DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> alternator/baterie :-?

burtik4u
post 26 Nov 2008, 12:02
Post #1


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




am izolat acel furtun cum ziceau mai multi pe alte topicuri, am tras si fir de la + la alternator la + de la baterie.. si tot putin imi incarca.. am curatat si firele pe acolo si tot nu prea incarca.. azi m-am gandit sa dau jos alternatorul.. am verificat diodele si erau bune... am schimbat si carbunii... si imi indica acum la relanti 14,4 V.. iar acul din bord.. sta pe mijloc.. fara faruri fara nimic care sa consume..
cu farurile aprinse.. vreo 14.2 V.. deci zic eu ca ar incarca normal... dar dupa ce am oprit motorol.. bateria mea .. 6V indica :|.. si era pe verde acolo in ochiul acela de pe baterie.. este stricata bateria ?:-s

<span class='edit'>26 Nov 2008, 14:01:</span>
da.. cred ca am gresit.. indica 12-13V bateria cand e oprit motorul, ochiul e verde, dar tot nu porneste la cheie :-<
voi incerca sa o incarc cu un redresor.. poate rezolv ceva :-s


This post has been edited by burtik4u: 26 Nov 2008, 13:02


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 26 Nov 2008, 15:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Ce se intlege:
- alternatorul incarca normal 14.4 V
- bateria are 13 V cu motorul oprit
- masina nu porneste

In aceasta situatie e posibil sa fie o problema la electromotor.
Dai si tu o bere la un amic cu masina, sa-ti lase bateria lui pentru cateva porniri si atunci ai sa te lamuresti mai bine unde e problema.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 26 Nov 2008, 16:01
Post #3


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




mai am o dacie 1300 in fata blocului, am luat electromotrul si bateria de la ea.. la care pornea la sfert, si la nova mea.. a pornit odata.. am tinut vreo 2 minute.., a mai pornit odata.. si a 3-a oara deja nu mai putea.. debea mai invartea electromotorul :-s..

A>> CU BATERIA ASTA INDICA MULT MAI PUTIN IN BORD.. putin peste rosu statea acul.. imi mai poate da cineva vreo idee?.. inainte sa ii dau foc pentru cat am inghetat din cauza la masina asta azi si nu numai sad.gif


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 26 Nov 2008, 16:16
Post #4


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Zici ca ai masurat si ca alternatorul incarca bine? Ai masurat si direct la bornele lui?

This post has been edited by Neagu Ionut: 26 Nov 2008, 16:17


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 26 Nov 2008, 16:26
Post #5


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




am masurat intre caroserie si + de la alternator si imi indica 14,4 V cu prima baterie.. iar cand am pus-o pe asta nu am mai masurat.. m-am uitat doar in bord si indica aproape pe rosu.

dar ciudat mi se pare faptul ca el arata ca incarca.. si bateria era pe verde.. dar nu avea putere sa o invarte :-(


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinu
post 26 Nov 2008, 17:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 21 September 07




Si eu aveam duminica 12.7V in baterie (masina nepornita de sambata) si nu imi invartea electromotorul (un bazait pe secunda smile.gif ). L-am schimbat si tot asa facea (de unde concluzia ca nu era de la el). Am incercat cu alta baterie care avea 12.4V si nu se invartea fix deloc. Dupa ce am pornit masina cu cabluri si am lasat-o putin sa mearga a fost ok.
De duminica nu mi-a mai facut probleme, insa inainte de a opri motorul o las mereu sa mearga 2 minute putin turata fara nici un cansumator ca sa fiu sigur ca se mai incarca putin.
Sper ca in weekend sa am timp sa ma ocup de ea.


