DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Metrou fără frontiere, 100 de noi statii, 70 km de tunel pana in 2025

zodrac
post 21 Dec 2008, 04:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Desi acesta este o stire cred ca sta mai bine la cafenea.
Daca moteratorii considera ca ar fi bine sa fie la stiri o pot muta
.



Link articon Cotidianul

magistrala_5.JPG ( Size: 102.56k ) Number of downloads: 803

magistrala_5_b.JPG ( Size: 93.5k ) Number of downloads: 836


Metrou fără frontiere: magistralele noi vor ieși din Capitală

Peste 100 de stații noi, mai mult de 70 km de tunele - aceasta e rețeaua de care spune conducerea Metrorex că are nevoie Bucureștiul până în 2025. Pe hârtie, ea este făcută. Transpusă pe teren, ar costa peste 5 miliarde euro

QUOTE
Conducerea Metrorex privește cu optimism până în 2025. Conducerea companiei a prezentat vineri, în cadrul seminarului “Infrastructura și transporturile României în perspectiva anului 2009”, organizat de revista “Finanțe și Afaceri”, propria sa viziune asupra dezvoltării metroului în următorii 16 ani. Oficialii companiei nu au putut prezenta și sumele necesare acestor investiții, afirmând că lipsesc studiile de fezabilitate care ar putea da valorile orientative ale acestora. Singurele estimări privesc viitoarea magistrală Drumul Taberei-Pantelimon, cu o valoare de 1,45 miliarde de euro. Calcule făcute de Cotidianul, pe baza costurilor presupuse de actualele proiecte, arată că valorile depășesc cinci miliarde de euro.

În afară de Magistrala V Drumul Taberei-Pantelimon, a cărei construcție ar putea începe anul viitor, Metrorex spune că mai este nevoie de alte magistrale noi sau de prelungirea celor existenteDistanța medie între stații va fi de aproximativ 700 de metri, jumătate din cea actuală, de 1,5 kilometri. Actuala Magistrală IV Laromet-Gara de Nord, din care lipsește porțiunea Laromet-1 Mai, ar urma să fie prelungită până la Gara Progresu, în sudul Capitalei, cu 20 de stații. Nodurile cu celelalte magistrale vor fi în zonele Izvor (cu Magistrala I), Chirigiu (cu viitoarea Magistrală VII Colentina-Alexandria), Eroii Revoluției (cu Magistrala II) și în zona Izvorul Rece, intersecție cu viitorul inel de sud. Acesta va porni de la Dristor și va intersecta Magistrala II la Piața Sudului, Magistralele IV și VII, Magistrala V în zona Parcului Drumul Taberei, Magistrala III la Armata Poporului și se va termina la Crângași pe Magistrala I. Magistrala VII, nouă, va porni din zona Alexandria și va avea noduri la intersectarea inelului de sud a Magistralelor I (la Piața Unirii și la Obor), IV și V. Acest tronson nou se va sfârși în zona Colentina și va avea 25 de stații. Alt proiect prevede realizarea unui tronson de metrou care să pornească de la Piața Victoriei spre Expoziției și mai departe spre aeroporturile Băneasa și Otopeni. Toate aceste proiecte, care, potrivit directorului general Metrorex, Gabriel Mocanu, ar trebui definitivate în 2025, presupun ca rețeaua bucureșteană de metrou să ajungă la 161 de stații față de 49 în prezent, iar lungimea acesteia să crească de la 67 de kilometri de cale dublă la aproximativ 142 de kilometri. La o distanță medie între stații de 700 de metri, cele 112 stații noi ar însemna o lungime nou construită de 75 de kilometri.

După împânzirea Capitalei cu magistrale noi de metrou, gândurile Metrorex se îndreaptă spre zona metropolitană. Planurile prevăd extensia Magistralei II de la Pipera spre comuna Tunari și de la IMGB spre comuna Berceni, a Magistralei IV până la Buftea, a tronsonului III între Industriilor și localitatea Bolintin și de la Centură spre Glina. Magistrala V ar urma să fie extinsă într-o parte, până la Domnești, și în cealaltă, până la Brănești. Chiar dacă sunt în faza planurilor pe hârtie, Magistralele IV și VII vor ajunge într-un final la localitățile Jilava, 30 Decembrie, respectiv Mihăilești.

