Preturi carburanti, benzina, motorina, GPL
![]() ![]() ![]() |
Preturi carburanti, benzina, motorina, GPL
Ampt |
![]()
Post
#4471
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#4472
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Mai adauga 4.5% [procente] de la cresterea valorii accizei in EUR. Per total vom avea o crestere de aproape 10%, asadar sa ne asteptam de la 1 ianuarie la un pret de 6.8 RON/litru.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#4473
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE Cursul la care vom plăti accizele în 2013 – 4,5223 lei, cu 5,2% mai mare Accizele pentru țigări, combustibili, alcool și altele se vor plăti anul viitor la un curs euro de 4,5223 lei, cu 5,2% (22,22 bani) mai mare decât în anul precedent. Acesta este cursul anunțat azi de către Banca Centrală Europeană (BCE), curs care se ia ca referință pentru accizele de anul viitor, și nu cel publicat azi de către BNR. Astfel, cursul anunțat de BCE este cu 0,34 bani (0,1%) mai mare decât cursul oficial anunțat la ora 13:00 de către BNR. Diferența dintre cursul BCE și cel al BNR este ora la care se culeg cotațiile din piață, 15:15 (ora României) - BCE, respectiv 12:45 - BNR. Ora 13:10 UPDATE: LEUL și-a revenit gradual în ziua în care se stabilește cursul pentru accize În ciuda unui debut nefavorabil pe piața valutară în această dimineață, moneda națională a recuperat teren treptat în fața euro, astfel că la cursul BNR euro a fost cotat la 4,5178 lei, cu 1,53 bani (0,34%) sub cursul anunțat vineri. Acesta este un semnal important pentru cursul la care se vor calcula accizele anul viitor, curs ce va fi calculat și publicat azi de către Banca Centrală Europeană (BCE). Totodată, BNR a anunțat un curs de referință în scădere și pentru dolarul american, de 3,4999 lei, în coborâre cu 0,30 bani. "În piață s-a simțit că cei de la BNR au vândut pentru a ajuta leul, acum a luat o pauză și probabil vor vinde și în momentul la care BCE va stabili cursul la care se vor calcula accizele. Oricât ar vinde și atunci, cursul va fi cu circa 5% mai mare decât cel de anul trecut", a declarat un dealer pentru Capital. Ora 9:30 LEUL SE DEPRECIAZĂ în ziua în care se stabilește cursul pentru accize Cursul de astăzi va fi cel la care se vor calcula accizele pentru anul 2013. În această dimineață, cursul euro se situa la aproape 4,54 de lei, în creștere față de nivelul de vineri. Asta înseamna vești proaste pentru fumători și pentru posesorii de mașini: la anul accizele pentru carburanți și pentru țigări se vor calcula la un curs mai mare decât cel de anul acesta. Anul trecut, cursul la care s-au calculat accizele pentru 2012 a fost de 4,3001 lei/euro. http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ize-172345.html QUOTE Cadou de Anul Nou: un nou val de scumpiri Creșterea cursului valutar, la care se calculează accizele, cu peste 5% va produce un nou val de scumpiri, de la 1 ianuarie Prima zi lucrătoare a lunii octombrie nu aduce nimic deosebit la prima vedere, dar va aduce peste trei luni o factură usturătoare pentru toți românii. Este ziua în care se stabilește cursul valutar la care vor fi calculate anul viitor accizele. Ca de fiecare dată, BNR pare să fi luat partea Guvernului, lăsând euro să se aprecieze de la 4,4571 lei până la 4.5331 lei într-o lună de zile. Cel mai puternic efect va fi asupra țigărilor, unde acciza depășește deja jumătate din prețul unui pachet. Mai mult, de la 1 iulie 2013 accizele la țigări cresc și în euro, cu ceva mai mult de 2,5 euro la mia de țigarete. Urmează băuturile spirtoase, unde acciza va ajunge la peste 13,5 lei pe litru, pentru cele cu 40% concentrație a alcoolului. Deși s-au scumpit deja până la limita suportabilității, carburanții nu vor scăpa nici ei de mâna lungă a Ministerului de Finanțe. Mai ales că motorina va avea o acciză mai mare cu 4,5%, în creștere de la 374 de euro pe tonă la 391 de euro. Prin urmare, de la 1 ianuarie benzina va fi cu 9 bani mai scumpă, iar motorina cu 14 bani. Din fericire pentru cei cu instalații GPL, creșterea va fi una destul de mică, de doar doi bani pe litru. Vor mai fi afectate și alte produse, chiar dacă în proporții mai mici, deoarece ponderea accizelor în prețul final este mai redusă. Printre ele se numără berea, vinurile spumante, parfumurile, dar și cafeaua. Cafeaua solubilă de exemplu, s-ar putea scumpi cam cu 20 de bani pe kilogram din cauza creșterii accizei. Nu în ultimul rând, cresc din nou prețurile gazelor și curentului electric, deoarece și acestea sunt accizate. Nu este, însă, nici în acest caz o creștere foarte mare, pentru că ponderea accizelor este între 5% și 10% din prețul reglementat. 