saboti frana
![]() ![]() ![]() |
saboti frana
dr_mKe |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|||
benkenobi |
![]()
Post
#62
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
am mai spus si o repet-sabotii i-am schimbat la fix 48 mii km. uzati pana la nituri, numai cei dinspre fata masinii ( ceilalti uzura 60 %). stilul de condus, dar si aglomeratia orasului sunt factori hotaratori care au contribuit la acest lucru.
marius -eu unul continui sa nu te cred ca ai schimbat placutele la 72 mii km. pai tu schimbi palcutele la 72 mii si sabotii la 80 mii? daca diferenta de rulaj intre schimbarea placutelor si a sabotilor este asa mica, care parte a sistemului de franare nu a functionat corect? ca in mod normal franarea se face cam 70 % pe rotile fata. toti posesorii de masini schimba 3-4 seturi de placute la un schimb de saboti , iar matale nu. This post has been edited by benkenobi: 5 Apr 2009, 07:17 |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
mie imi tinea frana de mana doar pe o roata si ajungand prin service cu alte probleme am cerut si "deprafuirea sabotilor". acum tin ambele roti si se ridica maneta cam 5-6 dinti.
in urma acestei operatiuni se simte o imbunatatire notabila a franei de picior. as tinde sa spun ca tine prea tare pe spate insa cred ca ma obisnuisem eu prost. rotile pe spate nu se incing, deci cred ca e reglata ok. poate sa fi umblat nea mecanicul si pe la repartitor insa nu cred ca a facut-o. masina are aprox. 68 de mii km si sabotii se prezinta bine, poate ajung la 100 de mii tot cu ei. cost operatie: 100 ron manopera (adica 1 ora - care la adras = 98 lei cu tva) + 15 lei spay curatire (care se consuma 1/4 insa ei ti-l opresc si pe restul). |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
mai sunt si alte marci de saboti pt solenza,inafara de cei de origine(aprox 250 lei) si cei facuti la iasi(aprox 50 lei).nu de alta,dar cei de origine sunt mult prea scumpi fata de cei s.r.l. ,iar la iasi sunt cele mai varza piese....
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
razvancaine |
![]()
Post
#65
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 25 March 08 From: bucuresti ![]() |
fermit - aprox 120 ron sunt identici,difera cutia de carton
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
am luat din aia facuti la iasi...50 roni.sunt cu tot cu partea metalica,nu doar ferodourile,si arata destul de bine.garantie 24 luni.
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Aia de la Iasi au si parghiile alea de reglaj (autoreglaj)?
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alex_axn @ 5 Apr 2009, 01:17) mie imi tinea frana de mana doar pe o roata si ajungand prin service cu alte probleme am cerut si "deprafuirea sabotilor". acum tin ambele roti si se ridica maneta cam 5-6 dinti. cost operatie: 100 ron manopera (adica 1 ora - care la adras = 98 lei cu tva) + 15 lei spay curatire (care se consuma 1/4 insa ei ti-l opresc si pe restul). Cum sa dai 113 ron pt o curatare interioara a tamburilor ??? Cum sa te coste o ora 98 ron ??? Parerea mea : uita-te pe factura ca nu e ok . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
aia de iasi nu se potrivesc chiar perfect,trebuie reciclate cateva arcuri de la vechii saboti,plus ca trebuie foarte putin ajustati ...insa sfatuiesc pe toata lumea sa cumpere ferodouri,care sunt in jur de 30 roni si sa le bata pe vechii saboti.e si mai ieftin,si mai sigur.
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
daciist |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 18 February 09 From: IS ![]() |
A venit vremea sa schimb sabotii.Cei originali prea scumpi, asa ca am luat de Fermit: 120 ron. Din cate am inteles de la un magazin doar cei de Asam(Iasi) nu se potrivesc. Inca nu i-am pus dar urmeaza, chiar maine. Am vazut ca au acel dispozitiv de reglare plus cetificate de siguranta, standarde , etc. Masina are 76.000. Mentionez ca repartitorul e reglat sa tina cat trebuie...adica...cu un prieten, observator, pe asfalt uscat, am pus frane multiple si l-am reglat in asa fel incat sa tina optim, fara sa blocheze rotile spate, care asigura stabilitatea la o franare la mare viteza. Acum imi pacane cand dau drumul la frana de mana, semn ca suportul ferodoului, de metal, intra pe canalul tamburului, plus ca acu un an cand m-am uitat la ele deja nu mai aveau mult pana la nituri...doar pe o parte din pacate.
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
cum ai reglat repartitorul?
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
daciist |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 18 February 09 From: IS ![]() |
Am pus sabotii Fermit si se potrivesc foarte bine. Cei vechi se uzase neuniform si la unul era aproape de nituri.