Planurile Metrorex sunt ambițioase și presupun alocații anuale de trei ori mai mari decât cele prezente în bugetul companiei. Luând în calcul că un kilometru din Magistrala V, între Drumul Taberei și Universitate, va costa 69 de milioane de euro, adică 623 de milioane de euro pentru nouă kilometri, rezultă că pentru cei 70 de kilometri noi de stații și tunele vor trebui alocate 5,25 miliarde de euro, adică 328 de milioane de euro în fiecare din cei 16 ani rămași. Aceasta fără a lua în considerație extensiile către zona metropolitană, precum și parcul rulant necesar. Pentru anul viitor, proiectul de buget al Metrorex are prevăzut pentru investiții 151 de milioane de euro, față de 90 de milioane de euro din acest an. 

Construirea rețelei de metrou a Capitalei a început în 1975. În patru ani, până în 1979, au fost deschise primele șase stații, între Semănătoarea și Timpuri Noi, iar în zece ani au fost terminate alte 37 de stații. Din 1990 până în prezent au mai fost date în folosință șapte stații noi, adică Basarab, Grivița, 1 Mai, Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor și Linia de Centură.


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 21 Dec 2008, 05:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




Cu teoria stam bine, mama ei de practica. Daca o sa sape astia in acelasi ritm cum se construiesc autostrazile, poate nepotii nostri vor merge pe noile magistrale.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Dec 2008, 08:58
Post #3


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Si cine le face, Bechtel?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Dec 2008, 14:38
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Imi permit 2 comentarii:
1. radmasa.gif
2. radmasa.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 21 Dec 2008, 14:47
Post #5


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




le-a luat 15 ani sa termine statia Nicolae Grigorescu, statie care era Sapata, Turnata si aproape toata cu sinele trase, si pasajul baneasa... si ei vor sa faca 100 de statii....


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 21 Dec 2008, 14:53
Post #6


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Cand o sa dea in folosinta si a o suta statie o sa ma mut inapoi in Bucuresti.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 21 Dec 2008, 15:45
Post #7


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.236
Joined: 24 June 07




Din acelasi ciclu cu linia intre Drumul Taberei si Universitate, care ar fi gata in vreo 5 ani. Cand intr-adevar, ei n-au fost in stare sa termine niste magistrale care erau 80% facute, cel putin partile grele. Cat am stat in Bucuresti mai mergeam pe la un amic care statea in Bucurestii Noi si treceam mereu pe langa zona aia in lucru cu troleu'. Din cate stiu nici pana acum nu se circula mai sus de 1 Mai.
Si vor 100 de statii... Cand am vazut proiectul pentru magistrala din Drumul Taberei am ramas prost: idei de genu' statie la Orizont si statie la Favorit. Pai in puii mei mergi pe jos 5 minute distanta aia, poate si mai putin. Pentru ce sa faca atat de dese statiile? Sa le faca daca-s in stare prin tot orasul, plasate cu cap, ca mai merge omu' si pe jos 500m in plus...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 21 Dec 2008, 18:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Orice oras civilizat in lumea asta, de talia orasului bucuresti are cel putin o linie de metrou pana in aeroport. Rusine acestui oras ca are doar o linie de autobuz obosita cu care faci 3 ore pana intr-o gara la fel de imputita. Rusine.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 21 Dec 2008, 19:06
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Are fiica mea niste desene animate : Barbie-Fairytopia!