--------------------
Dacia Nova GTi 2000 - ph09pnu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 26 Nov 2008, 17:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Verifica daca cablajul greu e in orgine, sa nu se fi slabit papucii de pe +/- electromotor. Vezi sa ai masa cum trebuie intre motor si caroserie. Masoara bateria ta la un centru specializat, ca e posibil sa fie dusa, sa ai cevacelule sparte, etc.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 26 Nov 2008, 17:11
Post #8


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




pana la urma cred ca merg maine la un electrician auto maine.. eu am facut mai tot ce se putea.. adica tot ce cred eu ca se putea, am schimbat electromotorul, bateria (ambele de la o masina care pornea la sfert), am schimbat carbunii de la alternator, am strans bine toate firele si toti papucii de pe acolo, am verificat, sunt bune si diodele. mai vad maine ce fac.. pana atunic.. bafta multa la tot poporul tongue.gif


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Nov 2008, 00:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




vezi bornele la baterie poate nu sint sau nu string bine , in timp pe interior se formeaza un strat de oxid care se curata cu apa , se introduc intr-un pahar cu apa


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 27 Nov 2008, 08:13
Post #10


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Masuratorile se fac pe baterie. Pt. ca, am zis si in alt topic, apar pierderi de tensiune parazite. Daca vrei sa masori si la + alt. OK. Din pacate la Nova carburatie mai sunt multe alte motive de nu vrea sa porneasca.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 27 Nov 2008, 17:58
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




apropo ce baterie folosesti?...la nova mea cu injectie am baterie romaneasca de 5 luni si deja odata cu venirea frigului imi da numa batai de cap...se chinuie sa invarta electromotoru pana moare de tot...culmea...noaptea nu tin bateria in masina pentru ca nu ies prea des cu ea...si tot nu vrea sa porneasca ...doar daca o tin pe redresor inainte...2 saptamani m-am chinuit asa...am dus-o la garantie si ala o zis ca o verificat-o si n-are nimic ...o sa vad de acu cum e...oricum m-am invatat minte ...in viata mea nu mai cumpar baterii romanesti...


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Nov 2008, 23:04
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate ai o problema la electromotor , la asta nu te-ai gindit ? spun ca si mie mi s-a intimplat


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c_brati
post 29 Nov 2008, 14:04
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 23 May 07




am si eu o problema cu electromotrul. La -5grade C invarte f greu si invarte in continuare dupa ce iau contactul de s-au topit si cablurile intre baterie si electromotor


--------------------
dacia berlina 1996 motor1,6 - gj-10-BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 29 Nov 2008, 21:12
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Iaca ma bag si eu (in seama?)
La nova mea, regulatorul imi da o tensiune "minimala" (nu am masurat-o pana curand, si nu am retinut valorile, dar simptomele sunt: scade foarte putin electrolitul - completez de 2 ori pe an cu apa distilata - si nu are prea mult "elan", chiar din primul an al bateriei.
Regulatorul e "pe alternator" - vineri l-am demontat prima data si se vad componentele prin cauciucul siliconic transparent in care e turnat -dezamagitor de putine, pare a fi cam aceeasi schema ca la regulatorul electronic "mic" produs de Electroprecizia, un tranzistor mic (BC 251) si un Darlington (BD 647), la capitolul componente active....

Vezi ca bateria poate avea un inceput de sulfatare - poate apare la regimul "permanent-semidescarcat" promovat de regulatorul ne-reglabil (cresterea rezistentei interne=cadere semnificativa a tensiunii la borne, la curent mare), plus caderi de tensiune pe caile de curent de la bornele alternatorului la cele a bateriei (am masurat tocmai aceste caderi: intre minus baterie si minus alternator, aproape 0,6V cu farurile aprinse si ventilatorul la maxim, si 0,27V fara, localizati la nivelul contactului intre cablul (greu) de punere la masa si papucul lui (va trebui sa intervin acolo, ca la 100A la pornire cad 4V si ma mai mir ca demarorul e "somnoros"!)
Pe linia "plus", e mai mult, si nu am reusit sa localizez pierderea (pe aceasta cale e afectata doar incarcarea bateriei). Iata cum se cumuleaza mici probleme in una mare!

Toate cele bune!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Nov 2008, 23:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(c_brati @ 29 Nov 2008, 14:04)
am si eu o problema cu electromotrul. La -5grade C invarte f greu si invarte in continuare dupa ce iau contactul de s-au topit si cablurile intre baterie si electromotor
*


starterul sau contactul poate fi defect , la contact poti schimba doar partea electrica

<span class='edit'>30 Nov 2008, 00:01:</span>
QUOTE(gti98 @ 29 Nov 2008, 21:12)
Iaca ma bag si eu (in seama?)
La nova mea, regulatorul imi da o tensiune "minimala" (nu am masurat-o pana curand, si nu am retinut valorile, dar simptomele sunt: scade foarte putin electrolitul - completez de 2 ori pe an cu apa distilata - si nu are prea mult "elan", chiar din primul an al bateriei.
Regulatorul e "pe alternator" - vineri l-am demontat prima data si se vad componentele prin cauciucul siliconic transparent in care e turnat -dezamagitor de putine, pare a fi cam aceeasi schema ca la regulatorul electronic "mic" produs de Electroprecizia, un tranzistor mic (BC 251) si un Darlington (BD 647), la capitolul componente active....

