fara frane
![]() ![]() ![]() |
fara frane
Lord Hades |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|||
klaus |
![]()
Post
#62
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Informativ: limitatrul-repartitor spate la logan nu e un exemplu de piesa care se comporta exemplar
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vadim_braia @ 4 Dec 2008, 23:06) Atunci cand "te pune in cap" blocheaza cumva rotile? Oricum, demonteaza pompa, desfa-o si verifica sa nu ai uzuri mari (santuri, rizuri) pe interiorul pompei. Daca e OK, schimbi doar garniturile si vezi ce se intampla mai departe. Bineinteles ca vei schimba si tot lichidul de frana, trebuind sa aerisesti fiecare roata in parte. Nu stiu sigur cum arata pistonasele de pe pompa de frana, daca au supapa sau saiba crenelata sub garnitura pentru egalizarea presiunii la revenirea pedalei de frana. In caz ca se va manifesta la fel si dupa schimbarea garniturilor trebuiesc schimbate pistonasele. QUOTE(Mihay_88 @ 6 Dec 2008, 16:31) Iti dai seama ca nu o sa dispara de la sine acest defect. Si pentru tine trebuiesc urmati exact aceeasi pasi de mai sus. P.S. Aveti cumva vreunul ABS? In caz ca da, mai trebuie sa studiez problema, daca nu, solutia este mai sus, iar din cele relatate dau ca sigura 100% rezolvarea data de mine mai sus. Raportarea unor astfel de probleme complexe nu cred ca se poate da numai prin cuvinte scrise. Putem ajunge ca aia din reclama cu Dacia Asistenta: "Dom'le imi face masina: par, par, par poc, par, par, par, poc!". |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu n-am ABS . Alta chestie ciudata , placuta de pe partea stanga este ca noua cea de pe partea dreapta este ZERO . Deci e clar un dezechilibru de franare de cca 80%
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Am inlocuit discurile si placutele , care erau zdrente ma mir cum de mai franau
![]() Piesele le-am luat din Vitan si am dat 300 de lei pe discuri marca Delphi si 70 de lei pe placute marca Ferodo . Discurile de fabrica costa 400 de lei setul iar placutele 80 de lei . |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
Mihay_88 |
![]()
Post
#66
|
![]() fan megane :) Group: Members Posts: 428 Joined: 12 April 07 ![]() |
revin din nou asupra acestui subiect pentru ca s-a intamplat iarasi. dupa un mers cam sportiv am vrut sa pun frana si abea abea s-a orpit.cu pedala la fund.ciudat este ca am schimbat si lichidul de frana si garniturile de la pompa.pana la urma cred ca am sa iau o pompa nou. acum intrebare ? nu trebuie sa iau pompa cu tot cu servo nu? ca banuiesc ca n-ar prea avea nico treaba servo la simptomele astea.
|
--------------------
Privilege
1.5
2006
- B 999-XXX Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
|
|
YRX |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu, pompa de frana vine separat de servofrana.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
GBC |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
"dupa un mers cam sportiv am vrut sa pun frana si abea abea s-a orpit.cu pedala la fund"
S-a oprit cu pedala la fund - in sensul ca pedala a fost "mai moale" , s-a apsat foarte usor pana jos, sau ai simtit pedala ca se comporta relativ normal, dar a fost nevoie sa apesi foarte tare si efectul s-a simtit tarziu, abia la forta maxima si viteza a scazut mai incet decat normal la efortul respectiv? This post has been edited by GBC: 10 Feb 2009, 10:39 |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
catalin-g3 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 26 August 04 From: BaileGovora ; BUCURESTI ![]() |
Eu am patit sa raman fara frane dupa ce mi s-a blocat o roatra pe spate (de la cablul franei de mana) si s-a incins de nu puteai sa ti mana pe ea. Dupa ce s-a racit si-a revenit.
|
--------------------
AsconaC/AstraF
BERLINA
85/96 "Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK |
|
Mihay_88 |
![]()
Post
#70
|
![]() fan megane :) Group: Members Posts: 428 Joined: 12 April 07 ![]() |
am simtit cand apasam ca se duce pedala la fund si nu se oprea....
