reglare relanti, metoda ceacu
![]() ![]() ![]() |
reglare relanti, metoda ceacu
tzepesch |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ca si cu Solex dublucorp de 1600.
Vrei dublucorp, cauta unul cu deschidere pneumatica, nu mecanica (ma refer la treapta a doua). This post has been edited by diaconuliviu: 27 Nov 2008, 07:41 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#63
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce consum poate avea o dacie cu carb dublu solex? s-o potrivi pe galerie de papuc?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CodeXS |
![]()
Post
#64
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@Tzepesch
"ce consum poate avea o dacie cu carb dublu solex? s-o potrivi pe galerie de papuc?" Era sa spun "fara numar".(ma molipsesc si e trist) In principiu orice carburator dublucorp adus in parametri de fabrica si jetat pentru capacitatea cilindrica a motorului tau, ar trebui sa consume cu prima clapeta deschisa mai putin ca un monocorp si sa aiba un raspuns mai bun. Din ce am auzit a doua clapeta va compensa economia realizata cu prima iar daca o deschizi destul de des nu o sa vezi vreo difrenta fara de Carfil.(cel putin fata de ale mele 5) Concret promit sa iti spun cum se comporta un Mikuni dublucorp (de pe un Mitsubishi Colt 1300cc) dupa ce imi ajunge galeria si reconditionez carburatorul. Ah, era sa uit, adaptarile sunt relativ simple (nu implica refacerea galeriei de admisie) pentru carburatoare dublucorp verticale pe galeria de papuc. (flanse, frezor sau pur si simplu bormasina si un pic de vointa) This post has been edited by CodeXS: 27 Nov 2008, 13:05 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#65
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
carbul respectiv e configurat pt motor de 1100. fiind de oltcit club.
nu stiu insa daca intre club, 1100 si trs e diferenta fie de carb. fie de jiglere. cert este ca jiglerele din cabul acesta sunt carfil. sunt stantate cu numele firmei Carfil, inclusiv dimensiunile. excelent facute fata de cele pt carb. de dacie. pe situl WWW.OLTCIT.RO (nu merge cu FireFox) sunt descrise in cel mai mic detaliu carburatorele si modul acestora de functionare si reglare. f misto fata de astea de dacie. ma bate un gand. daca as putea sa cumpar o dacie sport i-ash pune carb. de oltcit. chiar daca e mai dificil de reglat, mult mai dificil. dar, NU SE DEREGLEAZA. intr-un an eu n-am umblat la absolut nimic la el. iar promptitudinea acestuia fata de Carfilul 32IRMA/2A nici nu se compara. This post has been edited by tzepesch: 27 Nov 2008, 17:23 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gangara |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
@tzepesh
"apropo de ajutat, eu voiam sa-l prelungesc si sa arunce in partea in care se deschide in jos clapeta. taiat varful actual al ajutatjului si bagat un ac de seringa apoi indoit cu grija ca sa nu se plieze" ideea e super indrazneata, iar daca reusesti chiar sa dai de veste...teoretic la o deschidere chiar finuta, dar suficienta incat pompita sa arunce benz, jetul ar fi tras direct in galerie. cu toate astea, la deschideri de clapeta finute nu cred ca benzina o sa se arda in totalitate...oricum o imbunatatire tot o sa se simta...sper |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#67
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
cand voi avea timp cumpar 1-2 ajutaje si probez. o sa va spun, binenteles.
asta si clapeta modificata. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CodeXS |
![]()
Post
#68
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@tzepesch si gangara
Este un topic in care cineva a facut deja un ajutaj "prelungit" care sa face ceea ce va doriti.( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=73654 ) Dupa cum am mai scris si eu am facut acest lucru dar putin diferit.( gaurica prin care iese jetul a fost facuta prin umplere cu cositor in jurul unei sirme de arc fin pentru ca jetul sa fie cat mai precis si ca debit) Iar am uitat ceva important, DA SE SIMTE. This post has been edited by CodeXS: 27 Nov 2008, 19:39 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
gangara |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
merci pentru link codexs...
revenind un pic la problema mea initiala: cum maresc relantiul fara a deschide clapeta de acc...ceacu a sugerat sa se mareasca gaura nu stiu carei duze sau punerea in paralel a doua duze. intrebarea mea: daca maresc sau sa scot jiglorul de aer (cel deasupra jiclorului de relanti) nu voi avea un surplus de aer? ceea ce probabil ar creste cantitatea de amestec si odata cu el si relatiul... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#70
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@gangara
ceacu a zis bine ce a zis, motorul are nevoie de aer ca sa ii poti creste relanti-ul din surubul de amestec, si duza e in furtunul de recirculare a gazelor de carter care ajunge in galerie. (simplu o gasesti dupa furtunul care vine de la carburator catre stutul din galeria de admisie) Parerea mea apropo de modificatul jicloarelor este ca decalibrarea lor va aduce mai mult rau decat bine, vezi cu duza ca nu e asa greu. offtopic: eu as fi multumit sa imi stea relanti-ul la 600rpm si motorul sa "toarca". This post has been edited by CodeXS: 27 Nov 2008, 23:50 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#71
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da daca sta la 1000 si nu saraceste buzunaru ce-are?
