DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu porneste intotdeauna, ELECTROMOTOR?

virusssp
post 20 Dec 2008, 22:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 31 October 07




Stiu ca s-a mai discutat de multe ori subiectul... am tot cautat dar parca nu sunt lamurit pe deplin.
Problema e:

De cateva saptamani am oprit la peco si cand sa plec, -> invarteam degeaba cheia in contact...adica martorii din bord se aprindeau dar nu pornea.
Dupa vreo 3 incercari a pornit.
Acum se manifesta problema din ce in ce mai des. Martorii din bord( ulei, bec rosu) se aprind si cand actionez demarorul scade putin intensitatea luminilor dar masina nu porneste. NU se aude "CLANC" sub capota.
Am verificat conexiunea firului spre starter...e in regula..dar degeaba, cateodata porneste, cateodata doar impinsa.

Sa fie de la carbuni (perii) sau starter? Sau bateria poate avea vreo legatura (e cam veche, dar nu a facut niciodata figuri) ?
Lamuriti-ma, sa stiu ce sa schimb.

This post has been edited by virusssp: 20 Dec 2008, 22:29


--------------------
DACIA 1310L 1997
TO LIVE IS TO DIE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 21 Dec 2008, 01:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu





asa am patit si eu pana intr-o dimineta cand nu a mai vrut sa porneasca.
eu am avut unul de rezerva si s-a rezolvat


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Dec 2008, 01:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cind nu mai vrea sa porneasca ia firul ala subtire care se duce la electromotor si pune-l cu un alt fir in prealabil pregatit la plusul bateriei , daca porneste e de la contact , daca nu de la electromotor


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
virusssp
post 21 Dec 2008, 15:37
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 31 October 07




Am facut .. am legat firul la + si degeaba, nu porneste => contactul e bun... am verificat si cu un aparat de masura si cand actionez demarorul indica 12 V pe firul de la starter..

Azi iar a facut figuri: dimineata a pornit doar impinsa, iar dupa cateva ore a luat-o din prima, am tot oprit-o si pornit-o de vreo 2 ori, apoi iar nu a mai vrut. Si culmea, nu se aude nici un sunet sub capota cand dau la cheie... Sa cumpar carbuni si sa-i inlocuiesc? Pot sa fac operatiunea cu un letcon de 30W? sugestii...?

This post has been edited by virusssp: 21 Dec 2008, 15:38


--------------------
DACIA 1310L 1997
TO LIVE IS TO DIE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 21 Dec 2008, 16:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




sa nu fie bobina de vina,


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 21 Dec 2008, 16:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Cu electromotorul are bygy007 un tutorial, baga un search si vezi cum se face, dar cu ala de 30w il cam gadili smile.gif)

Ia si tu cand ai timp in casa, electromotorul, schimbi bucsile si periile, la fel si alternator, inainte de a le monta cureti contactele cu smirghel oarecum fin. Daca nu ai grija de ea, vezi ca nu prea "vorbeste" cu tine cand vrei tu tongue.gif

Vad ca ai ceva vechime pe forum, dar ai tras chiulu nono.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c_brati
post 21 Dec 2008, 22:26
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 23 May 07




aceeasi problema am si eu pe care o aveam cu un electromotor vechi pe care l-am schimbat cu altul nou; la fel si cu cel nou si am schimbat si contactul si cablajul dintre baterie si electromotor, noi. Si asta se intampla intermitent in special cand e frig. Se pare ca face un scurt pe undeva!


--------------------
dacia berlina 1996 motor1,6 - gj-10-BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Dec 2008, 01:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ce scurt sa faca daca facea scurt ardea masina , una din perii e blocata sau uzata ,

hai sa facem un pic de fizica

electromotorul de DACIE este un motor de curent continu cu excitatie serie , motor folosit unde se doreste cuplu mare la pornirea lui , un exemplu ar fi motoarele de la tramvaie locomotive sau metrou (doar cele vechi) blush.gif

cind invirti cheia sa actionezi demarolul dai o alimentare la starter , care are 2 bobine una cu sirma subtire care este intre firul de comanda si masa , minus, si a doua este intre firul de comanda si borna de IESIRE, cele de curent mare pe care vine cablul gros de la baterie , (cea care se duce in electromotor)
cea de-a doua bobina isi ia masa prin electromotor (stator-> perie-> rotor-> perie ->masa)

cimpul magnetic format de cele 2 bobine atrage miezul care la rindul lui actioneaza in acelasi timp bendixul si face contactul de forta care alimenteaza motorul , aducind plus pe stator ,

ei ,acum ai plus pe ambele capete ale bobinei groase si nu mai lucreaza dar cimpul magnetic facut de bobina cu sirma subtire este suficient pentru a tine atras miezul care actioneaza bendixul si contactele de forta


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
virusssp
post 22 Dec 2008, 15:42
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 31 October 07




multumiri pentru explicatii bygy007... l-am desfacut azi si am curatat canalelor separatoare ale colectorului si am verificat carbunii -> sunt uzati dar nu chiar la maximum...dupa mine mai merg, nu i-am schimbat.
Am intampinat o problema la scoaterea franei... operatiunea se face prin scoaterea surubului din capat, nu? Era intepenit si s-a rupt... a ramas in tija aceea o bucata din el. Nu am avut tarod si am incercat o varianta simpla: am dat o gaura in surubul rupt si am infiletat un holtsurub... acum se tine bine, dar ma gandesc sa nu fie o problema.. Are rol mare frana aceea? Daca pica holtsurubul meu, ce se poate intampla?.. oricum, are capacul din spate prins


--------------------
DACIA 1310L 1997
TO LIVE IS TO DIE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:50
Forum Renault