DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> fara frane

Lord Hades
post 6 Dec 2008, 18:58
Post #61


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Mihay insista pentru schimbarea lichidului de frana. Desi nu multa lume nu isi da seama, lichidul si mai ales starea lui are o influenta covarsitoare. Te duci la service si ceri inlocuire lichid fara sa le explici de ce. Ca te iau cu abureli si te baga in alte balarii. Presupun ca nu e atat de scump. Daca nu ai abs poti incerca sa il schimbi singur, dar nu e indicat sa te joci cu franele.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Dec 2008, 20:01
Post #62


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Informativ: limitatrul-repartitor spate la logan nu e un exemplu de piesa care se comporta exemplar


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 6 Dec 2008, 23:56
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(vadim_braia @ 4 Dec 2008, 23:06)
Am testat eu azi , franez incet ma cam pune in cap , ii dau 2 pedale nici macar nu blocheaza rotile  blink.gif
*



Atunci cand "te pune in cap" blocheaza cumva rotile?
Oricum, demonteaza pompa, desfa-o si verifica sa nu ai uzuri mari (santuri, rizuri) pe interiorul pompei.
Daca e OK, schimbi doar garniturile si vezi ce se intampla mai departe. Bineinteles ca vei schimba si tot lichidul de frana, trebuind sa aerisesti fiecare roata in parte.
Nu stiu sigur cum arata pistonasele de pe pompa de frana, daca au supapa sau saiba crenelata sub garnitura pentru egalizarea presiunii la revenirea pedalei de frana. In caz ca se va manifesta la fel si dupa schimbarea garniturilor trebuiesc schimbate pistonasele.


QUOTE(Mihay_88 @ 6 Dec 2008, 16:31)
s-a intamplat din nou in dimieata asta...
*



Iti dai seama ca nu o sa dispara de la sine acest defect.
Si pentru tine trebuiesc urmati exact aceeasi pasi de mai sus.

P.S. Aveti cumva vreunul ABS?
In caz ca da, mai trebuie sa studiez problema, daca nu, solutia este mai sus, iar din cele relatate dau ca sigura 100% rezolvarea data de mine mai sus.

Raportarea unor astfel de probleme complexe nu cred ca se poate da numai prin cuvinte scrise. Putem ajunge ca aia din reclama cu Dacia Asistenta: "Dom'le imi face masina: par, par, par poc, par, par, par, poc!".


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vadim_braia
post 7 Dec 2008, 12:46
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 10 February 07
From: Bucuresti




Eu n-am ABS . Alta chestie ciudata , placuta de pe partea stanga este ca noua cea de pe partea dreapta este ZERO . Deci e clar un dezechilibru de franare de cca 80% biggrin.gif roata de pe partea dreapta este infranata rau sleep.gif i give up , o s-o duc la service , sa vedem ce zice .


--------------------
DACIA LOGAN 2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE
Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vadim_braia
post 24 Dec 2008, 18:43
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 10 February 07
From: Bucuresti




Am inlocuit discurile si placutele , care erau zdrente ma mir cum de mai franau tongue.gif ma rog faza e ca le am facut si o aerisire , acum franeaza mai bine dar tot nu OK , dupa sarbatori am sa inlocuiesc si pompa de frana .
Piesele le-am luat din Vitan si am dat 300 de lei pe discuri marca Delphi si 70 de lei pe placute marca Ferodo .
Discurile de fabrica costa 400 de lei setul iar placutele 80 de lei .


--------------------
DACIA LOGAN 2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE
Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihay_88
post 9 Feb 2009, 01:17
Post #66


fan megane :)


Group: Members
Posts: 428
Joined: 12 April 07




revin din nou asupra acestui subiect pentru ca s-a intamplat iarasi. dupa un mers cam sportiv am vrut sa pun frana si abea abea s-a orpit.cu pedala la fund.ciudat este ca am schimbat si lichidul de frana si garniturile de la pompa.pana la urma cred ca am sa iau o pompa nou. acum intrebare ? nu trebuie sa iau pompa cu tot cu servo nu? ca banuiesc ca n-ar prea avea nico treaba servo la simptomele astea.


--------------------
Privilege 1.5 2006 - B 999-XXX
Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 9 Feb 2009, 14:49
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Nu, pompa de frana vine separat de servofrana.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 10 Feb 2009, 08:51
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




"dupa un mers cam sportiv am vrut sa pun frana si abea abea s-a orpit.cu pedala la fund"

S-a oprit cu pedala la fund - in sensul ca pedala a fost "mai moale" , s-a apsat foarte usor pana jos, sau ai simtit pedala ca se comporta relativ normal, dar a fost nevoie sa apesi foarte tare si efectul s-a simtit tarziu, abia la forta maxima si viteza a scazut mai incet decat normal la efortul respectiv?

