Cum sa conduc cel mai eficient?!, Pentru consum minim.
Cum sa conduc cel mai eficient?!, Pentru consum minim.
bylexus |
19 Jan 2009, 21:18
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|||
SiloS |
19 Jan 2009, 21:36
Post
#2
|
Gangester Group: Members Posts: 4.250 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Accelereaza intet, usor, lin, calm, fara sa te grabesti ...
1a- putin peste 2000 2a- pe la 2500 3a- pe la 3000 O data ce ai bagat a 4a si ai ~2000 rpm mergi asa, nu mai accelera inutil . 60 km/h e o viteza ok pentru oras . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
cmres80 |
19 Jan 2009, 22:11
Post
#3
|
Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 |
1. In primul rand suntem in perioada rece a anului, deci trebuie ca motorul sa ajunga la temperatura de regim, exclus schimbat la 3000 de ture cu motorul rece.
2. Depinde mult si de conditiile de trafic si drum(cat si orasul in care circuli) , atunci cand faci 7km in 1h30, chiar si treapta a-2-a devine un vis frumos (se modifica modul de a schimba vitezele daca este polei pe jos de exemplu fata de asfalt uscat). 3. Personal(exclus conditii trafic/drum extreme): - mers normal: treptele 1,2,3 pana la 60km/h - 2500-3000rot/min, a 4-a de la 60km/h pana la 90km/h, a 5-a pana la 100-110km/h(2800-3000rot/min la viteza de croaziera); - mai grabit: treptele 1,2 pana la 60km/h, a 3-a pana la 90-100km/h, a 4-a pana la 140 km/h si a 5-a pana la 4200 de rot/min ca mai mult nu urca. Daca te grabesti si ai nevoie de demaraj trebuie sa mergi mai turat astfel incat atunci cand schimbi intr-o treapta superioara(dintr-a 3-a intr-a 4-a de ex) noua turatie sa fie aproape de turatia de cuplu maxim a masinii adica 3500rot/min(de exemplu accelerand la doar 3000rot/min in treapta a 3-a si schimband intr-a 4-a turatia dupa schimbare va fi undeva la 2000rot/min adica destul de departe de 3500 rot/min - deci nu prea va avea demaraj). Daca mergi subturat, schimband devreme treptele pana in 2500rot/min se zice ca vei merge ecologic desi personal cred ca nu e tocmai ok, pentru ca nu ai ungere, bujiile au de suferit si consumul poate fi maricel daca te grabesti(vei apasa mai mult pe pedala de acceleratie ca sa demarezi). This post has been edited by cmres80: 19 Jan 2009, 22:18 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
Ciorapel |
19 Jan 2009, 23:15
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 |
Motorul de Dacie (dupa parerea mea) se simte cel mai bine la 2500 rpm. La 3500 ai cuplul maxim, adica puterea dezvoltata de motor la turatia aceea este puterea lui maxima; nu scrie nicaieri ca la cuplu maxim ai consum minim.
Foarte important e si modul in care pui frana. Recomandabil e sa tii oarecare distanta fata de cel din fata, sa pui frana de motor (fara a schimba in treapta inferioara), dupa care sa apesi inapoi, usor, acceleratia pana la viteza de croaziera. Sa eviti plecarile bruste, sa mentii pe cat posibil viteza (daca mergi cu 90 km/h timp de 3 ore e egal cu a merge intre 70-120 km/h, cand accelerat, cand franat, timp de 2 ore). |
--------------------
r
m
2
|
|
Lunaticul |
19 Jan 2009, 23:33
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi |
3500 Nm nu este aceeasi chestie cu 3500 rpm. Cuplul se masoara in Nm (Newton*metri) iar turatia in rpm (rotatii pe minut). La 3500 Nm corespund cam 2200 Cp (cai putere).
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
Bulldog |
19 Jan 2009, 23:55
Post
#6
|
"Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca |
Cel mai bine, zic eu, e sa schimbi la 2500 rpm, iar a 5-a de la 3000 in sus, nici prea brusc, dar nici ca pensionarii. Schimbatul vitezelor nu stiu cat influenteaza consumul, mai mult starea masinii: aprindere, alimentare, filtre, etc.
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
lapcat |
20 Jan 2009, 19:13
Post
#7
|
cracked Group: Members Posts: 84 Joined: 15 June 08 |
Cel mai bine mergi în marja 2000-3000 rpm, adică fără mers subturat care strică motorul (scade ungerea, se depune calamină pe bujii etc) dar nici la turații mari unde crește consumul. Mai cu grijă în perioada rece când cauți să ții motorul cât mai jos în turație dar din nou fără să mergi subturat (schimbi mai repede vitezele până se încălzește motorul). Astfel protejezi și motorul și ții și consumul cât mai jos. Caută să folosești cât mai puțin frâna și să anticipezi frânările sau opririle celor din fața ta ca să nu accelerezi inutil.
