Mitsubishi Lancer Clasic 1.6, Stone grey
![]() ![]() |
Mitsubishi Lancer Clasic 1.6, Stone grey
PaulT |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#92
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Scuza-ma dar cred ca esti in eroare.
La schimbarea din treapta inferioara in treapta superioara nu are cum sa iti scada turatia ba cu 1000rpm, ba cu 1600 rpm (in conditiile in care vorbim de schimbul din aceeasi treapta la turatii diferite!). Legat de faptul ca cu o treapta inferioara ai cuplu mai mare decat cu o treapta superioara (chiar daca in primul caz nu 'pici' pe plaja de cuplu maxim a motorului) - adevarat - dar tu trebuie sa te gandesti ce se intampla cand PANA LA URMA schimbi in treapta superioara. Nu mergi gandindu-te numai la treapta curenta, te gandesti cum sa schimbi astfel incat sa fie si treapta urmatoare pe plaja corecta!!! Pana la urma e masina ta, e stilul tau de condus, faci cum crezi, nu vreau sa ai impresia ca te critic, doar vorbeam dpdv teoretic, ca o parere personala. Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 25 Aug 2009, 11:24 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
PaulT |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt deloc in eroare.Poti incerca live,pe Logan.Schimba la 25km/h din 2 in 3 si spune-mi daca scade cu 1000rpm...Diferenta de turatie la schimbare NU este constanta.Cu cat cresti turatia la care schimbi va creste si diferenta de turatie.Poti verifica si pe tabelul din link-ul pus de mine,si poti incerca si live.Rapoartele sunt aproape aceleasi cu Loganul(a 4-a e mai lunga putin la Lancer).
Referitor la cazutul in ture acolo unde e mai bine gadeste-te putin la urmatorul aspect: Atata timp cat in treapta inferioara oricum am la roata putere(si cuplu) mai mare decat in treapta superioara(datorita demultiplicarii) in plaja"optima" cum crezi ca demarezi mai bine?Bineinteles ca in treapta inferioara atat cat iti permite motorul.In plaja optima se misca cel mai bine intr-o anumita treapta.Dar daca retrogradezi(bineinteles ca in cazul in care ai rezerva de turatie) vei avea un demaraj mai bun. Exemplu:Dacia Logan 1.6(cum am si eu unul) 3000rpm(cuplu maxim) si aprox 60km/h in treapta a 3-a.Incearca sa demarezi pornind din situatia asta dupa care incearca de la aproximativ 4000rpm si tot 60km/h dar din treapta 2.Va avea o repriza mult mai buna in treapta 2. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#94
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Oameni buni. Nu va certati in diferente de turatie. Difera de la o treapta la alta, de la o cutie la alta. Difera mult treaba de la o masina la alta, din cauza cutiei, sau mai ales a motorului.
Si cum m-am dat chiar pe mine exemplu. Prefer sa am constant sarcina fara intreruperi, chiar daca nu e cuplu optim, etc. Asa ca e posibil sa ma vezi la aproape 6000 intr-o depasire. Nu castigi mai nimic schimband treapta, mai ales cand esti pe la sfarsit de depasire. Dar daca incepi depasirea la 5000 rot/min, e clar ca o sa schimbi, dar in cazul asta problema e altundeva ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
PaulT |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Dar nu se cearta nimeni.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#96
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#97
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
In niciun caz cearta, doar o discutie interesanta zic eu, amicala, colegiala. Noi aici pe forum suntem toti prieteni, de ce ne-am certa? Ce am avea de castigat?
@PaulT - ai diagramele de putere si cuplu la motorul de pe Lancer? La o prima strigare pe google nu le-am gasit si nici nu am avut timp sa sap mai mult. Ar fi bine sa ne uitam acolo ce se intampla dupa 5000rpm (turatia de putere maxima). Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
PaulT |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Aceeasi parere o am si eu despre discutie.
![]() Uite graficul.E la pagina 17. ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#99
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am decupat graficul si am marcat zona in care consider ca nu are rost sa duci motorul (voit) in ideea vreunei performante mai bune. Daca urmaresti graficul se observa acolo scaderi puternice la putere si cuplu.
Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 26 Aug 2009, 13:26 Attached thumbnail(s) grafic.jpg ( Size: 504.57k ) Number of downloads: 645 Attached File(s) |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
PaulT |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Ok.Hai sa calculam cuplul la roata(pentru ca asta e important cand vorbim de dinamica masinii,deoarece cuplul produs de motor trece prin cutia de viteze si apoi ajunge la roata).
Treapta 2 raport demultiplicare 1,947 ;raport final 4,052 . Alegem turatia de inceput a intervalului pe care tu spui ca este slab performant,adica 5000rpm. Cuplul conform graficului este de aproximativ 140nm .Cuplul la roata este: 140 x 1,947 x 4,052 = 1104,4942 Luam capatul intervalului indicat,aprox 5900 rpm si avem un cuplu de aproximativ 110nm La roata avem : 110 x 1,947 x 4,052 = 867,81684 Deci cuplul la roata in intervalul 5000rpm-5900rpm scade de la 1104,4942 la 867,81684 . Acum sa calculam cuplul maxim posibil in treapta urmatoare,adica treapta 3(demultiplicare 1,343).Aceasta valoare se atinge bineinteles la 4000rpm,turatia de cuplu maxim.Avem 150 nm la motor,iar la roata : 150 x 1,343 x 4,052 = 816,2754 Cuplul minim la roata in treapta a doua(capatul intervalului ,5900 rpm) este de 867,81 ,deci mai mare decat cuplul maxim posibil in treapta 3!!Tot la concluzia asta ajungi si daca faci calculul pentru treptele 3 si 4.Deci e clar in ce caz ai dinamica mai buna.Drivere faci foarte bine ca nu schimbi in depasire.Altfel ai pierde si timp cu cuplarea si oricum nu ai demaraj mai bun. ![]() Am folosit spre exemplificare rapoartele de transmisie si graficul de cuplu al Lancer-ului,dar lucrurile stau la fel si in cazul Loganului. Iar referitor la diferentele de turatie in cazul schimbarii dintr-o treapta in alta la diverse rpm poti incerca pe masina,live,si vei observa imediat ca e cum spuneam in posturile anterioare. This post has been edited by PaulT: 26 Aug 2009, 19:38 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#101
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
PaulT, eu sunt de acord cu tine dpdv al calculelor, nu te contrazic, ceea ce nu intelegi tu (si vreau eu sa spun de o vreme incoace) e ca pana la urma si la urma tot o sa schimbi din 2 in 3
![]() Deci nu imi calcula mie diferenta de cuplu la roata in 2 la 5000-5900 vs 3 la 4000-5000 ca nu e relevant in discutie ![]() Tu pleci cu 1 apoi 2 ...5 Eu plec tot cu cu 1...5 AMANDOI o sa trecem prin toate treptele de viteza, diferenta e ca LA ACEEASI TREAPTA tu o sa folosesti plaja 5000-6000 si eu o sa folosesc plaja 4000-5000. Sper ca m-am facut inteles. Legat de schimbatul in timpul depasirii - in primul rand un sofer cat de cat OK ar trebui sa selecteze INAINTE de depasire o treapta de viteza corespunzatoare a.i. nici sa nu fie la 1800rpm fara vlaga, dar nici sa inceapa depasirea de la 5000rpm (aproape de plafonare). Daca depasesc o masina aflata in viteza si vad ca ajung la 5000-5500 eu schimb, nu vreau sa risc sa ajung in limitare si sa o iau in mana. Nu ma gandesc la reguli dinastea de genul 'nu schimb in depasire'. Daca nu va iese luati masini cu AT, va scapa pe voi de o grija (desi ele pot schimba si in timpul depasirii). Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
driverx |
![]()
Post
#102
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Andy,
Da, pica cuplul la motor. Dar tu iei in calcul pierderile din cutie intr-o treapta superioara? Nu suntem raceri. Eu is de principiul sa tin lucrurile simple pe cat posibil. Asta nu inseamna ca nu schimb daca e nevoie. Tototadata nu vreau sa ma argonizez pe aici si sa zic ca masina asta e cea mai cea, bla bla bla, dar crede-ma, n-are nici pe dracu la 5000-6000. Iar daca tie frica de limitare, ori nu stii unde intervine limitarea la masina ta, ori nu deduci cand iti poate aparea limitarea. Masina asta e grea pentru motorul de 1.6. Poa' sa scrie Lancer pe ea, ca incarcata cu 4 persoane + bagaje in a 5-a mai merge doar pentru cruising. La depasiri reactioneaza mai bine in a 4-a, asa turata, cu toate pierderile de cuplul dupa 5000. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
PaulT |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
In orice moment al deplasarii e important nu cuplul motor ci cuplul la roata.Cea ce am scris eu se aplica nu doar la Lancer si la Logan ci cam la orice masina.
