High Power si semnalizatoare pe LED? De ce-mi trebuie bord mecanic cīnd sub masca originalului poate functiona ascuns unul electronic? De ce acul vitezometrului trebuie sa fie o bucata de plastic ce misca acolo cīnd poate fi o bara LED de 0,5 mm? De ce trebuie sa deschid portbagajul de afara cīnd īl pot deschide electric dinauntru si tot asa sa-l si īnchid? De ce-mi trebuie oglinzi retrovizoare laterale cīnd avem videocamere si monitoare LCD? De ce trebuie o vopsea standard cīnd avem vopsele perlmut care-si schimba culoarea dependent de unghiul de privire?

Lista poate continua dar cred ca daca continuam aici acusi se supara moderatorii pe noi.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmf_panzer
post 11 Nov 2008, 22:22
Post #11


membru tit-tiri


Group: Members
Posts: 113
Joined: 27 October 08




imi pare rau sati zic eu inca nu sunt inca satul de dacii ... ce vrei tu sa faci e cam irealizabil fara multi bani


--------------------
Dacia 1310 1987 tlx - B 22 CJP
... luxu' de pe pamant ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 11 Nov 2008, 22:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(bmf_panzer @ 11 Nov 2008, 21:22)
imi pare rau sati zic eu inca nu sunt inca satul de dacii  ... ce vrei tu sa faci e cam irealizabil fara multi bani
*

Stiu. Dupa calculul meu īn mare aprox. 15.000 EURO numai materialul fara mīna mea de lucru dar nu-i bai. Cīnd este totul gata se face estimare valorica si asigurare ca atare.
Banii nu ma dor deoarece stiu ulterior ca este un unicat, propriul concept ce īn timp aduce mai mult wink.gif

This post has been edited by EinarN: 11 Nov 2008, 22:35


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 12 Nov 2008, 21:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Cartea lui Mondiru vorbeste de motor de dacie, cutie de viteze de dacie,transmisie, frane toate de dacie. Vrei sa pui motor de 300 cai, la ce-ti mai ajuta datele din acea carte cind trebuie sa modifici totul de la A la Z.?


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 12 Nov 2008, 23:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(dacia_gpg @ 12 Nov 2008, 20:52)
Cartea lui Mondiru vorbeste de motor de dacie, cutie de viteze de dacie,transmisie, frane toate de dacie. Vrei sa pui motor de 300 cai, la ce-ti mai ajuta datele din acea carte cind trebuie sa modifici totul de la A la Z.?
*

pt. ca NU SĪNT ĪNCA HOTARĪT daca s-o tunez 2pimp" sau daca s-o restaurez īn stare ORIGINALA. Asta depinde de ce gasesc, īn ce stare este masina pe care o cumpar.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 16 Nov 2008, 07:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




OK.
Topicul se poate īnchide.
Am gasit tot ce am nevoie pe EBAY, AICI si AICI.
Īntr-e timp am organizat si o carte tehnica a masinii ce s-a livrat de regula la ea.

Totusi, multumesc de sfaturi si recomandari.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd May 2025 - 23:27
Forum Renault