4,5370 este cursul la care a încheiat euro săptămâna trecută pe piața interbancară Țigările, băuturile alcoolice și carburanții vor fi, ca în fiecare an, cele mai afectate de creșterea accizelor http://www.evz.ro/detalii/stiri/Cadou-de-A...ia-1003294.html This post has been edited by george_scala_2004: 1 Oct 2012, 20:29 |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#4474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
akileon |
![]()
Post
#4475
|
Membru autentic Group: Members Posts: 903 Joined: 6 March 06 From: Finland ![]() |
se majoreaza doar acciza nu se face calculul la toata suma, scumpirea va fi la un 10 bani max
|
--------------------
Honda
Accord
2009 2.0 i-vtec 156 cai
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#4476
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.636 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
6.05 de 95 rompetrol luica.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#4477
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Trend: În ultimii 4 ani, salariul mediu a crescut cu „numai'' [B]17%!
Bilanț de criză: +50% la prețul benzinei, -43% la apartamente!!![/B] QUOTE Față de octombrie 2008, moment în care criza debuta oficial în România, prețul benzinei la pompă a urcat cu 50%. De ce s-a întâmplat asta și ce consolări avem, dacă ne raportăm la venitul mediu și prețul imobiliarelor, citiți mai jos. Prețul benzinei dă dureri de cap autorităților, fluctuațiile mari având reverberații în toată economia. Deși țițeiul e cu numai 15% mai scump în dolari (80 dolari/baril în 2008 față de 92 în prezent), benzina la pompă a săltat în România cu 50% (de la puțin peste 4 lei/litru în octombrie 2008 la peste 6 lei în prezent). Cea mai mare parte din diferență vine din cursul de schimb - euro, în care se calculează accizele a urcat cu 21% în acest interval (accizele reprezintă aproape 30% din prețul la pompă), dolarul, cu 33%, iar TVA a primit între timp un spor de 5% ca măsură... anticriză. După calculele „României libere", contribuția cursului valutar și TVA majorată ar echivala însă cu o majorare a prețului cu aproximativ 43%, restul până la 50% trebuind căutat în... majorarea marjelor de profit ale Petrom (previzibil, în contextul economic dificil, consumul scade, iar companiile aplică în compensație, adaosuri mai mari pentru a-și menaja profiturile). Oarecum surprinzător având în vedere criza și tăierile de salarii la bugetari față de octombrie 2008, salariul mediu pe economie este (ne raportăm la ultimele date, cele din iulie) cu 17% mai mare, urcând de la 1.327 lei la 1.556 lei. Să nu uităm însă că bugetarii reprezintă doar un sfert din numărul total de salariați. Dacă veniturile angajaților de la privat nu se modifică substanțial pe final de an, ultima tranșă de majorare de salarii din sectorul public (7,4%) va împinge avansul salariului mediu pe economie față de octombrie 2008 la aproximativ 19%. De ce a crescut totuși salariul mediu pe economie în acești ani de criză, mai ales că am tot auzit de ajustările din sectorul privat (concedieri/tăieri de venituri)? O primă ipoteză este că oamenii dați afară din sectorul privat aveau în general salarii mici; apoi, angajatorii din mediul privat au ținut în permanență un ochi pe cursul de schimb, încercând să compenseze deprecierea leului din ultimii 4 ani (în euro sau dolari, salariul mediu a scăzut totuși față de octombrie 2008). Cu benzina atentând la buzunare și salarii care nu țin piept cu deprecierea leului, avem cel puțin case mai ieftine. De la un preț mediu de 68.000 euro