DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iarnu nu porneste din prima

b86dug
post 22 Dec 2009, 06:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 March 09




[SIZE=7][COLOR=red][B].

Salutare tuturor. Am si eu o problema cu Nova mea (1.6 GTI, pe injectie din 2000), dimineata imediat ce incepe un pic frigul afara numai porneste de la prima cheie. Pun contactul se aprind toti martorii, se stinge injectia si cand dau sa porneasca se aude cum inverte (defapt se chinuie sa inverta). BAterie este schimbata acum cateva saptamani Rombat de 55, bujii bosch. Daca merg putin cu ia porneste fara probleme tot restul zilei, dar dimineata mai ales pe frigu care a fost de cel putin -10 grade, nu vrea ea sa porneasca si trb dau la cheie pana o ia asta inseamna ca pun contactu si dau la cheie de cel putin 2-3 ori.
Spuneti-mi dak ati intalnit si la voi problema asta. Cu stima


--------------------
Dacia Nova 1.6 2000 - B-86-DUG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 22 Dec 2009, 09:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




E chiar asa de greu de imaginat/inteles ca iarna uleiul din motor se raceste si vascozitatea sa creste? Sau ca temperatura combustibilului e mai scazuta(adica e mai rece benzina)?
E la fel de greu de conceput ca acumulatoarele auto "sufera" si ele de frig(scaderea randamentului)?
Intrebarea initiatorului e ceva in genul:"De ce iarna imi ingheata mainile si vara nu-mi ingheata mainile?"
Iti spun eu... Iarna nu-i ca vara!

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 22 Dec 2009, 10:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




nu mai ai baterie prietene, incarc-o.


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 22 Dec 2009, 12:26
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




In primu rand :Iarna nui ca vara,... ca bine zici "variable_dynamics".Eu am schimbat bateria in octombrie cu una Bosch de 72 ah iar acuma dimineata imi porneste din a 2 a cheie.Ce ti se intampla cu masina e ceva normal avand in vedere k dimineata, temperatura e sub 0 grade celsius .

This post has been edited by Ovi.: 22 Dec 2009, 12:28


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 22 Dec 2009, 15:35
Post #5


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Mi se pare cam mic rombatul ala de 55...macar un 62, 65...Eu am o caranda de 62 si sunt dimineti cand invarte destul de greu. De cele mai multe ori porneste la prima cheie, dar au fost si dimineti cand a pornit deabia la a 3.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 22 Dec 2009, 16:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




eu am una originala de Mercedes de 70..ma laud si eu smile.gif)


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Dec 2009, 16:43
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




O problema care am avut-o eu inafara de ulei prea vascos (mobil1 20W50 asa am primit masina acum folosesc castrol 10W40) si o baterie de 55 care era cam obosita (acum am un rombat de 62), iarna, cand incepe sa invarta ca melcu chiar sa se opreasca cate o fractiune de secunda, remediez problema prin schimbarea la un electrician a bucselor rotorului electromotorului, in medie cam o data pe an.
Fenomenul care se intampla e datorat uzurii acelor bucse (de alama sau cupru - 2 lei bucata), uzura si sarcina marita a rotatiei din cauza uleiului ingrosat duce la modificarea unghiului de 90 de grade dintre ax rotor si coroana deci pinionul electromotorului va avea tendinta sa "calce" stramb pe coroana favorizand aparitia unei frecari mult accentuate, aceasta pierdere de energie duce la scaderea rotatiei sau chiar oprire, acest fenomen se accentueaza prin scaderea temperaturii deoarece acestea duc la ingrosarea uleiului si scaderea curentului in baterie.

This post has been edited by danciusergiu84: 22 Dec 2009, 16:48


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b86dug
post 23 Dec 2009, 12:12
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 March 09




K. Am inteles k nu-s singuru la care nu porneste de la prima cheia dimineata si mai m-am linistit. Mersi d explicatii tututor


--------------------
Dacia Nova 1.6 2000 - B-86-DUG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 28 Dec 2009, 18:52
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




QUOTE(b86dug @ 23 Dec 2009, 12:12)
K. Am inteles k nu-s singuru la care nu porneste de la prima cheia dimineata si mai m-am linistit. Mersi d explicatii tututor
*


Mda...nu esti singurul...si eu patesc la fel ....cu baterie noua si nu porneste din prima si o mai si consuma aiurea pana se gandeste sa porneasca...iarna trecuta am patit la fel, iarna asta la fel...vai de mama ei de dacie nova gti ca degeaba are injectie daca are alte piese prost facute si finisate...de acuma o sa-i pun centrala ca sa-i tina de cald si sa porneasca din prima.... mad.gif


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannis88
post 29 Dec 2009, 12:48
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 27 March 07




treaba cu pornitul din prima e relativa! daca mergi in fiecare zi cu ea, e aproape imposibil sa nu iti porneasca din prima!daca o pornesti la 2+ zile, se poate sa invarta si de 3 ori! plus ca pornirea nu tine neaparat numai de baterie! mai apare si problema electromotorului!mie mi s-a intamplat sa ii schimb bucsele rotorului si carbunii, si sa trebuiasca sa schimb din nou carbunii, ca desi ii luasem noi, nu erau buni. il probam, si cand il montam, in sarcina murea, nu invartea deloc!chiar si acum am unele probleme, pentru ca se intampla cateodata cu motorul cald sa o ia la sfert de cheie, si tot cu motorul cald sa invarta de cateva ori pana o ia!astept pana dupa revelion, si ii dau electromotorul jos, sa il pun din nou la punct!


--------------------
dacia nova 1998 gt - OT 66 LUP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emideac
post 30 Dec 2009, 10:05
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 16 April 09




schimba-i uleiul daca ai in ea ulei cu vascozitate mai mare...si sigur o sa-ti porneasca mai usor...aceeasi problema am avut-o eu anul trecut in iarna...aveam ulei 20w50...si i-am pus 10w40 si nu mi-a mai facut probleme la pornire...si tinand cont ca eu am stat toata iarna la m-ciuc.....


--------------------
dacia NOVA 1998 GT - bv 08 rrw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 19:43
Forum Renault