Frane inghetate care nu mai tineau, Totul de la gerul de -22 grade
![]() ![]() ![]() |
Frane inghetate care nu mai tineau, Totul de la gerul de -22 grade
TibiCraciun |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|||
DAVIDK |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu patesc altceva de 3 zile (doar dimineata, pe ger absolut):
Pornesc motorul, si vreo 10-15 minute se aude un fasait de la pedala de frana, care dispare in timp. In afara masinii nu se aude. Daca apas doar un pic pe fana, dispare cat tin apasat. Apoi, toata ziua, chiar seara, pe frig, cu motorul rece, nu fasaie. Frana tine bine, am servo, dar ma intreb de ce fasaie? Cineva mi-a zis ca s-a cam dus membrana, oare asa sa fie? Prima apasare pe frana, dimineata, e mai greoaie, se simte ca si cand s-ar fi intepenit ceva si cedeaza brusc (gheata?) PS. Am Supernova, din 2001. E prima data cand am patit chestia asta This post has been edited by DAVIDK: 10 Feb 2005, 14:23 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#34
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Respectiva supapa e tare nenorocita. Eu era sa dau banii pe discuri degeaba. La braek, cand puneam frana, aparea o tendinta de fading, tendinta care apare si in cazul discurilor ovalizate. Asa ca aveam in plan sa le schimb. Cineva mi-a zis de respectiva supapa si, cum nu costa mare lucru, am zis sa incerc si asa inainte sa dau carca de bani pe discuri. Am schimbat-o si totul a revenit la normal. Asta am patit-o pe break, dar supapa (desi poate difera ca dimensiune de cea de SLZ) are acelasi principiu de functionare si aceeasi functie.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
TibiCraciun |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
dupa mine e clar ca e vorba de supapa. dar nu e vorba ca ar fi defecta atata timp cat se manifesta doar la frig. mai degraba e vorba de condens inghetat care blocheaza supapa. remediul cred ca e sa bruschezi putin frana inainte de a pleca sau sa astepti sa se incalzeasca motorul. asta e...iarna nu-i ca vara, vorba unui om celebru.
|
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|
arribawd |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 15 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 10 Feb 2005, 15:21) Eu patesc altceva de 3 zile (doar dimineata, pe ger absolut): Pornesc motorul, si vreo 10-15 minute se aude un fasait de la pedala de frana, care dispare in timp. In afara masinii nu se aude. Daca apas doar un pic pe fana, dispare cat tin apasat. Apoi, toata ziua, chiar seara, pe frig, cu motorul rece, nu fasaie. Frana tine bine, am servo, dar ma intreb de ce fasaie? Cineva mi-a zis ca s-a cam dus membrana, oare asa sa fie? Prima apasare pe frana, dimineata, e mai greoaie, se simte ca si cand s-ar fi intepenit ceva si cedeaza brusc (gheata?) PS. Am Supernova, din 2001. E prima data cand am patit chestia asta Iti ruginesc discurile de frana si fasaie pana se curata. Se intampla la orice masina in conditii propice ruginirii. Doar ca nu iarna sunt cele mai propice... Cine stie prin ce ai trecut, ceva mai coroziv sau... Si chestiile pe care apasa sabotii din spate ruginesc in mod normal si haraie pana se curata de zici ca-ti crapa rulmentii. This post has been edited by arribawd: 11 Feb 2005, 12:10 |
--------------------
Renault
Scenic II
2007 Confort Dynamique 1.5 dCi Humans make the best ressource. (H. Ford)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#37
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(TibiCraciun @ 11 Feb 2005, 09:31) dupa mine e clar ca e vorba de supapa. Explicati-mi si mie ca sa nu mor prost.... Unde e supapa aia ? Cum arata ? Aveti vreo poza ? Cum se schimba ? De unde se cumpara ? Cam cat ar costa? Se schimba greu? Hai sa vorbim si pe intelesul celor care nu se pricep la chestiile astea de mecanica. Insa aici e un caz mai simplu asa ca am putea sa intelegem. Nu? Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
gabi.badea |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am problema asta cu pedala de frana tare la temperaturi scazute de multa vreme, cred ca de vreo 2 ani...si am masina din 2001...
