DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pornirea la rece probleme, Se accelereaza motorul aiurea la relanti

Koffy
post 28 Dec 2008, 21:47
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 501
Joined: 8 August 08
From: Bucuresti-Militari




Sal fratilor!!! Am si eu o problema cu SN mea astazi am plekt cu masina la munca am pronit-o fara probleme, dar ramane turata la 1500 cateodata 2000 turatii. Am ajuns la munca, parcat masina si pana sa cobor(nu oprisem imdeiat motorul) observ k dupa 5-6 km de alergat prin Bucuresti motorul se tura la relanti. De la 1500 cat functiona el crestea la 2000, cobora la 15000 si tot asa. Nu inteleg de la ce sa fie? Sa ramana turata poate este de la motoraul de la relanti cu mi-a mai zis cineva, dar nu inteleg dc se accelereaza singura la relanti?????? Ce sa fac? sa schimb motorasul de relanti ? Ast rasp care se pricepe...


--------------------
Dacia Super Nova 2001 Clima - B 20 SVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2008, 08:47
Post #2


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




motoras relantii cum spui tu adica motorasul pas cu pas, desfaci filtrul din cele 4 suruburi M10 cu care e prins filtru si ai acces la corpul clapeta implicit motorasul pas cu pas . Scoti mufa de alipentare de la motoras si il desfaci de pe corpul clapeta. Faci rost de un spray 2+2 si dai pe axul motorasului fara sa umbli la pozitia lui unde e lasat altfel doar cu diagnosticul il mai pui la punct.Cureti si corpul clapeta strgi cu o carpa uscata si lasi sa se usuce , montezil la loc si dai cheie vezi cum functioneaza.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 29 Dec 2008, 10:12
Post #3


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Motorasul pas cu pas este cu autocalibrare tongue.gif Se poate monta in orice pozitie, apoi se pune totul la loc si se pune contactul de cate ori e necesar si se autocalibreaza tongue.gif Scrie la manual chestia asta. Am facut si merge figura.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 11:14
Post #4


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Si la mine sta in 1500 pana se incalzeste... banuiesc ca e normal avand in vedere ca are soc automat nu?

Inca o chestie, merge la supernova treaba cu cartonul in fata la radiator??? Ca se incalzeste cam greu motorelu, adica dupa cativa km de mers prin oras si pana vine caldura ingheti de frig biggrin.gif. Pot sa pun carton? Am vazut unii care isi pun si la bmw deci nu cred ca ar fii vreo problema, atata timp cat stau cu ochii pe acul de la apa sa nu sara prea sus.... La alte masini cand am pus se incalzea fff repede cu cartonul in fata. ceva de genul plecam imediat cu ea si in maxim 2 km se incalzea.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 29 Dec 2008, 11:32
Post #5


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Cartonul nu te ajuta absolut deloc, cel putin nu la temperaturile actuale, daca ar fi -30 de grade atunci ar ajuta...
Cand ai schimbat ultima data antigelul ? Producatorul recomanda la 4 ani sau 60mii km, eu iti zic ca ar fi bine sa il schimbi chiar mai des, 2-3 ani si o sa vezi ca o sa iti bage caldura mai repede si mai bine. icon_mrgreen.gif
Deasemenea e posibil sa fie pb si cu termostatul, dar repet, cel mai important e antigelul, care in timp isi pierde propietatile(de a prelua caldura motorului si a o ceda in exteior-> radiator/calorifer).


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 12:09
Post #6


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Eu zic ca ajuta chiar daca nu sunt -30 biggrin.gif . Tu ai pus vreodata la masina sa vezi diferenta? Antigelul l-am schimbat impreuna cu caloriferul acum 2 luni smile.gif. 3 litri de glaceol si 1 litru apa. Poate ca daca ar fi izolata si capota cum am vazut ca au izolat-o unii colegi de pe forum, sau macar o blana, s-ar incalzi si mai rapid. Oricum mai repede de cativa km nu exista sa se incalzeasca pentru ca e fizic imposibil ca un motor, cu toate ca are "doar" 1.4 sa treaca de la temperaturile de sub zero grade la care se afla masina expusa stand afara(nu in garaj) la temperaturile optime de functionare in doar cateva minute (2-3) cum ati zis multi de pe forum sau maxim 1 km. o fii el motor de renault, dar asta nu inseamna ca poate sa se incalzeasca in timp record.