In legatura cu reglarea repartitorului. Nu cred ca ar trebui sa umbli la el daca e asa cum a iesit din fabrica si n-a mai umblat nimeni la el. El se vede de sub masina, in partea dreapta, aproape de roata din spate. Se regleaza prin strangerea sau desfacerea piulitei (cu cheia de 10) care se afla pe o tija care face legatura dintre punte spate si repartitor. Chemi un prieten sa observe daca se blocheaza sau nu rotile spate. Pe un drum drept sau putin in vale bagi 60-70-80 km/h si franezi tare. In functie de rezultat il mai strangi sau ii mai dai drumul. Ar trebui sa ajungi in urmatoarele faze: 1.rotile se blocheaza la franare 2. mai dai drumul o spira, doua si rotile nu se mai blocheaza 3.mai dai drumul inca o spira,doua pt ca nu se blocheaza la 70- 80, dar la 140 s-ar putea inca sa se blocheze pt ca spatele se ridica mai mult si forta de frecare e proportionala cu greutatea de pe punte (in cazul asta). Acum repartitorul e reglat si cand vei avea doua trei persoane in spate te vor ajuta optim si rotile spate la franare. |
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
NiNiU |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 4 November 07 From: Suceava ![]() |
Din cauza huruitului din ce in ce mai pregnant pe spate la franare, am verificat si eu tamburii (Masina numai ce a trecutr de 81.000 km). Uzura exista, inegala: la unul a ajuns la nit. Am pus la loc si merg maine sa-i schimb.
Am fost pe aici la un magazin si am luat cu 95 Ron "set garnituri frana tambur asamblate" Fermit BF-24 - numai ca scrie pe cutie ca-s pt. 1310, break, nova si supernova. M-am uitat pe fermit.ro si nici nu am gasit codul de pe cutie si la Solenza apare cu totul alt produs. Acum, daca nu se potrivesc, ma duc si ii dau inapoi, dar iar mai pierd o zi, bani... Se poate sa nu se potriveasca? A mai luat cineva tipul asta ? P.S. Si, nici nu am vazut vreo parghie de reglaj: doar cele 4 metale cu garniturile nituite pe ele |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2003 Daca mi-o trebuit dacie...
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
sunt perfecti...ce merge la break ,nova si supernova merge si la solenza(la saboti ma refer)
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
NiNiU |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 4 November 07 From: Suceava ![]() |
Am schimbat sabotii si am scapat si de huruit.
Dar, destul de ciudat a fost: mecanicul s-a chinuit la greu, ca sabotii noi Fermit nu au venit cu nici un accesoriu. La cei de pe masina erau montate niste sigurate de unica folosinta -cica, niste nituri...Acum pot doar sa sper ca a lucrat bine omul, la cate improvizatii a facut. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2003 Daca mi-o trebuit dacie...
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
mi-am adus aminte: am trimis, zilele trecute, un e-mail la sediul fermit din bucuresti iar acum citeva minute am primit raspunsul. lista de preturi. parca merita sa dau o fuga pina ei. mai ales cind am vazut preturile de prin magazine...
![]() ![]() This post has been edited by george_scala_2004: 26 May 2010, 11:40 |
--------------------
...
...
...
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Eu nu stiu cum functioneaza parghiile de autoreglaj. Dupa ce am schimbat sabotii, acum 25 000 km, aveam frana foarte eficienta. I-am spus mecanicului ca daca trag 2 dinti de la frana de mana, imi franeaza foarte bine si a rezolvat el, nu stiu cum. Cand erau sabotii noi, s-a auzit putin timp un huruit, ceea ce demonstra ca functioneaza.
Acum nu mai e la fel. Trebuie sa trag 2 dinti de la frana de mana ca sa fie mai eficienta franarea (totusi nu circul asa, ca poate se bloceaza rotile pe ploaie). Daca ar fi autoreglaj, ma gandesc ca ar trebui sa pastreze o distanta uniforma de tambur pe parcurs ce ferodourile se uzeaza. Cum sunt sabotii la Dacia clasica? Eu tin minte ca nu aveau pargille pe care le avem noi. Atunci cum se mentinea o distanta unforma fata de tamburi? |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#78
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@george: mie nu mi-au raspuns nici dupa 3 saptamani. Sa inteleg ca sunt 82.9 lei fara tva setul? Pai ar fi bine la pretul asta...
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
cred ca da...oricum preturile din oferta aia ziceau ca sint valabile 30 de zile...probabil ca, intre timp, in evolutia crescatoare a tutror preturilor, se inscrie si fermit...un 5 - 10% in plus la pretul din oferta nu ar fi o surpriza...la care se adauga, evident, noul nivel al tva-ului...
![]() |
--------------------
...
...
