reglare relanti, metoda ceacu
![]() ![]() ![]() |
reglare relanti, metoda ceacu
Muttley |
![]()
Post
#31
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
gangara |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
offtopic: habar nu am cum s-a rupt...cred ca era obosit...eu avand cea mai scurta treapta a 5-a din cate se cunosc (la 4000 rpm 130km/h) si masina fiind alergata mai mereu, mai ales B.-Pitesti cred ca a obosit...insa momentul s-a intamplat la mers in gol...intr-o dimineata cand am vrut sa o pornesc, am inecat-o (fara sa stiu), am tot impins la ea vreo 20 min, am curat bujiile (intr-un final), iar apoi a luat-o la sfert...am turat-o un pic si scurt in gol pana pe la vre-o 6000 rpm si...bum...asta a fost tot...iar a doua zi si reparata...bineinteles in spatele blocului...
|
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Minel |
![]()
Post
#33
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
gangara |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
eram mai mult nervos pe mine..ca nu mi-am dat seama ca e inecata..oricum...bine ca s-a rupt in gol si nu pe drum undeva...
|
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#35
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mama mama, la 6000. de la motorul de 1.4 sau cel de 1.6?
stiu cum face a mea la 5000 la 1.3 . l-am dus si la 6000 dar mai mult de 5 sec n-am avut tupeu |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
jcdenton |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
6000 rpm la motorul stock pe care-l avea baba cloant(z)a la matura, nu ?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
gangara |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
ce mare lucru sa-l turezi pe liber pentru cateva fractiune de secunda in 6000....oricum ar fi vibrochenul nu avea voie sa se rupa...acum nu stiu care era cauza...un ingineras de la automobile mi-a spus ca arborele in orice regim tb sa reziste intre 700.000 si un mil de km
19 Nov 2008, 17:13: a...si era vorba de motorul de 1600...asta era si inca e din fabrica This post has been edited by gangara: 19 Nov 2008, 17:13 |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
jcdenton |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai e mare lucru ca la un motor stock nu se poate (nu va lasati pacaliti de inertia acului turometrului)
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
gangara |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
asta asa e... acul se duce din inertie mult peste valoarea indicata..cel putin cand turezi motorul in gol...dar in momentul cand s-a rupt altcineva o accelera, de la parghie, eu eram inauntru, si din inertie acul sa dus la 8000...chiar si asa nu avea voie sa se rupa...eventual sareau supapele...sau alte nebunii
|
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#40
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
schimba jicloarele cu 140 si 145 cum a spus Mihai nu e nevoie sa schimbi carburatorul doardaca doresti sa fi sportivpi o flanse de la un papuc nova sau dacia 1310 cele pe injectie si cumperi uncarburator dublu ... parca erau prin targul vitan destule carburatoare duble mai ales cele rusesti de lada foarte bune !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gangara |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
de flansa ..cred ca am ...motorul avea carb dublu...si s-a pus de 1400/..jiglor principal am de 135 (cel oblic din cnc), dar cred ca o sa-l schimb cu unul de 140, iau de la alt carb....cu toate astea nu cred ca jiglorul principal afecteaza chiar asa de mult relantiul...
oricum...aveti idee cat ar costa in vitan un dublucorp, ca al meu a ajuns pe la un service itp (pt poze ) si acolo a ramas |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#42
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
nu relantiul cat sarcina, si mai ales in demaraje. da in nas daca nu e potrivita perechea benzina-aer
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#43
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
carbul original de 1400 avea jicloare 140 ,145 ajutajul 4.5 la ciocul de papagal ma rog ajutaj de descarcare jicloul de relantii 0.45 ... erau datele pe forum daca cauti le gasesti.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ceacu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gangara @ 16 Nov 2008, 20:36) salut tuturor, ideea este ca mie relatiul imi sta la 600 turatii, iar daca maresc relatiul catusi de putin din surubul de relanti, practic se descopera acea prima gaurica de progresiune, ceea ce nu cred ca este bine... deci, in afara de surubul de amestec si avansul static mai exista vre-o metoda? va multumesc Da. ![]() Banal de simpla! Pui inca o duza in paralel cu prima (sau maresti putintel gaura din duza, testezi deschizand si surubul de amestec, s.a.m.d.). Nu are destul AER motorul (clapeta fiind foarte inchisa pentru a sta sub acea gaurica). NU POTI da aer suplimentar prin deschiderea clapetei (nu va mai sta in acea pozitie). POTI da aer suplimentar prin traseul de aspiratie gaze carter. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#45
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
zi si tu pe sub clapeta de acceleratie ma rog prin talpica preincalzitoare...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gangara |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut ceacu,
practic de la tine cautam oarecum raspuns deoarece tu ai initiat ideea cu tesitura...insa nu inteleg la ce te referi prin explicatia cu duza... merci mult |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#47
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ceacu
te rog, ca inca nu m-am prins exact. care-i faza cu tesitura clapetei. practic la o deschidere mai mica a clapetei se descopera gaurica in cauza? deci da aceeasi cantitate de amestec la unghi mai mic? |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gangara |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut tzepesh,
pana ne raspunde ceacu, sa iti spun ce cred eu, ca am facut si eu tesitura si sunt destul de incantat. datorita tesiturii, la cea mai mica apasare a acc se descopera prima gaurica de prg (relantiul fiind reglat cu clapeta perfect inchisa), motorul primind surplus de amestec...diferenta este ca fara tesitura clapeta se deschide, insa fara sa descopere gaurica. motorul trage doar aer, fara benzina si merge neregulat, amestecul automat fiind prea saracacios in benzina... cu tesitura aia nu o sa ai amestec la fel, o sa fie mai mult, insa o sa ai un cuplu la roata mai mare la turatii mici (cel putin asa mi s-a intamplat mie)... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#49
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am inteles.
dar sunt curios ce spune si ceacu. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gangara |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
daca ceacu nu apuca sa ne mai raspunda....de aici am citit si eu
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...arburator+dublu |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Cu tesitura (pilirea clapetei a.i. sa descopere prima gaurica de progresiune la atingerea fina acceleratiei) cred ca de fapt se imbogateste amestecul voit pentru un comportament mai "docil" al motorului la plecarea de pe loc.