pentru apartamentele de 2 camere din București, conform indeximobliar.blogspot.ro, avem acum doar 53.000 euro pentru același apartament. O scădere de 22% în euro deci și una de 43% în lei (dacă vreți să vă ridicați moralul, calculați și în dolari sau franci, scăderea e chiar mai mare). http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...nte-279352.html QUOTE Guvernul va creste incepand de la 1 ianuarie cu 16,05% impozitele pe cladiri si terenuri, al amenzilor si al celorlalte taxe locale, procentul de crestere reprezentand rata inflatiei din perioada 2010-2012, se arata intr-un proiect postat pe site-ul Ministerului Finantelor. Potrivit art.292 din Codul Fiscal, impozitele si taxele locale se indexeaza o data la 3 ani, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare. Prin indexarea la inflatie a impozitelor si taxelor locale se preconizeaza ca veniturile bugetelor locale vor creste cu 531,62 milioane lei. http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_b...cresc-16-05.htm Prin urmare: salariul a crescut cu doar 17% iar guvernul mareste taxele si impozitele locale cu 16%!!! ![]() ![]() |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
al3x3 |
![]()
Post
#4478
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 4 June 08 ![]() |
Preț benzină 95 azi, 03.10
(Jud. CJ) Cluj-Napoca Mol (Str Observatorului) ... 6,08 |
--------------------
Ford
Focus
Mk 2.5 (2008) ----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993) .. .- -- - .... . ... - .. --. |
|
Ampt |
![]()
Post
#4479
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Petrom Băneasa, motorină Standard, 6,17 Ron/litru !
|
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#4480
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Petrom standard la Mangalia este 6.06 lei litrul astazi.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
al3x3 |
![]()
Post
#4481
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 4 June 08 ![]() |
Preț benzină 95 ieri, 04.10
(Jud. CJ) Cluj-Napoca Mol (Calea Dorobanților) ... 6,16 |
--------------------
Ford
Focus
Mk 2.5 (2008) ----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993) .. .- -- - .... . ... - .. --. |
|
alexsavu |
![]()
Post
#4482
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 5 October 12 ![]() |
Lukoil Ploiesti, benzina EUROLUK 95 la pretul de 5.93 ron/litru.
|
--------------------
Dacia
Logan
2010
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#4483
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Foarte tare pretul, deja te miri cand vezi sub 6 lei.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#4484
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
6.05 petrom manastur (cluj-napoca) si pretul se mentine mai bine de o saptamana
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
kog |
![]()
Post
#4485
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
6.01 benzina de 95 Petrom Lipova
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
eduardsebe |
![]()
Post
#4486
|
![]() Membru Expressionist Group: Members Posts: 2.151 Joined: 19 September 08 From: Bucuresti ![]() |
6.00 Lukoil Prelungirea Ghencea
6.06 Petrom Dr. Taberei Sa tot scada preturile...am ajuns sa ne bucuram ca scade pretul sub 6 lei. |
--------------------
BMW
330e
2021
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#4487
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pe mine ma distreaza panourile cu "reduceri in week-end" pe care le afiseaza Lukoil, iar dedesubt scrie pretul peste 6 lei.
![]() Normal ar trebui sa scrie un 5, maxim 5.5, asa, ca la orice magazin care afiseaza reduceri si scrie -10%, -20%, -30%, etc. Asa, pentru reducere de 1 ban, nici nu ma obosesc sa trec pe la ei, pun direct de la OMV, merge si mai bine si consuma si mai putin. |
--------------------
.
.
.
|
|
77licu |
![]()
Post
#4488
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.130 Joined: 28 December 07 From: Bacau ![]() |
Șoc și în Bacau,petroamele o redus ieftina la 6,19 și scumpa la 6,99. Benzina,ofcors.
This post has been edited by 77licu: 6 Oct 2012, 13:55 |
--------------------
Dacia
MCV
.
