DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicAdd Video ReplayStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cauciucuri de iarna vs cauciucuri all-season, bonus: cauciucuri de iarna doar pe fata

andu911
post 25 Nov 2008, 15:47
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pe zapada, probabil orice cauciuc de iarna se descurca mai bine decat orice tip de all-season.
Dar ele nu-s testate numai pe zapada... sunt testate si pe mazga si pe polei si in fel si fel de conditii.

Si pe ansamblu, a rezultat ca nu stiu ce tip de all season, e mai bun decat nu stiu ce tip de iarna.


Eu am testat asta iarna, pe zapada... aveam pe hyundai cauciucuri all season si nici nu puteam sa intru in parcare, pe cand cu niste no-nameuri de iarna, imediat plecam de pe loc.

E structura lor de asa natura, incat zapada intra in firicelele alea mici si automat prind aderenta.

This post has been edited by andu911: 25 Nov 2008, 15:50


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Nov 2008, 15:50
Post #32


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.667
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti






QUOTE(Lostboy @ 25 Nov 2008, 15:19)
Scuze de offtopic, dar am o întrebare: ați mers careva cu așa-zisele ”slick-uri” pe vreun circuit (cu cart sau altceva)?
*


da, si pe ploaie sunt criminale, zici ca e polei. Si nu e nevoie de multa apa.
In schimb cu gume de iarna pe o ploaie de vara e superb, evacueaza mai multa apa decat unul de vara.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lostboy
post 25 Nov 2008, 15:58
Post #33


Finding my way!


Group: Members
Posts: 3.261
Joined: 17 May 06




Mă interesa ”cum” se simte diferența pe carosabil uscat față de cele de vară și ”unde” se simte această diferență?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 25 Nov 2008, 16:25
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




nenea einstein vezi ca esti de bula....
una din problemele mari ale anvelopelor de iarna e tocmai faptul ca sunt predispuse la acvaplanare.....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 25 Nov 2008, 16:27
Post #35


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(adip @ 25 Nov 2008, 14:57)
Dimineata doar, vreo 1-2 saptamani cu 3-4 grade dimineata si 10 ziua, cam asta e tot frigul aici. Merg perfect alea all-season tongue.gif
*


La asa temperaturi mergi cu alea de vara. Nici macar all season nu iti trebuie.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 25 Nov 2008, 16:29
Post #36


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




QUOTE(Lostboy @ 25 Nov 2008, 15:58)
Mă interesa ”cum” se simte diferența pe carosabil uscat față de cele de vară și ”unde” se simte această diferență?
*



Cum:
Pe asfalt, cu cat materialul din care e facuta anvelopa este mai moale cu atat acesta se va mula pe asperitatile asfaltului si va frana mai bine. Alea de vara sunt mai tari iarna, neputandu-se mula asa bine ca cele de iarna. Ca niste pantofi cu talpa tare(prea plasticata).

Unde:
Cred ca difera in functie de compozitie, deci de producator.


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Nov 2008, 17:03
Post #37


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.667
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(b76bgaarh @ 25 Nov 2008, 17:25)
nenea einstein vezi ca esti de bula....
una din problemele mari ale anvelopelor de iarna e tocmai faptul ca sunt predispuse la acvaplanare.....
*


Un citat de undeva sa argumenteze asta?
Nu de alta, dar la 120 km/h pe ploaie cu pelicula de apa pe asfalt nu acavplana nimic, si gumele erau pirelli de iarna. Anvelopele de iarana au profil adanc si segmentat, cu canale mari si lamele multe, adica exact ce trebuie pentru a elimina apa.
Si Fulda vad ca zic ca mine si pe de alta parte, aici mai zice asa:
QUOTE
The use of silica can also improve wet skid performance. By incorporating
silica in their winter tyre range, Vredestein claim to have improved wet
skid performance by as much as 15%, substantially improving braking
distances at the same time.

Si in incheiere:
QUOTE
Why use Winter Tyres? A road is always less predictable in Winter and would give less grip than in the Summer. Snowy, icy or just wet conditions increase the risk of aquaplaning, a Winter tyre is designed to displace water better and reduce this risk. The design and compounds used to produce Winter tyres create a product that will vastly improve traction and enable better braking. It is worth noting that a number of European countries have made the use of Winter tyres a legal requirement.


