DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Incarcare insuficienta, vine gerul si mi-e groaza

badboy_marius
post 26 Nov 2008, 07:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




Plec frumos la munca, de dimineata, toate bune si frumoase, acul de la baterie de pe bord imi arata ca incarca, statea la mijloc. aveam faruri aprinse, ventilatorul pe pozitia 1.
cand am plecat de la munca, farurile abia imi bateau, stergatoarele si-au facut cursa in 30 de sec, acul de la baterie statea pe zona rosie spre minus.
la relanti, am scos borna plus de pe baterie, motorul se oprea, la vreo ~2500 rpm, am scos borna, motorul mergea foarte foarte intrerupt, si dadea sa se opreasca.

m-am apucat in drum si am schimbat releul, am pus unul nou cu cablu de referinta, am vazut ca nu merge, am schimbat alternatorul, cureaua la fel....

ce pana mea putea sa crape in alea 8 ore de lucru in care nu am umblat cu masina?

pe baterie am ajuns pana acasa, dar mi-e rau acnd ma gandesc ca vine iarna iar peste noi si fix de reparat nu-mi mai arde.

danke;) blush.gif


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 26 Nov 2008, 07:58
Post #2


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




ordinea verificarilor ar trtebui sa fie:
1. releu
2. alternator
3. baterie
4. electromotor (sa nu fioe in scurt)

si bineinteles toate legaturile intre ele

cat timp are bateria? .... din cate vad tu ai verificat/schimbat releu + alternator - incearca cu o baterie de imprumut si vezi ce si cum

This post has been edited by tarzy: 26 Nov 2008, 07:58


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 26 Nov 2008, 08:04
Post #3


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(badboy_marius @ 26 Nov 2008, 07:48)

la relanti, am scos borna plus de pe baterie,



Nu se deconecteaza acumulatorul cand motorul este pornit!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Nov 2008, 10:22
Post #4


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce marca e noul releu?sper ca ai luat de IPEE si nu alte rebuturi.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 18:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




bateria are vreo 3 ani, e de 43A, dar niciodata nu am avut probleme cu ea. in plus, invarte ok, farurile au ceva intensitate cand sunt aprinse numa pe baterie.

electromotorul...invarte bine, chiar destul de rapid, oricum am sa-l verific.

releul este fabricat in romania, are fir de referinta, am dat 25 de lei pe el. oricum, se comporta la fel ca ala vechi.

ma gandeam la ceva logic, ce naiba sa se intample in timpul in care am stat la munca, ca am venit cu ea ok, si m-am intors cu ea cam...cu buba.

eu banui ca bateria e buna din moment ce am venit pe ea de la munca, inca mai invarte, chiar la fel ca inainte....

borna am scos-o doar pentru o secunda. atat.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 26 Nov 2008, 18:20
Post #6


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




poate ai uitat farurile aprinse,

ai alarma? poate ai un buton defect si iti aprinse plafoniera? sau becul din portbagaj

ar merita o verificare temeinica si pe partea asta


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 26 Nov 2008, 18:47
Post #7


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(badboy_marius @ 26 Nov 2008, 07:48)
la relanti, am scos borna plus de pe baterie, motorul se oprea, la vreo ~2500 rpm, am scos borna, motorul mergea foarte foarte intrerupt, si dadea sa se opreasca.
*



daca ai scos borna la 2500rpm ai neneorocit alternatorul si/sau releul de incarcare;NU se scoate borna in timpul mersului motorului;in cel mai rau caz o scoti in ralanti si NU accelerezi deloc dar si asa e riscant;mai bine verifici daca ai excitatie la alternator(firul verde daca nu ma insel ce vine cu papuc pe alternator) adica cand il scoti si cand il bagi trebuie in mosd normal sa faca flama;daca nu face e stricat alternatorul wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 19:31
Post #8


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




e un topic luuung...cu Alternator si releu de incarcare...ceva de genul

se explica cum se verifica elegant si fara riscuritoate 3 elementele sis de incarcare....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 19:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




face flama. si inca una mare.
acum de la masina vin, si vreau sa zic ca am turat-o de draci pana in 4000 ture si am tinut-o asa macar macar sa se miste acu ala de la alternator. nimic.
imi vine sa-mi iau zilele. la fel face cu 2 alternatoare, cu 2 relee, cu 2 baterii. mor, nu alta.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 19:40
Post #10


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




acu de la incarcare te referi...sa stii ca nici alea nu-s sfinte..se strica si ele..ia un voltmetru ca-s ieftine si masoara si dupaia revino....
ai contacte imperfecte cel mai probabil...


