DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cheie dinamometrica, Reglare

PH-06-BOA
post 25 Dec 2009, 18:00
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




-Nu se poate sa fie toate defecte.
-Vorbiti de precizie, de parca v-ar pune cineva sa faceti nave cosmice, cand altii strang la mana cu diferite erori, si nu se intampla nimic rau.

25 Dec 2009, 18:34:
-Iata cum am procedat la aceeasi cheie pe care o are initiatorul:
- I-am scos surubul de reglaj, care are loc de imbus, si l-am fixat in interiorul unei piese facuta pe strung, asemanator ca la micrometru.
- Am montat la locul lui surubul, iar piesa facuta imbraca coada cheii.
-Am luat o cheie etalon, am reglat-o la diferite cupluri si am msurat tot la atatea cu un cantar, cate chilograme indica la diferitele cupluri, facand un tabel.
- Am pus cheia mea in menghina si am fixat cantarul la aceeasi distanta de centrul de rotatie al cheii.
- Am trasat si notat fiecare paragrf din tabel dupa testul cu cantarul, pe manerul cheii mele.
- Am verificat prin comparatie indicatiile la cateva cupluri, la cele doua chei. Totul este corect.
- pentru ca pe cheia mea scrie de la 7 la 27 dNm, iar cea etalon era pana la 15, dupa 15 n-am avut cu ce compara, dar dupa cantar, ar fi corect ce-am facut in continuare pana la aproape de 22. ca ma plictisea, si apoi nu stiu ce-asi strange asa de tare.
-Ca idee, si vreau sa fiu corectat daca gresesc, am facut o apreciere la distanta care am atasat eu cantarul (47 cm), si era aproape de 2kg/dNm. Cine n-a uitat de la scoala, poate sa spuna, daca la distanta de 1m, tragi cu forta de 1kg, si rezulta aproximativ 1dNm.
- Cine a strans mai multe chiulase cu aceeasi cheie, timp indelungat, sigur o va strange la un cuplu aproximativ egal, de fiecare data. Nu trebuie sa ai 100 de ani. Dar daca ii vei schimba cheia ( lungimea bratului), e mai putin posibil sa o stranga, cel putin pe prima, la fel ca cu cheia de baza. In principiu, suruburile de la chiulasa , spun ele care ar fi limita de strangere, la un simt experimentat al mainilor. Chiar suruburile elimina un sunet specific, se comporta la torsiune intr-un fel anume, pe care trebuie sa sti sa-l interpretezi. Nu e vrajeala, numai ca nimeni nu va spune, din invidie si frica de a le fura meseria.

This post has been edited by PH-06-BOA: 25 Dec 2009, 18:34


Attached thumbnail(s)
251220091321.jpg ( Size: 785.09k ) Number of downloads: 1104
251220091323.jpg ( Size: 855.21k ) Number of downloads: 1013


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 3 Oct 2012, 18:44
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.333
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




QUOTE(Stefan_B @ 18 Jan 2009, 19:39)
Cheia e completa, a fost fabricata de IUS pe vremuri ca SDV - pt activitati de productie. E o cheie dinamometrica semireglabila, pt uz intens.

Se regleaza din acel surub cu dinamomentru de banc (inainte de utilizare), apoi se monteaza manerul (dintr-un plastic infect, rosu-murdar) cu ciocanul - si, daca avem chef, scriem la cat e reglata. Se pot strange apoi multe suruburi la acelasi cuplu.

Nu e buna pt amatori - evident, trebuie o alta scula pt a o regla. Orice "reglaj" ulterior la surub strica treaba.
Pai stii cum e - cat dai, atata face. E un intrument de masura ce contine un surub si un arc, plus o articulatie ce face click.

Eu unul nu as paria o chiulasa (sau altceva sensibil la cuplu de strangere) ca o "rabla" va masura corect.

Parerea mea e ca decat un no-name de 100Ron, mai bine un IUS de 15 ani, in stare buna. Da, am facut si noi scule OK (atat timp cat erau simple). Daca ai acces la un stand de etalonare, atunci merita luata si troaca aia la 100Ron; o verifici, ii faci fisa si o folosesti o luna. Dupa aia o verifici din nou. Daca a luat-o razna, o arunci (daca arcul e prost, se decalibreaza singura).

In final, inca ceva - orice scula OK vine cu o fisa individuala metrologica. Acea fisa e scrisa individual (de mana sau de calculator) si reprezinta masuratorile facute la iesirea din fabrica. Cele ce nu au fisa au toleranta de +/- 15-20%, chiar si mai mult (daca sunt proaste). O scula buna are 3-4%
*



No name-ul de care zici este destul de bun iar eu am gasit cartea tehnica impreuna cu fisa completata manual , verificarea fiind facuta apoi la standul firmei.
Plus garantia care am primit-o. Mai gandeste-te.
Pt. noi care le folosim de 2-3 ori la cate un cuplu de disc rulment frana sau bujii, cred ca merge.

3 Oct 2012, 18:46:
Si fi sigur ca o chiulasa nu se va strange cu cheia de 100 roni, ci voi merge intr-un service bun sa-mi faca operatiunile mai delicate pt. o strangere la un cuplu exact.

This post has been edited by cosmin_69: 3 Oct 2012, 18:46


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 3 Oct 2012, 19:12
Post #63


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.217
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(cosmin_69 @ 3 Oct 2012, 19:44)
Mai gandeste-te.
*


S-o mai fi gandit, din 2009...


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 26 Oct 2012, 20:38
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ce sa gandeasca, daca nici el nu vede decat zerourile la roni (ce-o fi aia) pusi pe coada cheii? Cu cat sunt mai multe zerouri, cheia merge mai usor, aia inseamna ca are rulmenti mai multi.
Iata si o schita a modului de constructie a unei chei dinamometrice. Pentru cine pricepe desenul, vede si cum lucreaza. Cei ce nu gandesc, decat service-uri, sunt bune de scuturat zerourile leilor, ca doar asta scrie pe bacnota.

Attached thumbnail(s)
dinamometrica.JPG ( Size: 33.72k ) Number of downloads: 676


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:15
Forum Renault