- BC
|
|
djxhouse |
![]()
Post
#4489
|
Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 23 January 08 ![]() |
Evolutia economiei:
2007: daca lucrurile continua asa, litrul de benzina va costa 1 euro 2012: daca lucrurile continua asa, 1 euro va costa cat 1 litru de benzina. |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - ABS Plus
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#4490
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Petrom, sortimentele cele ieftine
benzina 5.99 motorina 6.00 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
al3x3 |
![]()
Post
#4491
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 4 June 08 ![]() |
Prețuri benzină 95 azi, 06.10
(Jud. CJ) Cluj-Napoca OMV (Calea Turzii) ... 6,08 (Jud. AB) Aiud Mol ... 6,13 LukOil ... 6,10 (Jud. HD) Orăștie Mol ... 6,10 LukOil ... 6,06 |
--------------------
Ford
Focus
Mk 2.5 (2008) ----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993) .. .- -- - .... . ... - .. --. |
|
Iulikk |
![]()
Post
#4492
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Romnamol Mangalia: 6.13, benzina evtina.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
gabrolio |
![]()
Post
#4493
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 May 12 From: Tulcea ![]() |
Petrom 95 - 6.05 lei/litru
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.4 mpi "Inteleg sa nu-ntelegi cand nu-nteleg si nu-ntelegi, dar nu-nteleg sa nu-ntelegi cand inteleg si nu-ntelegi, intelegi?"
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#4494
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE Cum ne vor ușura portofelele acizele de anul viitor Din cauza deprecierii leului, pe fondul crizei politice, vom plăti mai mult anul viitor pentru produsele accizabile, însă vom avea și creșteri ale cotei de acciză. Cu tot efortul BNR de a limita deprecierea leului pe 1 octombrie, Banca Centrală Europeană (BCE) a anunțat un curs de referință euro/leu de 4,5223 lei, cu 5,2% mai mare decât în urmă cu un an. Acesta este cursul de schimb la care se vor plăti accizele anul viitor, după ce anul acesta accizele s-au achitat la un curs de 4,3001 lei. Probabil, mulți ar fi tentați să spună că produsele accizabile se vor scumpi anul viitor doar din cauza cursului de referință, cu 5,2%. Nimic mai greșit. Cum acciza reprezintă doar o cotă din prețul de desfacere al produselor accizabile, scumpirea generată de noul curs de referință pentru accize este mult mai mică. Cel mai mult, creșterea cursului de referință se va resimți la țigări, întrucât sunt produsele pentru care acciza are cea mai mare cotă în prețul final, de peste 60%. La țigările inferioare, acciza reprezintă chiar peste 90% din prețul final al pachetului, astfel că pentru aceste produse vom avea cel mai mare impact din curs. Prețuri la îndemâna Fiscului Ca un comentariu general, trebuie spus că nivelul accizelor în 2012 va fi influențat de doi factori principali: 1) creșterea cursului de schimb de referință la care se calculează accizele stabilite în euro (avem o creștere de 5,17%, de la 4,3001 lei/euro la 4,5223 lei/euro), cu impact la toate produsele accizabile; 2) modificarea (creșterea) accizei propriu-zise în euro - la motorină va crește cu minimum 4,4% în echivalent euro de la 1 ianuarie, iar la țigarete vom avea de asemenea o creștere în echivalent euro, cu minimum 3,3%, dar de la 1 iulie, spun specialiștii de la Ernst&Young. „Estimările“ de accize aferente sunt bazate pe valorile minime ale accizelor stabilite de Uniunea Europeană (UE). Guvernul României poate ridica aceste accize la un nivel mai mare, însă în acest moment nu avem informații certe în acest sens, adaugă reprezentanții Ernst&Young. Așadar, după cum se poate vedea și în tabel, cea mai mare creștere din acciza în echivalent lei va fi la motorină, de aproape 10%, creșterea rezultând atât din cursul de referință, cât și din nivelul în euro al accizei. Interesant e că România e singura țară din UE care aplică accize la cafea, ca și cum cafeaua ar fi un lux sau un viciu cu efecte nocive. Singurul aspect pozitiv este că impactul creșterii accizei în echivalent lei asupra prețului final pe pachet este destul de mic. Va fi favorabil cursul pentru Fisc? Cu toate că vorbim de un curs de referință pentru calculul accizelor cu 5,2% mai mare decât în urmă cu un an, s-ar putea ca acesta să nu fie favorabil pentru Fisc. Pe de-o parte, cursul estimat de ING pentru anul viitor este undeva pe la 4,60 lei (4,65 lei la finele primului trimestru, 