Cauciucuri de iarna vs cauciucuri all-season, bonus: cauciucuri de iarna doar pe fata
![]() ![]() ![]() ![]() |
Cauciucuri de iarna vs cauciucuri all-season, bonus: cauciucuri de iarna doar pe fata
andu911 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#32
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.667 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lostboy @ 25 Nov 2008, 15:19) Scuze de offtopic, dar am o întrebare: ați mers careva cu așa-zisele ”slick-uri” pe vreun circuit (cu cart sau altceva)? da, si pe ploaie sunt criminale, zici ca e polei. Si nu e nevoie de multa apa. In schimb cu gume de iarna pe o ploaie de vara e superb, evacueaza mai multa apa decat unul de vara. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#33
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Mă interesa ”cum” se simte diferența pe carosabil uscat față de cele de vară și ”unde” se simte această diferență?
|
--------------------
.
.
.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nenea einstein vezi ca esti de bula....
una din problemele mari ale anvelopelor de iarna e tocmai faptul ca sunt predispuse la acvaplanare..... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#36
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
QUOTE(Lostboy @ 25 Nov 2008, 15:58) Mă interesa ”cum” se simte diferența pe carosabil uscat față de cele de vară și ”unde” se simte această diferență? Cum: Pe asfalt, cu cat materialul din care e facuta anvelopa este mai moale cu atat acesta se va mula pe asperitatile asfaltului si va frana mai bine. Alea de vara sunt mai tari iarna, neputandu-se mula asa bine ca cele de iarna. Ca niste pantofi cu talpa tare(prea plasticata). Unde: Cred ca difera in functie de compozitie, deci de producator. |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#37
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.667 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 25 Nov 2008, 17:25) nenea einstein vezi ca esti de bula.... una din problemele mari ale anvelopelor de iarna e tocmai faptul ca sunt predispuse la acvaplanare..... Un citat de undeva sa argumenteze asta? Nu de alta, dar la 120 km/h pe ploaie cu pelicula de apa pe asfalt nu acavplana nimic, si gumele erau pirelli de iarna. Anvelopele de iarana au profil adanc si segmentat, cu canale mari si lamele multe, adica exact ce trebuie pentru a elimina apa. Si Fulda vad ca zic ca mine si pe de alta parte, aici mai zice asa: QUOTE The use of silica can also improve wet skid performance. By incorporating silica in their winter tyre range, Vredestein claim to have improved wet skid performance by as much as 15%, substantially improving braking distances at the same time. Si in incheiere: QUOTE Why use Winter Tyres? A road is always less predictable in Winter and would give less grip than in the Summer. Snowy, icy or just wet conditions increase the risk of aquaplaning, a Winter tyre is designed to displace water better and reduce this risk. The design and compounds used to produce Winter tyres create a product that will vastly improve traction and enable better braking. It is worth noting that a number of European countries have made the use of Winter tyres a legal requirement. This post has been edited by einstein1984: 25 Nov 2008, 17:15 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Marty |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Primele doua teste sunt minarite. Lancerul are aceleasi gume in ambele ipostaze (de iarna), Yarisul primeste gume de vara, nu all season. La testul doi, gumele "all-season" ale Mertzanului sunt de fapt gume de vara, Dunlop Sport SP-01.
L.E.: Geniule, nu confunda wet skid-ul cu aquaplaning. In rest e corect, gumele de iarna previn acvaplanarea. This post has been edited by Marty: 26 Nov 2008, 19:58 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
tarzy |
![]()
Post
#39
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 24 Nov 2008, 22:35) gargara de marketing.... in ultimele teste adac cauciucele all season se comporta mai bine decat cauciucuri ieftine si medii de iarna http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979# http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979# http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979# acum daca pui un cauciuc de iarna bun cu un cauciuc all season mai slab binenteles ca cel de iarna iese invingator..... iar clima din romania este ideala pt all season (cel putin in bucuresti) ideal o ... era sa zic vorba aia ... o fi iarna scurta pe la noi ... dar eu anul asta in ianuarie cand a stat tot orasul sub nameti vre-o 2 saptamani am iesit la prima ora din parcare fara nici o pba .... impingeam zapada ca un plug pana ajungea sa se reverse pe parbriz ... dadeam 1 m in spate .... lopatam 1 minut si apoi cu avant de la capat. Vecinii incaltati cu all sezon nu au miscat misinile din parcare pana nu s-a topit zapada QUOTE(ionutctn @ 25 Nov 2008, 13:09) De acord, cauciucurile de iarna sunt peste All season dar sa imi fie iertat depinde ce cauciuc de iarna si ce cauciuc all season comparam. Nu are cum sa fie un cauciuc de iarna relativ ieftin mult mai performant fata de un cauciuc all season de calitate. cel mai concludent test .... anvelope ale aceluiasi producator ... unele de vara unele all sezon. eu am debica Frigo 2 ... daca e cineva incaltat cu navogator sau ce mai face Debica allsezon e invitatul meu la testare |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Si eu pot sa confirm ca asta iarna cand o nins pe 3 ian, in dimineata aia numai eu am iesit din parcare, fara sa lopatesc nimic... vecinul cu Scenic Rx4 si all season o incercat si el, da dupa 3m a dat cu spatele inapoi pe locul de parcare...