Iar partea cu duza...e vorba de cea din furtunul care adauga un mic surplus de aer in galeria de admisie sub carburator. Duza e calibrata pentru a oferi un debit de aer care sa nu faca amestecul sarac in cazul unui carburator STAS, dar din pacate jetarile, gaurelele, jocurile axului clapetei, etc. fac necesara o cantitate mai mare sau mai mica de aer pentru ca motorul sa stea frumos la relanti. Inca o duza poate insemna relanti mai mare cu ceva sau un amestec prea sarac, prin tatonare poti largi duza existenta, dar fin, pana vei gasi un optim sau...o inlocuiesti cu un robinet fin de aer.(vezi pe topicul turbonator ce am folosit eu) |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
gangara |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut CODE,
te rog sa postezi daca poti linkul cu turbionatorul in care arati ce ai facut tu. in legatura cu tesitura: nu cred ca imbogateste consumul, ci pur si simplu este mai mare , defapt este unul corect. in sensul ca la o apasare f fina, amestecul nu saraceste, datorita nedescoperirii gaurii de prg... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#53
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
hmmm, deja ma gandesc sa fac si eu smecheria.
precizez ca eu pe langa flansa UIS, am lasat si furtunul cu diuza pt saracirea amestecului. si functioneaza f bine impreuna. surprinzator. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
tzepesch |
![]()
Post
#54
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce ziceti asa e mai ok daca ar fi pilita,, decat sa fie subtiata clapeta?
e cu burta-n sus clapeta desenata Attached thumbnail(s) clapeta.jpg ( Size: 12.99k ) Number of downloads: 773 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CodeXS |
![]()
Post
#55
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@tzepesch
Ar putea fi doua mici probleme apropo de design-ul propus de tine in loc de subtiere (fanta aceea). Prima problema at fi ca nu stiu daca eu as fi in stare sa fac acea fanta sa potriveasca exact sa "deschida" pe acea gaurica de progresiune. Iar a doua problema ar fi referitoare la dozaj, cand e pilita pe o suprafata mai mare evident si amestecul va primi ceva aer mai mult, la descoperirea gaurii se mai descopera si o portiune sub forma de semiluna care aduce un aport de aer pentru debitul suplimentar de benzina. (nu stiu cat de explicit am fost, ma refeream la probabilitatea imbogatirii si lipsa aportului de aer) @gangara "te rog sa postezi daca poti linkul cu turbionatorul in care arati ce ai facut tu." O sa fac niste poze cu compartimentul motor in curand, modificarile ce le-am facut pentru carburatie sunt toate detaliate pe acest forum inclusiv cu poze. This post has been edited by CodeXS: 26 Nov 2008, 10:15 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
partea cu alinierea gaurii n-ar fi o problema, se face lejer cu clapeta montata, deschis manual cit sa fie in zona primei gauri, marcat pe spate in margine, demontat, facut sanfren.
Problema ramine la debitul de aer. In plus, intr-adevar, e mai usor sa faci o tesitura decit un sanfren This post has been edited by diaconuliviu: 26 Nov 2008, 12:28 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ca idee sunt 3 gaurici, daca faci o tesitura sigur a doua gaurica va intra mai tarziu, a treia e pe aceeasi trasa cu prima. Hai ca nu e greu cu o pila sa faci ce trebuie.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Si asta e real, ideea e ca nu stiu daca a doua mai are efect asa de pregnant.
Oricum, simplitatea ramine la tesitura. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#59
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
cu o pila fina. in mai putin de 5 min n-ai ce face daca marchezi corect alinierea gaurii pe clapeta.
sau in loc sa fie triunghiulara tesitura sa fie semicurba. in loc de o pila triunghiulara sa fie folosita o pila rotunda |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CodeXS |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@tzepesch
Si eu sunt adeptul "cautarilor febrile a solutiei optime", dar sunt atatia factori care pot influenta "amestecul perfect" in cazul progresiunii carburatorului Carfil incat chiar si "tesirea" clapetei poate avea efectul invers celui scontat. Nu mi place sa o spun dar sa ai un carburator Carfil care sa tina masina "saltareata" si sa fie stabil in orice conditii mi se pare imposibil. Prin constructie acestui carburator ii lipseste "finetea" si imbunatatirile pe care am reusit eu personal sa i le aduc au fost aproape zero (aducerea lui in parametri si inlocuirea de garnituri, planarea suprafetelor si lustruirea, manufacturarea unui ajutaj de descarcare mai precis si care sa dea jet pe partea unde deschide clapeta in jos....cred ca au mai fost). Concluzia mea personala apropo de "amestecul perfect" este ca ar trebui sa pornesti de la un carburator care sa faca cel putin 80% din ceea ce teoretic iti propui, si abia apoi te poti gandi la restul de 20% care sunt "fineturi".(imi plac carburatoarele cand raspund mai prompt decat orice injectie, nu vinde nimeni o rampa de carburatoare Mikuni de pe motocicleta de la 750-1100cc?) |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:27 |