4,60 lei la sfârșitul trim. II și 4,55 lei pentru finalul trim. III). Pe de altă parte, cei de la BCR văd cursul euro la 4,45 lei pentru finele lui 2013. Astfel, în ipoteza în care cursul mediu va fi mai apropiat de prognoza ING, Fiscul ar fi dezavantajat de cursul de referință la care va încasa accizele, iar dacă va fi mai apropiat de estimarea BCR, atunci vor fi dezavantajați producătorii, și consumatorii. Așa s-a întâmplat și în 2009. Cursul pentru accizele din 2009 a crescut puternic față de cel pentru accizele din 2008, cu 11,3%, de la 3,3565 lei la 3,7364 lei. Cu toate acestea, Fiscul a încasat accizele la un curs cu 11,8% mai mic decât cel mediu din 2009, de 4,2373 lei. Dacă anul trecut statul a încasat circa 17,8 miliarde lei din accize, pentru acest an se estimează o creștere cu circa un miliard lei, pe fondul noilor nivele de curs și de accize. Șansele de realizare a acestor estimări optimiste sunt limitate însă de perspectiva scăderii consumului și, mai ales, de riscul creșterii contrabandei, aflate deja un nivel ridicat în cazul produsele accizabile (combustibili, alcool și țigări). 10% este nivelul cu care va crește, de la 1 ianuarie, valoarea în lei a accizei la motorină. Scumpirea la pompă doar din noua acciză și din curs va fi de 0,13 lei/litru de motorină 1 mld. de lei se estimează că va fi sporul de încasări din accize ale Fiscului, doar pe fondul creșterii cursulu http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...tor-172562.html |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#4495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE Guvernul pune pe piață BENZINA care STRICĂ motoarele mașinilor ![]() Guvernul a permis aditivarea benzinei cu compușii controversați pe bază de mangan (MMT), incriminați de organismele europene și în numeroase studii de specialitate, informează economica.net MMT crește poluarea și distruge diferite dispozitive ale motoarelor. Aditivii MMT sunt folosiți în scopul creșterii cifrei octanice și i-au înlocuit pe cei pe bază de plumb, odată cu interzicerea acestora. În România companiile petroliere au renunțat unilateral să folosească MMT începând de la 1 ianuarie 2009, pe fondul disputelor la nivel european. Un an mai târziu, Curtea Europeană de Justiție decidea în defavoarea producătorilor de MMT, care reclamaseră o directivă europeană care le restricționa vânzările pe piața UE. Totuși, acum Guvernul introduce discret prevederea prin care este permisă explicit folosirea aditivului MMT cu potențial poluant, în HG nr. 928 din 12 septembrie. Hotărârea Guvernului este menită să stabilească tocmai condițiile de „introducere a unui mecanism de monitorizare și de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră". Prin HG 928 „este permisă aditivarea carburanților cu metil ciclopentadienil tricarbonil mangan (MMT), cu o concentrație de maximum 6 mg mangan pe litru". Severitatea Guvernului față de importatorii de MMT se vede în impunerea restricției ca, începând din 1 ianuarie 2014, concentrația să scadă la 2 mg mangan pe litru. Necazurile pe care le provoacă MMT asupra mediului și motoarelor fac obiectul polemicilor dintre mediul academic și cel comerciale, cu efecte juridice, încă de la începutul anilor 2000. În România, companiile petroliere au „renuntat la utilizarea de aditiv cu MMT, odată cu trecerea, începând cu 1 ianuarie 2009 la standardul Euro 5, din cauza faptului că nu este benefic impactul compușilor organo-metalici (categoria din care face MMT, n.r.) asupra cartușului catalitic de pe circuitul de evacuare al gazelor arse al autovehiculelor", explica, la vremea respectivă, un studiu folosit de marile companii petroliere din România în corespondența cu autoritățile românești. De asemeni, renunțarea la MMT a survenit „și pentru că există mai multe curente de opinii și asupra influențelor avute în funcționarea motoarelor", se mai spune în documentul citat. Companiile petroliere din România nu au făcut decât să meargă în sensul politicilor europene. Modul în care MMT atacă și componentele dispozitivelor de aprindere și ale altor părți ale motarelor este public de mai mulți ani. De asemenea, și efectele asupra mediului, în studii citate de asociații ale producătorilor europeni, americani și japonezi de motoare și automobile. În 2009 utilizarea MMT a făcut obiectul unei directive europene, 2009/30/CE, care a stârnit reacții în forță ale companiilor producătoare ale aditivului. „Utilizarea unor aditivi metalici specifici și, în