DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza Confort, masina noua

Varu
post 25 Jan 2005, 09:57
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 11 July 03
From: Bucuresti




colegi si colege forumisti si forumiste,

de vineri e oficial, mi-am schimbat DSN-ul pe o Solenza Confort cu AC si servodirectie.

profit de ocazie ca sa va intreb urmatorul lucu: cum e cu bateriile astea fara intretinere ? masina e echipata cu o baterie rombat, parca, pe care scrie "fara intertinere, nu deschideti". deci nu trebuie sa-i verific electrolitul si sa completez din cind in cind cu apa distilata, ca la cele obisnuite. iertati ignoranta, e prima oara cind am o asemenea baterie.

multumesc anticipat.


--------------------
Renault Megane 2 2005, 1,5 dci 82 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabi
post 25 Jan 2005, 12:54
Post #2


Preacuvincios moderator


Group: Members
Posts: 591
Joined: 25 July 03
From: Bucuresti




Varu in primul rand sa o stapanesti sanatos si fara probleme. Bateriile sunt ... hai sa zic ca acceptabile pentru momentul in care cumperi masina. ( ma refer la cele de pe slz). A tatalui meu de pe slz dupa fix 1 an a crapat subit, fara a da vreun avertisment ( a plecat la servici si la pranz cand sa porneasca.... pauza nimic nu mai era).
Sfatul meu sa o lasi acolo pana in momentul cand iti va face o problema si atunci harst cu ea la centru de colectare si iei una de marca. ( eu sunt fan Bosh )


--------------------
Renault Megane 2 bicorp 2004 - 1.5 dci Conf Exp - XXXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 25 Jan 2005, 13:41
Post #3


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Sa o stapanesti sanatos! Cand ai luat-o? Ai asteptat mult? A fost pe comanda? Am auzit ca nu se mai fabrica si am un amic care ma bate la cap sa ma duc cu el la Pitesti sa-si ia una la 0 km de la un dealer.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Jan 2005, 13:56
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca scri fara intretinere nu trebuie sa ii faci nimic. Faci cum a zis Gabi. O lasi asa pana crapa si dupa aia o schimbi. Eu am bateria originala dar a mea e cu intretinere. O singura data am pus apa distilata si vad ca merge destul de bine.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Varu
post 25 Jan 2005, 14:15
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 11 July 03
From: Bucuresti




va multumesc pt sfaturi si urari.

la DSN am bateria originala (rombat cu intretinere), care m-a tinut trei ani si mai tine si acum. o singura data am avut o problema, deoarece scazuse electrolitul si n-a mai vrut sa porneasca. Am pornit masina cu curent de la alta baterie, am completat cu apa distilata si am facut un drum de vreo 40 km. Masina porneste si acum la sfert, dupa trei ani jumate, dar merg cu ea in fiecare zi si (in general) ii verific bateria cam o data pe luna.

cu SLZ a fost o adevarata aventura. la inceput mi-au spus ca nu mai sint masini disponibile, dar apoi am avut marele noroc ca cineva sa renunte la o masina comandata si mi-au dat mie masina omului. am luat-o saptamina trecuta.


--------------------
Renault Megane 2 2005, 1,5 dci 82 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Jan 2005, 15:36
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pentru informarea onor dvs., avusei un bosch 55 Ah fara intretinere pe berlina care m-a tinut 6 (sase) ani si a decedat intr-a 7-ea iarna. 6 ierni grele, cu plecari dificile, stat o saptamana degeaba afara in ger si ninsoare, dupa care pornit motorul, ma rog, chestii serioase.
Eu recomand in urma decesului bateriei (cand o interveni) una bosch, oleaca supradimensionata (55 Ah e suficient)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabi
post 25 Jan 2005, 16:44
Post #7


Preacuvincios moderator


Group: Members
Posts: 591
Joined: 25 July 03
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 25 Jan 2005, 17:36)
Pentru informarea onor dvs., avusei un bosch 55 Ah fara intretinere pe berlina care m-a tinut 6 (sase) ani si a decedat intr-a 7-ea iarna. 6 ierni grele, cu plecari dificile, stat o saptamana degeaba afara in ger si ninsoare, dupa care pornit motorul, ma rog, chestii serioase.
Eu recomand in urma decesului bateriei (cand o interveni) una bosch, oleaca supradimensionata (55 Ah e suficient)
*



Pot sa va spun ca el care a ajutat-o sa decedeze ( ma refer al bateria lui Klaus) am fost eu. rolleyes.gif Daca nu o chinuiam cred ca mai mergea ceva vreme fara probleme.


