Nu porneste intotdeauna, ELECTROMOTOR?
![]() ![]() ![]() |
Nu porneste intotdeauna, ELECTROMOTOR?
virusssp |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310L
1997 TO LIVE IS TO DIE!
|
|||
za_kristake |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
asa am patit si eu pana intr-o dimineta cand nu a mai vrut sa porneasca. eu am avut unul de rezerva si s-a rezolvat |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cind nu mai vrea sa porneasca ia firul ala subtire care se duce la electromotor si pune-l cu un alt fir in prealabil pregatit la plusul bateriei , daca porneste e de la contact , daca nu de la electromotor
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
virusssp |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am facut .. am legat firul la + si degeaba, nu porneste => contactul e bun... am verificat si cu un aparat de masura si cand actionez demarorul indica 12 V pe firul de la starter..
Azi iar a facut figuri: dimineata a pornit doar impinsa, iar dupa cateva ore a luat-o din prima, am tot oprit-o si pornit-o de vreo 2 ori, apoi iar nu a mai vrut. Si culmea, nu se aude nici un sunet sub capota cand dau la cheie... Sa cumpar carbuni si sa-i inlocuiesc? Pot sa fac operatiunea cu un letcon de 30W? sugestii...? This post has been edited by virusssp: 21 Dec 2008, 15:38 |
--------------------
DACIA
1310L
1997 TO LIVE IS TO DIE!
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
sa nu fie bobina de vina,
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Cu electromotorul are bygy007 un tutorial, baga un search si vezi cum se face, dar cu ala de 30w il cam gadili
![]() Ia si tu cand ai timp in casa, electromotorul, schimbi bucsile si periile, la fel si alternator, inainte de a le monta cureti contactele cu smirghel oarecum fin. Daca nu ai grija de ea, vezi ca nu prea "vorbeste" cu tine cand vrei tu ![]() Vad ca ai ceva vechime pe forum, dar ai tras chiulu ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
c_brati |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
aceeasi problema am si eu pe care o aveam cu un electromotor vechi pe care l-am schimbat cu altul nou; la fel si cu cel nou si am schimbat si contactul si cablajul dintre baterie si electromotor, noi. Si asta se intampla intermitent in special cand e frig. Se pare ca face un scurt pe undeva!
|
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce scurt sa faca daca facea scurt ardea masina , una din perii e blocata sau uzata ,
hai sa facem un pic de fizica electromotorul de DACIE este un motor de curent continu cu excitatie serie , motor folosit unde se doreste cuplu mare la pornirea lui , un exemplu ar fi motoarele de la tramvaie locomotive sau metrou (doar cele vechi) ![]() cind invirti cheia sa actionezi demarolul dai o alimentare la starter , care are 2 bobine una cu sirma subtire care este intre firul de comanda si masa , minus, si a doua este intre firul de comanda si borna de IESIRE, cele de curent mare pe care vine cablul gros de la baterie , (cea care se duce in electromotor) cea de-a doua bobina isi ia masa prin electromotor (stator-> perie-> rotor-> perie ->masa) cimpul magnetic format de cele 2 bobine atrage miezul care la rindul lui actioneaza in acelasi timp bendixul si face contactul de forta care alimenteaza motorul , aducind plus pe stator , ei ,acum ai plus pe ambele capete ale bobinei groase si nu mai lucreaza dar cimpul magnetic facut de bobina cu sirma subtire este suficient pentru a tine atras miezul care actioneaza bendixul si contactele de forta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
virusssp |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 31 October 07 ![]() |
multumiri pentru explicatii bygy007... l-am desfacut azi si am curatat canalelor separatoare ale colectorului si am verificat carbunii -> sunt uzati dar nu chiar la maximum...dupa mine mai merg, nu i-am schimbat.
Am intampinat o problema la scoaterea franei... operatiunea se face prin scoaterea surubului din capat, nu? Era intepenit si s-a rupt... a ramas in tija aceea o bucata din el. Nu am avut tarod si am incercat o varianta simpla: am dat o gaura in surubul rupt si am infiletat un holtsurub... acum se tine bine, dar ma gandesc sa nu fie o problema.. Are rol mare frana aceea? Daca pica holtsurubul meu, ce se poate intampla?.. oricum, are capacul din spate prins |
--------------------
DACIA
1310L
1997 TO LIVE IS TO DIE!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:50 |