alternator 1300 pe nova
![]() ![]() ![]() |
alternator 1300 pe nova
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur ca o sa iti ai suficienti amperi din alternatorul de 1300 ?
asta de nova are vre-o 50 de amperi am vazut un alternator de dacie berlina la 250 ron dar scotea doar 27 A. gandestete bine ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
oricum ala de 1300 il iau "moca" dar daca are doar 27A:| nu stiu ce sa zic, eu as vrea in continuare sa pun un releu de ala electronic la alternatorul de nova dar cine mi-a explicat pe un alt topic nu prea am inteles... poate ma ajuta cineva cu mai multe detalii:) ..
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
eu am alternatorul d enova pe masina cu releu de berlina.
legatura este foarte simpla. scoate releul vechi si in cutia releului noi o sa ai o foaie cu instructiuni si urmeaza-le in tocmai si nu ai cum sa nu reusesti. ai 3 sau 4 fire dupa caz. MASA = caroserie DF=excitatie alternator PLUS care este plus si firul de referinta care se pune la + alternator . si ca tot suntem la alternator am facut niste verificati la sistemul meu de incarcare si am urmatoarele valori: tensiune la borne baterie la relanti: 13.7 V ~ 13.8 tensiune la borne baterie la relanti: 13.3 V ~ 13.4 (cu consumatori faruri, aeroterma, etc) tensiune intre + si - alternator 13.95 ; 13.99 aceasi tensiune de 13.99 intre masa si + alternator . mai exact cam tot ce se poate masura pe langa alternator am 14 V (+ alternator cu MINUS caroserie si carcasa alternator tot 14 V si ) este NORMAL sa am doar 14 V intre PLUS SI MINUS ALTERNATOR ? am constatat asta cu ocazia schimbarii bateriei cea vechie un rombat de 66 Ah care a picat dupa 4 ani si acum am pus un rombat de 55 Ah , si gandiinduma sa verific si incarcarea am constatat cele de mai sus. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#5
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
eu din cate am citit pe mai multe forumuri am inteles ca ar trebui sa fie cam 14,4 la relanti fara consumatori:)
multumesc mult mihai, voi cumpara releul si ma descurc daca zici ca sunt si instructiuni acolo.. toate bune ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
mda, alternatoarele de 13xx au sau 36A sau 50A. Si exact acelasi motor cu nova.
mihai, sa zicem ca aia 14v la alternator ar fi ok, dar de ce ai diferente de tensiune intre bornele alternatorului si baterie? Ia la puricat cablajul si vezi tresa de masa a alternatorului ca ceva nu e in regula acolo. This post has been edited by Mr_Devil83: 4 Jan 2009, 15:39 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am masa buna la alternator (ba chiar am mai pus si un fir direct de la minus baterie la masa alternator pe surubul de minus)
am borne noi (nu cele de plumb standard) am firele lipite de borne. masa releu este ok masa caroserie este ok ceea ce nu am verificat este + de la alternator la baterie , dar am pus doar asa sa fiu sigur ca merge un cablu de la + ALT la + BAT si nici o diferenta , cablul este unul de pornire dar nu extraordinar de gros. si cu acel cablu si fara el tot am tensiune mai mare la alternator (~14v) decat la baterie ~13.7 v. am pus si baterie noua pe masian si tot aceasi tensiune am oare 13.7v sau chiar mai putin ~13.3 v este suficient sa o mentina intr-o stare relativ buna (ca este iarna si sa nu am surprize) bateria este un rombat de 55 Ah. ce sa verific la alternator sau releu ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
io zic ca daca si cu niste sarme groase tot masori diferenta aia de tensiune sa schimbi aparatul de masura.