Plus de asta nici nu prea poti pleca imediat cu ea, daca afara sunt temperaturi negative, pentru ca ramane turata in 1500-2000(motorul fiind rece si actionand socul automat) si directia merge greu. Astea cu 2 minute stand pe loc si baga caldura de cade zapada dupa ea sunt povesti . Chestiile astea sunt posibile la anumite modele de masini straine, care au circuit separat pentru caldura din interior.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 29 Dec 2008, 12:16
Post #7


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




La ce ajuta cartonul, daca antigelul nu circula prin radiator(evident daca termostatul e in stare buna de functionare) pana nu se incalzeste motorul ?
Izolarea capotei NU influenteaza cat de repede se incalzeste motorul !

Daca chiar esti nemultumit, verifica si termostatul....


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 12:42
Post #8


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu influenteaza mult dar ofera totusi o protectie termica mai mare. Daca e sa ne luam dupa ideea ca nu influenteaza deloc, ar insemna ca motorul ar trebui sa functioneze in aceleasi conditii indiferent ca il pornesti afara la -10 grade sau sa il iau "in casa" la 25 grade, si sa se incalzeasca la fel de repede, nu?


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 29 Dec 2008, 13:10
Post #9


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




QUOTE(Maskatu @ 29 Dec 2008, 13:42)
Nu influenteaza mult dar ofera totusi o protectie termica mai mare. Daca e sa ne luam dupa ideea ca nu influenteaza deloc, ar insemna ca motorul ar trebui sa functioneze in aceleasi conditii indiferent ca il pornesti afara la -10 grade sau sa il iau "in casa" la 25 grade, si sa se incalzeasca la fel de repede, nu?
*


daca izolezi capota crezi ca o sa fie mai cald la motor cu 2-3 grade? nema .


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 13:27
Post #10


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Daca s-ar izola tot compartimentul motor diferenta ar fi mai sesizabila. Dar avand in vedere ca motorul se afla momentan intr-o cutie de conserva, e adevarat ca nu prea s-ar simti, poate chiar deloc. Nu am masurat temperatura cu si fara izolare capota biggrin.gif Sa zicem ca pentru partea cu pornitul o izolare a capotei este fara rost , dar pentru pastrarea ei? Ai mers cu masina 10-20 km, motorul functioneaza in perimetri normali, baga si caldura in interior, si opresti undva. Ar tine mai bine caldura o capota izolata fata de una neizolata? Sau si aici ar fi o diferenta insesizabila...?


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 29 Dec 2008, 13:30
Post #11


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Poti tine motorul peste noapte in casa, langa soba.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 13:33
Post #12


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Am vrea noi radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2008, 14:48
Post #13


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




La mine si pe timpul asta mi se incinge radiatorul de stau cu geamul deschis. Chiar si azi ... pe vremea de afara -2 grad. De 2 ori mi s-a invartit ventilatorul de pe radiatorul extern temperatura ok indicata pe tablol de logan. Ce m-a suparat azi cand sa deschid busonul sa bag benzina surpriza era inghetat biggrin.gif am suflat tongue.gif dai aburi pana la urma am dat cu un spray 2+2 si si-a revenit . Nu mi s-a intamplat niciodata , am trait-o si eu pe pielea mea .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Koffy
post 29 Dec 2008, 17:43
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 501
Joined: 8 August 08
From: Bucuresti-Militari




O sa incerc sa curat motorasul acela cu spray asa cum zice djasu82. Ca ramane turata ramane ea dar eu nu inteleg dc se accelera singura de la 1500 urca la 2000 apoi iar cobora. Si k sa stea la relanti trebuie fugarita vre-o 5-6 km. Dar in buc asta unde sa fugi cu ea? stai bara la bara si abia dupa 30 de min ruleaza la relanti. Am vorbit cu cineva si mia zis k daca vreau sa-l schimb costa 400-500 ron un motoras nou sau ma duc la un service si sa dau 200 ron sa imi umble pe la el. Multzumesc pt sfat djasu82 o sa incerc cat de curand.


