alternator/baterie :-?
![]() ![]() ![]() |
alternator/baterie :-?
burtik4u |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|||
TAI |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Ce se intlege:
- alternatorul incarca normal 14.4 V - bateria are 13 V cu motorul oprit - masina nu porneste In aceasta situatie e posibil sa fie o problema la electromotor. Dai si tu o bere la un amic cu masina, sa-ti lase bateria lui pentru cateva porniri si atunci ai sa te lamuresti mai bine unde e problema. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
mai am o dacie 1300 in fata blocului, am luat electromotrul si bateria de la ea.. la care pornea la sfert, si la nova mea.. a pornit odata.. am tinut vreo 2 minute.., a mai pornit odata.. si a 3-a oara deja nu mai putea.. debea mai invartea electromotorul :-s..
A>> CU BATERIA ASTA INDICA MULT MAI PUTIN IN BORD.. putin peste rosu statea acul.. imi mai poate da cineva vreo idee?.. inainte sa ii dau foc pentru cat am inghetat din cauza la masina asta azi si nu numai ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
G I M |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Zici ca ai masurat si ca alternatorul incarca bine? Ai masurat si direct la bornele lui?
This post has been edited by Neagu Ionut: 26 Nov 2008, 16:17 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#5
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
am masurat intre caroserie si + de la alternator si imi indica 14,4 V cu prima baterie.. iar cand am pus-o pe asta nu am mai masurat.. m-am uitat doar in bord si indica aproape pe rosu.
dar ciudat mi se pare faptul ca el arata ca incarca.. si bateria era pe verde.. dar nu avea putere sa o invarte :-( |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
costinu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 21 September 07 ![]() |
Si eu aveam duminica 12.7V in baterie (masina nepornita de sambata) si nu imi invartea electromotorul (un bazait pe secunda
![]() De duminica nu mi-a mai facut probleme, insa inainte de a opri motorul o las mereu sa mearga 2 minute putin turata fara nici un cansumator ca sa fiu sigur ca se mai incarca putin. Sper ca in weekend sa am timp sa ma ocup de ea. |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000
- ph09pnu
|
|
anndi |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Verifica daca cablajul greu e in orgine, sa nu se fi slabit papucii de pe +/- electromotor. Vezi sa ai masa cum trebuie intre motor si caroserie. Masoara bateria ta la un centru specializat, ca e posibil sa fie dusa, sa ai cevacelule sparte, etc.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#8
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pana la urma cred ca merg maine la un electrician auto maine.. eu am facut mai tot ce se putea.. adica tot ce cred eu ca se putea, am schimbat electromotorul, bateria (ambele de la o masina care pornea la sfert), am schimbat carbunii de la alternator, am strans bine toate firele si toti papucii de pe acolo, am verificat, sunt bune si diodele. mai vad maine ce fac.. pana atunic.. bafta multa la tot poporul
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vezi bornele la baterie poate nu sint sau nu string bine , in timp pe interior se formeaza un strat de oxid care se curata cu apa , se introduc intr-un pahar cu apa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paulica |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Masuratorile se fac pe baterie. Pt. ca, am zis si in alt topic, apar pierderi de tensiune parazite. Daca vrei sa masori si la + alt. OK. Din pacate la Nova carburatie mai sunt multe alte motive de nu vrea sa porneasca.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
stef88 |
![]() ![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 15 July 08 ![]() |
apropo ce baterie folosesti?...la nova mea cu injectie am baterie romaneasca de 5 luni si deja odata cu venirea frigului imi da numa batai de cap...se chinuie sa invarta electromotoru pana moare de tot...culmea...noaptea nu tin bateria in masina pentru ca nu ies prea des cu ea...si tot nu vrea sa porneasca ...doar daca o tin pe redresor inainte...2 saptamani m-am chinuit asa...am dus-o la garantie si ala o zis ca o verificat-o si n-are nimic ...o sa vad de acu cum e...oricum m-am invatat minte ...in viata mea nu mai cumpar baterii romanesti...
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 2000
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poate ai o problema la electromotor , la asta nu te-ai gindit ? spun ca si mie mi s-a intimplat
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
c_brati |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
am si eu o problema cu electromotrul. La -5grade C invarte f greu si invarte in continuare dupa ce iau contactul de s-au topit si cablurile intre baterie si electromotor
|
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Iaca ma bag si eu (in seama?)