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 26 Nov 2008, 19:40
Post #11


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




eu as zice sa testezi cat scoate cu un aparat de masura si sa nu mai dai crezare instrumentului din bord care numai corect nu e...




L.E. vad ca am postat in acelasi timp cu cristitranca

This post has been edited by tester: 26 Nov 2008, 19:41


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 20:19
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




si la ce contace sa ma uit? adica care ar fi cele mai "expuse"?


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 21:07
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




cam toate, in special tresa de la masa, bornele de pe baterie

trebuie sa vezi cu un aparat de masura caderile de pe sunt si cat de mari sunt


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 26 Nov 2008, 22:36
Post #14


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Incearca cu aparatul de masura mie imi arata ca incarca ....se ducea acul aproape in mijloc si cand am pus aparatul incarca 13.8 in sarcina 13.3 la relantiu .......bordul inseala mult ........metoda neortodoxa ar fi sa aprinzi faza lunga cu motorul la relantiu si sa iei borna la baterie daca moare e dus ceva alternator sau releu ........desi sunt cert ca ai alternatorul dus (cel putin o dioda strapunsa) ca nu stiu cel putin mie ala mi s-a dus de cele mai multe ori ........si stai calm nu e munca mare .....pe mine m-a lasat ambreiajul zilele astea gandeste-te la munca mea sad.gif ....o placere sad.gif ..........sa ai bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Nov 2008, 22:43
Post #15


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Eu cred ca ai la ambele alternatoare diode arse sau ambele releel au fost defecte . Incearca sa vezi daca incarca alternatotul punand plus direct pe excitatia alternatorului (papucul acela cu fir verde) dar cu un volmetru legat la bornele bateriei si acesta trebuie sa ajunga in 16 v in relanti si 18-19 in turatie daca nu ajunge acest prag inseamna ca ai diodele arse iar daca ai inseamna ca e releul defect.


!!! Nu incerca testul cu borna scoasa ( metoda spusa de vallyyy) ca poti arde diodele alternatorului sau spoti arde chiar si anumiti cunsumatori ( alarma , casetofon ) . De becurile de la far nici nu mai zic ca o sa le arda .
O MASINA TREBUIE SA INCARCE MINIM 13.8 SI MAXIM 14.5 DACA NU SE INCADREAZA IN ACEST PRAG ARE PROBLEME,

This post has been edited by ciprianeduard: 26 Nov 2008, 22:50


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 22:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




Dumnezeu cu mila...asa suntem cu daciile p strazi...eram si eu fericit ca in sfarsit imi mergea tot, pornea sfert de dimineata pe ger, cand acu ma trezesc cu astea pe cap....oricum, de cand am masina, vreo 2 alternatoare am schimbat, si ma mir, pentru ca atunci cand merg cu faza lunga (am model cu 4 faruri), si stergatoare, sta tot pe alb la baterie, no, cand nu am nici un consumator, dar dau drumu la aeroterma...scade in rosu tot acu. ma gandesc ca de acolo imi tot f*** vreo dioda...oare?

26 Nov 2008, 22:51:
sunt multe metode "batranesti" de test....oricum, cred ca la ambele alternatoare am vreo dioda ceva dusa...eu stau si ma intreb...asa deodata se ard? ce le provoaca arderea??

This post has been edited by badboy_marius: 26 Nov 2008, 22:51


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Nov 2008, 22:54
Post #17


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




ce zici tu e normal la dacia ca alternatorul are putere mica ( 36 A sau 50A ) si nu poate duce toti consumatorii daca vrei incearca un alternator de masina straina mai puternic ( cauta ca e un topic cu aceasta tema)

26 Nov 2008, 22:56:
Oricum diodele cele tipul mic sunt foarte proaste cele tipul mare sunt mai bune iar daca ai tipul mic nu-i de mirare ca se ard.