29 Dec 2008, 17:52:
djasu82 Vezi k sunt sticlute din alea cu solutie pt yale.Sunt foarte bune pe timp de iarna la incuietori nu iti mai ingheatza "butucurile" unde intra cheia. Eu am setata pornirea electroventilatorului la 99 grade si nu inteleg dc caldura baga da nu k inainte. Inainte iarna stateam in tricou in masina si acum stau cu geaca pe mine. Nush, sa fie de la aeroterma? prin orificiile din laterale baga aer rece iar pe cele din mijloc aer cald desi nu inteleg dc?

This post has been edited by Koffy: 29 Dec 2008, 17:52


--------------------
Dacia Super Nova 2001 Clima - B 20 SVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 18:53
Post #15


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




@djasu: problema nu era ca nu baga aer cald, problema era dupa cat timp baga aer cald biggrin.gif Pentru yala de la rezervor recomand si eu solutie de dezghetat yale. e 4-5 lei la piese auto. E ca un fel de ulei si are si rol de lubrifiant biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2008, 20:33
Post #16


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




am loat doua biggrin.gif din acheani tongue.gif pana la urma schimb tot busonul fiindca e pe parte mecanica... nuo sa tina toata viata. Mascatule tu vrei sa bage caldura in 500 de metri ? la mine dupa 1,5-2 km imi baga normal asa daca doresti faci rost de nichelina faci un fel de radiator din nichelina si o alimentezi prin releu tongue.gif Dai drum la aeroterma si alimentezi nichelina prin releu ... Si vei sta in fundul gol in masina pe timp de iarna . Si elimini si radiatorul . Stiu ca se facea o manevra si radiatorul din habitacul se cupla inainte de termocupla si tise incalzea mult mai repede. Am vazut la unu ca avea asa ceva o teava sudata inainte de termocupla .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Koffy
post 29 Dec 2008, 20:42
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 501
Joined: 8 August 08
From: Bucuresti-Militari




am loat doua din acheani pana la urma schimb tot busonul fiindca e pe parte mecanica... nuo sa tina toata viata. Mascatule tu vrei sa bage caldura in 500 de metri ? la mine dupa 1,5-2 km imi baga normal asa daca doresti faci rost de nichelina faci un fel de radiator din nichelina si o alimentezi prin releu Dai drum la aeroterma si alimentezi nichelina prin releu ... Si vei sta in fundul gol in masina pe timp de iarna . Si elimini si radiatorul . Stiu ca se facea o manevra si radiatorul din habitacul se cupla inainte de termocupla si tise incalzea mult mai repede. Am vazut la unu ca avea asa ceva o teava sudata inainte de termocupla .







Sti m-ar interesa si pe mine nichelina asta despre care ai adus tu vorba. Pe unde se gaseste si km cat costa ??? Pt k eu nu am suficienta caldura in masina pe timpul asta rece si mi-as cumpara ceva care sa de-a roade


--------------------
Dacia Super Nova 2001 Clima - B 20 SVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 20:43
Post #18


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




@djasu: Prea complicat. biggrin.gif Lasa ba ca merge asa, ne-am obisnuit cu ea. blink.gif Nu m-am gandit eu asta toamna sa imi iau prostii dalea de le pui sub huse si le legi la bricheta si iti incalzesc fundu... radmasa.gif

@Koffy, ai uitat sa dai "quote" blush.gif

@dj asu, later edit... vezi te-a mancat in fund sa dai idei si uite acuma.... laugh.gif

This post has been edited by Maskatu: 29 Dec 2008, 20:46


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Koffy
post 29 Dec 2008, 21:01
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 501
Joined: 8 August 08
From: Bucuresti-Militari