This post has been edited by GBC: 10 Feb 2009, 10:39


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin-g3
post 10 Feb 2009, 10:28
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 26 August 04
From: BaileGovora ; BUCURESTI




Eu am patit sa raman fara frane dupa ce mi s-a blocat o roatra pe spate (de la cablul franei de mana) si s-a incins de nu puteai sa ti mana pe ea. Dupa ce s-a racit si-a revenit.


--------------------
AsconaC/AstraF BERLINA 85/96
"Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihay_88
post 10 Feb 2009, 18:52
Post #70


fan megane :)


Group: Members
Posts: 428
Joined: 12 April 07




am simtit cand apasam ca se duce pedala la fund si nu se oprea....


--------------------
Privilege 1.5 2006 - B 999-XXX
Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 10 Feb 2009, 19:39
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Dupa cum am zis si mai devreme, ori ii schimbi pistonasele de pe pompa, ori pompa cu totul.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 10 Feb 2009, 20:37
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Mihay_88 Eu am o solenza din 2005 la care am aceeasi problema ca a ta ...IDENTIC aceleasi defecte si constatatari ba chiar eram pe punctul de a face accident din cauza asta .Si eu raman cu un gol in stomac cand franez la o viteza de 90 km /h treptat si ajung cu pedala la fund si masina nu s-a oprit dar nici mie nu mi face la toate franarile ci la cele treptate ...daca pun brusc tine,daca pun frana lent ma trezesc uneori cu pedala la fund si frana nu tine in totalitate si apas pedala pana ies prin pedalier.....eu parca m am obisnuit ...am fost la service am aerisit frane am schimbat placute lichid tot ce se poate si la fel tot GRAVA treaba...nici un mecanic nu mi a zis de garnituri si de pompa dar am auzit pe alttiii de pe forum ca asta ar fi buba....CREDE MA ca si eu am dat masina la mecanici sa franeze cu ea si ei franau brusc si tinea frana dar eu le am spus ca atunci cand franezi treptat apare problema sau cand te surprinde cineva cu frana din fata.

Eu cred ca voi schimba garniturile din pompa dar vad ca tu zici ca le ai schimbat si nu au avut efect si ma gandesc sa schimb pompa de frana.
Cred ca pompa e bulita.

Tu ai rezolvat?
Cand schimbi pompa?

This post has been edited by Mihai San: 10 Feb 2009, 20:39


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihay_88
post 10 Feb 2009, 20:46
Post #73


fan megane :)


Group: Members
Posts: 428
Joined: 12 April 07




QUOTE(Mihai San @ 10 Feb 2009, 20:37)
Mihay_88 Eu am o solenza din 2005 la care am aceeasi problema ca a ta ...IDENTIC aceleasi defecte si constatatari ba chiar eram pe punctul de a face accident din cauza asta .Si eu raman cu un gol in stomac cand franez la o viteza de 90 km /h treptat si ajung cu pedala la fund si masina nu s-a oprit dar nici mie nu mi face la toate franarile ci la cele treptate ...daca pun brusc tine,daca pun frana lent ma trezesc uneori cu pedala la fund si frana nu tine in totalitate si apas pedala pana ies prin pedalier.....eu parca m am obisnuit ...am fost la service am aerisit frane am schimbat placute lichid tot ce se poate si la fel tot GRAVA treaba...nici un mecanic nu mi a zis de garnituri si de pompa dar am auzit pe alttiii de pe forum ca asta ar fi buba....CREDE MA ca si eu am dat masina la mecanici sa franeze cu ea si ei franau brusc si tinea frana dar eu le am spus ca atunci cand franezi treptat apare problema sau cand te surprinde cineva cu frana din fata.

Eu cred ca voi schimba garniturile din pompa dar vad ca tu zici ca le ai schimbat si nu au avut efect si ma gandesc sa schimb pompa de frana.
Cred ca pompa e bulita.

Tu ai rezolvat?
Cand schimbi pompa?




*






cand o sa fac rost de bani smile.gif( ca de cand cu criza asta...) oricum cat mai repede.
ideea e ca mi-e mi-au pus masina pe testul de la itp.si franele au iesit perfecte.

This post has been edited by Mihay_88: 10 Feb 2009, 20:47


--------------------
Privilege 1.5 2006 - B 999-XXX
Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 10 Feb 2009, 21:47
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Fratilor, nu va mint, credeti-ma, mi s-a intamplat si mie asa ceva pe 1300, manifestarea era identica si pana nu am schimbat pistonasele nu am scapat.
Nu va mai intrebati de ce se intampla, ce o sa faceti pentru ca va spun eu sigur ca de acolo este problema.