Si 2, de aia is accidente cu nemiluita cand ploua... "las ba ca eu am gume care previn acvaplanarea si pot sa-i dau talpa".... Eu zic ca o anvelopa de iarna care incepe de la calificativul "recomandat" e mai mult decat ok. Ca alta mai scumpa reduce cu 5cm distanta de franare e irelevant. Ca nu stii cum evolueaza lucrurile in caz de accident... Cand vad topuri, topuri si iar topuri... 31,3 pct e peste 31 pct, deci aia e mai buna ca ailalta... vax... Cum si la NCAP testele is facute la o viteza stabilita, la fel si aici.. Mergi cu 100kmh si te gandesti ca ai anvelopele cu cel mai mare punctaj la ADAC sau alt institut de cercetare... Disclaimer. postul asta nu e cu adresa, e generic. |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Raman la parerea ca un cauciuc de iarna de 340 ron este mai prost ca un all season de 500 ron si ma refer la aceeasi dimensiune a cauciului. Si cu un all season bun mergi linistit pe zapada nu mare ca pe gheata oricum nu mergi cu nimic. Iar o pereche de lanturi in portbagaj nu strica daca pleci in concediu prin tara si "vitele" uita iar sa deszapezeasca.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
andu911 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Dunlop SP 4All Seasons
Rezultatele testelor ReifenTest.com TyreTest.com:Average based on 7 completed reviews Score: 1-Excellent 6-Terrible Ø2.9 Grip under dry conditions 2.3 Braking under dry conditions 2.6 Grip under wet conditions 3.3 Braking under wet conditions 3.1 Grip in snow 4.1 Comfort 2.9 Noise level (internal) 2.9 Noise level (external) 3.3 Tyre wear 2.4 Kilometers driven 22.914 Costa 475 lei. Firestone Winterhawk Rezultatele testelor ReifenTest.com TyreTest.com:Average based on 41 completed reviews Score: 1-Excellent 6-Terrible Ø2.0 Grip under dry conditions 1.9 Braking under dry conditions 1.9 Grip under wet conditions 2.0 Braking under wet conditions 2.2 Grip in snow 1.8 Comfort 2.1 Noise level (internal) 2.2 Noise level (external) 2.3 Tyre wear 2.4 Kilometers driven 16.083 Costa 352 lei. Ambele sunt 205/55/16 Vezi diferenta ? All season e praf la "Grip in Snow" , are 4.1. Pe cand cel de iarna are 1.8. This post has been edited by andu911: 27 Nov 2008, 16:45 |
--------------------
-
-
-
|
|
tarzy |
![]()
Post
#43
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 27 Nov 2008, 15:55) Raman la parerea ca un cauciuc de iarna de 340 ron este mai prost ca un all season de 500 ron si ma refer la aceeasi dimensiune a cauciului. Si cu un all season bun mergi linistit pe zapada nu mare ca pe gheata oricum nu mergi cu nimic. Iar o pereche de lanturi in portbagaj nu strica daca pleci in concediu prin tara si "vitele" uita iar sa deszapezeasca. oare cat de naiv sa fii ca sa crezi ca "pretul" este un etalon corect al calitatii unui produs? povestea asta nu se aplica mai nicaieri, nici macar la femei ... in pret intra multe chestii care nu au deloc sau prea putin de-a face cu performanta (marca, marketingu', fita, etc) |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
andu
dunlopu ala e cam varza comparat cu alte cauciucuri all season http://www.autobild.de/artikel/test-ganzja...r15_786047.html test in autobild cu anvelope all season 195/65/15...pe locul 2 o anvelopa mai ieftina hankook..... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Am pus si eu unu de aproape 500 ron, care avea test.