This post has been edited by einstein1984: 25 Nov 2008, 17:15


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Nov 2008, 19:56
Post #38


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Primele doua teste sunt minarite. Lancerul are aceleasi gume in ambele ipostaze (de iarna), Yarisul primeste gume de vara, nu all season. La testul doi, gumele "all-season" ale Mertzanului sunt de fapt gume de vara, Dunlop Sport SP-01.

L.E.: Geniule, nu confunda wet skid-ul cu aquaplaning. In rest e corect, gumele de iarna previn acvaplanarea.

This post has been edited by Marty: 26 Nov 2008, 19:58


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 26 Nov 2008, 20:34
Post #39


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(b76bgaarh @ 24 Nov 2008, 22:35)
gargara de marketing....

in ultimele teste adac cauciucele all season se comporta mai bine decat cauciucuri ieftine si medii de iarna

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979#

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979#

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979#

acum daca pui un cauciuc de iarna bun cu un cauciuc all season mai slab binenteles ca cel de iarna iese invingator.....

iar clima din romania este ideala pt all season (cel putin in bucuresti)
*



ideal o ... era sa zic vorba aia ... o fi iarna scurta pe la noi ... dar eu anul asta in ianuarie cand a stat tot orasul sub nameti vre-o 2 saptamani am iesit la prima ora din parcare fara nici o pba .... impingeam zapada ca un plug pana ajungea sa se reverse pe parbriz ... dadeam 1 m in spate .... lopatam 1 minut si apoi cu avant de la capat. Vecinii incaltati cu all sezon nu au miscat misinile din parcare pana nu s-a topit zapada




QUOTE(ionutctn @ 25 Nov 2008, 13:09)
De acord, cauciucurile de iarna sunt peste All season dar sa imi fie iertat depinde ce cauciuc de iarna si ce cauciuc all season comparam. Nu are cum sa fie un cauciuc de iarna relativ ieftin mult mai performant fata de un cauciuc all season de calitate.
*



cel mai concludent test .... anvelope ale aceluiasi producator ... unele de vara unele all sezon. eu am debica Frigo 2 ... daca e cineva incaltat cu navogator sau ce mai face Debica allsezon e invitatul meu la testare




--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 27 Nov 2008, 15:25
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Si eu pot sa confirm ca asta iarna cand o nins pe 3 ian, in dimineata aia numai eu am iesit din parcare, fara sa lopatesc nimic... vecinul cu Scenic Rx4 si all season o incercat si el, da dupa 3m a dat cu spatele inapoi pe locul de parcare...

Si 2, de aia is accidente cu nemiluita cand ploua... "las ba ca eu am gume care previn acvaplanarea si pot sa-i dau talpa"....

Eu zic ca o anvelopa de iarna care incepe de la calificativul "recomandat" e mai mult decat ok. Ca alta mai scumpa reduce cu 5cm distanta de franare e irelevant. Ca nu stii cum evolueaza lucrurile in caz de accident...

Cand vad topuri, topuri si iar topuri... 31,3 pct e peste 31 pct, deci aia e mai buna ca ailalta... vax...

Cum si la NCAP testele is facute la o viteza stabilita, la fel si aici.. Mergi cu 100kmh si te gandesti ca ai anvelopele cu cel mai mare punctaj la ADAC sau alt institut de cercetare...

Disclaimer. postul asta nu e cu adresa, e generic.


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 27 Nov 2008, 15:55
Post #41


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Raman la parerea ca un cauciuc de iarna de 340 ron este mai prost ca un all season de 500 ron si ma refer la aceeasi dimensiune a cauciului. Si cu un all season bun mergi linistit pe zapada nu mare ca pe gheata oricum nu mergi cu nimic. Iar o pereche de lanturi in portbagaj nu strica daca pleci in concediu prin tara si "vitele" uita iar sa deszapezeasca.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 27 Nov 2008, 16:23
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Dunlop SP 4All Seasons

Rezultatele testelor ReifenTest.com
TyreTest.com:Average based on 7 completed reviews
Score: 1-Excellent 6-Terrible &Oslash;2.9
Grip under dry conditions 2.3
Braking under dry conditions 2.6
Grip under wet conditions 3.3
Braking under wet conditions 3.1
Grip in snow 4.1
Comfort 2.9
Noise level (internal) 2.9
Noise level (external) 3.3
Tyre wear 2.4
Kilometers driven 22.914


Costa 475 lei.