Cred că după ce înveți oleacă mașina îți dai seama singur cum e condusul economic și cum e cel sportiv. QUOTE(cmres80 @ 19 Jan 2009, 22:11) - mai grabit: treptele 1,2 pana la 60km/h, a 3-a pana la 90-100km/h, a 4-a pana la 140 km/h si a 5-a pana la 4200 de rot/min ca mai mult nu urca. A 2-a până la 60? Asta înseamnă deja raliu, nu grăbit. Cu a 2-a merg până în 50, a 3-a până în 70 iar a 4-a până în 90 iar a5-a merge cam până în 130, depinde cât de tare și de unde bate vântul. Dar asta la mine înseamnă raliu și nu o fac decât o dată pe an, să mă bucur și eu de mașină. Mai mult de atât nici nu-i dau, mi-e milă de ea. La mine am observat că cel mai bun consum îl scot cu 90 constant și mers economic. 90-100-110 e ok, dar ce trece peste 110 rupe stilul la consum. Iar mersul subturat nu e ecologic ci dimpotrivă, arderile sunt incomplete și proaste, puterea motorului scade, suferă mașina, mediul și șoferul că-l zguduie. Nu merită. |
--------------------
.
.
.
|
|
gti98 |
21 Jan 2009, 16:55
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 |
Mda... Afla omu' in fiecare zi cate ceva nou! (de ex ca 3500Nm=2200CP sau ca 10 kg de mere=1,5 l tzuica...)
In primul rand, maximul de economie=uzura accelerata Iar fac recomandarea de a deschide cartulia aia, "Dacia1300" de Mondiru & comp.; pe la inceput e dat un grafic al consumului functie de viteza, in treapta 4, unde minima e pe la 45-50km/h deci un pic sub 2000rpm (desi am citit diverse SF-uri pe forum, pentru cutia "standard" de 4 trepte, cel putin pana prin 1987, la 3000 rpm in a 4-a, masina avea cam 78 km/h) Cum au subliniat si ceilalti: turatii joase si acceleratii "moi"=consum minim, dar... Ungerea e cam la limita, racirea de asemenea (acum nu e problema dar va veni si vara!) iar la 1500 ai demaraj de martoaga obosita. Turatia de cuplu maxim e aceea la care motorul se accelereaza cel mai repede (formula "de raliu" e urcarea la turatia de putere maxima (5000) iar la schimbarea vitezei "cazi" la turatia de cuplu maxim (3000-3500); aceasta maniera NU e economica!) Mai gandeste-te ce inseamna economie, ca tot tu vei plati si reparatiile premature. Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Muttley |
21 Jan 2009, 18:38
Post
#9
|
__________________ Group: Members Posts: 13.009 Joined: 4 September 04 From: - |
Pleci de pe loc cu motorul turat intre 1200 si 2000 rpm.
- usor: 1200 - moderat: 1600 - grabit (sau rampa): 2000 Schimbi din 1 in 2 intre 1500 si 2500 rpm. - usor: 1500 - moderat: 2000 - grabit (sau rampa): 2500 Schimbi din 2 in 3 intre 2000 si 3000 rpm. - usor: 2000 - moderat: 2500 - grabit (sau rampa): 3000 rpm Schimbi din 3 in 4 intre 2500 si 3000 rpm. - usor si moderat: 2500 - grabit (sau rampa): 3000 Din 4 in 5 intre 2500 si 3000 rpm. - usor si moderat: 2500 - grabit (sau rampa): 3000 Precizare: cuplul maxim la motorul tau e pe la 3300 rpm. Personal, il apreciez ca fiind pe la 3000 rpm. In stadiul tau de-ncepator care se-ntreaba ce si cum trebuie sa faca pentru a consuma putin, n-ai ce cauta peste 3000 rpm. Intre 3000 si 5500 rpm mergi doar cu acceleratia IN PODEA, atunci cand ai nevoie de maxim de demaraj. Conduita preventiva insa te va priva de asemenea situatii, deci nu-ti bate capul. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
21 Jan 2009, 18:53
Post
#10
|
Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.241 Joined: 19 May 08 From: Timisoara |
Iti spun eu cum. Cu grija la trafic. Ca daca indrepti o tabla, te poti ca*a pe economiile care le faci din combustibil pe cativa ani in avans. Si dupa ce ajungi sa conduci decent (si nu, anu' ala de portocala nu-i suficient), atunci merita sa incepi sa studiezi economia de combustibil.
Si oricum, daca mergi cum ar trebui sa mearga un incepator (adicatelea mai incet) daca esti in treapta de viteza corespunzatoare, consumi oricum destul de putin. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Mr_Devil83 |
21 Jan 2009, 19:36
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
ideea e sa schimbi vitezele usor, fara aceelerari bruste si fara sa-i dai sprituri.
Incearca sa conduci calm, sa inveti sa nu tii din ambreaj masina pentru ca aici o sa manaci altceva si chestii de astea. Nu o brusca, nu o forta, schimba pe la 2200 - 2500 de ture dar relaxat. In oras nu te grabi sa ii dai a 4-a pentru ca nu prea ai de ce. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th May 2024 - 04:08 |