flush motor, cum si cu ce?
![]() ![]() ![]() |
flush motor, cum si cu ce?
alin_xyk |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|||
dacia_gpg |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Daca are multa "mazga" nici cu mama lu flush nu cureti rampa si chiulasa.
Cumperi un L de nitrodiluant, aprox.5 ron, tai un bidon de plastic de 2l si torni jumatate din continutul de nitro,un penson cu par scurt si aspru si cureti frumos toata zona,repeti operatia pana obtii rezultatul dorit.Pornesti motorul 5 minute, apoi dai drumul la ulei,schimbi uleiul si filtrul. |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Uitati cum arata motoru meu sub capacu culbutori.Datim niste sfaturi cum sa il fac sa arate calumea.Motoru e luat de la dezmembrari, deocamdata nu consuma ulei, motoru merge bine,nu bate.Este de dacie 1300 ani 77.As vrea sa il salvez sa ii bag un ulei bun dupa ce spal la culbutori si baia de ulei.
Multumesc Attached thumbnail(s) Imagine_45_.jpg ( Size: 103.28k ) Number of downloads: 230 Imagine_46_.jpg ( Size: 109.07k ) Number of downloads: 223 Imagine_47_.jpg ( Size: 125.05k ) Number of downloads: 248 Imagine_52_.jpg ( Size: 95.05k ) Number of downloads: 219 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
sau metoda batraneasca f f buna....incalzesti motorul, scoti uleiul. iei 2 L de ulei M20-40, cel mai ieftin, 7Lei/L. pui 1 L de motorina. si pornesti motorul. il tii cam 10 min l relanti apoi scoti capacul de l culb si vezi daca mai are adepuneri pe rampa si in capac. daca nu, specli cu motorina sau nitrod. cum s-a spus mai sus. boboc il faci.
apoi pui ulei f bun, semisint sau mineral, dar de firma, Castrol GTX, MAgnatec sau Elf 10W40. si filtru nou binenteles. Mann. pt bugetul meu, Magnatecul e cam scump, 180RON/4L. GTX e 100RON/4L. Elf 80ron/4L This post has been edited by tzepesch: 1 Dec 2008, 10:44 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
depunerile se fac din cauza uleiului de slaba calitate si neschimbat la timp.si pt capacul culbutorilor mai bine iei unu nou:D e 45lei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Pot sa iau o pensula si sa spal cu motorina sa diluant?
Si nu are nimic daca acele depuneri se duc in jos? Intreb pentru ca sa nu mi se infunde niste canaluri de ungere al motorului. Mai bine intreb inainte sa ma apuc. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#7
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
fa intai spalatu cu amestec de motorina! daca ai acolo depuneri si si-n alta parte sigur!!!
apoi cu pensula! |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
motanpaul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Mersi o sa fac
![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#9
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
spor. poze dupa!
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gti98 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
E ultima din cele 3 zile libere si e foarte posibil sa fi facut ceva. Daca inca nu, eu NU-ti recomand sa bagi motorina in ulei!
In afara unui "smac" cu slabe proprietati lubrifiante, "solventul" va pune in miscare un volum excesiv de gunoaie, care iti vor infunda canalele de ungere cele mai inguste. Recomandarea mea era sa demontezi rampa culbutorilor si tijele impingatoare; capacul si piesele demontate se spala cu pensonul intr-un lighean (in diluant, motorina sau ce vrei tu), apoi se sterg uscate. Pe chiulasa, se aduna malul "la lingurita", iar in final se aduna resturile cu carpa (ideea e sa nu cada mal prin gaurile tachetilor) Poti sa demontezi baia si sa verifici, dar acolo nu vei gasi mal! Recomandarea (de bun simt!) era de a folosi "solventi la penson" doar in cazul demontarii; uleiurile au aditivi detergenti si daca vrei sa fii "zelos", poti adauga un "flush" inainte de schimbarea uleiului. Si iti recomand calduros sa inlocuiesti filtrul de ulei la fiecare schimb de ulei. (nu costa decat vreo 8 lei; decat sa pui un filtru scump, mai bine schimbi mai des unul mai ieftin, ca si ala scump se infunda la fel de repede- adesea se plateste "marca" si nu vreo diferenta de performanta!) Eu m-am ghidat dupa aceste reguli si nu am avut probleme din 1975 pana azi, cu ungerea (de fapt din 1969, cand si-a luat taica-miu prima Dacie; din 1975 am eu permis) Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#11
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
metoda cu motorina in ulei o folosea si bunicamiu la fr. lui. si se mentinea perfect motorul. o facea la fiecare schimb, pt ca nu circula mult cu masina. in 30 ani a facut cam 30-35.000km.