La nova mea, regulatorul imi da o tensiune "minimala" (nu am masurat-o pana curand, si nu am retinut valorile, dar simptomele sunt: scade foarte putin electrolitul - completez de 2 ori pe an cu apa distilata - si nu are prea mult "elan", chiar din primul an al bateriei. Regulatorul e "pe alternator" - vineri l-am demontat prima data si se vad componentele prin cauciucul siliconic transparent in care e turnat -dezamagitor de putine, pare a fi cam aceeasi schema ca la regulatorul electronic "mic" produs de Electroprecizia, un tranzistor mic (BC 251) si un Darlington (BD 647), la capitolul componente active.... Vezi ca bateria poate avea un inceput de sulfatare - poate apare la regimul "permanent-semidescarcat" promovat de regulatorul ne-reglabil (cresterea rezistentei interne=cadere semnificativa a tensiunii la borne, la curent mare), plus caderi de tensiune pe caile de curent de la bornele alternatorului la cele a bateriei (am masurat tocmai aceste caderi: intre minus baterie si minus alternator, aproape 0,6V cu farurile aprinse si ventilatorul la maxim, si 0,27V fara, localizati la nivelul contactului intre cablul (greu) de punere la masa si papucul lui (va trebui sa intervin acolo, ca la 100A la pornire cad 4V si ma mai mir ca demarorul e "somnoros"!) Pe linia "plus", e mai mult, si nu am reusit sa localizez pierderea (pe aceasta cale e afectata doar incarcarea bateriei). Iata cum se cumuleaza mici probleme in una mare! Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(c_brati @ 29 Nov 2008, 14:04) am si eu o problema cu electromotrul. La -5grade C invarte f greu si invarte in continuare dupa ce iau contactul de s-au topit si cablurile intre baterie si electromotor starterul sau contactul poate fi defect , la contact poti schimba doar partea electrica <span class='edit'>30 Nov 2008, 00:01:</span> QUOTE(gti98 @ 29 Nov 2008, 21:12) Iaca ma bag si eu (in seama?) La nova mea, regulatorul imi da o tensiune "minimala" (nu am masurat-o pana curand, si nu am retinut valorile, dar simptomele sunt: scade foarte putin electrolitul - completez de 2 ori pe an cu apa distilata - si nu are prea mult "elan", chiar din primul an al bateriei. Regulatorul e "pe alternator" - vineri l-am demontat prima data si se vad componentele prin cauciucul siliconic transparent in care e turnat -dezamagitor de putine, pare a fi cam aceeasi schema ca la regulatorul electronic "mic" produs de Electroprecizia, un tranzistor mic (BC 251) si un Darlington (BD 647), la capitolul componente active.... Vezi ca bateria poate avea un inceput de sulfatare - poate apare la regimul "permanent-semidescarcat" promovat de regulatorul ne-reglabil (cresterea rezistentei interne=cadere semnificativa a tensiunii la borne, la curent mare), plus caderi de tensiune pe caile de curent de la bornele alternatorului la cele a bateriei (am masurat tocmai aceste caderi: intre minus baterie si minus alternator, aproape 0,6V cu farurile aprinse si ventilatorul la maxim, si 0,27V fara, localizati la nivelul contactului intre cablul (greu) de punere la masa si papucul lui (va trebui sa intervin acolo, ca la 100A la pornire cad 4V si ma mai mir ca demarorul e "somnoros"!) Pe linia "plus", e mai mult, si nu am reusit sa localizez pierderea (pe aceasta cale e afectata doar incarcarea bateriei). Iata cum se cumuleaza mici probleme in una mare! Toate cele bune! cea mai buna metoda de a afla starea unei baterii este densimetrul , si timpul de "firbere", adica dupa cit timp se manifesta fara a depasi 15V la incarcare este vorba de bateria conectata la redresor timp scurt (30min- 2h) baterie buna de aruncat , ce depaseste cele 2h mai este buna fenomenul de "fierbere" este atunci cind degajarea de gaz din elementii bateriei este destul de mare This post has been edited by bygy007: 30 Nov 2008, 00:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#16
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
deci e clar sa aiba o problema si bateria.. acum imi merge destul de bine cu bateria care o am pusa acum.. desigur.. la semafor opresc farurile.. si mai tot ce consuma
![]() ![]() ati avut o foarte mare dreptate cu izolarea furtunului care trece pe langa alternator.. da-ti o idee.. cu ce as putea sa izolez mai bine.. sau daca as prelungi firele la releu ar fi o problema?.. PLS dati idei ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
Executron |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
xxx loc gresit
This post has been edited by Executron: 19 Jan 2009, 17:57 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(stef88 @ 27 Nov 2008, 17:58) apropo ce baterie folosesti?...la nova mea cu injectie am baterie romaneasca de 5 luni si deja odata cu venirea frigului imi da numa batai de cap...se chinuie sa invarta electromotoru pana moare de tot...culmea...noaptea nu tin bateria in masina pentru ca nu ies prea des cu ea...si tot nu vrea sa porneasca ...doar daca o tin pe redresor inainte...2 saptamani m-am chinuit asa...am dus-o la garantie si ala o zis ca o verificat-o si n-are nimic ...o sa vad de acu cum e...oricum m-am invatat minte ...in viata mea nu mai cumpar baterii romanesti... baterie rombat tornado a trecut 3 ierni si cred ca o apuca si pe a patra am avut la nova mea iarna trecuta am mers aprox 2saptamani numai pe baterie ,(se rupsese firul de la +alternator care de altfel apucase sa se faca verde de oxizi ) cand nu a mai pornit am verificat instalatia si am gasit buba mai mult ca sigur aveti cosumatori (mp3,alarma ) scurtcircuite ,sau contacte oxidate ,samd , care sug foarte mult curent din baterie cand patiti din astea verificati si consumul in repaus fara consumatori conectati ,ideal ar fi 0 dar cu cass sau alarma cateva zeci de mA |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:03 |