in continuare nu-mi explic de ce nu-l pot cobora mai jos. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gangara |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
@codexs:"offtopic: eu as fi multumit sa imi stea relanti-ul la 600rpm si motorul sa "toarca".
e adevarat ca e mai economic (cu toate ca in buc sub 17%, iarna , mers batraneste nu o scot) cu 600 rpm relanti, dar ma deranjeaza vibratia... o sa incerc cat de curand sa maresc duza aia sa vad ce efecte are...cu toate ca nu sunt f optimist.. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#73
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 27 Nov 2008, 17:06) [...] dar, NU SE DEREGLEAZA. intr-un an eu n-am umblat la absolut nimic la el. iar promptitudinea acestuia fata de Carfilul 32IRMA/2A nici nu se compara. Nu e neaparat sa pui Solex Oltcit, cam orice Solex e caracterizat de reglaje stabile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#74
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai, ala il am. chiar nu ma apuc acum sa caut alt carb pt dacie. si asa merge f bine cu monocorpu' de 1.4.
just for fun. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Vezi ca: tu vrei sa pui pe motor Dacia un Solex de 1100 cmc. fara alte "jetari". Am mai scris ca am pus un Solex PIC(T)5 de GOLF 1300 cu difuzor de 24 mm pe o Dacia. Drept e, e monocorp.
In afara de reglaj relanti stabil n-am avut decit: consum marit, pierdere demaraj si putere, pantele pe care cu Carfil le urcam lejer cu a 4-a sau "lansat" cu a 5-a cu Solex le urcam cu a 4-a lansat si a 3-a nelansat (lansat, adica iti iei viteza inainte de baza pantei pt a urca cu treapta superioara). In plus, avind supapa de relanti cu sectiune MARE nu puteam folosi EEBIO, odata supapa inchisa, din cauza depresiuniiXaria mai mare rezulta o forta de suctie mare, care nu mai era invinsa de acel montaj, adica nu se mai putea redeschide relantiul. Urmarea, se oprea motorul. Dar, in afara de un esec si ceva munca, n-ai ce pierde. This post has been edited by diaconuliviu: 28 Nov 2008, 13:28 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gangara |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
pentru a mari relantiul am incercat si faza cu marirea gaurii duzei...
defapt nici nu a mai fost nevoie...am scos furtun direct din teul care intra in carburator... efect: o crestere f f mica a turatiei, dar si un mers mult mai neregulat al motorului...prin urmare si faza cu duza a picat...ma rog, eu eram oricum scceptic. pentru a mari relantiul, cel putin asa cred eu, trebuie un surplus de aer care sa treaca din carb in motor, in felul asta tragand si mai multa benzina, deci amestec mai mult... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
AAAA deci tie cu furtunul scos de tot de pe galerie iti sta la relanti? Hmm...ia baga tu un cui in stutu ala de pe galerie ca am un mare sentiment ca e infundat.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#78
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
diaconliviu. nu te contrazic. eu doar aveam chef de joaca cu carb. ala.
poate reabilitez chiar oltcitul ca la mecanica motor-cutie e perfect. mai putin reglata carb si aprinderea. despre care am invatat multe de cand cu dacia... si se rupe de rugina. deci nu arata. chiar, nu stiti pe unde mai gasesc praguri de oltcit? de la 5cm gaura acum a ajuns la peste 50 si inclusiv cornierul de rezistenta e zob. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CodeXS |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@gangara
"defapt nici nu a mai fost nevoie...am scos furtun direct din teul care intra in carburator... efect: o crestere f f mica a turatiei, dar si un mers mult mai neregulat al motorului...prin urmare si faza cu duza a picat...ma rog, eu eram oricum scceptic." l-ai scos din T-ul din carburator, adica motorul nu mai "inhaleaza" gaze de carter la relanti si ai adus aport de oxigen pentru ardere. A crescut turatia dar a mers mai neregulat, ai mai desurubat putin din surubul de amestec ca sa ai si aportul de benzina corespunzator? Am o idee mai simpla pentru tine, daca ne spui din ce oras esti (completeaza profilul) poate cineva se va oferi sa te ajute la fata locului. |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#80
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 28 Nov 2008, 22:03) diaconliviu. nu te contrazic. eu doar aveam chef de joaca cu carb. ala. poate reabilitez chiar oltcitul ca la mecanica motor-cutie e perfect. mai putin reglata carb si aprinderea. despre care am invatat multe de cand cu dacia... si se rupe de rugina. deci nu arata. chiar, nu stiti pe unde mai gasesc praguri de oltcit? de la 5cm gaura acum a ajuns la peste 50 si inclusiv cornierul de rezistenta e zob. din cate stiu nu se mai gasesc praguri noi |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
gangara |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut
cu stutul scos imi sta la relanti, ceea ce mi se pare oricum normal...si nu cred ca e infundat... intradevar nu am umblat la surubul de amestec, ca m-am gandit ca nu are legatura aportul de benzina dat pe la surub cu surplusul de aer dat prin galerie...oricum o sa incerc si metoda asta... ms |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ma voi sunteti trasniti? Cu furtunul cu duza, scos de pe galerie un motor 810-99 102-13 no sa stea la relanti nici cu slujbe. Cum naiba va sta voua la relanti bine fara duza aia prin care se dozeaza aerul la relanti?