special, utilizarea MMT ar putea prezenta un risc crescut pentru sănătatea umană și ar putea cauza daune motoarelor vehiculelor și echipamentului de control al emisiilor", se spune în directiva amintită. Directiva europeană constată că „numeroși producători de vehicule recomandă să nu fie utilizat un carburant care conține aditivi metalici, utilizarea unui astfel de carburant putând invalida garanția asociată vehiculului". „Până la o reexaminare ulterioară, este necesară (...) să se stabilească o limită superioară pentru utilizarea MMT în carburant, pe baza cunoștințelor științifice disponibile în prezent. Această limită ar trebui să fie revizuită și mărită numai în cazul în care se poate demonstra că utilizarea unei doze mai ridicate nu produce efecte negative", se mai spune în documentul european. Hotărârea Guvernului Român pretinde că „transpune" directiva europeană 2009/30/CE, care descrie efectele poluante ale MMT. Rău pentru motor, rău pentru aer „Produsele de ardere ale componentelor MMT acoperă camera internă a motorului și se depun pe componente precum bujiile, cauzând rateuri și ducând la creșterea emisiilor de gaze, la consumul crescut de combustibil, și la o performanță săracă a motorului", spunea, încă din 2006, Worldwide Fuel Charter, o publicație editată de Alliance of Automobile Manufacturers, de Engine Manufacturers Association din SUA, și de Japan Automobile Manufacturers Association Studiile au arătat că MMT blochează catalizatorul, cu aceleași efecte nefericite asupra motoarelor și proprietarilor acestora. Totodată, producătorii de automobile au realizat un studiu de impact al MMT pe autovehiculele cu emisii reduse de gaze, care au demonstrat că aditivul în cauză „a sporit semnificativ emisiile de oxizi de carbon și de azot". În 2004, Ford a publicat rezultatele uni studiu care releva faptul că până la 45% din compușii de mangan folosiți au fost emiși în aer, „8% au sfârșit în uleiul de motor, iar restul s-au depus în motor, pe catalizator și în sistemul de evacuare" (v. foto), potrivit unei analize a International Council on Clean Transportation. Justiția europeană Disputa privind aditivul MMT a culminat în iulie 2010, când cea mai înaltă instanță din Europa, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a respins reclamația unei companii americane producătoare de MMT împotriva deciziei organismelor europene de a restricționa folosirea aditivului. În 8 iulie, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că legea UE de a restricționa folosiera aditivului MMT a fost legală. „În absența unor date adecvate și de încredere, legiuitorii UE s-au confruntat cu îndoieli serioase că MMT ar fi nepericulos pentru sănătate și mediu", s-a spus în decizia CEJ. ![]() http://www.romanialibera.ro/actualitate/ev...lor-279911.html http://www.economica.net/vom-avea-din-nou-...oare_35031.html |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
kvy |
![]()
Post
#4496
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
Hai si cu preturile la gaz de la Bucale...prin sectorul 3 pe Energeticienilor am vazut duminica 2,93 iar Agip la Timpuri noi avea 3,09.
E prima data dupa 1999 cand privatii merg sub statiile de brand. Sa fie intr-un ceas bun ! |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
Ampt |
![]()
Post
#4497
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Petrom Doraly Afumați, motorină Standard, 6,16 Ron/litru !
Attached thumbnail(s) 091020121066.jpg ( Size: 783.35k ) Number of downloads: 260 |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
Ampt |
![]()
Post
#4498
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Petrom Șos.Alexandriei, Motorină Standard, 6,22 Ron/litru !
Prea "încremeniseră" cifrele de ceva vreme ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
Highwayman |
![]()
Post
#4499
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.874 Joined: 30 September 04 From: Marele sat numit Bucuresti ![]() |
Noile preturi la Petrom Kogalniceanu:
Motorina: 6.27 lei/L Benzina - 95 : 6.16lei/L 99+: 6.58 lei/L |
--------------------
-
-
Ex. Megane 3 2009, Ex. Megane 2 Sedane 2005 "If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut." (Albert Einstein)
|
|
CGB |
![]()
Post
#4500
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
preturile astea cresc mai repede ca fat frumos. tin minte in vara am plecat la bulgari, am alimentat cu 5,9 lei si dup-o saptamana cand m-am intors deja era 6,2.
|
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 23:03 |