--------------------
Renault Megane 2 bicorp 2004 - 1.5 dci Conf Exp - XXXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabi
post 25 Jan 2005, 16:50
Post #8


Preacuvincios moderator


Group: Members
Posts: 591
Joined: 25 July 03
From: Bucuresti




Latza esti un pic cam mult offtopic.
Asa ca posturile offtopic vor fi mutate in alta parte ( la termen de livrare solenza ) si nu sterse cum ar trebui.
Te inteleg ca stai ca pe ace cunosc senzatia insa un telefon la VC sau la bucuresti nu ar strica ca sa afli exact posibilitatea. oricum sansa ca masina sa fie inceputa este destul de mare.


--------------------
Renault Megane 2 bicorp 2004 - 1.5 dci Conf Exp - XXXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 25 Jan 2005, 16:58
Post #9


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Tata a avut pe berlina din 93 baterie de Bistrita, romaneasca! A schimbat-o in iarna lui 2001, ca nu mai vroia deloc biggrin.gif
A schimbat-o si a vandut masina in 2004! Deci masina avea a 2a baterie dupa 8 ani! .. Deci se poate!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Jan 2005, 17:29
Post #10


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Eu am avut un Bosch Silver p break care ma tinea mult si bine daca nu o paradeam u. Am fost la tara si am lasat cass-ul sa mearga mai multicel (cam o zi). Cass-ul fiind mare amator de curnt a terminat bateria. A venit cineva cu un redresor home-made si a incarcat-o dar a pus-o pe butuci. Dupa o luna am schimbat-o. Acum a Zap Vector si se tine bine de tot. Nu e Bosch, dar e la jumate de pret. Baterii bune, daca aveti bani, sunt si Varta.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 25 Jan 2005, 20:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




si eu ma tot intrebam care e faza cu bateriile fara intretinere.. am o slz si prima data am avut o baterie cu intretinere insa dupa ce am reusit sa o lovesc miam crapat si bateria si am capatat una fara intretinere... cred ca la asta intra direct apa de la ploaie in e a si nu mai trebuie completata:)


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 25 Jan 2005, 23:53
Post #12


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




Varu' si eu am patit asa sa cada bateria dintr-odata si inca 2-3 colegi forumisti au patit chiar dupa ce am postat acest topic: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7920 smile.gif Ti se v-a intampla si tie sigur la un moment dat, asa ca ai face bine sa te echipezi de pe acuma cu cabluri biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 26 Jan 2005, 10:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Mda, am schimbat-o si eu ieri. Am luat un Rombat Calciu de 55 Ah. Sfatul lui Valentine cu cablurile e binevenit. Nu stiu care-i cauza, dar bateriile astea te lasa cand ti-e lumea mai draga si fara preaviz.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 Jan 2005, 11:44
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




OK. Nu am patit faza cu decedatul fara preaviz. pana acum toate au murit au dat semne de boala cu ceva timp inainte. Totusi, care e cauza. Ca daca au lichid suficient nu ar trebui sa moara subit.

Tot de baterii. Cand vreti sa completati la astea originale va trebui sa desfaceti banda aia galbena pe care sunt prise dopurile. Aveti grija ca dopurile alea se dezlipesc si (desi au ele un sistem de prindere pe banda) nu mai vor sub nici o forma sa se prinda de ea si o sa stea respectiva banda iesita. Eu asa am patit la unul din capete.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhr
post 26 Jan 2005, 12:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 23 March 03
From: Bucuresti




m-a tinut pana acum 2 saptamani bateria originala de 45 amperi mi se pare.adica 1 an jumate, dupa care a decedat absolut brusc.mi-am pus pilot 9de la rombat) cu ochi magic, de 60 amperi -de-aia mor bateriile repede pe solenze, ca sunt subdimensionate-a incaput un pic mai greut dar pana la urma a mers.in legatura cu Pilot, eu am mai avut 2 pe alte 2 masini si m-au tinut mai mult de trei ani si sunt la juma de pret fata de bosch.ideea e sa-ti iei bosch daca ai de gand sa tii masina inca 7 ani, altminteri, la juma de pret, pilot sunt foarte bune.cred ca alea cu calciu rombat nu sunt prea grozave, de fapt am impresia ca si cea originala era cu calciu.
concluzia acestui post dezlanat : bateria Pilot, 1200k, 60 amperi, super baterie, ochi magic, perfecta pentru solenza.