Ce as putea eu sa-i fac la instalatie pt a avea caldura suficienta ? Habar nu am unde sa umblu sad.gif


--------------------
Dacia Super Nova 2001 Clima - B 20 SVG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 29 Dec 2008, 21:03
Post #20


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




@Maskatu daca asta te face sa dormi mai bine (de fapt o sa fie efectul Placebo), blindeaza radiatorul cu cartoane (daca ai Clima o sa fie cam greu). icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Dec 2008, 21:20
Post #21


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Of ce ma enervezi ca nu vrei sa recunosti biggrin.gif Hai sa o luam logic, cand mergi cu masina aerul rece bate in radiator, lucru util VARA dar nasol IARNA pentru ca iarna apa din radiator deja e rece si primind in continuare aer rece se incalzeste mult mai greu. Daca acoperi radiatorul cu ceva, aerul rece nu va mai sufla direct in radiator, prin urmare apa din instalatie se va incalzi mult mai repede, nefiind influentata atat de mult de suflul din exterior. Gresesc cu ceva? Da bine exista si parti nasoale, dupa ce mergi mai mult si acul de la apa ajunge la maxim, trebuie scos pentru ca o sa inceapa sa fiarba apa. laugh.gif

Syl, propun un test mythbusters radmasa.gif Cu si fara carton. Daca nu ar fi utila chestia, atunci de ce atata lume care are de la dacii pana la bmw si mercedes isi pune? Si nu spune ca e efectul placebo blush.gif

@Koffy: Dupa cum spunea syl, ai schimbat antigelul? Caloriferul e in regula? verifica instalatia, sonda... etc etc blink.gif

This post has been edited by Maskatu: 29 Dec 2008, 21:21


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 29 Dec 2008, 21:22
Post #22


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Fiindca samsarul care le-a vandut masina respectiva nu a avut si cartea masinii in care scrie ca nu e cazul sa ne purtam ca si cum ar fi fost produsa la Mioveni.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 29 Dec 2008, 21:49
Post #23


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(Maskatu @ 29 Dec 2008, 21:20)
Of ce ma enervezi ca nu vrei sa recunosti  biggrin.gif Hai sa o luam logic, cand mergi cu masina aerul rece bate in radiator, lucru util VARA dar nasol IARNA pentru ca iarna apa din radiator deja e rece si primind in continuare aer rece se incalzeste mult mai greu. Daca acoperi radiatorul cu ceva, aerul rece nu va mai sufla direct in radiator, prin urmare apa din instalatie se va incalzi mult mai repede, nefiind influentata atat de mult de suflul din exterior. Gresesc cu ceva? Da bine exista si parti nasoale, dupa ce mergi mai mult si acul de la apa ajunge la maxim, trebuie scos pentru ca o sa inceapa sa fiarba apa.  laugh.gif



Mai, tu ai auzit de termostat ? Sti ce face ala ? Ce conteaza daca in radiator e antigel rece sau cald sau daca bate sau nu vantul prin el, atata timp cat termostatul nu e deschis si antigelul nu circula prin radiator....Cartonul ar ajuta in conditiile in care nu ai termostat sau e defect si sta mereu deschis sau deschide prea devreme...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2008, 22:06
Post #24


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




SLY spune si tu daca apa din motor nuatinge temperatura de 80-85 de grade termostatul nu se deschide sa circule apa prin radiator adica prin ambele si cel extern si cel intern . Dar dupa ce s-a deschis termostatul iar mai ia timp pana cand toata apa trece prin ambele radiatoare fiindca primul cel mare e tot racit de curentul pe care il preantampina cand tu alergi cu bolidul ...

This post has been edited by djasu82: 29 Dec 2008, 22:07


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 30 Dec 2008, 17:46
Post #25


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Am plecat azi cu masina, erau -2 grade si vreau sa zic ca dupa cateva sute de metrii(m-am uitat pe km partial de la bord, pe care il resetez mereu cand ajung acasa) baga cald, de fapt caldut. Intr-adevar am mers printre stradute cu tr.1 si 2, si am folosit la inceput cateva minute recirularea.
Acest sfat il pot da si lui @Maskatu, sa foloseasca cateva minute recirularea, asa o sa bage aer cald mai repede...