Firestone Winterhawk

Rezultatele testelor ReifenTest.com
TyreTest.com:Average based on 41 completed reviews
Score: 1-Excellent 6-Terrible &Oslash;2.0
Grip under dry conditions 1.9
Braking under dry conditions 1.9
Grip under wet conditions 2.0
Braking under wet conditions 2.2
Grip in snow 1.8
Comfort 2.1
Noise level (internal) 2.2
Noise level (external) 2.3
Tyre wear 2.4
Kilometers driven 16.083



Costa 352 lei.

Ambele sunt 205/55/16

Vezi diferenta ? All season e praf la "Grip in Snow" , are 4.1. Pe cand cel de iarna are 1.8.

This post has been edited by andu911: 27 Nov 2008, 16:45


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 27 Nov 2008, 16:48
Post #43


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(ionutctn @ 27 Nov 2008, 15:55)
Raman la parerea ca un cauciuc de iarna de 340 ron este mai prost ca un all season de 500 ron si ma refer la aceeasi dimensiune a cauciului. Si cu un all season bun mergi linistit pe zapada nu mare ca pe gheata oricum nu mergi cu nimic. Iar o pereche de lanturi in portbagaj nu strica daca pleci in concediu prin tara si "vitele" uita iar sa deszapezeasca.
*




oare cat de naiv sa fii ca sa crezi ca "pretul" este un etalon corect al calitatii unui produs?

povestea asta nu se aplica mai nicaieri, nici macar la femei ... in pret intra multe chestii care nu au deloc sau prea putin de-a face cu performanta (marca, marketingu', fita, etc)


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 27 Nov 2008, 16:53
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




andu

dunlopu ala e cam varza comparat cu alte cauciucuri all season
http://www.autobild.de/artikel/test-ganzja...r15_786047.html

test in autobild cu anvelope all season 195/65/15...pe locul 2 o anvelopa mai ieftina hankook.....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 27 Nov 2008, 16:54
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am pus si eu unu de aproape 500 ron, care avea test.



This post has been edited by andu911: 27 Nov 2008, 16:59


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 27 Nov 2008, 16:56
Post #46


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(tarzy @ 27 Nov 2008, 17:48)
oare cat de naiv sa fii ca sa crezi ca "pretul" este un etalon corect al calitatii unui produs?

povestea asta nu se aplica mai nicaieri, nici macar la femei ... in pret intra multe chestii care nu au deloc sau prea putin de-a face cu performanta (marca, marketingu', fita, etc)
*



Cred ca se poate formula si asa, un lucru ieftin este intodeauna prost, iar un lucru scump nu este intodeauna bun.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeciAcustic
post 30 Nov 2008, 12:07
Post #47


BlackLine


Group: Members
Posts: 1.574
Joined: 29 March 08
From: Constanta




Orice ati zice.... pe zapada si cu all season si cu full de iarna .... cam tot acolo tinde.... ma refer la zapada adevarata nu 2 cm.... la fel trebuie sa te ajuti de frana de motor etc... doar nu franezi cum franeaza cei din filmulet te infigi cu piciorul pe frana.... nu faci nimic... poti sa ai mama cauciucului .... am vazut si masini cu abs echipate cu anvelope de iarna care intra prin santuri si multe altele ... nu zic ca nu ajuta ceva mai mult cele de iarna dar sa fim seriosi ... tot manevrele facute de sofer conteaza in proportie de 90% ... numai bine si aveti grija ca a venit iarna smile.gif


--------------------
DACIA LOGAN 2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V - CT - numere rosii
Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 30 Nov 2008, 12:15
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Cate ierni ai mers tu cu anvelope noi de iarna si cate ierni ai mers tu cu anvelope all season ?
Ca eu simt diferenta din primii metri...

Ca sa nu mai zic ca daca e zapada sau polei, simt diferenta de cand plec de pe loc.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 30 Nov 2008, 12:30
Post #49


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




[intrebare de incepator] este adevarat ca pe zapada putin mai mare sa zicem 5-10 cm, e mai bine sa pleci cu viteza a 2-a ? [ /intrebare de incepator ] unsure.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 30 Nov 2008, 12:36
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu conteaza grosimea stratului de zapada, conteaza aderenta....

Daca nu prea ai aderenta, atunci pleci cu a 2-a.