Releul totusi ar trebui sa tina un 14,3 - 14,5v. Cand o turezi tot 14v da alternatorul? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
scania |
![]()
Post
#9
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut eu am montat pe nova mea alternator de berlina de 50A , mufa aceea cu 2 fire rosi am lasat-o in aer si am alimentat releul regulator direct de la baterie trecut printr-un releu pt faruri comandat de contact( aveam o cadere de tensiune prea mare pe contact) si nu incarca corect, urmatoarea modificare care a trebuit sa o fac a fost schimbarea suportului alternatorului de pe motor, si a intinzatorului.si nu mai am probleme cu incarcarea
This post has been edited by scania: 4 Jan 2009, 18:30 Attached thumbnail(s) baterie.JPG ( Size: 32.72k ) Number of downloads: 342 |
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#10
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
scania eu am lasat alternatorul de nova, dar am pus releu de berlina, merge foarte bine cat despre mufa, am luat +contact de pe mufa aceea, e firul rosu care intra in mufa
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#11
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am masurat din nou chiar acum 10 min
si am cam asa relanti fara consumatori: 13.90 V relanti cu consumatori: 13.1 V (faruri fasa scurta si aeroterma pe 2) turata fara consumatori: 14 V turata cu consumatori: 13.5 V am masurat si caderea de tensiune intre + alternator si + baterie si este de 0.2 V masa este perfecta si la releu si la alternator. sa fie vre-o dioda dusa , cu ea arsa putea alternatorul sa mai incarce 14 V (masurat intre + alternator si Masa , si carcasa lui) |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cris06 |
![]()
Post
#12
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Cam mici tensiunile. Deci, tot releul e de vina. Cauta un releul din ala electromecanic de EP Sacele cu reglaj (excentric dintat) in stare de functionare (cele mai bune au fost facute prin anii '80) si ai sa vezi ca bate la fund releul electronic cu fir de referinta!
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#13
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
mihai.. dupa cum am zis... cam asa era si la mine.. dar dupa ce am pus releul electronic de berlina.. am la relanti 14,6V fara consumatori.. si indicatorul sta mai mult de jumatate.. nu am mai masurat dar la relanti, de ex la semafor cu farurile aprinse indicatorul sta la jumatate.. si am incredere in el, indica bine
![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am uitat sa va spun ca am releu de berlina clasic de ani buni pe masina.
am pus si unul mecanic (cu excentric reglabil ) dar toate becurile de pe masina oscileaza in draci cand merg cu ea ... deci nu pot sa il folosesc. momentan am un IPEE cu fir de referinta, tot de berlina ![]() o sa incerc sa mai masor si sambata si o sa revin. deci voi spuneti ca este releul de vina ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#15
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pai din cauza la releu, pentru ca el normal ar fi sa iti pastreze tensiunea la vreo 14V si dupa ce pui consumatori.. ca are de unde .. din cate stiu, alternatorul scoate si 18V.. sau paote mai mult :| cred ca nu gresesc
![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
o sa imi iau un releu nou si o sa mai incerc o data si cu cel reglat mecanic.
care sunt simptomele unul alternator daca are diode arde sazicem doar una sau doua. ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#17
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
am uitat sa mai scriu, am pus alternator de berlina pe nova UN ADEVARAT CHIN, a trebuit sa schimb si suportul si acel intinzator (cel de la care se intinde cureaua), nu ar fi fost o problema daca le-as fi avut pe toate de odata.. dar a trebuit sa fac multe drumuri ca sa vad ce si cum.. eu am schimbat si alternatorul... am pus de 1300 din cauza ca mi s-a ars rotorul la alternatorul de nova si nu am gasit sa ii pun altul si de dacie normala nu se potrivea, si am realizat ca nu se merita.. cat mi-a mers alternatorul de nova cu releu electronic de berlina imi incarca la relanti cu farurile aprinse si aeroterma la treapta a doua 14V statea indicatorul pe mijloc, dar cu acesta de berlina imi sta indicatorul pe mijloc dar fara consumatori, oricum e bine dar desigur opresc din consumatori la semafor.. etc.. sper ca nu am plictisit multi .. multa bafta
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
scania |
![]()
Post
#18
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut ma gandeam ca numai la mine nu sau potrivit suporturile si a trebuit sa le schimb, am avut si de 36A iar acum am de 50A si releu cu fir de referinta si sta binisor incarcarea
|
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#19
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
eu am releu fara fir de referinta.. dar e tot electronic si alternatorul e de 36A.. la ce berline gasesc de 50A ca imi mergea struna cu alternatorul de nova de 50A si releul asta
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
scania |
![]()
Post
#20
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
la berlinele mai noi dupa `95, daca nu gasesti scimba punta de diode si ai facut de 50A
|
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#21
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pai am puntea de diode de la cel de nova.. se potriveste?
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#22
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
are cineva o poza cu puntea redresoare ne nova ? pai firele care se lipesc la diode mai vine o pies aneagra si nu stiu ce este , are cineva idee ce este , pare sa fie un fel de circuit integrat , in fel de cip , care se lipeste pe toate cele 3 fire
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
G I M |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#24
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
si aia ce face? se gaseste de cumparat ? se poate arde si asta ?
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
G I M |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Da se poate arde ,pana acum nu am vazut doar semipuntea de cumparat ,am vazut cu tot cu punte si costa in jur de 30 de ron
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#26
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
hmmmm eu am vazut doar puntea goala fara semi punte deasta intrebam ... cum pot verifica daca semi puntea este arsa ?
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 17:59 |