|
--------------------
Privilege
1.5
2006
- B 999-XXX Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum am zis si mai devreme, ori ii schimbi pistonasele de pe pompa, ori pompa cu totul.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Mihai San |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges ![]() |
Mihay_88 Eu am o solenza din 2005 la care am aceeasi problema ca a ta ...IDENTIC aceleasi defecte si constatatari ba chiar eram pe punctul de a face accident din cauza asta .Si eu raman cu un gol in stomac cand franez la o viteza de 90 km /h treptat si ajung cu pedala la fund si masina nu s-a oprit dar nici mie nu mi face la toate franarile ci la cele treptate ...daca pun brusc tine,daca pun frana lent ma trezesc uneori cu pedala la fund si frana nu tine in totalitate si apas pedala pana ies prin pedalier.....eu parca m am obisnuit ...am fost la service am aerisit frane am schimbat placute lichid tot ce se poate si la fel tot GRAVA treaba...nici un mecanic nu mi a zis de garnituri si de pompa dar am auzit pe alttiii de pe forum ca asta ar fi buba....CREDE MA ca si eu am dat masina la mecanici sa franeze cu ea si ei franau brusc si tinea frana dar eu le am spus ca atunci cand franezi treptat apare problema sau cand te surprinde cineva cu frana din fata.
Eu cred ca voi schimba garniturile din pompa dar vad ca tu zici ca le ai schimbat si nu au avut efect si ma gandesc sa schimb pompa de frana. Cred ca pompa e bulita. Tu ai rezolvat? Cand schimbi pompa? This post has been edited by Mihai San: 10 Feb 2009, 20:39 |
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|
Mihay_88 |
![]()
Post
#73
|
![]() fan megane :) Group: Members Posts: 428 Joined: 12 April 07 ![]() |
QUOTE(Mihai San @ 10 Feb 2009, 20:37) Mihay_88 Eu am o solenza din 2005 la care am aceeasi problema ca a ta ...IDENTIC aceleasi defecte si constatatari ba chiar eram pe punctul de a face accident din cauza asta .Si eu raman cu un gol in stomac cand franez la o viteza de 90 km /h treptat si ajung cu pedala la fund si masina nu s-a oprit dar nici mie nu mi face la toate franarile ci la cele treptate ...daca pun brusc tine,daca pun frana lent ma trezesc uneori cu pedala la fund si frana nu tine in totalitate si apas pedala pana ies prin pedalier.....eu parca m am obisnuit ...am fost la service am aerisit frane am schimbat placute lichid tot ce se poate si la fel tot GRAVA treaba...nici un mecanic nu mi a zis de garnituri si de pompa dar am auzit pe alttiii de pe forum ca asta ar fi buba....CREDE MA ca si eu am dat masina la mecanici sa franeze cu ea si ei franau brusc si tinea frana dar eu le am spus ca atunci cand franezi treptat apare problema sau cand te surprinde cineva cu frana din fata. Eu cred ca voi schimba garniturile din pompa dar vad ca tu zici ca le ai schimbat si nu au avut efect si ma gandesc sa schimb pompa de frana. Cred ca pompa e bulita. Tu ai rezolvat? Cand schimbi pompa? cand o sa fac rost de bani ![]() ideea e ca mi-e mi-au pus masina pe testul de la itp.si franele au iesit perfecte. This post has been edited by Mihay_88: 10 Feb 2009, 20:47 |
--------------------
Privilege
1.5
2006
- B 999-XXX Tot ce e bun tre' sa dispara din aceasta tara....
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor, nu va mint, credeti-ma, mi s-a intamplat si mie asa ceva pe 1300, manifestarea era identica si pana nu am schimbat pistonasele nu am scapat.
Nu va mai intrebati de ce se intampla, ce o sa faceti pentru ca va spun eu sigur ca de acolo este problema. Mai bine iei o pompa de la dezmembrari decat sa dai o carca de bani pe una noua. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Mihai San |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges ![]() |
Mihay_88 si eu mi am pus masina pe test la ITP la 2 serice uri diferite si tot ca la tine CICA...FRANELE SUNT PERFECTE!!! dar eu le am spus ca daca franez brusc cum franeaza ei la ITP tine dar daca franez prelung pe o distanta mai lunga din ce in ce mai mult ajung cu pedala la fund si masina nu mai franeaza si asta nu in fiecare zi .Identic aceeasi problema ca a ta.