This post has been edited by ciprianeduard: 26 Nov 2008, 22:56


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 22:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




spunea cineva, un batran, ca daciile erau pe culori...cele albe si rosii aveau slabiciuni la tabla, rugina..., cele gri la cutiile de viteze, cele galbene sau cream la instalatia electrica si etc...smile.gif

<span class='edit'>26 Nov 2008, 23:00:</span>
la un alternator am de tip mic, la celalalt, de tip mare. prin chestia asta inteleg ca la cel de tip mic, distantele intre bornele alternatorului sunt mai mici decat celalat unde distanta e inca o data decat la cealalalt. ambele sunt de 36A.
eu spuneam ca numai si numai aeroaterma, atat, imi scade pe rosu ff mult. bine, ce-i drept, daca merg undeva la 2500 rpm, mai da pe alb.
mi-e greata cand ma gandesc ca pe ploaie, unde stergatoare, faruri, aeroaterma...saraca baterie...

This post has been edited by badboy_marius: 26 Nov 2008, 23:01


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 26 Nov 2008, 23:07
Post #19


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Metoda spusa de mine am mentionat e "babeasca" cum s-ar zice si neortodoxa foloseste aparatul de masura ala e de baza ..........alternatoarele crede-ma te lasa asa deodata eu sunt la al 3 - lea schimbat pentru cate o dioda arsa .......ai mare grija ca apoi distrugi si bateria .....bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Nov 2008, 23:13
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




si apoi, ce alt alternator s-ar potrivii perfect? sau macar fara vreo modificare majora? ca parca as merge pe la dezmembrari sa ma uit...numai asa , informativ..

This post has been edited by badboy_marius: 26 Nov 2008, 23:13


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Nov 2008, 00:13
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




spor la citit aici ai o indrumare cum sa repari si sa masori alternatorul , mai multe detalii gasesti in topic wink.gif

This post has been edited by bygy007: 27 Nov 2008, 15:08


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coronarian
post 27 Nov 2008, 15:02
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 4 August 08




eu zic sa-ti scoti luminile alea din podea


--------------------
Renault 21 1993 Diesel, 2068 cm3 - BV xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 27 Nov 2008, 18:06
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




radmasa.gif radmasa.gif nu-s de acolo ca le-am scos.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 27 Nov 2008, 20:41
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




merge montat alternator de solenta maine iti dau si codu exact si o poza cu modelu


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 27 Nov 2008, 22:12
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




ar fi interesant. chiar sa imi spui. sa merg sa ma interesez si de ceva preturi.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 27 Nov 2008, 22:23
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Salutare am pus pe 1310 de la o dacie 1300 alternator(36),releu mecanic si incarca de imi fierbe bateria.Cu faza scurta incarca 14,4.Cine mai e ca mine merg tot timpu cu faza scurta, dar nu am probleme. icon_mrgreen.gif

27 Nov 2008, 22:25:
Uitasem:
Am avut si releu elctronic de incarcare de IPEE, ala incarca de imi fierbea bateria cu tot cu faza scurta.Si am zis ca raman la cel mecanic.

This post has been edited by motanpaul: 27 Nov 2008, 22:25


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Nov 2008, 23:43
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




fa urmatoarea masuratoare + baterie + bobina si zi-mi ce spune suspectez o problema la contactul electric

This post has been edited by bygy007: 27 Nov 2008, 23:44


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 28 Nov 2008, 02:48
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




bygy la ce strambaturi de masini au astia 2 de ce crezi ca partea electrica ar fi mai dreapta?biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 Nov 2008, 08:26
Post #29


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Nov 2008, 02:48)
bygy la ce strambaturi de masini au astia 2 de ce crezi ca partea electrica ar fi mai dreapta?biggrin.gif
*




Bai omule , ce direct ai fost radmasa.gif laugh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 28 Nov 2008, 12:48
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




@Mr_Devil83: radmasa.gif hai ca ai fost tare.Eu sunt multumit deocamdata de strambatura mea porneste la orice ora, mai am de lucru la ea.Asa incet le fac.
Oricum pre tare......... chiar habar nu am cu incarcarea, stiu cand trebuie sa plec de acasa aprind faza scurta si talpa. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2024 - 09:54
Forum Renault