din pacate masina a fost ridicata de adp sau care se ocupa. nu intru in detalii ca ma oftic. tin minte acu vreo 3 ani cand am pornit-o dupa 1 iarna de nemiscat, i-am curata bujiile, ca aveau ulei pe ele, de la conservarea motorului, am pus batria si a pornit la prima cheie. diferenta fata de motoarele ro. totul sub capacul culbutorilor era perfect curat. si vb. aia ,nu se gaseau la noi mama uleiurilor sintetice si semisintetice. se bagau din cele mai ieftine. <span class='edit'>1 Dec 2008, 16:10:</span> acum, nu te contrazic, am relatat doar din vazute si am observat ca a functionat f bine. eu am spalat tot motorul, inclusiv cilindrii cu alcool tehnic. rampa culb. am rectificat-o si spalat-o manual la pensula. iar capacul si baia prin racaiere cu spaclu si lingurita si pensula. This post has been edited by tzepesch: 1 Dec 2008, 16:18 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
petrol decarbusol .... iar la rampa se foloseste o lita otelita subtire si se introduce peste tot...
Ma ia cu groaza ce am vazut in pozele puse de tine ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#13
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 1 Dec 2008, 10:49) Pot sa iau o pensula si sa spal cu motorina sa diluant? Si nu are nimic daca acele depuneri se duc in jos? Intreb pentru ca sa nu mi se infunde niste canaluri de ungere al motorului. Mai bine intreb inainte sa ma apuc. ![]() pai nu are nimik ,uleiu pana ajunge la lagare trece prin filtru ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Rezultatu dupa o zi de munca.Mai am multa minzerie in acele canale incercuite cu rosu din poza.Am spalat si capacu culbutori,dar nu i-am mai facut poza si la ala.
In rest sa mai dus din mizeria de pe chiulasa.Astept sfaturi in continuare si multumesc pentru ajutoru acordat pana acum. Sper ca va merge mult mai bine motoru dupa o curatenie si in baia de ulei. Attached thumbnail(s) Imagine_34_.jpg ( Size: 110.55k ) Number of downloads: 148 Imagine_44_.jpg ( Size: 107.48k ) Number of downloads: 232 Imagine_45_.jpg ( Size: 91.43k ) Number of downloads: 123 Imagine_46_.jpg ( Size: 84.47k ) Number of downloads: 170 Imagine_47_.jpg ( Size: 99.65k ) Number of downloads: 139 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#15
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
mai este metoda cu focul
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Cine stie cum sa scot acele depuneri din acele canaluri cu tijele?Acele incercuite cu rosu in poza.
As vrea sa ii bag si ulei+motorina si sa o pornesc.Dar acasa mai am 1,5 litri de ulei si cam jumate de litru de motorina.In total cam 2 litri cam ar fi de ajuns deorece este pe minim.Ce ziceti cum sa fac? Ca maine iara ma pun sa termin o data, cat mai este timp buna ca poate iara vine frigu si atunci ii mai greu sa lucrez. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai pornesti motorul il incalzesti bine sa atinga 80 de grade torni motorina pornesti motorul si lasi 3 minute in functiune dupa aceea golesti tot continutul.
Alti puneau motorina in loc de ulei ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
neajiji |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
dai jos chiuloasa si o suflii cu aer comprimat e cea mai eleganta metoda, o sa-ti mearga mult mai bine motorul si va porni mai usor dupa ce il cureti. Pamant d-ala am avut si eu inainte, dupa ce cureti bine e pacat sa nu bagi un ulei bun
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(neajiji @ 1 Dec 2008, 20:19) dai jos chiuloasa si o suflii cu aer comprimat e cea mai eleganta metoda, o sa-ti mearga mult mai bine motorul si va porni mai usor dupa ce il cureti. Pamant d-ala am avut si eu inainte, dupa ce cureti bine e pacat sa nu bagi un ulei bun neajiji si ai imprumuti tu la baiat o cheie dinamometrica ? |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
neajiji |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Bine ar fi ca toti mecanicii sa lucreze cu asa ceva cand monteaza/demonteaza un motor....