Nu cred ca problema este la lichidul de frana pentru ca l-am schimbat asa cum scrie in carte la 60.000 km si la 120.000 km si acum am 140.000km si am folosit lichid de frana de calitate (DOT4). Voi incerca si varianta cu supapa de la pompa de servo saptamana asta si revin sa va spun daca se schimba ceva... Personal consider ca ar putea fii o problema si la cilindrii de frana sau la mizeria care intra la tamburi...pentru ca de cand a venit frigu' asta dimineata pana se mai incalzeste (cam 1 km) masina este usor infranata pe spate... |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0 T
2005 Dinamyque
|
|
mistyque82 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 14 January 05 ![]() |
sal natiune!ceea ce a patit i96nds am patit si eu mai demult si nu la temperaturi asa de joase!am deschis la vremea aceea un topicul probleme la franare parca in care am dezvoltat problema!ce va pot spune acum si in special celor ce li se intampla asta frecvent:DUCETI-VA IN SERVICE SA VERFIFCATI SERVOFRANA SI POMPA!!!Caci pe mine m-au plimbat baietii de pe o zi pe alta "ca n-are nimica sefu' asa e ele e dure rau la frana" si m-am trezit intr-o buna zi cu soare si asfalt perfect uscat intr-o curba ca abia am atins pedala de frana si s-au blocat rotile de parca as fi apasat-o pana la podea,am derapat si am provocat si un accident!Rezultatul:fata schimbata la masina si de asemenea dupa un mare scandal si servofrana si pompa de frana care avea mici scurgeri in servo;iar cand spun mici ma refer la faptul ca in 12000 de km nu scazuse vizibil dar a curs indeajuns incat sa lase urme vizibile in servo!Deci sfatul unui om patit:MARE ATENTIE CU ACESTE MANIFESTARI CA NU E DE GLUMA DE LOC!!!
|
--------------------
Dacia
Solenza
- B-82-AAV "suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#40
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Stefane, supapa aia este pusa exact in oala pompei de servofrana. Este de o culoare alb-trasparent si o localizezi usor, ca ea face legatura din furtunul de vacuum care vine de la motor si popma de servo. Furtunl se prnde fara nici un fel de colier de ea, iar ea intrra in pompa prin presare. Deci ca sa o schimbi nu-ti ai mai mult de un minut. Tragi de furtun sa iasa, apoi tragi de supapa sa o scoti din corpul franei si o pui pe aia noua in ordine inversa.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
valioglu |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 10 Feb 2005, 13:29) sstanescu, asta imi da si mie de gindit. De ce la unii si nu la toti? Eu tot ramin la parerea ca pe linga garniturile de la etrier, alea de protectie intra apa. Apa care ingheata si care face ca la primele apasari pistonul sa nu aiba cursa normala. Si acest fenomen se intimpla la unii datorita faptului ca , cauciul ala se uzeaza de la caz la caz. Unul trece prin apa sarata, altul merge numai pe asfalt. N-ati vazut, cind dau astia, etrierele jos, ce mizerie este in capul lor. Deci, nu placuta inghetata de etrier ci efectiv gheata si praf inghetat pe gaura care culiseaza pistonul. 1mm, daca e, e suficient. Parerea mea. Nu pe la etrier intra apa, ci pe la gaura (supapa) din capacul rezervorului. Daca ajunge sa intre apa pe la etrier inseamna ca presiunea din momentul franarii ar elimina pe acolo lichidul de frana imediat. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#42
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(valioglu @ 15 Feb 2005, 23:31) Daca ajunge sa intre apa pe la etrier inseamna ca presiunea din momentul franarii ar elimina pe acolo lichidul de frana imediat. In capul pistonului de la etrier, pe o portiune de max.1 mm. Etrierul, in cap are o garnitura de protectie si nu de etansare, aia este pusa in alta parte. Daca garnitura aia e uzata, mizeria, apa, patrund, cind cilindrul e la capat de cursa, circuitul raminind etans. |
--------------------
x
x
- x
|
|
eminescu0 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii ![]() |
La mine se aude un "uruit" destul de accentuat (gros) de la rotile din spate. La LatinEfe mi-au zis ca nu-i nici o problema cu sistemul de franare si ca ei nu-si explica ce-ar putea fi. Evident ca la "test drive-ul" ce a urmat nu s-a mai auzit nimic. Insa treaba se intampla cand apas usor si indelungat pe pedala (de ex. cand ma apropii de semafor) si ca apare nu doar "la rece". Am problema asta din toamna !
|
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
AVT |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine la fel. Am fost prin mai multe service-uri dar peste tot mi s-a spus ca totul e bine si frumos si ca sunt eu cam pretentios. Oricum, parerea mea este ca e din cauza sabotilor, care au inceput sa se uzeze... si poate sunt si un pic dereglati ... |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
gabi.badea |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 May 05 From: Bucuresti ![]() |
De obicei sabotii de frana se uzeaza peste 70-80.000de km. Zgomotul respectiv este cel mai probabil de la mizeria dintre tambur si sabot aparuta ori de la materialul sabotului care se toceste ori de la noroiul care a intrat in tamburi...ca o solutie de rezolvare a problemei se desface tamburul si se curata cel mai simplu cu un spray special pentru frane. |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0 T
2005 Dinamyque
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#46
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Asa este. Si eu la revizia de 20.000 am verificat sabotii pe spate din cauza acelui "fasait". Au dat totul jos, au curatat pistonasele (unul ramasese putin atacat) dupa care a facut din nou, in special dimineata la primele frane. Acum am 28k si nu mai face. Mi-au spus ca deobicei mai intra praf si apa, sabotii se mai colmateaza dar nu exista pericol in ceea ce priveste siguranta franarii. In plus am auzit chestia asta si la alte tipuri de masini (Wv golf, Skoda Octavia, Fabia) dar fiind mai bine insonorizate nu se aude si in masina. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Eu am observat ca mereu, in fiecare dimineata, cativa km, cand apas pe frana se aude un fasait insa din partea din spate. Cred ca e de la tamburi. cand se mai incalzesc, nu mai face. Frana tine normal.