Si inca ceva IMPORTANT mihay_88 SI EU am lichidul negru in borcan desi l-am schimbat cu unul nou s-a inegrit intr-o saptamana prea multttt Eu sper sa rezolvam ...se pare ca aceste cazuri la solenza si logan au fost si sunt mai rare de nu stiu mecanicii astia sa dea un verdict. Sa mi spui si mie dupa ce schimbi pompa cum se comporta Mihay_88 This post has been edited by Mihai San: 11 Feb 2009, 12:20 |
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|
radian |
![]()
Post
#76
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Sa inteleg ca voi sunteti nemultumititi ca cei de la ITP au zis ca masina e OK cand stiti voi bine ca nu este?
![]() |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
s3v3r |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 22 March 06 ![]() |
Nu cerede-ti ca din cauza folosirii intense a franelor(mers sportiv) lichidul de frana isi schimba proprietatile (devine compresibil). Datorita incalzirii acestuia, chiar apropierea de temp de firbere la sist de franare la roata apar vapori in intalatie(nu aer, vopori de lichid care sunt compresibili) --> de aici ineficienta franarii.
Toate masinile au probleme cu franarea in momentul in care sistemul de franare este solicitat la maxim si se incalzeste. |
--------------------
dacia /Fiat
1310 lx break/G.Punto
1991/ 2008 1,4 77cp
- br-11-nyc/ ct 43 BUB
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 16:36) Nu cerede-ti ca din cauza folosirii intense a franelor(mers sportiv) lichidul de frana isi schimba proprietatile (devine compresibil). Datorita incalzirii acestuia, chiar apropierea de temp de firbere la sist de franare la roata apar vapori in intalatie(nu aer, vopori de lichid care sunt compresibili) --> de aici ineficienta franarii. Ai cumva si niste teorie in spate care sa sustina ce ai spus mai sus? Nu neg faptul ca pana si lichidul este compresibil (dar are un factor atat de mic de comprensabilitate incat e aproape nul si prea putin important pentru a afecta franarea). Ori ai vapori in instalatie si atunci pedala devine elastica si franarea ineficienta ori nu ai deloc si franarea este la fel ca inainte, fara nici o diferenta. Mersul sportiv cu franari dese si sustinute nu face decat sa incalzeasca lichidul de frana si atat, el pastrandu-si calitatile, doar in cazul in care acesta atinge punctul de fierbere o sa aveti probleme apoi cu franarea si implicit calitatea lui va scade. Lichidul de frana se altereaza prin absorbtia vaporilor de apa din aer (acest lucru scazandu-i punctul de fierbere) si de timp, devenind mai acid si "mancand" din garniturile de franare (de aici luand o culoare mai inchisa). |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
s3v3r |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 22 March 06 ![]() |
Pai atunci de ce cand se lasa masina pe loc sa se "raceasca" totul refine la normal?