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am acasa de la fratele meu ulei esso 10w40 semisintetic.La pus in passatul lui si ia bagat un pic de benzina in el.El il arunca.Acel ulei nu stiu daca a functionat 20 km,ca a observat ca ia bagat un pic de benzina si la dat jos.Daca pot as vrea sa mai fac un pic de economie,deoarece e si criza asta si venturile sunt un pic mai mici.
Am stat si m-am gandit oare ar avea ceva daca as pune vreo 2-2,5 l in motor si il incalzesc,bag 1l de motorina si dupia afara? Binenteles dupia ulei nou bun+filtru ulei. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#22
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
2L ulei, 1L moto. preferabil ulei curata, cel mai ieftin.
daca nu, il filtrezi de 3 -4 ori cu tifon , 5-6 straturi. o sa ramai surprins de cate o sa retina. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
motanpaul |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare revin din nou cu o nelamurire.
De la acele canaluri cu tije unde se duce uleiul direct in motor?Sau merge in filtru de ulei pentru filtrare? Sau care este traseul uleiului? Ca cred ca am dato-n bara ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Poate te ajuta asta sa iti dai seama !
Bafta mare !!! Attached thumbnail(s) Circuit_de_ungere.JPG ( Size: 106.86k ) Number of downloads: 116 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 1 Dec 2008, 11:43) Magnatecul e 130 ron/4 litri, iar Gtx cum am luat eu e 78 ron/4 litri, sper ca nu iei ca referinta pretul teparilor de la Metro de exemplu...ia si tu ulei dintr-un magazin de uleiuri, nu hypermarket ca e mai mare adaosul ca marfa.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am intrebat pentru ca am gasit pe chiulasa niste bucatele de span de fier.Si nu stiu de unde ar pute fi?
Si ma gandesc sa nu se fi dus in jos pe tijele alea.Dar habar nu am de unde sa am span acolo. ![]() <span class='edit'>3 Dec 2008, 11:38:</span> Gata am spalat motoru cu ulei +motorina.Cine zicea ca motoru nu are ungere cu ulei semisintetic 2l+700 ml de motorina aveam presine in relantiu de 1,6. Motoru nu mai scoatea fum albastru, cum scoatea inainte.Si curios ca nu a iesit bucati mari de murdarie, doar mici de tot, si am mai gasit si pilitura de fier a iesit dar era mica nu mare. Acum si inanite aveam un zgomot la distributie parca un huruit de la ce poate fi. E scump de reparat? Mai pot merge pana la primavara asa cu ea?merg rar cu ea cum a ar fi masina de duminica? ![]() 3 Dec 2008, 12:03: Acel huruit e numa la relantiu.Dar din ce am citit pe forum,cred ca de la pesiunea de ulei slaba ca oricum cu ulei normal aveam 2,5 in relantiu. Si poate de la presiunea slaba imi huruia in relantiu.Cu motorina+ulei aveam 1,6-1,7 si poate de acea.O sa vad dupa ce ii pun ulei nou cum sta treaba.Oricum numa la primavara o sa o fac. This post has been edited by motanpaul: 3 Dec 2008, 12:03 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
![]() Merge ceas masina, nu mai trepideaza in relantiu,nu mai scoate fum albastru,e mai silentioasa. Deci cine a zis ca se strica motoru spalandul cu ulei+motorina,eu am observat ca nu sa stricat.Eu sunt multumit de rezultat, cu motorflush nu imi curata nici in 10 ani.Multumesc pentru ajutoru acordat in rezolvarea cazului "Spalare motor". Un sfat: Nu mai puneti uleiuri la 20 lei-4l, binenteles daca aveti motoru bun, ca daca e unu care consuma ulei nu prea se merita. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#28
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
glad to be at you're service...
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:51 |