...
|
|
moustache |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
augustin87r: Probabil s-au uzat sabotii suficient de mult si s-a marit jocul. Sistemul ala de autoreglaj nu prea functioneaza cum ar trebui. Cel putin nu la toata lumea, depinde de jocul la parghii, de uzura lor, de cat de usor se misca etc. In orice caz, nu compenseaza jocul cum ar trebui, sare cate un dinte la parghiile alea, numai cand e jocul foarte mare, ceea ce nu e satisfacator. Cel mai bine, ca sa ai franele intr-o stare buna, reglezi manual jocul sabotilor (cat de des... depinde cat si cum franezi, dar o data la 10K Km ar putea fi acceptabil), ocazie cu care mai cureti praful si mizeria de acolo, verifici si daca nu-ti curge usor vre-un pistonas, sau daca nu e blocat. In cazul tau, trebuie desfacut tamburul, vazut cum se prezinta lucrurile si facut reglajul ca sa elimini jocul (nu e mare lucru de facut). Daca tragi frana de mana 2-3 dinti, probabil la ce joc ai, nu or sa ti se blocheze rotile pe ploaie. Provizoriu, pana la reglaj, daca vrei sa elimini cursa moarta la pedala (sa prinda mai sus), poti merge cu frana de mana 2-3 dinti trasi. Mergi cateva sute de metri sau cativa Km, fara franari prea dese si verifici daca s-au incalzit tamburii in spate. Daca sunt reci, inseamna ca nu freaca, daca sunt fierbintia... inseamna ca 3 dinti de ex la frana de mana e prea mult. Oricum, cel mai bine e sa reglezi tot ce tine de frane, mai ales ca se apropie iarna. Succes!
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Pai de asta reglez totul, ca se apropie iarna si au fost si ploi zilele astea.
Bun, dar la Dacia clasica cum se facea reglajul? Il regla cineva manual periodic? O sa merg la un service sa imi desfaca tamburii ca nu am cheie asa de mare.... |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Tamburii se incalzesc oricum, chiar si numai din cauza rotirii rulmentilor, daca mai si franezi mai des, e posibil chiar sa se incinga.
Cand se regleaza manual, trebuie sa probezi de mai multe ori. Reglezi, pui tamburul, il tii fix, lovesti usor cu un ciocan in el, invarti. Trebuie sa se auda un usor fasait datorat frecarii sabotilor, dar tamburul sa se invarta usor, nu sa te chinui sa invarti de el. Daca merge infranat sau prea usor si nu exista acea usoara frecare, il scoti si reglezi in consecinta. Piulita se strange tare, nu ca la daciile vechi. Se unge doar foarte putin axul pe care se fixeaza tamburul. Dupa ce strangi, se asigura batand pe marginea ei. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
abc |
![]()
Post
#83
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
cat sunt cei de origine si cat sunt cei fermit ?
ca vreau sa-i schimb si eu |
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#84
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Sabotii originali sunt chiar cei de la fermit. Pe cutia sabotilor originali scrie sc fermit, iar setul costa 220-240 ron.
This post has been edited by Maskatu: 19 Sep 2010, 21:36 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
Foarte seriosi cei de la Fermit....
![]() |
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Sa le trimiti mail inapoi si sa le `multumesti`....E foarte important sa inteleaga si firmele romanesti cat de mult conteaza feedback-ul. E o boala la noi, lipsa de respect fata de client ramasa din vremea comunismului. Nici macar Radio Romania nu raspund la mailuri (postul cu cel mai mare rating national)....Le-am trimis un mail de `multumire`.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#87
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Eu le-am trimis mail de vreo luna si inca nu am raspuns. Sper sa aiba vanzari pe masura mail-urilor ce le trimit inapoi catre persoanele ce ar fi putut deveni clienti.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#88
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la bursa vinde cineva un set de saboti noi de fermit pt slz.merita luati!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
abc |
![]()
Post
#89
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
am schimbat aseara sabotii si pe partea stanga unul dintre ei se incinge cam rau,ce sa ii fac ? iar trebuie dat jos si centrati mai bine sabotii ?
|
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Pentru ca sistemul nostru de parghii nu regleaza cum trebuie , m-am gandit sa vad la ce tipuri de autovehicule se gasesc saboti ca pt Solenza. Am vazut pe site-ul Ferodo, diferite tipuri de sisteme de autoreglaj:
http://www.ferodo.co.uk/ferodo_web/car-products.aspx RAI LUCAS: AUTOMATIC INCREMENTAL ADJUSTMENT This system allows continuous micro-adjustment optimising the shoe/drum clearance and includes a “thermo-clip”, to deal with thermal expansion caused in overheating. Cred ca astia sunt mai buni decat sistemul ratchet folosit la noi. Trebuie totusi vazut si daca cablul de frana de mana se prinde la fel... |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:02 |