Poate sa fie zapada si sa ai aderenta si poti sa pleci cu treapta 1.
Eu numai cu treapta 1 plec, si o tin din ambreiaj si acceleratie.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 30 Nov 2008, 23:48
Post #51


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(BeciAcustic @ 30 Nov 2008, 12:07)
Orice ati zice.... pe zapada si cu all season si cu full de iarna .... cam tot acolo tinde.... ma refer la zapada adevarata nu 2 cm.... la fel trebuie sa te ajuti de frana de motor etc... doar nu franezi cum franeaza cei din filmulet te infigi cu piciorul pe frana.... nu faci nimic... poti sa ai mama cauciucului .... am vazut si masini cu abs echipate cu anvelope de iarna care intra prin santuri si multe altele ... nu zic ca nu ajuta ceva mai mult cele de iarna dar sa fim seriosi ... tot manevrele facute de sofer conteaza in proportie de 90% ... numai bine si aveti grija ca a venit iarna smile.gif
*



tu ai avut vreodata cauciucuri de iarna pe masina? asta ca sa vorbim in cunostinta de cauza? pur si simplu nu se compara ... si nu neaparat dpdv al sigurantei ... ca daca te stii descult conduci mai prudent si daca mai ai si ceva noroc nu se intampla nimic. dar la plecarea de pe loc ... la abordarea sleaurilor .... la manevre in parcare ... pur si simplu nu exista comparatie.

all sezonul este un compromis ... e ceva mai bun decat cele de vara dar .... incomparabil cu cele de iarna

ai dreptate .... soderul este cel mai important dar nu-ti face pacate bagadelizand importanta gumelor de sezon .... ca poate cineva care si-ar permite sa ia dupa tine sai ramana bani de-o bere si ajunge la stirile de la ora 5

si dpdv economic varianta cu cauciucuri de sezon nu e de neglijat .... 2 seturi de gume de sezon te vor tine mai mult decat 2 seturi all sezon cumulate



QUOTE(blak2oo8 @ 30 Nov 2008, 12:30)
[intrebare de incepator] este adevarat ca pe zapada putin mai mare sa zicem 5-10 cm, e mai bine sa pleci cu viteza a 2-a ? [ /intrebare de incepator ]  unsure.gif
*



oricand cand aderenta este scazuta (polei, umed, etc) pleci mai usor cu viteaza a 2-a, daca ai motor mai maricel (> 1500 cmc) pleci si cu-a 3-a

incearcat treptat ... daca vezi ca 1-a patineaza ... baga a 2-a si cu un pic balans .. trebuie jucat din ambreiaj fara acceleratie brusca


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 30 Nov 2008, 23:56
Post #52


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Tarzy are mare dreptate la treaba cu tractiunea.

Acum vreo 3 ierni, am zis eu ca pot sa mai merg o vreme cu cauciucurile de vara. A nins frumos in anul ala in Brasov. smile.gif Nu am avut probleme prea mari cu mersul pana intr-o zi cand am incercat sa plec de la munca spre casa. Ninsese peste un strat frumos de gheata, zapada era pana la bara si masina nu se misca nici cu mama balansului. M-au ajutat pana la urma baietii sa o scot din parcare si primul drum a fost pana la metro sa-mi iau 2 cauciucuri de iarna.
A 2-a zi impingeam zapada din parcare cu spoilerul. biggrin.gif


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 1 Dec 2008, 00:10
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




anul asta e prima oara cand mi-am luat cauciucuri de iarna... le-am luat pentru ca am putut... de 4 ani nu am avut in nici o iarna cauciucuri de iarna si am fost in cheile bicazului, valea prahovei, poiana brasov, maramures, de fiecare data cu zapada cat casa... si am mers... nu am avut probleme... parerea mea personala este ca 80-90 % din reusita unui drum de iarna o reprezinta stiulul de condus: preventiv si prudent... restul e din cauciucuri... normal ca sunt bune cauciucurile de iarna, iarna si cele de vara, vara... ca de aia sunt facute.... dar multi din pacate au impresia ca daca sunt "incaltati" corect pot duce masina peste limite... la fel cum au unii impresia ca daca au ESP pot sa ia o curba cu sute de km la ora... ca ii tine esp-ul pe sosea.... sper ca m-am facut inteles...