Mai bine iei o pompa de la dezmembrari decat sa dai o carca de bani pe una noua.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 11 Feb 2009, 12:18
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Mihay_88 si eu mi am pus masina pe test la ITP la 2 serice uri diferite si tot ca la tine CICA...FRANELE SUNT PERFECTE!!! dar eu le am spus ca daca franez brusc cum franeaza ei la ITP tine dar daca franez prelung pe o distanta mai lunga din ce in ce mai mult ajung cu pedala la fund si masina nu mai franeaza si asta nu in fiecare zi .Identic aceeasi problema ca a ta.
Si inca ceva IMPORTANT mihay_88 SI EU am lichidul negru in borcan desi l-am schimbat cu unul nou s-a inegrit intr-o saptamana prea multttt

Eu sper sa rezolvam ...se pare ca aceste cazuri la solenza si logan au fost si sunt mai rare de nu stiu mecanicii astia sa dea un verdict.
Sa mi spui si mie dupa ce schimbi pompa cum se comporta Mihay_88

This post has been edited by Mihai San: 11 Feb 2009, 12:20


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 11 Feb 2009, 14:20
Post #76


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Sa inteleg ca voi sunteti nemultumititi ca cei de la ITP au zis ca masina e OK cand stiti voi bine ca nu este? wacko.gif


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 11 Feb 2009, 16:36
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Nu cerede-ti ca din cauza folosirii intense a franelor(mers sportiv) lichidul de frana isi schimba proprietatile (devine compresibil). Datorita incalzirii acestuia, chiar apropierea de temp de firbere la sist de franare la roata apar vapori in intalatie(nu aer, vopori de lichid care sunt compresibili) --> de aici ineficienta franarii.

Toate masinile au probleme cu franarea in momentul in care sistemul de franare este solicitat la maxim si se incalzeste.


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 11 Feb 2009, 19:05
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 16:36)
Nu cerede-ti ca din cauza folosirii intense a franelor(mers sportiv) lichidul de frana isi schimba proprietatile (devine compresibil). Datorita incalzirii acestuia, chiar apropierea de temp de firbere la sist de franare la roata apar vapori in intalatie(nu aer, vopori de lichid care sunt compresibili) --> de aici ineficienta franarii.
*



Ai cumva si niste teorie in spate care sa sustina ce ai spus mai sus?
Nu neg faptul ca pana si lichidul este compresibil (dar are un factor atat de mic de comprensabilitate incat e aproape nul si prea putin important pentru a afecta franarea).

Ori ai vapori in instalatie si atunci pedala devine elastica si franarea ineficienta ori nu ai deloc si franarea este la fel ca inainte, fara nici o diferenta.
Mersul sportiv cu franari dese si sustinute nu face decat sa incalzeasca lichidul de frana si atat, el pastrandu-si calitatile, doar in cazul in care acesta atinge punctul de fierbere o sa aveti probleme apoi cu franarea si implicit calitatea lui va scade.

Lichidul de frana se altereaza prin absorbtia vaporilor de apa din aer (acest lucru scazandu-i punctul de fierbere) si de timp, devenind mai acid si "mancand" din garniturile de franare (de aici luand o culoare mai inchisa).


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 11 Feb 2009, 19:15
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Pai atunci de ce cand se lasa masina pe loc sa se "raceasca" totul refine la normal?
Aceleasi simtome au mai aparut si la alte masini, dupa mers sportiv(vezi alte formuri auto). Acum depinde si de tipul franelor amplitudinea acestui fenomen.

Punctul de fierbere la lichidul de frana DOT 4 este de 260 grade Celsius si ma gandesc ca la un mers sportiv franele ating destul de usor o temperatura ridicata chiar foarte mare la mers sportiv, mai ales daca nu au o ventilatie corespnzatoare a sist de franare gen discuri ventilate etc.
A verificat cineva cand a ramas fara frane cam care este temperatura jantei?? sa nu zic a discului de frana...