Mentionez ca:
-antigelul e schimbat in februarie 2007(cand am schimbat si caloriferul); =>desi producatorul recomanda schimbarea antigelului la 4 ani sau 60mii km, eu zic ca e bine sa fie schimbat mai des, cam la 2-3 ani;
-termostatul e schimbat in ianuarie 2006(aveam pb ca imi pierdea antigel pe acolo la turatii mari, si daca tot am umblat am schimbat preventiv si termostatu), si intr-adevar temperatura apei statea mai ridicata dupa schimb;
-instalatia e bine aerisita (daca ai aer pe instalatie sunt sanse mari sa ajunga in calorifer si sa nu mai bage bine caldura);
-cand am demontat mai demult blocul climatizarii, la acel "sertar" in care sta caloriferul, pe laterale i-am lipit 2 straturi de folie pee, ca sa fiu sigur ca nu scapa aer pe langa calorifer.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 30 Dec 2008, 21:52
Post #26


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Si eu m-am uitat mai atent la km astazi si am observat ca dupa aprox 1-2 km, acul de la apa ajunge la jumatatea cadranului, mai mult de atat nu prea urca, in conditiile in care mergi doar cativa km prin oras. Si caldura evident nu e la fel de puternica fata de cum ar fi fost daca acul era la maxim. Sincer am si uitat sa te intreb de faza cu recircularea cum trebuie lasata clapeta. O sa vad maine cum e si daca trebuie, o sa o pun pe recirculare... Si faza cu aer de afara cand e bine sa " o aplic"?


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 30 Dec 2008, 22:03
Post #27


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




E normal ca iarna sau cand merge A/C(deci GMV e pornit continuu) apa sa stea la jumate, sa nu urce mai mult, dar asta insemna ca are temp de ~90 de grade si baga caldura fara pb.

In general e bine sa mergi cu climatizarea pe "aer de afara", recircularea se foloseste doar vara cand e si A/C pornit pt a fi mai eficent, iarna cateva min cande motorul rece ca sa se incalzeasca mai repde (asta daca nu sunt geamurile aburite), si daca e cazul, tot pt scurt timp, cand se circula printr-un mediu puternic poluat(spre exemplu mergi in spatele unui camion care polueaza, din ala ce trece ITP cu spaga mad.gif ).


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 31 Dec 2008, 13:32
Post #28


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




M-am uitat si eu mai bine la radiator si am constatat ca , chiar daca ai vrea sa pui carton nu ai pe unde radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 31 Dec 2008, 14:11
Post #29


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Pai eu ce ti-am zis, ca daca ai A/C e aproape imposibil sa pui carton...de fapt poti pune 2 cartoane dar fiecare o sa ocupe cam 1/3 din radiator, mijlocul si marginile laterale nu pot fi acoperite. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Dec 2008, 14:16
Post #30


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(SYL @ 30 Dec 2008, 23:03)
E normal ca iarna sau cand merge A/C(deci GMV e pornit continuu) apa sa stea la jumate, sa nu urce mai mult, dar asta insemna ca are temp de ~90 de grade si baga caldura fara pb.

In general e bine sa mergi cu climatizarea pe "aer de afara", recircularea se foloseste doar vara cand e si A/C pornit pt a fi mai eficent, iarna cateva min cande motorul rece ca sa se incalzeasca mai repde (asta daca nu sunt geamurile aburite), si daca e cazul, tot pt scurt timp, cand se circula printr-un mediu puternic poluat(spre exemplu mergi in spatele unui camion care polueaza, din ala ce trece ITP cu spaga mad.gif ).
*


cica au dreptul tongue.gif auziti si voi ... astia cu camioanele mari nici nu platesc taxa de poluare trageti voi concluziile.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 11:58
Forum Renault