Da Andy,amandoi vom trece prin aceleasi trepte de viteza.Calculele pe care le-am pus sunt perfect relevante in cazul discutiei noastre.Tu sustii ca nu ai folosi intervalul respectiv de turatie datorita scaderilor de cuplu si putere.Aceste calcule probeaza ca nu e deloc asa.Deci sunt la subiect.Iti demonstreaza ca desi la aceeasi viteza,daca eu sunt in treapta 2 la 5500rpm am o repriza semnificativ mai buna decat tine care esti in treapta 3 la 3900 rpm.Iar de la 5500 rpm pana in limitare mai urc inca 30km/h in treapta inferioara ceea ce este foarte important DACA E NEVOIE.90% din depasiri le fac in intervalul 2200-3500(chiar 2000-3000 de multe ori),dar atunci cand am nevoie folosesc ceea ce imi poate oferi masina(de asta este foarte bine sa cunosti limitele masinii si modul ei de raspuns in situatii cat mai variate).In afara de cazuri deosebite schimb vitezele la max 3000rpm...nu la 5000-6000..Cum a spus si driveru'..nu suntem raceri pentru ca uneori,cand situatia o cere folosim integral potentialul masinii,indiferent care ar fi ea.La Logan de exemplu intre 5000rpm si limitare ai o plaja de 1200rpm,ceea ce se traduce intr-o crestere(mult mai rapida decat in treapta superioara...) de viteza de circa 35km/h...mai mult decat suficient in cam orice situatie.Si daca asta nu ar fi de ajuns,schimband nu faci decat sa inrautatesti lucrurile(pierzand timp cu schimbatul si accelerand mai greu). Drivere-nici Loganul nu are absolut nimic la 5000-6000rpm.Iar in treapta 5 cu patru persoane +bagaje...cam orice masina este destul de letargica .. ![]() L.E. Daca e o depasire lejera(sosea libera pe distante mari..) si eu schimb viteza chiar si la 3000 rpm...Dar in conditii normale de trafic...nu as recomanda.Cutie automata nu imi voi lua niciodata("mestecatul"in cutie nu e o grija,ci o mare placere.. ![]() This post has been edited by PaulT: 30 Aug 2009, 22:57 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#104
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Oameni buni, ORICE motor trage BINE inca cel putin 5-6 sute de ture DUPA turatia de putere maxima
later edit: ma refer la benzinare, diesel-urile tind sa se plafoneze mai devreme This post has been edited by ArtVandelay: 28 Aug 2009, 20:52 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
driverx |
![]()
Post
#105
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
PaulT
Let's talk real shit. La crusing unde ti se pare ca merge optim? Pe la ce turatii? A mea daca merg in trepte superioare si turatii implicit mai mici consuma 7.0-7.2 la drum lung iar daca merg mai agresiv, nu racer, dar depasiri mai agresive, viteze mai mari.....7.26 (ultimul consum facut pe vreo 500 km). |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#106
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
PaulT |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Drivere,in cazul numarul 2,adica mers mai agresiv si cu viteze mai mari(130-160km/h)+ depasiri mai in forta am acelasi rezultata ca si tine,adica niciodata peste 7,2-7,3l/100km.Daca merg linistit in treapta 5 intre 70-100km/h(cu a/c) cu maxime de 120km/h si cu foarte putine depasiri mai in scurt mi-a dat ce am spus in postul 84 :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1998812 Am scos si sub 5,9(cam cat da producatorul,adica) mergand intentionat pe ruta B-CL-B cu 110km/h autostrada,90 km/h intre localitati si 60 in localitati...Dar a fost extrem de greu si plictisitor(nu ma refer la mersul IN localitati). Deci la partea 1 ,nu e normal sa iti ia 7% daca mergi cu viteze mici (nu sub 70-80...) in treapta 5 constant. La crusing merge optim la orice viteza vreau peste 70-75 km/h(peste 2000rpm).Atata timp cat se merge constant nu da vreun semn ca nu i-ar conveni..Normal,daca vrei demaraj mai rapid,la 70km/h trebuie sa fii in treapta 3 exact ca la orice motor pe benzina... ![]() ![]() AR-18-MOS -Nu avem CB pe Lancer.Consumul e facut la pompa.Putem pune tot ce iese pe calculator cand ne facem calculele ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#108