Vi s-a mai intamplat si vous? |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
eminescu0 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii ![]() |
citeste mai sus !!!
![]() |
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
AVT |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gabi.badea @ 17 Feb 2005, 11:03) De obicei sabotii de frana se uzeaza peste 70-80.000de km. Zgomotul respectiv este cel mai probabil de la mizeria dintre tambur si sabot aparuta ori de la materialul sabotului care se toceste ori de la noroiul care a intrat in tamburi...ca o solutie de rezolvare a problemei se desface tamburul si se curata cel mai simplu cu un spray special pentru frane. Am 42.000 Km si la revizia de 40.000 Km a fost dat afara tot, pe ambele roti din spate! Si totusi, zgomotul este acolo!!! De ce daca a fost curatat si pot sa afirm cu mana pe inima ca a fost curatat bine, am stat langa ei si i-am "chinuit", zgomotul a fost acolo, la locul lui, de cum am iesit cu masina pe poarta service-ului. Eu nu cred ca este din cauza noroiului si a apei, adica poate fi si asta o cauza, dar in mica masura. Trebuie sa fie o alta explicatie. Oricum, asa e sabotii tin 70 - 80.000 Km. Insa crezi ca la 40K sunt ca noi, dar se uzeaza brusc la 70K?!?!? Totusi... |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#50
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu mi am o parere, dar nu tiu in ce masura se va confirma. Atat timp cat franele din fata scartaie (de vina fiind placutle ecologice), nu este la fel de posibil ca haraitul tamburilor sa se datoreze insusi materialului din care sunt facute garniturile de ferodo? Fara sa aibe in mod neaparat legatura cu jegul. Eu, la break, nu am auzit niciodata tamburii haraind, indiferent de vreme, de trecut prin balti samd. Intr-adevar, cand trec cu slz prin balti, indiferent de temperatura de afara haraie. dar dimineata cand e frig si nu mai iau nici o balta, de ce naiba mai scoate zgomote?
Eu am mers fara harait pana in decembrie 2003 cand mi-au inghetat sabotii. Nu conta ca trceam sau nu prin balti, nu haraia. De atunci, zgomotul este un companion constant al meu, dar numai in perioade ploioase sau in diminetile friguroase, primii kilometri. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
gabi.badea |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 25 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AVT @ 19 Feb 2005, 16:42) Am 42.000 Km si la revizia de 40.000 Km a fost dat afara tot, pe ambele roti din spate! Si totusi, zgomotul este acolo!!! De ce daca a fost curatat si pot sa afirm cu mana pe inima ca a fost curatat bine, am stat langa ei si i-am "chinuit", zgomotul a fost acolo, la locul lui, de cum am iesit cu masina pe poarta service-ului. Eu nu cred ca este din cauza noroiului si a apei, adica poate fi si asta o cauza, dar in mica masura. Trebuie sa fie o alta explicatie. Oricum, asa e sabotii tin 70 - 80.000 Km. Insa crezi ca la 40K sunt ca noi, dar se uzeaza brusc la 70K?!?!? Totusi... Cei 70-80.000 de km sunt un minim...Eu am schimbat sabotii la 90.000 de km si mai mergeau dar am preferat sa pun unii noi... Teoretic chestia cu apa, noroiul si mizeria care intra sau se formeaza in tambur este cea mai frecventa cauza a haraitului care se aude la o franare usoara si dispare la o franare mai puternica... Mizeria de la saboti poate sa apara si in cateva sute de km daca circuli in conditii de ploaie, balti, noroaie, zapezi. Insa daca spui ca zgomotul se auzea imediat dupa plecarea din service atunci cauza poate fii alta...cel mai probabil materialul sabotilor...Sau daca masina mai are si alte simptome (o roata mai infranata sau ambele pe spate) sa zicem ca poate fii o problema la cilindrii de frana...dar ma indoiesc ca nu ti-ai fi dat seama de asta... |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0 T
2005 Dinamyque
|
|
AVT |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar Gabi, mi-as fi dat seama daca am o roata infranata. Nu este vorba de asa ceva.
Oricum, nu imi dau seama de ce face asa, dar sti ceva, m-am obisnuit si nu-mi mai pasa. Recunosc la inceput era nasol si ma enerva. Acum insa, face parte din masina, daca intelegi ce vreau sa spun. |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:52 |