This post has been edited by andu911: 27 Nov 2008, 16:59 |
--------------------
-
-
-
|
|
tribunul |
![]()
Post
#46
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(tarzy @ 27 Nov 2008, 17:48) oare cat de naiv sa fii ca sa crezi ca "pretul" este un etalon corect al calitatii unui produs? povestea asta nu se aplica mai nicaieri, nici macar la femei ... in pret intra multe chestii care nu au deloc sau prea putin de-a face cu performanta (marca, marketingu', fita, etc) Cred ca se poate formula si asa, un lucru ieftin este intodeauna prost, iar un lucru scump nu este intodeauna bun. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
BeciAcustic |
![]()
Post
#47
|
![]() BlackLine Group: Members Posts: 1.574 Joined: 29 March 08 From: Constanta ![]() |
Orice ati zice.... pe zapada si cu all season si cu full de iarna .... cam tot acolo tinde.... ma refer la zapada adevarata nu 2 cm.... la fel trebuie sa te ajuti de frana de motor etc... doar nu franezi cum franeaza cei din filmulet te infigi cu piciorul pe frana.... nu faci nimic... poti sa ai mama cauciucului .... am vazut si masini cu abs echipate cu anvelope de iarna care intra prin santuri si multe altele ... nu zic ca nu ajuta ceva mai mult cele de iarna dar sa fim seriosi ... tot manevrele facute de sofer conteaza in proportie de 90% ... numai bine si aveti grija ca a venit iarna
![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V
- CT - numere rosii Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
|
|
andu911 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Cate ierni ai mers tu cu anvelope noi de iarna si cate ierni ai mers tu cu anvelope all season ?
Ca eu simt diferenta din primii metri... Ca sa nu mai zic ca daca e zapada sau polei, simt diferenta de cand plec de pe loc. |
--------------------
-
-
-
|
|
rtBK |
![]()
Post
#49
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
[intrebare de incepator] este adevarat ca pe zapada putin mai mare sa zicem 5-10 cm, e mai bine sa pleci cu viteza a 2-a ? [ /intrebare de incepator ]
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
andu911 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Nu conteaza grosimea stratului de zapada, conteaza aderenta....
Daca nu prea ai aderenta, atunci pleci cu a 2-a. Poate sa fie zapada si sa ai aderenta si poti sa pleci cu treapta 1. Eu numai cu treapta 1 plec, si o tin din ambreiaj si acceleratie. |
--------------------
-
-
-
|
|
tarzy |
![]()
Post
#51
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BeciAcustic @ 30 Nov 2008, 12:07) Orice ati zice.... pe zapada si cu all season si cu full de iarna .... cam tot acolo tinde.... ma refer la zapada adevarata nu 2 cm.... la fel trebuie sa te ajuti de frana de motor etc... doar nu franezi cum franeaza cei din filmulet te infigi cu piciorul pe frana.... nu faci nimic... poti sa ai mama cauciucului .... am vazut si masini cu abs echipate cu anvelope de iarna care intra prin santuri si multe altele ... nu zic ca nu ajuta ceva mai mult cele de iarna dar sa fim seriosi ... tot manevrele facute de sofer conteaza in proportie de 90% ... numai bine si aveti grija ca a venit iarna ![]() tu ai avut vreodata cauciucuri de iarna pe masina? asta ca sa vorbim in cunostinta de cauza? pur si simplu nu se compara ... si nu neaparat dpdv al sigurantei ... ca daca te stii descult conduci mai prudent si daca mai ai si ceva noroc nu se intampla nimic. dar la plecarea de pe loc ... la abordarea sleaurilor .... la manevre in parcare ... pur si simplu nu exista comparatie. all sezonul este un compromis ... e ceva mai bun decat cele de vara dar .... incomparabil cu cele de iarna ai dreptate .... soderul este cel mai important dar nu-ti face pacate bagadelizand importanta gumelor de sezon .... ca poate cineva care si-ar permite sa ia dupa tine sai ramana bani de-o bere si ajunge la stirile de la ora 5 si dpdv economic varianta cu cauciucuri de sezon nu e de neglijat .... 2 seturi de gume de sezon te vor tine mai mult decat 2 seturi all sezon cumulate QUOTE(blak2oo8 @ 30 Nov 2008, 12:30) [intrebare de incepator] este adevarat ca pe zapada putin mai mare sa zicem 5-10 cm, e mai bine sa pleci cu viteza a 2-a ? [ /intrebare de incepator ] ![]() oricand cand aderenta este scazuta (polei, umed, etc) pleci mai usor cu viteaza a 2-a, daca ai motor mai maricel (> 1500 cmc) pleci si cu-a 3-a incearcat treptat ... daca vezi ca 1-a patineaza ... baga a 2-a si cu un pic balans .. trebuie jucat din ambreiaj fara acceleratie brusca |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
deconectat |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Tarzy are mare dreptate la treaba cu tractiunea.