This post has been edited by s3v3r: 11 Feb 2009, 19:17


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 11 Feb 2009, 20:30
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 19:15)
Pai atunci de ce cand se lasa masina pe loc sa se "raceasca" totul refine la normal? 
Aceleasi simtome au mai aparut si la alte masini, dupa mers sportiv(vezi alte formuri auto). Acum depinde si de tipul franelor amplitudinea acestui fenomen.
*



Pentru ca simptomele pe care le amintesti tu sunt din cauza "fading-ului", adica al obosiri, incalzire excesive al discurilor si placutelor de frana, care nu mai au acelasi coeficient de franare la temperatura ridicata ca cel de la temperatura normala de functionare.
De asemenea, la temperatura foarte ridicata a franelor, placutele se consuma mult mai repede.
Daca ma intrebi de temperaturi, o sa caut si o sa-ti spun, dar nu pentru Logan, ci pentru alte marci de masini.
Dupa racirea discurilor si a franelor, eficienta va fi exact la parametrii normali.

QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 19:15)
Punctul de fierbere la lichidul de frana DOT 4 este de 260 grade Celsius si ma gandesc ca la un mers sportiv franele ating destul de usor o temperatura ridicata chiar foarte mare la mers sportiv, mai ales daca nu au o ventilatie corespnzatoare a sist de franare gen discuri ventilate etc.
A verificat cineva cand a ramas fara frane cam care este temperatura jantei?? sa nu zic a discului de frana...
*



Franele ating temperaturi mari, dar sistemul de franare este proiectat special ca preluarea caldurii de catre lichidul de frana sa fie cat mai redusa (etrieri cu cavitati reduse, dispunerea etrierului in fata unui curent de aer).
In cazul fierberii lichidului de frana, se produce blocajul cu vapori sau "vapour lock", caz in care franarea devine foarte ineficienta si se pastreaza si dupa racirea franelor, trebuind sa aerisim sistemul.
Natura discurilor (ventilate sau nu) nu influenteaza temperatura lichidului de frana, ci doar vor ajunge la o temperatura mare mai repede si implicit, forta de franare va scade.

Da, am verificat temperatura jantelor si pe 1300 cand am coborat odata cu masina de la Pestera pana in Sinaia, cu 6 oameni si extra full de bagaje si aveau peste 100 C, fierbea apa pe jante daca le stropeam. Am mai coborat si serpentinele in viteza si am mancat placute uzate doar 20%, pana la metal, in cateva curbe.
Chiar dupa toata nebunia asta, tot nu mi-a fiert lichidul de frana.

Alta data am coborat cu masina de cota 1400 numai in acceleratii si franam la inceputul curbei puternic. Franele au obosit intr-un hal de impingeam in pedala ca nemancatu', m-am oprit pe la Taverna Sarbului pentru un picnic si vedeam cum iesea fum din placute si mirosea ca la tramvaiele alea antice cu franele blocate.
Chiar si asa, dupa racire nu a avut nimic masina.

In concluzie, cu sitemul de franare pus la punct pe 1300, nu am reusit, oricat am incercat, sa fierb lichidul de frana.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 11 Feb 2009, 20:36
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




QUOTE(Bujor Stefan @ 11 Feb 2009, 20:30)


Franele au obosit intr-un hal de impingeam in pedala ca nemancatu',



Si de ce crezi ca se intamplase asta?


Unde vrei tu sa fiarba lichidul de frana in borcan? (asa ca pe aragaz? asta e imposibil; dar el in etrier atunci cand janta ta are peste 100 de grade ce temperatura crezi ca are 50-60 de grade? )


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 11 Feb 2009, 21:26
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Tu ma iei cu credinta sau ai vreo baza teoretica in spate?

Daca fierbea lichidul masina nu ar mai fi franat DELOC!
Pedala era tare si ferma, numai eficienta franarii scazuse.
cand iti fierbe lichidul pedala e elastica.

Janta e in contact direct cu discul de frana.
Etrierul e cuplat prin intermediul furcii, apoi furca e cuplata de fuzeta, fuzeta prin rulment de butuc, butucul de discul de frana.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 14 Feb 2009, 15:05
Post #83


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Disc-placute-etrier contact direct in timpul franarii.

Am avut odata o roata semiblocata din cauza unui etrier si jeanta frigea de nu se putea tine mana pe ea. De disc nici nu m-am atins ca imi lasa amprenta permantenta pe dest'!

E posibil sa se produca o fierbere locala a lichidului in cilindrii receptori / etriere, care sa afecteze puternic eficienta sistemului de franare. Nu e credinta e baza teoretica (transfer termic). De asemenea eficienta scade odata cu incalzirea suprafetelor care se afla in contact disc-placuta frana, tambur-ferodou. Eficienta scade datorita mofificarii coeficientului de frictiune, care variaza in functie de temperatura. Mai teoretic smile.gif


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 14 Feb 2009, 15:40
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Corect man, dar la partea cu fierberea tot nu sunt 100% sigur ca e adevarata.
O sa mai citesc sa vad daca dupa fierbere, vaporii rezultati se mai pot transforma din nou in lichid, desi n-as prea crede, deoarece se transforma in substante diferite care nu se mai pot recombina si condensa.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 14 Feb 2009, 20:24
Post #85


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(Bujor Stefan @ 14 Feb 2009, 16:40)
deoarece se transforma in substante diferite care nu se mai pot recombina si condensa.
*



???????????????