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 21 Dec 2008, 19:52
Post #10


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




radmasa.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 21 Dec 2008, 22:23
Post #11


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Deoarece niciodata nu o sa se intample asta in Bucuresti, consider ca persoana care a emis elucubratiile (elucubratii deoarece-s absurditati, pentru ca nu o sa se intample) astea este un mitoman. Astia de la Metrorex repara o scara rulanta dupa aproape o saptamana - probabil din cauza unui management extraordinar de prost - si simt nevoia sa ne impartaseasca magistrale pe hartie?!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Dec 2008, 01:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




stai linistit ca nu construesc ei METROREX au altii firme de constructii (de pe linga diversi oameni bine pusi) care trebuie sa manince si ei o piine

oricum este companie la care actionarul e statul , companie care care apartine inca de Ministerul Transporturilor (la fel ca si CFR-ul

oricum s-au chinuit la 4 statii 18 ani care erau facute in proportie de peste 50% in 90 , iar magistrala a 3 a fost data gata in cel mult 2 ani

spune cineva care cunoaste bine problema wise_guy.gif coffee_spitsk.gif


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cornel001
post 22 Dec 2008, 14:02
Post #13


membru belit


Group: Members
Posts: 282
Joined: 27 June 04
From: Bucuresti




Proiectul este 100% realizabil, daca vor reusi sa-l invie pe Ceasca.


--------------------
Lodgy 6.0 MPI 2035
It's now safe to turn off Romania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nairam
post 22 Dec 2008, 14:36
Post #14


Posesor de bebelus...


Group: Members
Posts: 570
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Lasa-i domne sa faca .... Da IO zic Sa faca cate o statie la fiecare... Sa ajunga la toata lumea... Sa nu care cumva sa ia vrunu cate doua statii ....
Acum serios vorbind: incep cu un mare DACA.... Deci: Daca Bucurestiul ar avea un sistem de metrou cum are Parisul eu unul NU as mai avea nevoie de masina decat la cumparaturi ..... Si eu merg in medie cam 28.000 - 30.000 km pe an numai in Bucuresti.... Dar cred ca in momentul cand vor fi gata cele 100 statii de metrou in Bucuresti probabil ca eu o sa merg in baston (in cel mai fericit caz) si nu prea o sa mai pot folosi metroul ... pentru ca ... dehhhh taica .....


--------------------
Toyota Avensis 2009 Executive - 1.8 129 horses
Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....

Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 22 Dec 2008, 16:47
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




S-ar putea sa fie vorba de statii de metrou usor, adica de tramvai in tzarc, desi nici pe alea nu cred sa le poata face !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 22 Dec 2008, 17:04
Post #16


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




"Peste 100 de stații noi, mai mult de 70 km de tunele - aceasta e rețeaua de care spune conducerea Metrorex că are nevoie Bucureștiul până în 2025."

Subteran, ca suprateran nu va fi gata nici intr-o mie de ani (vezi pasajul Basarab).

This post has been edited by vijelie: 22 Dec 2008, 17:05


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 22 Dec 2008, 17:45
Post #17


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




Se pare ca e o diferenta semantica ; s-a spus ca aceasta e rețeaua de care spune conducerea Metrorex că are nevoie Bucureștiul până în 2025 , deci ARE NEVOIE , asta nu inseamna ca se va si construi !


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 2007/2008 - PH-72-BVR PH-77-MMR
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 22 Dec 2008, 22:41
Post #18


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




A, atunci m-am linistit! Asta e, m-am pripit! Ca era culmea sa le faca!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cocojambo
post 23 Dec 2008, 09:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 795
Joined: 4 May 06
From: Bucuresti




168.gif 168.gif

Astia in loc sa mai faca niste scari sau benzi rulante la victoriei le arde de caterinca coffee_spitsk.gif radmasa.gif


blink.gif 166.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5dci 2006 - B-86-...
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 24 Dec 2008, 00:03
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(Cornel001 @ 22 Dec 2008, 14:02)
Proiectul este 100% realizabil, daca vor reusi sa-l invie pe Ceasca.
*




bine zis biggrin.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Dec 2008, 00:53
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(vijelie @ 22 Dec 2008, 17:04)
"Peste 100 de stații noi, mai mult de 70 km de tunele - aceasta e rețeaua de care spune conducerea Metrorex că are nevoie Bucureștiul până în 2025."