LE: am uita sa zic... votez pentru cauciucuri de iarna!.... la fel cum votez si pentru bocanci in loc de adidasi smile.gif (nu e exemplul meu dar se aplica bine)

This post has been edited by ccezar2004: 1 Dec 2008, 00:12


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 3 Dec 2008, 22:51
Post #54


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 24 Nov 2008, 23:00)
eu n-am inteles o faza... cea cu rotile de iarna doar pe fata
Toyota aia n-are abs ? Ca din cate stiu eu, tocmai asta e ideea abs'ului, sa nu blocheze rotile...
Chiar daca n-ar avea aderenta, masina nu s-ar rasuci, fiindca rotile de pe spate nu s-ar bloca.
*

Chiar si cu ABS, daca masina derapeaza lateral... degeaba nu ti se mai blocheaza rotile.
ABS-ul nu poate substitui aderenta cauciucurilor la miscarea laterala(alunecare laterale) a masinii. wink.gif


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Dec 2008, 04:01
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni





Toyota aceea a franat drept, nu in viraj... cu ABS in niciun caz nu s-ar fi rasucit in halul ala...

Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roțile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafețe este îmbunătățirea controlului mașinii, și nu frânarea, deși pierderea controlului pe astfel de suprafețe rămâne totuși posibilă. http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem


This post has been edited by andu911: 4 Dec 2008, 04:30


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 6 Dec 2008, 16:58
Post #56


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




salut,
lamuriti-ma si pe mine cu treaba cu cauciucurile de iarna si carosabilul umed, ca nu am inteles nimic (am citit tot topicul). Sunt proaspat posesor de cauciucuri de iarna full (pina acum am mers in fiece iarna cu all season) si vreau sa stiu cum se comporta pe ploaie, in sezonul rece. Sunt la fel ca cele de vara sau merg mai bine/rau? Nu am chef sa ma trezesc cu surprize, caci vad ca unii ii dau cu acvaplanare etc. Precizez ca de obicei conduc prudent si cu viteza adecvata tipului de carosabil.


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 28 Dec 2008, 13:34
Post #57


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




Eu am cauciucuri Debica Navigator All Sesons si pe fata si pe spate si merg cu ele si vara si iarna.Este vreo problema ? Mie mi se par super , si am zis ca decat sa stau cu cauciucuri de iarna si de vara mai bine imi iau unele intermediare si am terminat treaba.Sunt constient ca nu au calitatile unor anvelope de iarna , dar totusi este mai bine iarna cu intermediare decat cu de-alea de vara cum fac multi.
Nu am ABS pe masina


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 28 Dec 2008, 13:40
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Pai all season oare ce semnifica?


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 28 Dec 2008, 19:40
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(mihail75 @ 6 Dec 2008, 16:58)
Sunt proaspat posesor de cauciucuri de iarna full (pina acum am mers in fiece iarna cu all season) si vreau sa stiu cum se comporta pe ploaie, in sezonul rece. Sunt la fel ca cele de vara sau merg mai bine/rau? Nu am chef sa ma trezesc cu surprize, caci vad ca unii ii dau cu acvaplanare etc.
*



Am citit un test comparativ de anvelope de iarna intr-o revista romaneasca (tradusa din germana), in care au bagat si o anvelopa de vara (fara sa spuna ce marca sau model este). La acvaplanare anvelopa de vara a batut toate anvelopele de iarna. Au masurat viteza la care se produce acvaplanarea (pe directia de mers si cea laterala). Pare ca e problema de design, adica pentru zapada si gheata ajuta o suprafata mai mare de contact, iar pentru apa e nevoie de canale pe cele 2 directii (deci suprafata mai mica de contact). Diferentele nu erau foarte mari intre anvelopa de vara si cele de iarna, dar totusi nici cea mai buna anvelopa de iarna nu a reusit performantele celei de vara.

This post has been edited by Como: 28 Dec 2008, 19:43


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 28 Dec 2008, 19:55
Post #60


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Solon @ 28 Dec 2008, 13:40)
Pai all season oare ce semnifica?
*



ca nu-s bune nici vara, nici iarna? biggrin.gif

acum lasand gluma deoparte, metrix, sti tu cum e... sunt bune pana se intampla ceva. Daca mergi linistit ajungi la destinatie fara probleme. Sunt atatia care merg cu dacia 1310 care au cauciucurile la sarma si ajung fara probleme si-n varfu muntelui. icon_mrgreen.gif

Cuvantul este temperat biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicAdd Video ReplayTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 19:04
Forum Renault