--------------------
AUDI A6 2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC - bo1xxx
www.horiaroman.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 26 Jan 2005, 12:59
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Aia originala era Cyclon de 40Ah si n-avea ochi. Eu am ales Calciu fiindca era un pic mai scumpa decat Pilot-ul si pe considerentul asta m-am gandit ca e mai buna. Oricum, sper sa ma tina mai mult de-un an.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oboman1980
post 26 Jan 2005, 13:03
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19 November 04
From: Darmanesti, Bacau




Bateria mea e cea originala (din septembrie2003) si nu mi-a facut nici un fel de problema pana acum. Sper sa ma tina cat mai mult.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - BC-06-LRF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 29 Jan 2005, 13:06
Post #18


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




eu am avut numai baterii romanesti si am fost multumit de ele unele m-au tinut si 5 ani inainte sa isi dea duhul.avantajul la astea pe calciu e ca se presupune ca tin mai mult nu au intretinere si au 2 ani garnatie fata de 1 an la astea normale.
oricum cat e ea de baterie va recomand iarna sa o mai bagati in casa daca aveti posibilitatea sa o reincarcati de la un redresor. eu asa fac si durata de viata creste.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 29 Jan 2005, 16:05
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Baterii romanesti daca e sa luati, luati Rombat. In nici un caz Stab (bine, ele au licenta Italiana cred, dar sunt facute in Bucuresti, pe la Granitului). Am avut eu asa ceva si porcarie mai mare nu mi-a fost dat sa vad. Desi electrolitul era ok, alternatorul si releul erau si ele ok, bateia murea cand ti-era lumea mai draga. dadea ea semne inainte, dar nu aveai ce-i face. Avea o personalitate aparte.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 29 Jan 2005, 16:06
Post #20


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Baterii romanesti daca e sa luati, luati Rombat. In nici un caz Stab (bine, ele au licenta Italiana cred, dar sunt facute in Bucuresti, pe la Granitului). Am avut eu asa ceva si porcarie mai mare nu mi-a fost dat sa vad. Desi electrolitul era ok, alternatorul si releul erau si ele ok, bateia murea cand ti-era lumea mai draga. dadea ea semne inainte, dar nu aveai ce-i face. Avea o personalitate aparte.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 30 Jan 2005, 13:32
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(GABONE77 @ 29 Jan 2005, 15:06)
oricum cat e ea de baterie va recomand iarna sa o mai bagati in casa daca aveti posibilitatea sa o reincarcati de la un redresor. eu asa fac si durata de viata creste.
*



Sistemul de prindere lal bateriei la SLZ e destul de greoi si nu stiu cine o sa se care cu bateria in casa dupa fiecare drum.
Si mai e o chestie - la bateria fara intretinere daca ai pus-o pe redresor poti sa ii faci cruce. 017.gif


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adysomnolenta
post 31 Jan 2005, 18:15
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 January 05




sal tuturor. eu din prima saptamana de viata a somnolentei mele am fericito cu o baterie noua de 75 ah numai cand m-am uitat si am vazut cutia aia de chibrituri de 40ah mi-am zis cum ca,sigur o sa raman cu ochii in soare . ca sa o pun in locul ei a trebuit sa scot suportul existent ,pot spune ca am si un avantaj am alumini m-ai bune si sunt m-ai linistit in noptile geroase........... laugh.gif


--------------------
dacia solenza - b39aip
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 31 Jan 2005, 19:09
Post #23


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(florinc @ 30 Jan 2005, 13:32)
Sistemul de prindere lal bateriei la SLZ e destul de greoi si nu stiu cine o sa se care cu bateria in casa dupa fiecare drum.
Si mai e o chestie - la bateria fara intretinere daca ai pus-o pe redresor poti sa ii faci cruce. 017.gif
*