Adica ?????????????? huh.gif huh.gif huh.gif huh.gif huh.gif huh.gif huh.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 15 Feb 2009, 13:38
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Ma refeream la asta : http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4
Mai multe substante intra in componenta lichidului de frana, fiecare cu temperaturi diferite de fierbere.
Vroiam sa spun ca dupa fierbere ele vor forma dopuri de vapori, care nu vor recondensa.
Daca ti-a fiert lichidul de frana nu mai scapi fara sa aerisesti tot sistemul de franare, el nu o sa isi mai revina la caracteristicile anterioare fierberii.

Oricum, sistemele de franare erau proiectate inca din anii '50 ca in caz de utilizare excesiva sa apara fading-ul si mai tarziu sa apara si blocajul cu vapori.

Ar fi cea mai mare tampenie ca ele sa apara in ordine inversa, de fapt, nici nu ar mai putea sa apara fading-ul dupa blocajului cu vapori deoarece nu s-ar mai putea asigura presiunea necesara in sistem pentru utilizarea la maxim a franelor.

Asa erau gandite sistemele de franare acum zeci si zeci de ani cand lichidul de frana fierbea pe la 175 grade. Acum cand avem lichide care fierb la 260 grade, blocajul cu vapori nu mai poate sa apara.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 15 Feb 2009, 14:41
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Acu zeci si zeci de ani nu exista si abs. Se bloca roata si gata.

This post has been edited by liviu2004: 15 Feb 2009, 14:41


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v.liviu
post 15 Feb 2009, 15:30
Post #88


Dr. LOVe


Group: Members
Posts: 52
Joined: 23 May 07
From: Oradea, Timisoara




Ce am observat la mine este ca atunci cand pornesc cu masina de pe loc (motor rece), cum pisc frana prinde chiar foarte bine, ca de multe ori patesc chiar sa zdruncin masina si apoi dupa ce fac cativa kilometrii, nu mers sportiv, ci chiar din contra, folosit frana de motor destul de des, nu mai prinde ca si cand era motorul rece. Trebuie sa apas muult mai serios pe pedala ca sa prinda ca si atunci. Am inteles ca daca se foloseste intens frana ii scade si eficienta, dar in conditiile in care se merge normal, as putea spune chiar folosind frana de motor mai mult, de ce ii scade eficienta in halul asta?


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 15 Feb 2009, 22:53
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(liviu2004 @ 15 Feb 2009, 14:41)
Acu zeci si zeci de ani nu exista si abs. Se bloca roata si gata.
*



O remarca deosebita...
Multumim mult pentru acest post minunat si plin de invataminte.

VLIVIU, la tine sa nu fie cumva o problema de servofrana.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Club12TRS
post 19 Feb 2009, 19:32
Post #90


Coupe Maniac


Group: Members
Posts: 300
Joined: 14 February 09
From: Bucuresti




Lasati-o p-asta cu fiertul lichidului, ca nu tine. La Porsche, de exemplu, franele sunt concepute in asa fel incat discurile se inrosesc la franari la viteze mari. Multe din aceste masini Porsche foloseau DOT4 si nu fierbea nimic.
Cineva a scris, intr-un post mai vechi, ca Dot3 = Dot4 = DOT5. Fals! Dot 3 este mai gros decat DOT4, iar DOT 5 este deja alta ciorba. Folosirea lichidului DOT3 intr-o instalatie conceputa pt DOT4 duce la intarirea pedalei si la ingreunarea apasarii ei, la infranarea rotilor si la uzura excesiva si prematura a garniturilor din pompa / etriere / cilindrii. Dot 5.1 este compatibil cu DOT4, dar este mai performant.
Amicul nostru Mihay_88 a scris ca a schimbat lichidul de frana si s-a inegrit la loc intr-o saptamaba. Logic, daca n-a spalat instalatia cu alcool, au ramas depuneri peste tot.
Toate simptomele prezentate de Mihay_88 ma duc cu gandul la ovalizarea corpului pompei de frana sau la un defect al supapei de pe piston. Cea mai sigura treaba ar fi inlocuirea pompei.

This post has been edited by Club12TRS: 19 Feb 2009, 19:33


--------------------
Alfa 145T.Spark / Citroen Saxo / Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 05:01
Forum Renault