DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> raspunde greu la turatii mici, dupa reglaj avans

TGeorge
post 15 Jan 2009, 14:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 December 08




salut, aseara am facut reglaj de avans si sincer motorul sta mai bine la relanti merge parca mai rotund dar....am observat ca nu prea mai are forta care o avea inainte la plecare dupa loc si cand skimbi vitezele adik la turatii mai mici, la turatii peste 2500 se vede ca poate!! asadar, la reglaj am incercat mai multe metode de curiozitate si am mai incercat una care nu am vazuto postata pana acum desi consider ca nu imi da randament .Am pus semnul la volanta..ok...am pus contact ..ok....am bagat in viteza a 2a ...ok..am adus delcoul in partea stanga la maxim in sens acelor de ceas, intradevar nu 30 de grade cum scria in carte.......acum ...am observat ceva ....am scos fisa (firul) care pleaca din capul bobinei de inductie din delcou si am pus la masa am invartit incet de delcou spre stanga pana am avut scanteie si lam lasat asa....bunn..am mai repetat aceasi pasi dar de data asta am scos fisa de la bujia nr 1 bujia de la volanta prima am pus la masa am dat de delcou pana am avut scanteie ...ehh am observat ca delcoul era in aceasi pozitie in care am executat operatiunea cu fisa din bobina ....intrebarea este !e bine si asa .....totusi parca este o skimbare la motor la relanti!!! eu m-am gandit ca ar acelasi lucru si asa si asa adik oricum cand ai scateie acolo la principal in acelasi timp ai si pe prima bujie ca acolo ar trebui sa ai la punctul 0 acum daca gresec undeva spuneti-mi sau mai trebuia facut ceva!!
Multumesc anticipat!!

This post has been edited by TGeorge: 15 Jan 2009, 15:02


--------------------
DACIA 1310 1998
B 16 NSO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jan 2009, 14:57
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




lasa scanteile, pune un bec de max. 5 W intre masa si minus bobina, care se aprinde cand e cazul, si semnul de pe volanta nu-l aliniezi, ci il lasi cam in partea cealalta a ferestrei, eventual la mijloc.

Semnul poate fi in fereastra si cand e la cil. 1 si la 4, ai nimerit la 1 daca si-a pastrat pozitia, oricum nu are relevanta ce zici tu, fa cum iti zic cu un bec.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TGeorge
post 15 Jan 2009, 15:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 December 08




Multumesc am sa incerc cu un bec .....mai mic ca am incercat cu unu de 12v de far smile.gif) biggrin.gif am pus la masa si la platina ..... aici cred ca am si gresit cu amandoua binenteles nu sa aprins daia am si incercat alte metode smile.gif ....idea este ca eu cred ca si-a pastrat pozitia pt ca motorul are decat aproape 35000 de km de cand e scos din fabrica cu tot cu masina smile.gif si 10000 max din ei facuti prin oras bucuresti restul in afara si a fost tinta in garaj deh masina lu tata care a stiut sa o ingrijeasca pana a ajuns la mine smile.gif) tongue.gif


--------------------
DACIA 1310 1998
B 16 NSO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jan 2009, 15:21
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




incearca cu bec de pozitie. Nu uita sa reglezi platina la 0,4 inainte de a face avansul.

De vina mai poate fi avansul vacumatic care nu functioneaza(corespunzator). Asta e responsabil la turatii joase.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 15 Jan 2009, 15:37
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




Am incercat sa reglez avansul static prin metoda scanteii.
Am pus asezat volanta la semn,am scos fisa de la bujia nr 1,am pus contactul si am inceput sa rotesc de delco.....dar nu a facut nici o scanteie.
Care poate fi cauza si de ce?
Multumesc.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TGeorge
post 15 Jan 2009, 15:57
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 December 08




poate nu ai pus contactul la cheie eu am facut asa si mia dat scanteie !!


--------------------
DACIA 1310 1998
B 16 NSO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Jan 2009, 18:42
Post #7


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




V-am raspuns si la PM, pe care il repet aici si ptr. altii."
Scanteia poate fi la cilindrul 1 sau 4 cum spunea argon. Depinde cum s-a oprit motorul. La o turatie completa a arboreului cotit ai doua explozii (respectiv 2 scantei). Reglajul cu smnul de la volanta este cel static, si ar trebui sa fie bun si ptr. dinamic. Dar daca ceva nu este in regula cu delcoul (centrifugal sau vacumatic), reglajele difera putin cu cca 2..3 grade. Asa ca cel mai bun reglaj al aprinderii ar fi cel cu stroboscopul, acolo se vede daca avansul vacumatic functioneaza si daca centrifugalul este bun. Daca nu va place cum merge motorul puteti regla usor stanga dreapta avansul pana cand il "nimeriti" pe cel optim.

Reglajul avansului se face de cate ori schimbati platina sau reglati distanta la platina, la fel si la senzor, mai ales ca pozitia delcoului cu senzor este cu cca 20 grade in avans (invers acelor de ceasornic). Asta nu ca ar trebui alt avans cu senzorul, ci doar din faptul ca senzorul citeste varful camei axului delcou cand da scanteia si nu ca platina cand pintenul acesteia calca cama axului delcou. Deci. Montati senzorul asa cum este avansul acum, aduceti volanta la semn, puneti contactul pe motor pornit, si rotiti usor delcoul in sens trigonometric (invers acelor de ceasornic). In momentul cand se stinge LED-ul se produce scanteia. Reglajul astfel ar trebui sa fie gata. Dar in jurul acestei valori va puteti juca un pic daca nu va place cum trage motorul. Din pacate Dacia este o masina cu "particularitati".

Problema cu cilindrul 1 sau 4 , asa se verifica fazarea fiselor capacului delcou daca corespund cilindrului in lucru.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 07:50
Forum Renault