Si sa nu uitam ca daca scoti bateria ma imult de 15 minute calculatorul pierde setarile de pornire/stil condus!! Adica se reseteaza si calculatoru porneste in ideea ca afara e vara! Si uite asa omori injectia! Bateria la astea pe injectie, SE LASA PE MASINA!
Asta nu am inventat-o eu, a zis-o un tip care lucreaza cu programu pt SLZ/clio! A postat si el pe un topic, da nu stiu pe unde!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai 11 ZMK
post 31 Jan 2005, 19:42
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 19 January 05




Eu am avut pe Dacia veche (2001 - 2004 ) un Rombat de 40 - asa am luat-o , asa am vindut-o . Nu am avut nici un fel de probleme cu ea, dar periodic, in special vara, ii verificam electrolitul si daca era nevoie completam cu apa distilata.Daca bateria este``fara intretinere`` asta nu inseamna ca trebuie sa o lasam sa se usuce. In general noi am suferit de baterii proaste, dar cred ca vina era si in alta parte - pornirea defectuoasa, fie ca era vara , fie ca era iarna.Cu noile modele de masini,lucrul acesta a disparut. Asa ca, cel putin teoretic, aceste preobleme ar trebui sa dispara.


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - 11 ZMK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 31 Jan 2005, 21:42
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(Mihai 11 ZMK @ 31 Jan 2005, 21:42)
Daca bateria este``fara intretinere`` asta nu inseamna ca trebuie sa o lasam sa se usuce.
*


Si ce sa ii faci????
La bateria fara intretinere nu se umbla si nu se incarca(ma rog nu pe redresorul clasic).
Nu trebuie sa ii faci absolut nimic.. Si daca nu ma insel e uscata de la "natura".


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 31 Jan 2005, 21:51
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




vineri seara cand tocmai incepuse sa ninga.. in timp ce stateam tras pe dreapta cu poizitiile si casull (original deci nu mai mare) dupa vreo 40 min a cazut bateria (fara intretinere).. noroc cu niste prieteni care au venit cu cablu de miau dat curent. a luat-o imediat.. acum cred ca o sa stau cu motorul pornit cand stationez..smile.gif cred ca a durat mai bine de juma de ora pana am primit curent.. asa ca ma intereseaza si pe mine faza cu computerul care se reseteaza.. posibil sa am probleme de acum.? sau bateria poate pati ceva daca a murit o data..?


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 31 Jan 2005, 22:04
Post #27


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Încă odată: vând Cyclon 55Ah folosit doar 2 săpt. în garanție 800k lei!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 31 Jan 2005, 22:14
Post #28


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(Adrian_Solenza @ 31 Jan 2005, 19:09)
Adica se reseteaza si calculatoru porneste in ideea ca afara e vara! Si uite asa omori injectia!
*


Da, se reseteaza. Dar asta nu inseamna ca atunci cind o pui la loc va porni ca atunci cind afara e vara. Calculatorul isi va alege parametrii de pornire corespunzatori pentru motor rece (inghetat).
E drept ca o perioada de timp, motorul va merge dupa parametrii standard, facuti in fabrica, pina cind va face unele optimizari.
Tu crezi ca daca bateria ramine, pe masina, calculatorul ala, are in memorie lunile anului si stie ca acum este in februarie si da injectie corespunzator.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 31 Jan 2005, 22:23
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Sunt curios daca "optimizatile" alea de care pomenesti chiar se intampla ? Vorbesti de parca ar fi cine stie ce Pentium 4 pe 64 de biti ?!?! biggrin.gif Daca gresesc cu ironia mea imi cer scuze dar mi se pare ca cerem prea multe de la un amarut de microprocesor ...


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 31 Jan 2005, 23:42
Post #30


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Daca nu crezi mai cauta si ai sa vezi ca chiar asa se intimpla. Si ai grija ca daca doamne fereste, forjezi masina si se imtimpla ceva la motor, te da in git una doua la service. Acest aspect e valabil numai daca te duci la garantie si zice laptopul ca motorul a fost dus 7000 rotatii. Daca nu mai esti, nu mai conteaza. Oricum, in ambele cazuri esti bun de plata.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2025 - 05:03
Forum Renault