Subteran, ca suprateran nu va fi gata nici intr-o mie de ani (vezi pasajul Basarab).
*


reteaua actuala are 67 km parca deci sa se faca in 17 ani 70 Km adica in medie 4 km pe an adica echivalentul tronsonului nou deschis , LINIA DE CENTURA - GRIGORESCU , radmasa.gif radmasa.gif , realizat in 20 ani, asta e cel mai tare banc pe care l-am auzit pina acum
oricum sint perseverenti baietii au visuri mari


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 24 Dec 2008, 05:04
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Da acuma serios sa presupunem ca ar fi bani de la europeni si ar fi vointa politica sa faca asa ceva, tehnic ar fi posibil sa realizeze ce si-au propus pana in 2025?


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 24 Dec 2008, 10:09
Post #23


membru


Group: Members
Posts: 4.583
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Da, cu bani si vointa se pote. Chiar si mai repede.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 24 Dec 2008, 10:19
Post #24


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Cei de la Metrorex in colaborare cu Circul Globus s-au apucat sa dreseze cartite pentru construirea noilor magistrale. In acest fel in Romania va fi primul metrou ecologic din lume.


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Dec 2008, 07:13
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




buna asta ( ca in reclama la bere) laugh.gif , teoretic se poate magistrala 3 , Gara de Nord - Dristor 2 a fost facuta in 1,5-2 ani , (eram la liceu atunci si frecventam acea ruta zilnic , daca nu ,ma insel i-a dat drumul prin vara - toamna anului 1989 si din pacate am lucrat la firma mai sus amintita , iar acum facem parte dintr-o firma franceza , firma care detine recordul de viteza pe calea ferata trophy.gif

This post has been edited by bygy007: 25 Dec 2008, 17:28


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Dec 2008, 07:45
Post #26


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(bygy007 @ 25 Dec 2008, 07:13)
buna asta ( ca in revclama la bere) laugh.gif , teoretic se poate magistrala 3 , Gara de Nord - Dristor 2 a fost facuta in 1,5-2 ani , (eram la liceu atunci si fregventam acea ruta zilcic , daca nu ,a insel i-a dat drumul prin vara - toamna anului 1989
*


Ai cam chefuit az'noapte, este? radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 25 Dec 2008, 09:11
Post #27


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Ideile Metrorex sunt bune, zic eu. Metrou in Drumul Taberei, metrou pe Carol, Colentina, ohoho, ce bine ar face la trafic. Acuma problema se pune in felul urmator: totul se poate face , e greu de crezurt insa ca se va face si la timp. Macar Drumul Taberei daca ar face-o, si tot ar fi bine. Probabil ca prin 2080 toate magistralele astea vor exista in realitate...da' pana atunci o sa ma cam doara in cot , pentru ca fie o sa am elicopter, fie o sa am sicriu.
Da' macar e frumos sa te uiti pe harta si sa vezi planurile cincinale. Asteptam planurile Metrorex pentru metrou in Timisoara, Brasov, Cluj, Valenii de Munte etc etc. macar sa avem ce comenta toti, nu numai bucurestenii.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Dec 2008, 17:30
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(vis-a-vis @ 25 Dec 2008, 07:45)
Ai cam chefuit az'noapte, este?  radmasa.gif
*


da abia venisem de la munca si alcoholic.gif alcoholic.gif ca afost craciunu , nu?


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Dec 2008, 21:13
Post #29


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




cheers.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 3 Jan 2009, 10:31
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




La intersectia de la Belu se screm de ani buni sa faca legatura intre peroanele metroului si cele ale tramvaielor care circula prin intersectie.Acum au rezolvat problema punand plase de sarma peste gurile deja facute.Ba mai mult peste viitoarele peroane au pus pamant si ceva decorativ ca prea arata dezolant santierul ala.Lucru cel mai bun totusi pe care l-au facut este ca au desfiintat toate panourile care gatuiau circulatia in zona degeaba.Oare cand va fi gata macar acea conexiune intre tramvaie si metrou nu ce viseaza ei?


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 01:55
Forum Renault