Acum vreo 3 ierni, am zis eu ca pot sa mai merg o vreme cu cauciucurile de vara. A nins frumos in anul ala in Brasov. ![]() A 2-a zi impingeam zapada din parcare cu spoilerul. ![]() |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
anul asta e prima oara cand mi-am luat cauciucuri de iarna... le-am luat pentru ca am putut... de 4 ani nu am avut in nici o iarna cauciucuri de iarna si am fost in cheile bicazului, valea prahovei, poiana brasov, maramures, de fiecare data cu zapada cat casa... si am mers... nu am avut probleme... parerea mea personala este ca 80-90 % din reusita unui drum de iarna o reprezinta stiulul de condus: preventiv si prudent... restul e din cauciucuri... normal ca sunt bune cauciucurile de iarna, iarna si cele de vara, vara... ca de aia sunt facute.... dar multi din pacate au impresia ca daca sunt "incaltati" corect pot duce masina peste limite... la fel cum au unii impresia ca daca au ESP pot sa ia o curba cu sute de km la ora... ca ii tine esp-ul pe sosea.... sper ca m-am facut inteles...
LE: am uita sa zic... votez pentru cauciucuri de iarna!.... la fel cum votez si pentru bocanci in loc de adidasi ![]() This post has been edited by ccezar2004: 1 Dec 2008, 00:12 |
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 Nov 2008, 23:00) eu n-am inteles o faza... cea cu rotile de iarna doar pe fata Toyota aia n-are abs ? Ca din cate stiu eu, tocmai asta e ideea abs'ului, sa nu blocheze rotile... Chiar daca n-ar avea aderenta, masina nu s-ar rasuci, fiindca rotile de pe spate nu s-ar bloca. Chiar si cu ABS, daca masina derapeaza lateral... degeaba nu ti se mai blocheaza rotile. ABS-ul nu poate substitui aderenta cauciucurilor la miscarea laterala(alunecare laterale) a masinii. ![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
andu911 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Toyota aceea a franat drept, nu in viraj... cu ABS in niciun caz nu s-ar fi rasucit in halul ala... Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roțile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafețe este îmbunătățirea controlului mașinii, și nu frânarea, deși pierderea controlului pe astfel de suprafețe rămâne totuși posibilă. http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem This post has been edited by andu911: 4 Dec 2008, 04:30 |
--------------------
-
-
-
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#56
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
salut,
lamuriti-ma si pe mine cu treaba cu cauciucurile de iarna si carosabilul umed, ca nu am inteles nimic (am citit tot topicul). Sunt proaspat posesor de cauciucuri de iarna full (pina acum am mers in fiece iarna cu all season) si vreau sa stiu cum se comporta pe ploaie, in sezonul rece. Sunt la fel ca cele de vara sau merg mai bine/rau? Nu am chef sa ma trezesc cu surprize, caci vad ca unii ii dau cu acvaplanare etc. Precizez ca de obicei conduc prudent si cu viteza adecvata tipului de carosabil. |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#57
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
Eu am cauciucuri Debica Navigator All Sesons si pe fata si pe spate si merg cu ele si vara si iarna.Este vreo problema ? Mie mi se par super , si am zis ca decat sa stau cu cauciucuri de iarna si de vara mai bine imi iau unele intermediare si am terminat treaba.Sunt constient ca nu au calitatile unor anvelope de iarna , dar totusi este mai bine iarna cu intermediare decat cu de-alea de vara cum fac multi.
Nu am ABS pe masina |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
Solon |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai all season oare ce semnifica?
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
Como |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mihail75 @ 6 Dec 2008, 16:58) Sunt proaspat posesor de cauciucuri de iarna full (pina acum am mers in fiece iarna cu all season) si vreau sa stiu cum se comporta pe ploaie, in sezonul rece. Sunt la fel ca cele de vara sau merg mai bine/rau? Nu am chef sa ma trezesc cu surprize, caci vad ca unii ii dau cu acvaplanare etc. Am citit un test comparativ de anvelope de iarna intr-o revista romaneasca (tradusa din germana), in care au bagat si o anvelopa de vara (fara sa spuna ce marca sau model este). La acvaplanare anvelopa de vara a batut toate anvelopele de iarna. Au masurat viteza la care se produce acvaplanarea (pe directia de mers si cea laterala). Pare ca e problema de design, adica pentru zapada si gheata ajuta o suprafata mai mare de contact, iar pentru apa e nevoie de canale pe cele 2 directii (deci suprafata mai mica de contact). Diferentele nu erau foarte mari intre anvelopa de vara si cele de iarna, dar totusi nici cea mai buna anvelopa de iarna nu a reusit performantele celei de vara. This post has been edited by Como: 28 Dec 2008, 19:43 |
--------------------
Ford
Focus 1.6 Ti-VCT,
Ex-Logan “In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
|
|
rtBK |
![]()
Post
#60
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Solon @ 28 Dec 2008, 13:40) ca nu-s bune nici vara, nici iarna? ![]() acum lasand gluma deoparte, metrix, sti tu cum e... sunt bune pana se intampla ceva. Daca mergi linistit ajungi la destinatie fara probleme. Sunt atatia care merg cu dacia 1310 care au cauciucurile la sarma si ajung fara probleme si-n varfu muntelui. ![]() Cuvantul este temperat ![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 19:04 |