Aceleasi simtome au mai aparut si la alte masini, dupa mers sportiv(vezi alte formuri auto). Acum depinde si de tipul franelor amplitudinea acestui fenomen. Punctul de fierbere la lichidul de frana DOT 4 este de 260 grade Celsius si ma gandesc ca la un mers sportiv franele ating destul de usor o temperatura ridicata chiar foarte mare la mers sportiv, mai ales daca nu au o ventilatie corespnzatoare a sist de franare gen discuri ventilate etc. A verificat cineva cand a ramas fara frane cam care este temperatura jantei?? sa nu zic a discului de frana... This post has been edited by s3v3r: 11 Feb 2009, 19:17 |
--------------------
dacia /Fiat
1310 lx break/G.Punto
1991/ 2008 1,4 77cp
- br-11-nyc/ ct 43 BUB
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 19:15) Pai atunci de ce cand se lasa masina pe loc sa se "raceasca" totul refine la normal? Aceleasi simtome au mai aparut si la alte masini, dupa mers sportiv(vezi alte formuri auto). Acum depinde si de tipul franelor amplitudinea acestui fenomen. Pentru ca simptomele pe care le amintesti tu sunt din cauza "fading-ului", adica al obosiri, incalzire excesive al discurilor si placutelor de frana, care nu mai au acelasi coeficient de franare la temperatura ridicata ca cel de la temperatura normala de functionare. De asemenea, la temperatura foarte ridicata a franelor, placutele se consuma mult mai repede. Daca ma intrebi de temperaturi, o sa caut si o sa-ti spun, dar nu pentru Logan, ci pentru alte marci de masini. Dupa racirea discurilor si a franelor, eficienta va fi exact la parametrii normali. QUOTE(s3v3r @ 11 Feb 2009, 19:15) Punctul de fierbere la lichidul de frana DOT 4 este de 260 grade Celsius si ma gandesc ca la un mers sportiv franele ating destul de usor o temperatura ridicata chiar foarte mare la mers sportiv, mai ales daca nu au o ventilatie corespnzatoare a sist de franare gen discuri ventilate etc. A verificat cineva cand a ramas fara frane cam care este temperatura jantei?? sa nu zic a discului de frana... Franele ating temperaturi mari, dar sistemul de franare este proiectat special ca preluarea caldurii de catre lichidul de frana sa fie cat mai redusa (etrieri cu cavitati reduse, dispunerea etrierului in fata unui curent de aer). In cazul fierberii lichidului de frana, se produce blocajul cu vapori sau "vapour lock", caz in care franarea devine foarte ineficienta si se pastreaza si dupa racirea franelor, trebuind sa aerisim sistemul. Natura discurilor (ventilate sau nu) nu influenteaza temperatura lichidului de frana, ci doar vor ajunge la o temperatura mare mai repede si implicit, forta de franare va scade. Da, am verificat temperatura jantelor si pe 1300 cand am coborat odata cu masina de la Pestera pana in Sinaia, cu 6 oameni si extra full de bagaje si aveau peste 100 C, fierbea apa pe jante daca le stropeam. Am mai coborat si serpentinele in viteza si am mancat placute uzate doar 20%, pana la metal, in cateva curbe. Chiar dupa toata nebunia asta, tot nu mi-a fiert lichidul de frana. Alta data am coborat cu masina de cota 1400 numai in acceleratii si franam la inceputul curbei puternic. Franele au obosit intr-un hal de impingeam in pedala ca nemancatu', m-am oprit pe la Taverna Sarbului pentru un picnic si vedeam cum iesea fum din placute si mirosea ca la tramvaiele alea antice cu franele blocate. Chiar si asa, dupa racire nu a avut nimic masina. In concluzie, cu sitemul de franare pus la punct pe 1300, nu am reusit, oricat am incercat, sa fierb lichidul de frana. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
s3v3r |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 22 March 06 ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 11 Feb 2009, 20:30) Franele au obosit intr-un hal de impingeam in pedala ca nemancatu', Si de ce crezi ca se intamplase asta? Unde vrei tu sa fiarba lichidul de frana in borcan? (asa ca pe aragaz? asta e imposibil; dar el in etrier atunci cand janta ta are peste 100 de grade ce temperatura crezi ca are 50-60 de grade? ) |
--------------------
dacia /Fiat
1310 lx break/G.Punto
1991/ 2008 1,4 77cp
- br-11-nyc/ ct 43 BUB
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Tu ma iei cu credinta sau ai vreo baza teoretica in spate?
Daca fierbea lichidul masina nu ar mai fi franat DELOC! Pedala era tare si ferma, numai eficienta franarii scazuse. cand iti fierbe lichidul pedala e elastica. Janta e in contact direct cu discul de frana. Etrierul e cuplat prin intermediul furcii, apoi furca e cuplata de fuzeta, fuzeta prin rulment de butuc, butucul de discul de frana. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#83
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Disc-placute-etrier contact direct in timpul franarii.