|
![]() - Group: Members Posts: 22.737 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(PaulT @ 30 Aug 2009, 22:54) In rest e super silentios pana pe la 4000rpm(cam 140km/h..) cand incepe sa se auda motorul,dar intr-un fel extrem de placut Pe mine masina lui 2dor m-a facut sa zambesc mai mult decat la alte masini mai scumpe. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
PaulT |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
A lui Tudor are motorul de 2000cmc.Daca se mai comercializa in RO il luam si eu la fel.Dar ca masina,si asta de 1,6 te face sa cobori cu zambetul pe buze...
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#110
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mersi de infos. Normal ca nu e normal. Da' ce e normal la gunoiu meu?
Miercuri merg in Grecia. O sa vad cat ma rupe la benzina. Anul trecut in Turcia am mers cu 170 si aproape ca vedeam cu coboara acul de la rezervor ![]() QUOTE(PaulT @ 30 Aug 2009, 22:54) .... AR-18-MOS -Nu avem CB pe Lancer.Consumul e facut la pompa.Putem pune tot ce iese pe calculator cand ne facem calculele ![]() Bun raspuns. Intrebare mai idioata nici nu putea pune.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#111
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
IRONICK |
![]()
Post
#112
|
![]() - Group: Members Posts: 22.737 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(PaulT @ 30 Aug 2009, 23:39) Dar ca masina exact, ca masina. la asta m-am si referit |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
xcss |
![]()
Post
#113
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 30 Aug 2009, 23:44) Eram sigur. Drivere- Esti un monument de rabdare,pe cuvant.Si eu sunt foarte calm de fel...dar cred ca pana acum linsam pe cineva de prin service-uri...Oricum,drum bun spre Grecia si ai grija cu radarele de la prietenii bulgari... This post has been edited by PaulT: 30 Aug 2009, 22:51 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#115
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
PaulT |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Miercuri am dat o fuga pana la Ranca.De fapt pana la vreo 7-8 km dincolo de Ranca.Ningea superb si initial aveam de gand sa merg pana la Obarsie si sa ma intorc pe la Voineasa si pe Valea Oltului.Dar ora destul de inaintata si probabilitatea existentei unor depuneri de zapada mai serioase pe portiunea nemodernizata a drumului m-au facut sa ma razgandesc...din pacate.
Consum mediu 6,88 l/100,alergata destul de bine(am fost fara cea mica si mi-am permis sa fiu mai jucaus...) si cu cel putin 35 minute stationare cu motorul pornit incluse(era un frig la 2100m... ![]() IMG_2946.jpg ( Size: 3.74mb ) Number of downloads: 577 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#117
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ba, tu ai pus numere de Bucuresti pe masina mea....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
PaulT |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
M-ai prins....
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#119
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Din poza aia relantiu' pare teapan ca roca de munte.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 13:38 |