Vezi ca bateria poate avea un inceput de sulfatare - poate apare la regimul "permanent-semidescarcat" promovat de regulatorul ne-reglabil (cresterea rezistentei interne=cadere semnificativa a tensiunii la borne, la curent mare), plus caderi de tensiune pe caile de curent de la bornele alternatorului la cele a bateriei (am masurat tocmai aceste caderi: intre minus baterie si minus alternator, aproape 0,6V cu farurile aprinse si ventilatorul la maxim, si 0,27V fara, localizati la nivelul contactului intre cablul (greu) de punere la masa si papucul lui (va trebui sa intervin acolo, ca la 100A la pornire cad 4V si ma mai mir ca demarorul e "somnoros"!)
Pe linia "plus", e mai mult, si nu am reusit sa localizez pierderea (pe aceasta cale e afectata doar incarcarea bateriei). Iata cum se cumuleaza mici probleme in una mare!

Toate cele bune!
*


cea mai buna metoda de a afla starea unei baterii este densimetrul , si timpul de "firbere", adica dupa cit timp se manifesta fara a depasi 15V la incarcare este vorba de bateria conectata la redresor
timp scurt (30min- 2h) baterie buna de aruncat , ce depaseste cele 2h mai este buna
fenomenul de "fierbere" este atunci cind degajarea de gaz din elementii bateriei este destul de mare

This post has been edited by bygy007: 30 Nov 2008, 00:03


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 1 Dec 2008, 18:57
Post #16


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




deci e clar sa aiba o problema si bateria.. acum imi merge destul de bine cu bateria care o am pusa acum.. desigur.. la semafor opresc farurile.. si mai tot ce consuma smile.gif.. dar macar imi porneste cand am nevoie... bateria care o aveam inainte am pus-o pe redresor acasa si cam dupa 30-45 minute a inceput a fierbe smile.gif...


ati avut o foarte mare dreptate cu izolarea furtunului care trece pe langa alternator.. da-ti o idee.. cu ce as putea sa izolez mai bine.. sau daca as prelungi firele la releu ar fi o problema?.. PLS dati idei smile.gif


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 19 Jan 2009, 17:40
Post #17


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




xxx loc gresit

This post has been edited by Executron: 19 Jan 2009, 17:57


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 22 Jan 2009, 19:08
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




QUOTE(stef88 @ 27 Nov 2008, 17:58)
apropo ce baterie folosesti?...la nova mea cu injectie am baterie romaneasca de 5 luni si deja odata cu venirea frigului imi da numa batai de cap...se chinuie sa invarta electromotoru pana moare de tot...culmea...noaptea nu tin bateria in masina pentru ca nu ies prea des cu ea...si tot nu vrea sa porneasca ...doar daca o tin pe redresor inainte...2 saptamani m-am chinuit asa...am dus-o la garantie si ala o zis ca o verificat-o si n-are nimic ...o sa vad de acu cum e...oricum m-am invatat minte ...in viata mea nu mai cumpar baterii romanesti...
*


baterie rombat tornado a trecut 3 ierni si cred ca o apuca si pe a patra am avut la nova mea
iarna trecuta am mers aprox 2saptamani numai pe baterie ,(se rupsese firul de la +alternator care de altfel apucase sa se faca verde de oxizi )
cand nu a mai pornit am verificat instalatia si am gasit buba
mai mult ca sigur aveti cosumatori (mp3,alarma ) scurtcircuite ,sau contacte oxidate ,samd , care sug foarte mult curent din baterie
cand patiti din astea verificati si consumul in repaus fara consumatori conectati ,ideal ar fi 0 dar cu cass sau alarma cateva zeci de mA


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:03
Forum Renault