Am avut odata o roata semiblocata din cauza unui etrier si jeanta frigea de nu se putea tine mana pe ea. De disc nici nu m-am atins ca imi lasa amprenta permantenta pe dest'! E posibil sa se produca o fierbere locala a lichidului in cilindrii receptori / etriere, care sa afecteze puternic eficienta sistemului de franare. Nu e credinta e baza teoretica (transfer termic). De asemenea eficienta scade odata cu incalzirea suprafetelor care se afla in contact disc-placuta frana, tambur-ferodou. Eficienta scade datorita mofificarii coeficientului de frictiune, care variaza in functie de temperatura. Mai teoretic ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Corect man, dar la partea cu fierberea tot nu sunt 100% sigur ca e adevarata.
O sa mai citesc sa vad daca dupa fierbere, vaporii rezultati se mai pot transforma din nou in lichid, desi n-as prea crede, deoarece se transforma in substante diferite care nu se mai pot recombina si condensa. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#85
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma refeream la asta : http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4
Mai multe substante intra in componenta lichidului de frana, fiecare cu temperaturi diferite de fierbere. Vroiam sa spun ca dupa fierbere ele vor forma dopuri de vapori, care nu vor recondensa. Daca ti-a fiert lichidul de frana nu mai scapi fara sa aerisesti tot sistemul de franare, el nu o sa isi mai revina la caracteristicile anterioare fierberii. Oricum, sistemele de franare erau proiectate inca din anii '50 ca in caz de utilizare excesiva sa apara fading-ul si mai tarziu sa apara si blocajul cu vapori. Ar fi cea mai mare tampenie ca ele sa apara in ordine inversa, de fapt, nici nu ar mai putea sa apara fading-ul dupa blocajului cu vapori deoarece nu s-ar mai putea asigura presiunea necesara in sistem pentru utilizarea la maxim a franelor. Asa erau gandite sistemele de franare acum zeci si zeci de ani cand lichidul de frana fierbea pe la 175 grade. Acum cand avem lichide care fierb la 260 grade, blocajul cu vapori nu mai poate sa apara. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Acu zeci si zeci de ani nu exista si abs. Se bloca roata si gata.
This post has been edited by liviu2004: 15 Feb 2009, 14:41 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
v.liviu |
![]()
Post
#88
|
![]() Dr. LOVe Group: Members Posts: 52 Joined: 23 May 07 From: Oradea, Timisoara ![]() |
Ce am observat la mine este ca atunci cand pornesc cu masina de pe loc (motor rece), cum pisc frana prinde chiar foarte bine, ca de multe ori patesc chiar sa zdruncin masina si apoi dupa ce fac cativa kilometrii, nu mers sportiv, ci chiar din contra, folosit frana de motor destul de des, nu mai prinde ca si cand era motorul rece. Trebuie sa apas muult mai serios pe pedala ca sa prinda ca si atunci. Am inteles ca daca se foloseste intens frana ii scade si eficienta, dar in conditiile in care se merge normal, as putea spune chiar folosind frana de motor mai mult, de ce ii scade eficienta in halul asta?
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate 1.6
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#90
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Lasati-o p-asta cu fiertul lichidului, ca nu tine. La Porsche, de exemplu, franele sunt concepute in asa fel incat discurile se inrosesc la franari la viteze mari. Multe din aceste masini Porsche foloseau DOT4 si nu fierbea nimic.
Cineva a scris, intr-un post mai vechi, ca Dot3 = Dot4 = DOT5. Fals! Dot 3 este mai gros decat DOT4, iar DOT 5 este deja alta ciorba. Folosirea lichidului DOT3 intr-o instalatie conceputa pt DOT4 duce la intarirea pedalei si la ingreunarea apasarii ei, la infranarea rotilor si la uzura excesiva si prematura a garniturilor din pompa / etriere / cilindrii. Dot 5.1 este compatibil cu DOT4, dar este mai performant. Amicul nostru Mihay_88 a scris ca a schimbat lichidul de frana si s-a inegrit la loc intr-o saptamaba. Logic, daca n-a spalat instalatia cu alcool, au ramas depuneri peste tot. Toate simptomele prezentate de Mihay_88 ma duc cu gandul la ovalizarea corpului pompei de frana sau la un defect al supapei de pe piston. Cea mai sigura treaba ar fi inlocuirea pompei. This post has been edited by Club12TRS: 19 Feb 2009, 19:33 |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 05:01 |