CodeXS lasa gazele din carter ca alea nu prea au mare lucru de a face cu relanti-ul, poate un 10% maxim influenta. Totusi cum poate sta la relanti motorul daca isi ia aer prin gaura stutului, fara duza aia cu gaura de 1 sau 1,5 mm? Hai ca va zic eu cum: e infundat stutul si trage aer tot prin carburator si la relanti. Patita, mers mult asa, cunosc. Alta explicatie nu cunosc, dar astept postari care ma vor face sa inteleg. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar ce se intampla daca gaura diuzei este mai mare,influenteaza cumva mersul motorului,eu am modelul cu diuza direct in pata calda,ma gandeam sa ii mai pun eu o diuza,oare o fi bine?:-?
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
gangara |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
@Mr_Devil83
tu spui ca daca as scoate furtunul cu duza din galerie, ar tb sa moara motorul? pai explicatia ta care ar fi? supra doza de aer? oricum, daca scot furtun decat din carb, nu moare sigur, ba din contra, insa merge mai neregulat... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#85
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@Mr_Devil83
"CodeXS lasa gazele din carter ca alea nu prea au mare lucru de a face cu relanti-ul, poate un 10% maxim influenta. " Nu si la un motor uzat la care gazele de carter...vechiul meu motor care acum se "odihneste" daca ii scoteam furtunul de la capacul de cubutori pur si simplu murea. Daca imi explici de ce... @gangara Intrebare intrebatoare, de unde ai scos tu furtunul ala din T-ul din carburator sau de pe stutul din galerie? Si inca ceva...Profilul...orasul...poate te ajuta cineva la fata locului... |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
gangara |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
@CodeXS
furtunul l-am scos din carb, nu din galerie. acum se poate spune ca aerul s-a dozat prin duza...se prea poate ...o sa il scot si din galerie, sa vad ce se intampla...dar oricum, turatia a crescut f putin, insa nu am umblat si la amestec..o sa incerc maine... avand in vedere ca imi omor nervii in Bucuresti datorita consumului (peste 20 mai nou), locuiesc in Bucuresti |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#87
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
@gangara
Scotand furtunul din t-ul de la carburator,normal ca aerul s-a dozat prin duza din furtun, da-i si amestec si mersul se va rotunji dar tot nu o sa ai 750-800rpm. Pentru asta mai ai nevoie de aer respectiv amestec - duza marita cu grija putin cate putin -- si desurubat amestec pana cand va fi cum doresti. Daca scoti furtunul din galerie va muri sigur. |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
gangara |
![]()
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
intr-adevar...o solutie chiar ar fi marirea duzei...dar asta presupune, cum s-a mai spus, si un aport de amestec de la surubul de amestec....acum ma intreb, nu ar fi acelas lucru sa maresc relantiul direct prin deschiderea clapetei de acc..este adevarat, descopera prima gaurica de prg...care solutie ar fi mai economica ca practic asta e problema?
merci |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai explicati mai oameni buni sa intelegem si noi. Daca scoti furtunul din carburator va merge la relanti pentru ca duza se afla in furtun. Daca il scoti de pe galerie in veci vecilor no sa tina relantiul, eventual cu clapeta de acceleratie deschisa la jumate deci peste 2000 de ture. Daca duza aia ii infundata iar nu-i bine cica, desi eu cu ea infundata am scos cel mai frumos consum
![]() gangara ![]() CodeXS ma gandeam la motoarele care inca nu sunt chiar praf. E drept ca nu am avut de a face cu un motor chiar terminat ca sa vad atunci ce influenta are cu furtunul de la carter pus. Dar mi-am mai amintit o chestie, sunt unele capace de alea care fac legatura intre filtru si carburator care au un stut unde vine un fel de teu pe care se conecteaza furtunul cu duza si exista acel teu clasic care intra in carburator si intra si el in t-ul astalalt dar este infundat. Nu comunica decat corpul carburatorului cu carterul, pentru relanti motorul primeste aer proaspat doar din filtru. Sper ca ati inteles despre ce vorbesc. E mai rar sistemul dar l-am vazut pe cateva dacii "de export" si cred ca a fost montat in special pe alea. This post has been edited by Mr_Devil83: 30 Nov 2008, 03:43 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
AlinutzaSadik |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 08 From: Galati ![]() |
ma bag si eu in seama
am o nova 1.6 cu carb 1.4 si am pus si eu o diuza marita si nu am obtinut decat un ralanti de 1500 ture. asa am revenit la diuza normala si am ralanti de 900 ture cu clapeta inchisa eu cred ca are stutul de la furtunul cu diuza infundat |
--------------------
Dacia Nova GT
berlina nova
1999
- GL-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:43 |